Mit hoz idén Párizs?

E héten nyílik a Párizsi Autószalon, lássuk, mit tartogat!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sajtónapjaival már csütörtökön és pénteken is megnyitja kapuit a Párizsi Autószalon, a közönség számára szombattól lesz látogatható. Minden látható lesz, ami az elmúlt fél évben debütált, de akad néhány újdonság is.


Tavasszal Genfi, ősszel páros évben Párizsi, páratlanon Frankfurti Autószalon – ezek a legjelentősebb európai autós seregszemlék. Ugyanakkor évek óta mindenki számára nyilvánvaló, hogy az internet világában a márkák mind kevésbé tartogatják újdonságaikat a nagy nemzetközi autószalonokra, hiszen bármilyen nagyágyút is mutatnak be ott, az szinte elvész a temérdek modell között. Így aztán egyre inkább megszokott az újdonságok előzetes szivárogtatása, akár teljes bemutatása. Így van ez idén is, az e héten nyíló Párizsi Autószalon legtöbb világpremierként ünnepelt újdonságát ismerjük már.
Idén ráadásul trendfordulót láthatunk. Olyan jelentős autómárkák hagyják ki a show-t, mint a Ford, a Mazda és a Volvo, de a jellemzően a szalonok sztárjainak számító Aston Martin, McLaren és Rolls-Royce modelleket sem láthatjuk idén Párizsban. Hogy miért? A válasz a fogyasztói szokások változása. Mind többen követik a márkákat online, akár Facebookon, akár Instagramon. Bár a 2014-es Párizsi Autószalon is az elmúlt évek legtöbb látogatót vonzó autós seregszemléjének számított (1,25 millió regisztrációval), a többi márka is visszább vette szalonköltéseit. A Volkswagen-konszern például idén kihagyja az évek óta megszokott Group Night rendezvényét, ami rímel is arra, hogy most az elektromobilizáció, azaz a józanodás és az emisszió-csökkentés időszakát éljük.
Mikortól, mennyiért?
A 2016-os Párizsi Autószalon sajtónapjaival szeptember 29-én, csütörtökön nyitja meg kapuit, a nagyközönség számára október 1-től, szombattól lesz látogatható. Megközelíteni leginkább tömegközlekedéssel érdemes, az esemény weboldala, francia és angol nyelven minden szükséges infót megad hozzá. A felnőtt belépő ára 16 euró, gyerekek számára természetesen kedvezményes a bejutás. Egy gyerekkel 25, kettővel 34 euróért mehetünk be, 15 fő feletti csoport esetén a felnőtt jegy árából 2 eurót spórolhatunk.
A Volkswagen és a Mercedes is egy-egy új elektromos almárka első modelljét fogja bemutatni, debütál a már szinte minden részletével ismert Opel Ampera-e, valamint a múlt héten látott elektromos smartok, de hibridek is felvonulnak bőséggel. Szinte biztos, hogy „kétmotoros változatot” is láthatunk majd a második generációjával szintén most debütáló Audi Q5-ből. Utóbbi elődjénél nagyobbnak, de az MLB, azaz moduláris hosszmotoros platform által 20%-kal szerényebb tömegűnek ígérkezik. Mellette kint lesz az új A5 Coupé, meg az ötajtós Sportback is.
Hirdetés
Nem csak a villanyautó trendi, divat a szabadidő-autó is, a BMW pedig egy kompakt méretű terepkupéval, az X2-vel hozhat újabb résmodellt. Az X1-gyel, illetve a 2-es Active Tourerrel azonos alapokon. Mivel utóbbiból van konnektoros hibrid, nem lenne meglepő, ha legalább koncepcióként az X2 is látható lenne ilyennel. Az i8 kabrióval állítólag izmosított plug-in hibrid hajtáslánc is érkezik, amit majd a coupé is megkap. A Citroën csak koncepcióként hoz hibridet, a formájával az ősi CX-re emlékeztető CXperince 150-200 lóerős benzinmotort és akár 80 kW-s villanymotort ígér, 300 lóerős rendszerteljesítménnyel és 13 kWh-s, konnektorról tölthető akkumulátorával 60 kilométeres hatótávval. Hibridség nélkül is kellően érdekes a vadonatúj, C4 Cactus által inspirált C3, meg persze annak WRC Concept kiadása is.
