Daciával a tengerpartra? Hogy a viharba ne!
Dacia Sandero 1.5 dCi Arctic - hosszútávú próba a nyaralás alatt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Milyen volt a nyaralás? Csodás, és az úton remekül összeszoktunk utastársunkkal, a Dacia Sanderóval. Jó tapasztalatok 1700 km után is.
Nem új a piacon, de ára miatt ma is érdekes a Dacia Sandero, hiszen ő a ma kapható legolcsóbb új autó. Teszteltük már tavalyelőtt az erősebbik benzinesével és dízelmotorjával a crossoveres formára szabott Stepway kivitelben is. Sok újat emiatt már nem lehet róla elmondani. Csak rá tudok kontrázni arra a megállapítására, hogy árát és adott értékeit tekintve még mindig az egyik legjobb ma kapható kisautó. Minket barátnőmmel a legerősebb és legjobban felszerelt változata vitt nyaralni. A szokásos egyhetes teszteknél jóval többet mentünk vele, így elég mély nyomot hagyott. Az üdülés ideje alatt úgy megszerettük, hogy kapott nevet is; családi barátunk után Sándor lett. Sándor amúgy nagyon jó figura, sosem akar a középpontban lenni, de minden jóban benne van. Csupa szív, ott segít, ahol tud és cserébe nem vár sokat, épp mint a fehér dízel Dacia.
A Dacia Sandero az árához képest igen jó kompromisszum, persze ehhez az is hozzátartozik, hogy mi most a legerősebb és legdrágább dízelváltozatával töltöttünk együtt majd’ egy hetet és közel 1700 kilométert. A Sandero-kínálat királyába is a Renault régi és jól ismert, többször átdolgozott 1.5-ös dCi motorja került, ami nem rossz darab. Amikor az árát összevetettem az azonosan felszerelt és azonos erejű, de csak háromhengeres, dízel Skoda Fabiáéval, akkor a jó egymillió forintos különbségtől földet fogtam. Aztán a használat során apránként megértettem, hogy az amúgy nagyon jó és a Dáciánál igényesebben összerakott Fabia miért kerül többe egy nem rossz használt autó árával. Ezzel nem leminősíteni szeretném a Daciát, csak kár lenne elbagatellizálni a különbséget. Látszik ez a gumikédereken, a lemezek kongásán, az ajtók súlyán, a sejthető anyagvastagságon és a beltér zörejein is. Viszont ezért az árért ezekkel nemcsak lehet, hanem érdemes is együtt élni, mert igazából nem zavaróak a mindennapok során.
Nézzünk mélyen magunkba és tisztázzuk, mire is kell az autó? Én egy csomó mindenről le tudnék mondani a konkrét autóba beszerelt extrák közül is. Ilyen a könnyűfém felni, a hátsó villanyablak, a dizájnosabb(nak szánt) beltér. Semmiképp nem adnám viszont a 75 ezer forintért elérhető 7 colos érintőképernyővel vezérelt navigációs rendszert, amihez csak másik 35 ezer forint a teljes Európa térkép. Ennyi pénzért jól működik a dinamikus léptékváltás is, és minden funkcióját ellátja, egyszóval ügyes. Személy szerint egy ponton fájlaltam tényleg az „olcsó kisautóságot”, az pedig nem más, mint a relatíve gyenge fényszóró. A huzalos lámpaállítással semmi baj nincsen, feltehetőleg az idők végezetéig működni fog, de fényerő lehetne több és a vetített kép is jobb. Vak sötét kell ahhoz, hogy értékelni tudjuk a fényforrást.
A Sanderóban mégis az a legjobb, hogy kellemesen vezethető. A kormánya a ma megszokott átlagoshoz képest kissé nehéznek érződik, de ezzel csak még autószerűbbnek hat. A váltó műanyagos, de pontos, jól megvezetett, nem kellemetlen kapcsolgatni. Ergonómiai szempontból nem a legjobb, hogy a négy elektromos ablakhoz összesen nem több mint négy kapcsoló jutott a spórolás okán. Az első kettő a középkonzol alján van, ez megszokható, de a hátsó kettő a kézifék mögé került. Vezetés közben a sofőr meg ne próbálja azokat nyomkodni. Ez az adottság sem olyan, hogy ne lehetne vele együtt élni, ha meg nem tetszik, akkor marad a hátsó tekerő és 40 ezer forint a zsebben. Jó viszont ülni a Sanderóban, ami az olcsó kisautók mezőnyében nagy szám ma is. Az ülések szövetével nincs baj, nem izzasztóak. Ezt próbáltuk eleget a tűző napon parkoló autóba beszállva, mindezt a 37-38 Celsius fokos horvátországi nappali hőmérsékleten. A székek párnázata jó tömésű, az ülőlapok mérete is kielégítő. Az sem gond, hogy csak magasságban állítható a kormány, mert átlagos testmérettel így is teljesen jól helyet lehet mögötte foglalni.
