Nem csak az i8, a Tesla is lenyomja a BMW M4-est

Gyorsulás: Tesla Model S P85D vs. BMW M4

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szegény M4, kapott mostanában a pofájára. A Tesla teljesítménye viszont nem meglepő, hiszen majdnem megfogta a Lamborghini Aventadort is.


Írtunk már a Tesla Model S P85D változatáról, de mostanra több videón is megnézhetjük, milyen a 700 lóerős villanyautó akció közben. Két motorral az elektromos hajtásrendszer összteljesítménye 700 lóerő, a limuzin gyorsulása 3,2 másodperc százig, a végsebesség 250 km/h. A hatótávja meg akár 440 kilométer is lehet, de ahhoz a 65 mérföld per órát, azaz 104 km/óra sebességet kell belőni. Megnyerő adatok, amik mellett a BMW M4 kabrió a maga kis 431 lóerejével szinte eltörpül. A BMW 550 Nm nyomatéka mellé a sorhatos turbómotor zenéje is jár, de ez itt most nem segít.
Hirdetés


Az M4 kabrió kéziváltóval 4,6, míg automatával 4,4 másodperc alatt van százon, és mint a videóból is látható, a villanymotor azonnali nyomatékával a BMW TwinPower turbója nem versenyezhet. A Teslának előnyt jelent az összkerékhajtás, tömege viszont jó háromszáz kilóval a kabriónál mért szám felett van. Jobban gyorsul, mint a hagyományos sportkocsi, a feszített tempót és a maximális erőkihasználást viszont csakis a hatótáv drasztikus csökkenése mellett lehet kiélvezni. Ráadásnak meg itt a videó, amiben bár a Lambó elveri a Teslát, a táv első részében a villanyos orra van még előbbre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 22:55
    Permalink

    Mert miért venne egy hangos benzines szart mikor ilyet is vehet és mert a villanymotor teljesítménye sokkal közvetlenebb és mentes a hajtási veszteségektőlés mert minden szempontból jobb. A Tesla-nak köszönhetően a BMW meg az összes többi sportkocsi napjai meg vannak számlálva. Az autók közti menetteljesítmények annyira le fognak csökkeni, hogy a sportkocsi kategória el fog tűnni. Nem lesz többé mire felvágni. Nagyi bevásárló kocsija 5s alatt lesz százon.

  • 2017.10.28. at 22:55
    Permalink

    EV West, azaz! Ki**szott mosógép motor! 😀 A 218 kg-os súlya nem is lep meg, de az 1355 Nm már határozott! Le-t nem is közölnek, amúgy az mindegy is… 🙂 Köszi a linket!

  • 2017.10.28. at 22:55
    Permalink

    Ha tettek volna bele 2-3 kanyart a “versenypályába”, akkor máshogyan alakult volna a fair küzdelem, de lehet, hogy elég lett volna a 150kg-al még könnyebb M4

  • 2017.10.28. at 22:55
    Permalink

    Ez döbbenet, ilyet még soha nem láttam! Egy 691 lóerős 4 kerék hajtású autó, hogy képes jobban gyorsulni mint egy 431 lóerős hátsókerekes? A BMW mongyonle!!!

  • 2017.10.28. at 22:55
    Permalink

    Nekem tetszik! Nem csak a fogyasztás, a környezet tudatosság is lehet szempont. Van amerikában egy profi csapat által elektromosra átépített BMW E36 M3, a Pikes Peak-en is indultak vele. Pontos teljesítményadatokat nem tudok, de nem gyenge. Van feelingje azért a hangtalan suhanásnak is, meg az azonnali maximális nyomatéknak. Félreértés ne essék, imádom a motorhangot. Most is hangos, erős autóm van, de egy ilyen bitang Tesla-val békében élnék. Egy spoileres Porshe vagy Evo van akinek esetleg fapad vagy csak egyszerűen nem stílusa, amikor egy autóról ordít, hogy hello, sportkocsi vagyok, erős vagyok! A Tesla ezzel a visszafogott szedán stílussal sugallja a gazdagságot, nem hivalkodik. Mint pl. egy Maserati. Egy Nissan Leaf-el nem szarakodnék, ezzel viszont igen. Ez is csak egy vélemény. Ja, egy Evohoz nem is kell annyira gazdagnak lenni, úgyhogy hajrá! 🙂

  • 2017.10.28. at 22:55
    Permalink

    majd ha villanymotor zúgást akarok hallgatni beindítom a mosógépet… vesznek egy teslát kurvadrágán és nem tudják élvezni a motor zúgását amitől libabőrös lesz az ember olyan jó és inkább hangfalakkal próbálják inspirálni, annyira gáz hogy akinek van pénze nem egy jó 3.0 benzines bömöst vagy audit vagy porchet vesz hanem egy teslát vicc.. (saját vélemény) környezetvédelmi és fogyasztás szempontbol viszont kiváló, de ha gazdag lennék inkább kéne egy mitsu lancer evo vagy porche vagy bömös és leszarnám a fogyasztást mert egyszer élünk és az élvezet többet ér mint a villanyomotoros autoval szarakodunk ha gazdag az ember 😀

Vélemény, hozzászólás?