Ha autószalon, akkor az nem múlhat el szuperautók felsorakoztatása nélkül: a Ferrarinál a LaFerrari Aperta nyitott tetővel hozza az 1,1 millió dolláros LaFerrari hibridet. A 949 lóerős V12-essel és 120 kW-s, azaz 163 lóerős villanymotorral hajtott vászontetős módosított futóművével az alapmodellel egyező karosszériamerevséget és menetdinamikát ígér. A hírek szerint a limitált szériás modell minden darabja elkelt már, de lesz azért olyan újdonság, amit meg is lehet majd venni: a márkára is rákényszerített emisszió-csökkentés érdekében bemutatkozó V8-as turbóval debütáló GTC4 Lusso T ilyen.
Nem újdonság, hogy Amerika után Európa is láthatja a 10. generációs Honda Civicet, hiszen fotón már bemutatkozott. Marad azonban érdekesség Párizsra a Hondától is, ez pedig a Civic Type R kiadása. Fotón ugyancsak látott már a Hyundai i30 második generációja, mellette az i10 miniautó frissítését is megtekinthetjük majd. Az Infinti nem csupán egy új modellt, a Pekingben látott QX Sport inspiration koncepció gyártáskész változataként érkező QX50 középkategóriás crossovert hozza, hanem benne egy olyan 2,0 literes és turbós, változó szelepvezérlésű benzinmotort is, ami a világon elsőként alkalmaz szériagyártásban változó kompresszióviszonyt is – ezzel benzinesen finom járást, ám dízelesen szerény fogyasztást ígér.
Teljesen új kisautóval jelentkezik a Kia, a Rio negyedik generációja elődjénél nagyobb utas- és csomagtérrel érkezik, formája a márka mai vonalait hozza. A Land Rover újdonsága az új Discovery, a Lexus pedig az UX koncepcióval, azaz egy kisméretű crossoverrel kacsint a fiatalabb vásárlók felé. Sokat ígér a Mercedes-Benz, és ez alatt nem is az AMG GT kétféle vászontetős kiadása, vagy az E-osztály All Terrain névre hallgató terepkombija értendő, hanem vadonatúj, a GLC alapjaira várható villanyautójuk, ami önmaga is 500 kilométer feletti hatótávot ígér, de egy új almárkát is, mellyel 2018-2024 között még 5 másik villanyautó is várható.
A Mitsubishitől egy új sportos konnektoros hibrid modellt láthatunk majd GT-PHEV Concept néven, vagyis csak koncepcióként. 100 kilométer feletti emissziómentes hatótávval, a benzinmotor kiegészítéseként elöl egy, hátul kettő, nyilván kerekenkénti villanymotorral. A Nissan legfőbb újdonsága a vadonatúj, elődjénél nagyobb és sportosabb Micra lesz, de a márkát, meg persze a konkurencia felhozatalát ismerve esélyes egy villanyautó-újdonság is. Már csak azért is, mert az Opel végre élőben is megmutatja Ampera-e villanyautóját, aminek persze már szinte minden adatát ismerjük. Nem láttuk még azonban az új Insigniát, ami szintén Párizsba várható.
Párizsi premier az általunk Prágában már látott második generációs Porsche Panamera is, amiből egy „shooting brake” kombi szintén bemutatkozhat koncepcióként. Ahogyan arról már beszámoltunk, a smart ugyanúgy villanyautókkal készült Párizsra, ahogyan anyacége, a Mercedes-Benz, vagy a 400-500 kilométeres hatótávú , Golf-méretű villanyautót ígérő Volkswagen is. Utóbbiról is hallhatunk már, szintén új, MEB, azaz moduláris és kifejezetten villanyautókhoz készített padlólemezen, Passatot idéző helykínálattal várhatjuk, 2-3 év múlva állítólag már sorozatgyártásban, nem sokkal későbbre pedig további elektromos autókat is ígér a Volkswagen, hiszen a mostani újdonság náluk is egy villanyautós almárka első tagja lesz.
Az előjelek szerint a Párizsi Autószalonon is az elektromobilizáció lesz tehát középpontban, de akad majd csokornyi kisebb-nagyobb újdonság is. A Dacia például teljes kisautó-sorát frissíti, a Renault kiállítja Alaskan pickupját, talán a négyajtós Mégane GranCoupét, biztosan az új Scenicet is, a Peugeot biztosan az új 3008 és 5008 modelleket. A Skoda a Kodiaq-kal vár majd mindenkit, a Suzuki pedig egy új Ignis generációval, valamint az SX4 S-Cross –hazánkban már hamarabb is megmutatott – frissítésével. És igen, az újdonságok zömét már ismerjük, ezért aztán nem is lesz feltűnő, hogy néhány gyártó jelen se lesz. Biztos, ami biztos, azért megnézzük személyesen is, biztosan akad majd egy-két korábban nem is remélt újdonság is; a Párizs 2016 címke alatt hozzuk őket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?