Visszatért a német száguldó cirkusz
Egy év kihagyás után ismét DTM a Hungaroringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagy bulit csapott a három német gyáróriás a Hungaroringen. Audi-dominanciával és újabb kétéves szerződéssel zárult a múlt hétvége.
Két év után újra visszatért hozzánk Európa egyik, ha nem a legkomolyabb versenysorozata, a Német Túraautó Bajnokság, azaz a DTM. Az egy év kihagyás nem volt véletlen, a jegyeladások nem hozták az elvárt a szintet a „külföldi”, azaz Németországon kívüli futamoknál. A többi próbálkozás mellett Magyarország is szerepelt a Hungaroringgel, de mivel nem volt semmilyen hazai kötődés, nehezen lehetett megszerettetni az emberekkel a DTM világát. A szünet jót tett, a három résztvevő gyártó (Audi, BMW, Mercedes) mindent megtett, hogy minél több nézőt csalogassanak a pálya körüli tribünökre. A fő célpont természetesen a három márkát a hétköznapokban is használók csoportja volt, de idén bármelyik család jól érezhette magát F1-es versenypályánkon.
A paddock hangulata teljesen más volt, mint két éve. A nagy, Forma-1-ből ismert motorhome-ok oldalán óriási képek és kivetítők árultak el érdekes adatokat a bajnokságról, a csapatokról, a versenyautókról és a versenyzőkről. Minden német precizitással és odafigyeléssel készült. Tulajdonképpen mindent megtudhattunk a gyártókról a kihelyezett szóróanyagokon és az autogramosztás nagyszerű lehetőség volt, hogy kicsit jobban megismerjük a versenyzőket. Ilyen egyébként nem csak a csúcskategóriában, hanem az Audi utánpótlás bajnokságában, az Audi TT Cupban és a GT4 betétfutam pilótáival is volt. Mindenki közvetlennek és elérhetőnek bizonyult, bár azért a boxokban szétszedett autókat jól elzárták. A Forma-1-es sterilségtől még messze áll a DTM, és bár a formula típusú technikákhoz állnak közelebb az autók, tehát leszorítóerőt kihasználó bajnokságnak számít, a németek sorozata inkább nevezhető GT-bajnokságnak, ahol ez a baráti hozzáállás nem ismeretlen.
Végül idén se teltek meg a nézőterek, látszólag azonban több érdeklődő látogatott ki, ami mindenképp pozitív. Ezt mutatja az is, hogy további két évre meghosszabbították a DTM hungaroringi szerződését. Ez hatalmas hír és ehhez a profi sportbíró gárdán kívül kellettek a hazai márkaképviseletek és a gyártók profi hozzáállása, odaadása és természetesen a nézők szeretete. Egy nappal a futamok előtt Kiss Norbi is kipróbálhatott egy DTM technikát, kamionját megtalálhattuk valahol a Porsche GT3-asok paddockjánál. A TT Cup-ban magyar résztvevő is indult, Telek Gábor újságíró kollégánk személyében, valamint köztudott, hogy Keszthelyi Vivien csak kora miatt nem kapott még ülést a sorozatban, de mindenképp esélyes, hogy hamarosan oda kerüljön. Ezek mind-mind segítenek abban, hogy a hazai közönség is kapcsolatban legyen a német sorozattal és annak betétfutamaival, így még több néző látogasson ki a versenyhétvégére. Dieter Gass, az Audi Sport DTM-főnöke elmondta, hogy szerinte az is segíthet, hogy a korábbi egy helyett a hétvége mindkét napján is van verseny.
A hétvége egyébként az Audiról szólt, hiszen már a kvalifikáción elhozták az első 8 helyet, ami példátlan a DTM hosszú múltjában. Ezt a sorrendet végül többé kevésbé tartani is tudták, még Mattias Ekström második balesete után is, így az első 6 helyet Audik hozták el. A leggyorsabb Edoardo Mortara volt, mögötte Jamie Green és Miguel Molina futottak be a második, illetve harmadik helyen. A vasárnapi versenyen szintén Audi-győzelem született, a +5 kiló ellenére is, így büszkén lengették zászlójukat az Audi-rajongók. A futamot Mattias Ekström nyerte, a második a szintén Audi RS5 DTM-el versenyző Adrien Tambay lett, a harmadik pedig a BMW-s António Félix da Costa. Tőlünk Hockenheim felé indultak a csapatok, ahol óriási buli keretében zárul az évad. A Hungaroring viszont a lassan eljövő mostani hétvégére sem marad esemény nélkül, hiszen szombaton V. Volkswagen-találkozó lesz ottan.