Amennyiben a Golf VII nyerne, csak részint szakadna meg a zöldhullám, hiszen állítólag elektromos és plug-in, konnektoros hibrid változatán is dolgozik a Volkswagen
Feketében kevésbé jön át a formai megújulása, de így is Das Auto
Ha csak presztízs- és marketinges okokból is, de valamennyire azért csak érdekes, hogy időről időre mely márka mely modellje érdemli ki az Év Autója elismerést, ezért összedugtuk a fejünket és most megosztjuk, szerkesztőségünk szerint miként alakulhat az idei verseny. A két magyar kollégát is soraiban tudó újságírói grémium illetékesei a Genfi Autószalon első sajtónapján hirdetik ki az eredményt, március 4-én hétfőn derül ki, hogy kinek ítélték a 2013-as Car of the Year (COTY) címet. A svájci seregszemlén egyébként a
Világ Év Autója meccs döntőseiről is lehull a lepel, de foglalkozzunk csak Európával, s nézzük, hogy a nyolcakból ki viheti el a pálmát.
Igen, nyolc modell maradt fenn az utolsó szűrőn, hiszen ketten pontazonossággal végeztek a 32-ből - tervezetten - 7-esre szűkítéskor. Azt már akkor,
még decemberben megállapítottuk, hogy megszakad a zöldhullám, mert a
Nissan Leaf 2011-es és a
Chevrolet Volt/Opel Ampera páros 2012-es sikerét követően a 2013-as shortlist konkrétan elektromos- és hibridmentes.
Év Autója 2013 - a döntősök
A jó kis hagyományos GTI-kockás utastér - megunhatatlan és etalon minőségű
Azóta viszont módosult a kép, mivel a Volkswagen bejelentette, hogy
elektromos, valamint
konnektoros hibrid verziót is piacra dob az általunk
1.4 TSI-ként tesztelt VII-es Golfból. Ez azért több mint jelzésértékű, s ha hozzávesszük, hogy az etalon kompakt palettája rövidesen
230 lovas GTI-vel, még (
sokkal) durvább R sportváltozattal,
GTD-vel,
összkerékhajtású kivitelekkel,
kupé,
kombi és
kabrió karosszériával, sőt
hétüléses crossoverrel is bővül, nem csoda, ha a Golfot tartjuk a legesélyesebbnek a győzelemre. Plusz tényleg nagyon jó autó, a legjobb, "csupán" az a baja, hogy drága. És a zsűri is mondhatja majd, hogy az 1992-es utáni esetleges második Év Autója-cím környezetvédelmi szempontból ugyancsak dukál az amúgy, a maga konzervatív módján igen innovatívnak is számító Golfnak...
Katona Mátyás: Győztesnek a Golfot tippelem
Lehet még csupán hagyományos motorral hajtott, s nem konnektorból tölthető modell az Év Autója a Nissan Leaf két évvel ezelőtti, s a Chevrolet Volt/Opel Ampera tavalyi győzelme után? December végén még úgy tűnhetett, hogy mindenképp, hiszen az akkor hét helyett nyolctagúra szűkített végleges listán egyetlen legalább részint elektromos autó sem szerepelt.
Az új Mercedes-Benz A-osztály is finom, de nagyon drága, mint a Volvo V40 is
Azóta, a Volkswagen bejelentéseivel átformálódott a válasz: már ezek is azt sugallják, hogy jó eséllyel lehet Év Autója a Golf, de az etalon hetedik generációja amúgy is nyertesnek tűnik. Vezethetőségével, csendességével, futóművével szinte új dimenzió az alsó-középkategóriában, legalábbis a közel 10 millió forintos
tesztautó az volt. Hozzá képest a Hyundai i30 csak egy jó dolgozat, helyén lehetne a Kia cee’d is. A Ford B-Max érdekes, de azért a
hazai bemutatkozás során nem sikerült meggyőzzön, a Mercedes-Benz A-osztálya finom, de azért nagyon drága, s visszafogottabban, de utóbbi mondható el a Volvo V40-ről is. Nem rossz a Renault Clio, nem rossz a Peugeot 208, a Subaru BRZ/Toyota GT86 duó pedig a Golfhoz hasonlóan szintén etalon, csak nem a legnépszerűbb kompakt szegmensben, hanem a sportautók között. Ha utóbbi és a Golf játssza a döntőt, biztosan a Golf a befutó. Azt persze egy percig sem gondolom, hogy e két modell kapja majd a legtöbb pontot, ám győztesnek a Golfot tippelem, és persze kíváncsian várom a genfi eredményhirdetést.