Autópályán, 130 km/óránál az 1.5 dCi motoros Sandero 2250-es fordulaton utazik, ami egy rendben lévő érték. Elég, ha például a hétgangos automata, 240 lóerős és 17 milliós Volkswagen Passat 2150-es adatát felemlegetjük. Ahhoz viszont, hogy a motor ne forogja magát túl, kompromisszumot kellett kötni. Így lettek a magasabb sebességfokozatok kifejezetten hosszúak. Városi ötvenhez a hármas passzol, 1650-es főtengelyfordulat mellett. Innen viszont már rendesen gyorsíthatnánk is, ha szabadna. Országúton 90 alatt semmi értelme az ötödiknek, ezt viszont a 60 ezer forintos felárat jelentő tempomattal nagyon kellemesen lehet tartani. Érdekesség viszont, hogy az Isztria irányába igencsak sok emelkedővel tarkított autópálya-szakaszon vissza kellett vegyem tőle az irányítást. Nem adott elég nagy gázt, így ötösben nem tudta tartani a 110-115-re belőtt kellemes utazótempót - vádliból mentünk fel a dombra.
A kis Daciát lehetne kritizálni, mert nem annyira kifinomult a futóműve, sem a menetbiztonsági rendszereinek a működése, továbbá erős benne a szél- és a motorzaj is. De komolyan, ha egyszer működésében nincs hiba, akkor minek adnánk többhavi fizetésünket szépészeti dolgokért? Így ahogy van, ez a csomag jó a maga szerénységében. Van alapja a klisészerű megállapításnak, hogy ami ennél több, az már luxus. A slusszpoén meg az a Sanderóban, hogy mivel a közönségkedvenc Dusterben nem ilyen kellemesen semleges, azaz nem ilyen jó az üléspozíció, így a Sandero a ma kapható legtökéletesebb Dacia. A műszakilag vele rokon Loganok nem érhetik utol. Aki stílusban többre vágyik, annak meg nem sokkal több pénzért ott a műterepjárós Stepway. Bár szerintem, ahova azt szívesen beviszi az ember a 207 milliméteres hasmagassággal, ott ez is bőven elmenne a maga 163 milliméterével. Egy murvás mellékúton a sima Sandero is jobban érzi magát, mint valami drága crossover a kötelező alacsony oldalfalú gumikon.
Ha nem lenne elég, hogy kellően jól megy az erősebb dízel Sandero, akkor lelövöm a poént: a fedélzeti számítógépe és a tankolások alapján sem fogyasztott többet 4,7 liternél. Sok szerpentinnel, hegymenettel, teli cuccal és végig bekapcsolt légkondicionálóval ez egy nagyon barátságos érték. Egyértelmű, hogy a második generációs Sandero nagyon ügyesen ki lett találva. Ezt úgy értem, hogy mindenből épp annyit és épp úgy ad, amennyi ma egy új autó esetében az autózás minimumához szükségszerűen kell. Ez a Dacia már nem a tíz évvel ezelőtti sorozatból való. Sőt, más olcsónak szánt modellekhez képest is meglepően kellemes, jól vezethető. Franciaautó-ellenzőknek, Trianont emlegetőknek is melegen ajánlható, mert ezért az árért egyszerűen nincs nála jobb vétel.
Tényleg jó is lehetett volna, ha nem ilyen amatőr módra kezdi el felújítani. Csak akkor miért állítja be magát olyan tapasztalt veteránosnak ugye…. Na meg a sok szakértő akikhez eljárkálnak. Már bocsánat de egyik hülyébb mint a másik. Írni valóban jól tud a Csikós, de szakmailag szerintem lenne mit bepótolnia. Vagy legalább nem ilyen stílusban kezelni azokat akik esetleg már csinálták rajta kívül, és nem rossz szándékból írják le neki, hogy hogyan kellene csinálni.
Én Karottát nem bántom, ő volt az egyetlen aki képes volt beismerni a hibáit, és normális tudott maradni. A többivel egyetértek.
Nekem semmi közöm a navigátorhoz én csak hozzászóló vagyok, nem ismerek személyesen senkit, de a kelempelőnek már írtam hogy csak a szája nagy ha szemtől szemben lennénk össze….ná magát.
Nekem semmiféle megállapodásom nincs senkivel, de az nem jelenti azt hogy neki vagy másnak nem lehet.
Nálam a Tc-n a stílus verte ki a biztosítékot.
Legfőképp azon döbbentem meg hogy úgy reagáltak a kulturált hozzászólásokra is mint itt a Kempelen szokott, sőt még az ő alatti szintet ütötték meg. A vicc hogy ahogy itt is írjátok az idő több esetben bebizonyította hogy nem csak bunkók hanem tudálékos hülyék is. Most is nevetek a Vink -cougar-on. Higgyétek el a bogaras tuskó hamar ráun a Porschera is, sőt szerintem már megbánta hogy megvette.
