Az első generáció 957 és 1597 cm3-as benzinmotorokkal látott napvilágot és a második, harmadik nemzedékhez hasonlóan csakis háromajtósként létezett
Idén nyáron két jeles évfordulót is megünnepelhet a Ford: népszerű kisautójuk 35 éves lett, és nyáron legyártották belőle a 15 milliomodik példányt. Ráadásul 2009 és 2010 után megint jó esély van arra, hogy Európa legnagyobb számban eladott kisautója legyen.
1976-ban a spanyolországi Valenciában készült az első példány, de mára a Ford kölni üzeméből kerül ki a legtöbb új Fiesta. Németországon kívül Kínában, Thaiföldön és Mexikóban szerelik össze az idén apróbb külső és belső módosításokkal piacra kerülő modellt.
Legfrissebb generációjának 4067 milliméteres hosszával ma a Fiesta bő fél méterrel hosszabb az első nemzedéknél
A kínálatban megjelent két új szín, és mostantól digitális rádióadók vételére alkalmas Sony audiorendszer került az autókba, mely a korábbinál sokkal több rádióadó vételét teszi lehetővé. Immár a Trend felszereltségtől kezdve szövet borítja a hátsó ülések hátát, és térképzseb található az utasülés hátulján. Krómkeretes ködlámpák, egyedi felnik, bőrborítású kormánykerék, módosított légbeömlőnyílások és fedélzeti számítógép gazdagítják az alapkivitelű Fiestát. A Sport és Titanium kiviteleknél is érvényesek a változások, míg az új Sport Special Edition modellekben exkluzív bőrüléseket, fekete könnyűfém-felniket, az utastérben pedig fényes fekete és ezüst betéteket találunk.
Kezdeti éveiben csak nagyon lassan, apró részletenként fejlődött a Fiesta formája, a képen már a második generáció látható
Az elsőkerék-hajtású Ford Fiesta fejlesztése 1972 szeptemberében indult Bobcat kódnéven, Henry Ford II jóváhagyásával. Az eredeti terv az Escortnál rövidebb, a Fiat 127-esnél hosszabb tengelytávú autó építését tűzte ki célul. Végül a Ghia-nál dolgozó Tom Tjaarda tervei lettek befutók, és 1973 őszén megindult az elképzelések megvalósítása. Évente ötszázezer autót szerettek volna, ezért építették a valenciai gyárat, valamint egy váltóüzemet Bordeaux közelében. A fejlesztés kezdetén többféle kódnév is felmerült: lehetett volna Iris, Beta, Mini-Mite, Blue Car vagy a borzalmas hangzású, The Deutschlander. Végül a Bobcat nyert, de ennél érdekesebb, hogy miket találtak ki a piaci bevezetéshez. Amigo, Bambi, Bebe, Bravo, Bolero, Cherie, Tempo, Fiesta, Forito, Metro, Pony és Sierra: a vezetőség a Bravóra szavazott, de Mr. Ford személyesen vétózta meg a döntést, és jelentette ki, hogy az új modell Fiesta lesz. Bár a Fiesta akkoriban a General Motors tulajdona volt, mindenféle vita nélkül lemondtak róla a Ford javára. A végleges modellt kiállították a 76-os Le Mans-i 24 órás versenyen júniusban, szeptemberben pedig megjelentek az első példányok Franciaországban és Németországban, az angoloknak 77 januárig kellett várni az első jobbkormányos modellekre. 1976 és 1983 között készült az első széria, az XR2 sportmodell 81-ben jelent meg, 82-ben pedig piacra került a kabrióváltozat Fiesta Fly néven. A 83-89 közti második generáció kicsit gömbölyödött, erősödött, megjelent a dízelmotor, 87-ben pedig piacra került fokozatmentes CTX váltóval.
Balra a harmadik, jobbra pedig a negyedik, ráncfelvarráskor New Edge arcot kapott Fiesta, melyhez képest óriási előrelépés volt a minden ízében új ötödik generáció
A 89 és 97 közötti MkIII-ból már számtalan egyedi széria született, többek között az immár 200 km/h-s tempóra képes RS1800. A negyedik generációt már a Mazda 121 testvérmodelleként építették, ennek alapján született a Ford Puma, s ekkor vált világszerte népszerűvé a típus. 1999-ben egy kis ráncfelvarrással megpróbáltak New Edge külsőt varázsolni az autónak, kevés sikerrel, de alig három év múlva már elkészült az ebben a szellemben tervezett, teljesen új ötödik generáció.
Az ötödik generáció kiváló műszaki alapjai tették ismét kimondottan sikeressé a Fiestát, melyből a most hajszálnyit felfrissített hatodik is bőven profitál
2008-ban érkezett a korábban Ford Verve tanulmányautóként megismert hatodik sorozat, mely jelenleg is fut, és 1980 óta ez az első Fiesta, amely Észak-Amerikában is kapható. Ez már valóban világautó, számtalan kivitelben és különféle hajtáslánccal forgalmazzák, és alig 28 hónap alatt egymillió példány készült belőle. A Fiesta nemcsak személyautóként állja meg a helyét, története sportsikerekben is gazdag, épül rá márkakupa, használják rali és ralikrossz versenyzők, és több áruszállításra optimalizált változata is elérhető, ezek közül érdekesség a Fiesta Sport Van.
“Az első generáció 957 és 1597 cm3-as benzinmotorokkal látott napvilágot és a második, harmadik nemzedékhez hasonlóan csakis háromajtósként létezett” —-> ha jól tudom a harmadik generációból 89-97 már létezett 5 ajtós kivitel.
Ötödik generációról kicsitt bővebben! Nekem is az van, olvasnék róla. Köszi. P