A Volvo már jövőre 100 önvezető autót ad brit családoknak, tesztelési céllal
Régóta hallhatjuk már az újabb és újabb céldátumokat arra vonatkozóan, amikor az egyes márkák majd piacra dobják önvezető autójukat. Legutóbb éppen a
BMW jelentette be együttműködését két másik piacvezető vállalattal annak érdekében, hogy 2021-ben a szalonokba gördülhessen a vezetést teljes mértékben magától intéző modellje. Azonban fontos leszögezni, hogy az autógyártók elsősorban nem is annyira a vevők igényei, a kényelmünk fokozása miatt törekednek a „robotautó” megvalósítására. Az elsődleges cél ugyanis a biztonság. A Volvo már 2009-ben bejelentette 2020-as célját, miszerint csakis olyan autókat akar gyártani, amelyek minden tekintetben gondoskodnak utasaik teljes biztonságáról, illetve arról, hogy azok egyáltalán ne szenvedhessenek balesetet. Ehhez legfőképp az szükséges, hogy a járművek tudjanak egymással kommunikálni.
Ma még csak pár kunsztot tudnak az autók a majdani önvezető társaikhoz képest. Fontos a kommunikáció
Nyilván minden autóvezető tudja, hogy fontos a biztonság, mégis sok életveszélyesen közlekedő járművezetővel találkozhatunk nap mint nap, és az egyes modellek közül sem csak a legbiztonságosabbak fogynak. Sőt, az újautó-vásárlók is hajlamosak inkább kényelmi extrákra költeni, semmint az akár életmentő biztonsági kiegészítőkre. Mindez jogosan veti fel a kérdést, hogy vajon ki vesz majd egyáltalán fejlett - és minden bizonnyal nem olcsó - rendszerekkel telezsúfolt önvezető autókat? A kérdést Észak-Amerikában tette fel a Volvo, de az 50 ezer kitöltött online kérdőív a világ 31 országából érkezett vissza a márkához. A válaszokból tehát elsősorban az amerikai piaci igények olvashatók ki. Ezek szerint a New York-i polgárok 90, míg a kaliforniaiak 86 százaléka várja, hogy inkább az autó vezessen helyettük. Ám például Illinois-ban a lakosok 48 százaléka nem bízik az önvezető autókban, és nem hiszi, hogy ezeknek köszönhetően érdemben csökken a balesetek száma. A válaszadók 72 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a vezetés luxus, de annak lehetőségét továbbra is biztosítani kell az emberek számára. Az ötvenezer megkérdezett 55 százaléka szerint az önvezető autókban is szükséges a kormánykerék, azaz meg kell hagyni a lehetőséget, hogy a sofőr átvegye az irányítást, ha akarja. Inkább szórakozásképpen, semmint biztonsági okokból. Ezt alátámasztja a Volvo korábbi felmérése is, miszerint a balesetek jelentős többsége emberi mulasztás miatt következik be.
A Volvo felmérésében válaszolók 78 százaléka hasznosan töltené az utazásra fordított időt egy önvezető autóban
érthetetlen, miért nem buszra,vonatra,übereshez stb-be ülnek az emberek, ha nem akarnak vezetni….jópofa dolog lehet tesztelési célzattal meghalni pl. ahogy eddig a teslak tették. azt pedig ne felejtsük el, h minimális városi tapasztalattal rendelkeznek ezek…még autópályán is alá/neki megy bárminek az önvezető autó….és akkor még a városokról nem is beszéltünk, ami 100x komplexebb egy autópályánál…és akkor azokról a városokról még végképp nem beszéltünk, ahol hulladék az infrastruktúra pl. bp. kátyuk,lekopott festékek, rengeteg jobbkezes kereszteződés, ellopott/ferdített lámpák, ideiglenes terelések, stbstb.