A Ponton sztori jó lenne ha a kopit nem csak a lelkesedés hajtaná hanem a tudás is, amiből néha kibukik hogy nem úgy szerelik össze hanem hogy évek alatt legózzák mint a kisgyerek.
A Karo is vagyonokat öl a datsunba élvezi csak azt nem hogy túlvállalta a költségvetést, annyi pénzt öntött már bele egy olyanba aminek a motorjának állapota sem olyan szintű és így korlátai végére ért.
A Tc azért működik még így mert ölik bele az idióta ötleteiket amivel szerintem a régi sikereket szeretnék visszahozni csak a régi olvasóközönség már nem kér a bunkóságukból.
Igaz nem ide tartozik, de ha már szóba került leírom én is röviden a véleményem. Amikor szétesett a Ponton motorja a hazavezető úton, és elkezdték javítgatni nekem az volt az első kérdésem miért nem szedik ki és rakják rendbe. Majd akkor is megkérdeztem ezt, amikor beletolt több milliót a felújításba, hogy a motort miért nem rakja rendbe. Mindig le lettem ugatva, hogy az tutijó, a Karesz megnézte semmi baja. Most, hogy szétesett már nem lehetett kommentelni sem a cikket… 😀
Na erről beszéltem. 😀 Élmény olvasni kreatívan és választékosan megfogalmazott csörtéiteket. Attól függetlenül, hogy az adott témában kinek lehet igaza.
Néha felmerül bennem, hogy ti 4-5-en a legjobb haverok vagytok és laptoppal az öletekben ültök egy söröző teraszán, s az autonavigator.hú megbízásából füszerezitek a fórumot. 😉
Egészségetekre! Gluttyglutty. 😉
Mint lejjebb írtam, a nyugodt autózás híve vagyok. Azonban a családot bepakolva, nekem már túl nyugodt volna 75 LE-vel.
1-2 főnek, ide-oda ugrálni városban, csomagok nelkül, biztosan elég.
Fenntartásaim nekem is voltak, azonban autót kellett cserélni. S ha nem szerettem volna alapmotort, akkor a turbó maradt. Így muszáj lesz megbarátkoznom a TSI-vel. Illetve az azt körül lengő megosztottsággal. Tudom-tudom, japán szívók. Aham, csak a Mazda 6 alatt nincs kombi. KP-ben nekem sok lett volna.
Síma 75 lovas szívó alapbenzinessel próbáltam,valszeg avval is fogom megvenni.
Egyenlőre fenntartásaim vannak a kis turbós benzinesekkel,megvárom míg kiforrják magukat!
A Totalcart mint oldalt én se kedvelem, mivel demagógnak tartom őket, ennek ellenére vannak jó tesztjeik így néha olvasom! A cikküket a “kokszosodás” mint probléma kapcsán hoztam csupán fel. Bár szerintem ez se egy olyan eget verő probléma, mint amilyennek egyesek beállítják. Szerintem sokan egyszerűen túl reagálják ezt a kérdéskört -hogy mennyire megbízható/milyen hosszú az élettartalma az új technológiáknak- , ki-ki különböző érdek mentén. Egy részük ugye ahogy te i s mondtad a PR-rész miatt, de ne feledkezzünk meg az Önjelólt Polihisztor Mindentudó Mesterek népes táboráról, s a tudatlanok szintén hatalmas táboráról se, akik szintén vevők a hisztéria kampányra! Én speciel egyáltalán nem tartok a turbós Tce/Tsi és társaiktól, sőt majd a következő autóm is ilyen motorral szerelt lesz! Tudomásul kellene venniük az embereknek, hogy technikai fejlődés nem állt meg, s azért mert új, még lehet tartós is!
Kempelen igazi szájkaratés, ezzel nem is lenne nagy baj.
A gond ott kezdődik mikor annyira belemerül a hülyeségbe amit kitalált vagy ásznak vél hogy elélvez rajta és másokat kezd el piszkálni.
Most épp a csak kicsit szurkálódok de megpaskolom a fejét korszakát éli persze nem velem kapcsolatban hanem másoknak udvarol hogy hátha így nem támadják olyan sokan.
Tipikus kisokos aki azt hiszi magáról mindenhez ért, de ha valaki a tényeket, az eredményt közli vele ami ellentéte az ő butaságának elkezdi támadni.
Ráadásul mindig ő kezd bunkózni mindenkivel.
Kempelen egy igazi MÉM,az autónavigátor Chuck Norrisa.
Ugyan csak most regisztráltam, de régóta olvasom az itteni kardozásokat. Néha felnyihogok rajtatok. 😀
Személy szerint Winklert is beraknám a beképzelt és ostoba kategóriába. Ráadásul szemrebbenés nélkül hazudik is, ha nem tetszik neki a tesztelt modell. Maradjon a Lambirghini traktoroknál!