Vezethetőségre nincs jobb a 86-nál
Ha nem Golf, hát mi? Abszolút egy követ fújunk, amikor a szenzációs vezethetőségével minket feltétlen, de nagyon nem csak minket meggyőző
Toyota GT86 sikerét óhajtjuk. Viszont sportkocsi időtlen idők óta nem végezhetett az élen - utoljára és azon egyetlen szent alkalommal a 928-as Porsche győzhetett sportautóként, még 1978-ban. Hogy a rövidesen valószínűleg kabrióként is kapható GT86 boxermotorja "csak" 200 lóerős? A másik - örök - kedvenc Mazda MX-5 benzinesei még kevésbé ütősek, ezzel és a tűpontos vagy játékos kanyarodást is engedő hátsókerekes futó- és zseniális kormányművel együtt a Toyota/Subaru duó csodás alkotás, köszönjük, hogy vannak még ilyen autók. És nem csak méregdrágán.
Ami szerintünk még megérdemelné a címet, az a
V40. Szerettük simán és emelt-cicomázott
Cross Country verziójával is. Az Euro NCAP szerint
ő a legbiztonságosabb, és hát Volvo még sosem volt Év Autója. Lesz-e idén? Vélhetően nem.
A szív a Toyotát, az ész a VW-t mondatja
Gruber Gergely: A Golf a legesélyesebb
Nem is kérdéses, melyik a legjobb autó ezek közül, de az sem, hogy sportkocsi nem lehet Év Autója, úgyhogy a GT86-BRZ páros kiejtésével kezdem. Szerintem még nem jött el Korea ideje, legalábbis nem az i30-cal, és az új Cliót, valamint a 208-ast sem tartom elég erősnek a győzelemhez, bár a legjobb háromba befuthat valamelyikük.
A Ford B-Max elég jó, de drága, az új A-osztály nagy előrelépés elődeihez képest, de még drágább, úgyhogy a V40 és a Golf közül várom a győztest. Az én dobogóm: GT86-Golf-B-Max, de nagyobb az esélye a Golf-V40-B-Max befutónak.
Peugeot 208, Hyundai i30, Renault Clio: mind jó, de nem kiemelkedően jó autó
Bármi más eredmény nekünk meglepetést okozna. Mondjuk egy évvel ezelőtt koppantunk, hiszen a Ford Focus első helyét vártuk, s aztán csak harmadik lett Amperáék és a VW up! mögött... Győzhet más? A
Hyundai i30 jó autó, de nincs meg benne az a plusz, amivel maga felé billenthetné a mérleg nyelvét. A 208-ból Genfben hibrid tanulmányt mutat be a Peugeot - meglátjuk, lesz-e belőle valami, a
GTI-t bezzeg nagyon várjuk. Akárcsak a elődjeihez képest
nagyon más RS-t a Renault Clióból, de az például váratlan lenne, ha a Clio 1991 és 2006 után harmadszor is elhódítaná az Év Autója címet.
A Volvo V40 akár meg is érdemelhetné a címet, de elég drága. Szerintünk egy dobogós hely néz ki neki, mint esetleg még a praktikus kis Ford B-Max tolóajtós egyterűnek is
A Mercedes-Benz friss A-osztálya amilyen vonzó, olyan drága is sajnos, az A 45 AMG változat
360 lóereje sem lehet elég a sikerhez. Mármint a szavazáson, mert hogy a hot hatch-piacon kelendő lesz, arra mérget vehetünk. Akkor már talán a
B-Max, a Ford kis MPV-je köphet a Golf levesébe, de egy (pár) tolóajtótól még nem állunk vigyázzba. Ön melyiket választaná? Március 4-én hétfőn szembesülünk.
Nyert a VW Golf, több mint kétszer annyi pontot kapott, mint a 2. helyzett Volvo V40. Valamit tudnak a VW-nél, méghozzá nagyon tudnak.