Egy Peugeot 207 Super 2000 raliautó alapjaira épült az elektromos versenykocsi
Bár még folynak a tesztelések a folyamatosan fejlesztett elektromos raliautóval, az osztrák versenyző már most több mint elismerően beszélt az autóról. Elsősorban az azonnali és egyenletes nyomatékleadás nyűgözte le az első perctől fogva, ami a villanymotor jellegzetessége, és semmilyen eddigi robbanómotoros versenyautóhoz nem fogható. Márpedig Stohlnak van ebben tapasztalata, hiszen N-csoportos ralivilágbajnok és mostanában ralikrossz bajnokságban versenyez.
Összkerékhajtású és 544 lóerős a villany-raliautó
Teljesítményben körülbelül ugyanazt hozza a elektromos raliautó is, mint hagyományos társai a sportág legfelső régióiban. Számszerűsítve ez 544 lóerőt és 760 newtonméteres nyomatékot jelent, amit a jelenlegi akkucsomaggal 15 percen keresztül tud az 1250 kilós autó, 195 kilométer/órás végsebesség mellett. Persze amit a családi házra szoktak mondani, az itt is igaz, vagyis soha nem készül el, mindig akad rajta finomítani való. Ennek megfelelően a tervek között szerepel, hogy a mostani, tengelyenként egy motoros felépítés helyett majd kerekenként használnak egy-egy villanymotort az összkerékhajtás megvalósítására.
Manfred Stohl osztrák raliversenyző már bizonyított, és elégedetten teszteli a villanymotoros versenyautót
Az elektromos raliautó teljes mértékben megfelel az FIA hivatalos előírásainak, de a raliban jelenleg még nincs elektromos kategória, így az autót készítő Stard jelentős tapasztalati előnnyel rendelkezik majd, ha egyszer lesz. Persze például a francia Andros Trophy jégversenyen már külön kategóriában indulhatnak a villanyautók, nem beszélve a Formula E versenysorozatról, így nyilván a rali is bővül majd ilyen kategóriával. Addig pedig hatékony energia-visszatápláló rendszer kerül az autóba, amivel már a hosszabb etapokon is indulhat.
Majd raknak bele nagy hangfalakat s mesterséges dübörgő hangokat játszanak le mint már több autóban a ”sportos fílíngért”.De tényleg a jövő nagyon silánynak igérkezik.A fránya ”new age” sz@r minden.
És különben is ki a franc láttott már villany rallyautót??? Ez már mindennek a legalja de komolyan. Az ember régen azért ment ki a szakaszokra, hogy már kilométerekről halhassa a motorok ordítását, durrogását….Villanydarálóból meg nem hallanak szart sem.
Régen még ez is jobb volt:) Egyébként valamilyen szakirodalomban olvastam, hogy ezek a régiek is tudták ezt az 500+-os teljesítményt, csak azt hiszem turbócső szűkítőkkel érték el a visszafolytott 300 lovat akkoriban.
A korabeli rallycross autókban is ugyanezek a motorok voltak, és ott nem volt 300-as lóerőlimit.
De majd valaki kiguglizza ezt is pontosan.
Na meg nem azért nem voltak 544 lóerősek mert nem tudtak volna olyan autókat építeni……. Szóval ez hiába tud ennyit a szabályok szerint ennek is 300-ra limitálva kellene lenni. Szóval ez ebben a formában tuti nem fog indulni.
Ez így van. El sem tudom képzelni hang és lángcsóvák nélkül. Még ha gyorsabb is akkor is egy steril, kiherélt valamit csinálnak belőle ezzel.
Hát ez szomorú.Először megváltoztattak mindent a WRC-ben,még át is keresztelték IIRC-re vagy mi a csodára,a raliautókat pedig nem a kompakt- és középkategóris modellekre építették hanem a kisautóra.Most pedig elektromosak lesznek…Pedig milyen szép volt valamikor a 90-es és 2000-es evekben…a legendás kék Subaru Impreza,a Skoda Octavia,a Ford Focus WRC raliautók…Juha Kankunnen,Peter Solberg,Colin MC Rae,Makinen,Grönholm…..