De én csak egy átlagember vagyok. Hogy jövök én őhozzá, akinek milliónyi év tapasztalata van.
Már nem olvasok TC-t…
Elkanyarodtunk a Daciától. 😉
A TC pont olyan, mint a tulajdonosa az Index, csak ők éppen az autós újságírás legalja (lenne, ha nem lenne ott még a vezess.hu, ami kb. az autós Kiskegyed. Én rájuk sokkal jobban haragszom, hogy autós portálként állítják be magukat), amivel még nem is lenne akkora probléma, ha nem lennének egytől egyig olyan irritálóan beképzeltek és ostobák, Csikóst és Winklert leszámítva. Az autós önsz.patásokat szerintem szándékosan, műkedvelésből csinálják, és hogy legyen kattintás.
A leglenyűgözőbb, hogy meggyőződésük, ők azok, akik az országban egyedüliként értenek az autókhoz és az autóvásárláshoz, közben mégis sikerül mindegyiknek összevásárolnia az ország szemeteit, holott már autókereskedő is van köztük, de nekik úgy látszik nem ad tanácsot.
Ez egy tragikomédia. Sosem voltak illúzióim az átlag emberek szellemi képességeiről, de mindig meglepődök, hogy találkozom még lejjebb lévőkkel. 😀 És amikor a hülyeség szorgalommal párosul, akkor az az encore szindróma. De sok ilyen hülyével találkoztam már. 😀
Egyet kell értenem a totalbulváros megállapítással. Én elég sokat veteránozok, és amit a Csikós művelt a Pontonnal az mindennek a teteje. Ő aki szakértőnek állítja be magát oltári nagy hibákat követ el folyton. Szerintem szándékosan csinálják sokszor ezeket a műbalhékat, és problémákat az olvasottság növelése érdekében. Amit hőbörgést meg a belsőségben a Vályi csinál az meg aztán kirakatba való. Akinek esetleg eltérő véleménye van és ezt normálisan leírja na az ott mind azonnal troll besorolást kap. Persze sok troll is van, szép kis gyűjtőhely. De a lényeg, hogy teljesen szavahihetetlen az egész kiadvány képesek egyik héten ezt mondani, majd ha az érdekeik azt kívánják két hét múlva annak a szöges ellentétét.
Popcorn, sör elő… 😀
😀 😀
Ez egy sztereotípia…amely bennem is él. 🙂
És akkor te írhatsz nekem, vagy bárkinek ilyet?
[b]te alap gyökér tuskó
undorító tusko vagy
Te idióta, lövésed sincs
tagadsz és hazudsz[/b]
Ezeket tőled idéztem. Keressek még?
E
Best of tőled az hogy mindenkit lehurrogsz, ellentétben veled én csak azokat akik tuskón reagáltak a normális hozzászólásaimra. Nincs sok ilyen itt te vagy az állandó, és talán csak az egyetlen még.
ENCORE BEST OF!
Így beszélget egy igazán képzett magyar szakember az interneten másokkal:
[b]te alap gyökér tuskó
undorító tusko vagy
Te idióta, lövésed sincs
tagadsz és hazudsz[/b]
Ez az encore stílus. Isten ments, hogy a nicket lefordítva ez általános legyen itt.
Készítek majd s3000 best of-ot is. Hálás téma az is.
Encore!
A hozzászólásaid (értsd: válaszaid) annyira tahók és értéktelenek, hogy egy betűvel sem érnek többet annál, amit most ideírtam.
Szevasz.
A 30 ezres olajcsereperiódusra gondolsz + olajszűrő lev. szűrő betét.
Megint olyan dolgokhoz szólsz hozzá ami nem teljesen tiszta számodra.
200ezer km az semmi azt minden autónak bírni kell 30 ezres szervizzel is.
A probléma máshol van elásva a 20 vagy 30 vagy 50 vagy mégtöbb ezernél, a kamionoknál 100ezren felül is van.
250 más gyártóknál 300 ezer feletti az amire tesztelve van a motor, de akár 500ezer is lehet.
A hiba mégis egy alapvető tényezőn bukik, az üzemeltetési körülményen, ami nem csak az állandó magas fordulatot, a hidegen járatást meg a turb-ócska visszahűtést jelenti.
Amit kihagynak az apróbetű hogy akár feleződhet harmadolódhat is a csereperiódus ha nem üzemmeleg hanem hideg a motorolaj, de főként a víz az indítások között.
Az olajos vezérlésállítók mind elkopnak akár többször is a 200 ezer alatt.
A befecskendezők dízel/benzin állapota, mennyit nyom ez idő alatt, és akkor még a tervezési hibás dugattyú /d.-gyűrű párosról nem is beszélve.
Valószínű te dolgozol az egyetlen olyan flottakapitányi pozicióban aki sosem hallott még meghibásodásokról vagy csak tagadsz és hazudsz mint a kormány.
Téged ott nagyon megsérthettek a Totalcarnál. 😀 Nincs is talán olyan ember a földön, akire te nem haragudnál. Persze magadon kívül. :-DDD
Engem sosem hurrogtak le, bár tény, hogy akkor még encore néven írtam, amitől mindenki összetojta magát. :-DDD
Kempelen írta: Nem tudom mióta olvasod aktívan az autós oldalak fórumait. Én úgy 10 éve-
Igen te csak olvasod és a Totalszarosok is lehurrogtak már gondolom akkoriban holidayként nyomtad még vagy más nicknéven.
Náluk nem csak a fizettett cikk a probléma hanem az atyaúristennek képzelt doktori címet sohasem látott beképzelet azt hiszi mindent jobban tudó okoskodók osztogatnak néha nevetséges lehúzós tanácsokat, néha nem is képzett vagy nem jól tudó autószerelők. Pestituskó ótószerelők.
Akkora hittel kinyilatkoztatnak és válaszolgatnak szakmai dolgokról ami a gyártói szakmai leirásának ellentéte vagy tiltása. Tény hogy a gyártók is hibáznak sokat, de alapvető vicc a Totalszar mindenhezértek csak nem mindig eredményes amit dumálnak.
Pl A W. Ronyó alias K.A. ott szenved a Cougarral mióta és egy kollégaszakember sincs aki kirántja a megbizhatatlansági szarból azt az autót. Mert NEM ÉRTENEK HOZZÁ. A W. Ronyó meg milliókat ölt a projektbe.
Nevetséges vicc a Porschevásárló bogarassal az élen aki ott van mint állítólagos szakember.
Nem tudnak egy épkézláb féket megcsinálni az autón, a jótanács kommentelőiket meg lehurrogta a szánalmas bandájuk.
Nem tudják darabokra szedni és normális alkatrészekkel összerakni a motorját.
Nincs is miről beszélni, és ez csak a kiindulás.
Százával látom magam körül a 30 ezres szerviz periódussal tartott turbós autókat. Szerintem ez hiszti, nekünk egyetlen autónkkal sem volt még motorprobléma, pedig -flottáról lévén szó- a költség az isten. És bizony van, amelyik már átlépte a 200 ezret kilométerben és megy. Remekül.
A szervizeknek nem jó a hosszú olajcsere periódus, mert fele annyi az anyagon realizált árrésük. Én is azt mondanám mindenkinek, hogy hozza sűrűbben. A totalcaron pedig kimondottan bulvár újságírás folyik, a szervizpartner pedig komolyan hirdet náluk, cserébe ezekért a cikkekért, amik maguk is bűzlenek a PR-tól.
Szerintem ezeknél a motoroknál nem csak az elnyújtott olajcsere csak a probléma. Ezt a gondot már a Mitsubishinek sem sikerült megoldani a sima GDI atmoszferikus motorjainál sem a 90-es évek közepén. Rengeteg pénzt öltek bele, sosem lett megbízható és jó. Egyszerűen ez az égéstérbe fecskendezett üzemanyag valahogy mégsem teljesen úgy ég el mintha a szívósorba fecskendeznék, ahol befecskendezést követően már valamennyire keveredik a levegővel. Szerintem azért kormolnak ezek, mert ugyan lehet, hogy sokkal precízebben lehet szabályozni az égést, és teljesítményt lehet nyerni azzal, hogy magasabb sűrítési viszonyt tesz lehetővé ez a módszer a szívósorba fecskendezéssel szemben, mivel sűrítéskor csak levegőt sűrítenek nem pedig keveréket, de az égéskor szerintem nem olyan homogén a keverék. Ezért van az, hogy valamennyi korom képződik. És ez a korom idővel elintézi a motort, amire pl egy EGR még rá is tesz egy lapáttal. Én személy szerint szeretem azt a 8 szelepes motort, még ha esetleg kicsit gazdaságtalanabb is mint a 16 szelepes változata. Nekünk 1.4-es változat van belőle, és egyáltalán nem fogyaszt sokat. Legutóbbi hasonló túránk alkalmával mint ami a cikkben is szerepel 6 litert fogyasztott vegyesben.
Viszont én most Daciaból szerintem dci-t vennék, 90 lóerős kivitelben. Újonnan mindenképp jó választás, és egy milliószor átdolgozott motor. Benzinesből meg az 1.6-os LPG változatot. 😀 De igazából ki kell próbálni kinek mi tetszik, és mit tart fontosnak. Már ha van autó amit ki lehet, mert nekem is az a tapasztalatom, hogy vagy nincs belőle, vagy ha van úgy húzzák a szájukat ha az ember el akar menni egy próbakörre, mintha a fogukat húznák.
Nem tudom mióta olvasod aktívan az autós oldalak fórumait. Én úgy 10 éve és volt már aggódás mindenért. Olyan dolgokért is, amikről manapság már szó sem esik, mert teljesen nyilvánvalóvá vált, hogy hülyeség volt.
Az internet népe eszméletlen hisztériakeltésre képes, ha valaki a dolgokat kritika nélkül olvassa bambán, akkor annyi hülyeséget nyel be, hogy elképesztő. Azzal, hogy a rengeteg unatkozó, tanulatlan, tájékozatlan 10 éves is beleböföghet a világba, azzal, hogy a témához egyáltalán nem értől véleményt formálhatnak jogi, műszaki vagy bármilyen kérdésben, azzal olyan online szemétben taposunk, hogy hihetetlen.
A netadó tényleg megszűrhette volna ezt a szemetet.
Ezek mind egytől egyig vadi új motorok még a Reanult modellekben is. A 2 literes turbó nem tce motorcsalád tagja volt, hanem a régi F motor turbósított változata, egyszerű hagyományos befecskendezéssel. A sima szívó motor turbós változata volt. Az első madár az 1.4-tce volt, de azt hamar nyugdíjazták mert rossz volt. Alig gyártották 2-3 évet. Az 1.2-es tce meg amit írsz, szintén egy teljesen más motor volt, és ezt az újságírók is rendre eltévesztik. Az a D4F-nek volt egy szintén teljesen hagyományos turbós változata. És azt is viszonylag hamar nyugdíjba küldték.
Igen. a Dacia-nál ezek az őskövület atmoszferikus motorok az alapmotor funkcióját töltik be, szerintem ezért nem reszelgetik őket. A Tce motorcsalád vadi új fejlesztés, nincs velük tapasztalat. Viszont az anyacég már elég rég óta alkalmaz a modelljeiben turbós benzineseket, amik már bizonyították tartósságukat! lásd: pl: a 2.0 T motor ( Laguna II-III /Espace IV /Scenic II / Velsatis / Avantime / Megane II-III ), vagy a Clio III 1.2 Tce motorjával se voltak problémák ( az nem azonos a mostani 1.2 Tce-vel, hanem a Dacia-ban lévő 1.2 16v turbós verziója), vagy mondhatnám a Scenic III és a Megane III ban lévő 1.4 Tce-t is, amit a mostani 1.2 Tce-vel nyugdíjaztak. Szóval összeségében én úgy ítélem meg, hogy tudnak tartós turbós benzinmotorokat gyártani, ezért én simán bele mernék ugrani egy Tce vásárlásába. A közvetlen befecskendezés kapcsán a Totalcarosok cikke jutott az eszembe, amikor a PSA-BMW féle 1.6 princ motor kapcsán azt mondták, hogy az elnyújtott ciklusú olajcsere öli meg a motort. Ott azt javasolták, hogy a gyári 30000 km-es olajcsere periódust felezzék le. Így elkerülhetővé válik a kokszosodás.
De visszatérve a Dacia-ra én semmiképpen nem venném az öreg 8 szelepessel -lomha és zabál-, akkor már inkább ennyi pénzért egy használt Kangoo-t néznék az 1.6 16v motorral, mivel abba viszont belerakták azt!
Emlékszem én is arra az időre. Volt benne igazság is illetve felesleges para is. Valakinek sikerült jó 16 szelepes motort csinálni, és sokaknak meg szerintem nem. Sajnos a szigorodó euro normák tényleg betettek ezeknek a motoroknak, ebben igazad van. De jelenleg a dacianal négy benzinmotor kapható. 1.2-es szívó ami szintén agyon van butítva, és eleve nem egy erős szerkezet. Ráadásul még csak nem is egy fejlett 16 szelepes motor, hanem egy egyszerű SOHC, szóval semilyen változó szelepvezérlést nem tudtak kifejleszteni rajta, hogy egy kicsit is erősebb legyen, szóval folyamatosan csak gyengébb lesz euro normáról euro normára. Ott van a 0.9 tce ami 3 hengeres, senki nem tud még semmit sem róla. Ott van az 1.2 tce ami szintén ugyanilyen motor, bár annyi mellette szól, hogy 4 hengeres, és nissan eredetű blokkból építkezik, szóval egyes részei már futottak. Viszont közvetlen befecskendezéses ellenben a 0.9 tce-vel szemben, ami meg szintén lutri, mennyire lesz tartós. Én személy szerint olyan közvetlen befecskendezéses motor még nem láttam ami ne lenne olyan dzsuvás belül mint egy diesel. Persze attól még lehet ez nem olyan, de mivel elég új ezt sem tudjuk jelenleg. És marad a 8 szelepes őskövület 1.6-os amiről meg mindent tudni.És van még egy nagy előnye. Kapható LPG kivitelben.
Ami meg a dieseleket illeti és a CR technológiát, azért szerintem össze sem lehet hasonlítani az adagolós motorokkal tartósságra. Meg sem közelítik azokat, hiába tudnak sokkal többet, és működnek sokkal jobban. De visszatérve a downsizing motorokra, amikor a ford ráírja az ecoboost motorjára, hogy várható élettartam 240ekm akkor az nekem nem sok jót jelen. Na pont ugyanilyen az 1.2tce is és a 0.9tce is. De lehet nincs igazam és ez is olyan mint a 16 szelepes para annó.
[i]“Valószínűleg az itt fórumozók többsége kiröhögné a nyugodt vezetési stílusom…”[/i]
ne gondold, a többségnek talán autója sincs, ha meg van, akkor a közel 400 Ft-os üzemanyagból 5 ezerért tankól hetente, hogy 5-be tegye a vasat 40-nél fillérb….ból. Te is autózol, látod, hogy a kopasz keszeg testű, plázákban csajokat stíroló, a szakmunkásképzőben bukdácsoló fiatal srácok menőznek többnyire…mikor 2 ezerért megtankolták a sziviket vagy az eharminchatot.
Pedig…
Szerintem nem feleslegesek az ilyen cikkek, hiszen bemutat egy alternatívát azoknak a tudatosabb autósoknak, akik valamilyen szinten függetleníteni tudják magukat az érzelmeiktől.
Két apróság…csípől nem fikáznék más márkát vagy az azok vásárlóit. Illetve úgy rémlik, hogy csomagtér háló és a színezett kilincs a Daciánál is feláras. Sajnos most nem érem el a konfigurátorukat.
Škoda, Seat, Opel több pénzért? Valamennyivel többet is ad az áráért. Fél éve egymás mellé álítottam típusokat pro és kontra.
Könnyű volt tCe-s tesztautóhoz jutni? Én/mi Logan kombit próbáltam volna vele, de mindenhol csak a döncit lehetett. Azt sem könnyen ( több kereskedés, ígérete ellenére sem adott tesztvezetést). Ez biztos nem segíti az eladásokat. Az újpesti Baumgartner-es értékesítőnek is mintha púp lett volna a hátán a Dacia márka.
[i]Nagyon jó, mikor retkes Daciát az egekig magasztalva dicsérik, no meg hogy elvisz A-ból B-be. [/i]
Lehet, hogy én tudom rosszul, de nem ez még mindig egy autónak az elsődleges feladata? Aki szimplán költséghatékonyan, közlekedésre akarja használni az autóját és nem f@rokhosszabbító villantásra, vagy nem akar seggre ülni a szervizszámlától, azoknak mind tökéletesen megfelel a “retkes” Dacia, ami nyugaton a Duster bevezetése óta szinte folyamatosan bestseller.
Az van közel. 🙂 Az már más kérdés, hogy lassan már drágább, mint Olaszország…
Magyarember csak horvátba’ tud menni nyaralni?
Anno a 16 szelepes benzinmotorok bevezetésekor is teli szájból bömböltek az okosok, hogy sz@r lesz és s hamar széthullik majd, nem bír annyit mint a 8 szelepes. Ahhoz képest most a régi 16 szelepes benzineseket istenítik hogy milyen tartósak. Most ugyanez a hisztéria folyik a modern turbós benzin motorok kapcsán!?! Anno a dízeleknél is ment a hiszti mikor átálltak a CR technológiára. Nem értem hogy miért? Tudomásul kell azonban azt is venni, hogy az általad is említett “öreg csótány 1.6” a szigorodó emissziós normák miatt már szinte teljesen ki van herélve!Pedig régen a megan I ben még egészen élvezhető karaktere volt. Most nem megy, lusta mint a dög, s cserébe még zabál is. Mert a Renault se volt annyira bolond, hogy belerakja a Scenic II-ből a 115 lovas 1.6 16V-t, elvégre akkor ki venné meg az új 1.2 Tce motort? A Dokker jelenlegi benzines kínálatából az egyetlen értelmes motor pontosan a Tce verzió. A 16 szelepes 1.8-2 literes motorok teljesítményét és nyomatékát adja, relatíve alacsonyabb fogyasztás mellett!
Nekem egy Grand Scenic II esem van a fent említett 1.6 16V-el. Ahhoz képest a Grand Scenic III ban próbáltam az 1.2 Tce-t. Tapasztalataim a következők voltak: a szívó motorhoz képest érezhetően erősebb, már alacsony fordulatról jóval nyomatékosabb (kb: 2000-es fordulatnál már ott a bőséges nyomaték+ 40 Nm), cserébe viszont jóval takarékosabb (érzésre olyan mintha egy szívó 2 literes lenne). A sajátommal 2/3 város 1/3 országút +nehéz láb+klima+ dinamikus vezetés mellett 9.3-9.5 a fogyasztás, addig a az 1.2 Tce ugyanezt 7.2-7.3-al abszolválta, hangsúlyozom nagyobb örömfaktorral!
A magyar új(az a kevés) és használtautó vásárlók derékhada előítéletes,tájékozatlan,szemellenzős!
Megveszik a sokadik gazdás,a földet 5x körbefutott Über Deutsche romot de új autóként se néznek nagyon rá másra,talán pár jobb japán kivételével.
Inkább vesznek egy kurblis ablakú a fejtámla csavarért,a csomagtér hálóért és színezett kilincsért is felárat kérő Skodát,Seatot vagy Opelt…,több pénzért.
A Sanderót ki sem próbálják…én kipróbáltam és nagyon szeretnék még az idén beszerezni egy 1,2 benzines Arctic kivitelt.
Felesleges ide a felvilágosító célzatú teszt,az újságírói lelkesedés mert itt úgyis az “Aszonta a szerelő Lali meg a comcéd” mentalitás marad.
A Dacia Sandero/Logan a több százezres Európai eladásaival,meg jól ellesz a magyar vásárlók nélkül is!
Ahogy mondod, gyakorlatilag alig van turbómentes motor. Bár nekem nincs kialakult fóbiám miattuk.
Nézd, én nem vagyok versenyző típusú sofőr. Valószínűleg az itt fórumozók többsége kiröhögné a nyugodt vezetési stílusom…Viszont egy erőtlen 1.6-os szívótól a maradék hajam is kihullna, még ha ki is megy a világból. Lehet, hogy az öteg Ford Scorpionk kényeztetett el, de szükségem van egy kis erőtartalékra a motorban. S az sem baj, ha felmegy az érdi emelkedőn gyerekkel, asszonnyal, kutyával… 🙂
Az 1.5-ös dci jónak tűnik, főleg a nyomaték és fogyasztás tetszik, azonban a mi használatunkhoz és éves futásteljesítményünkhöz kár a dízel.
Gondolom hozzászólásod első része a véleményed a Dálaciáról. Elfogadom. Neked ez, nekem más, másnak megint más.
Hozzászólásod második része kicsit ellentmondásos. Hogyan függ össze a realitás és az überfaszaság? Szerintem a realitás pont az, hogy A-ból B-be vigyen.
A kreténség nem az autótól függ. Úgy vélem, hogy mondjuk egy berkikrisztián (nem az olimpiai bajnok) Trabantban is kretén és egy Bentley-ben is az. Sőt, gyalog is. Egyébként ebben a cikkben senki nem fikázta a BMW-t vagy az Alfa Romeo-t. Azonban ez az írás egy Dákóról szól, ezért nagyrészt róla szólnak a kommentek. Na meg persze a “széthulló” TSI-ről. 😉
Nagyon jó, mikor retkes Daciát az egekig magasztalva dicsérik, no meg hogy elvisz A-ból B-be.
Ilyen alapon szamárháton is el lehet jutni, és klottagyában ami eltakarja a micsodánkat………ha már valakinek teljesen mindegy hogy néz ki egy igazi autó.
Szóval maradjunk a realitások talaján, mert nem attól vagyun kattól über fa..a gyerekek mert Sandero-val mászkálunk A-ból, B-be…………..a többi BMW-s Alfás stb meg mind kretén.
Nézd nem szeretek más pénztárcájában turkálni, de nem hiszem, hogy itthon olyan nagyon sokan megengedhetik maguknak, hogy 5 évente új autót vegyenek.
És te hánmy évre veszel autót? 20-ra, mert akkor megértem az aggodalmadat. Ha meg 5-re, akkor nem mindegy, hogy mi lesz vele 10 évesen? Most komolyan?
Addigra az összes hülye vészmadár elhúz és a 2-3. tulaj is örömmel fogja használni az egykori tce motoros kocsidat. De fog az téged foglalkoztatni? Ugye, hogy nem. Akkor meg?
Ezek a fa…ságok, amikkel tele van a net. Gondolj bele, hogy leírom a netre valahova, hogy encore egy b…i és holnapra a fél világ ezt a hülyeséget fogja mondani.
Kritika gyerekek, legyetek felnőttek. Több milliós gyártási darabszámnál fél % hibás darab is tízezres nagyságrend. Legyetek már felnőttek.
Nekem meg csak jó!
Kösz a pontosítást. Azok is szépen futnak. Csak nem szebben. De igazad van.
Mentségedü szolgáljon, hogy nem azokról volt szó.
Egy rakás kiegyensúlyozó tengely után. 😀
“[b]A legfinomabb járású motorok a 3 hengeresek[/b]”
Hűűű, igazán egyedi a véleményed :), azért majd szólj ha megállítottad rajta élében a pénzérmét mint egy V12-es Rolls vagy Merci motoron :).
De ki tudja milyen motor ez a tce is, elég új még. Nincs túl sok tapasztalat vele. Én jobban bízom az egyszerű bevált szerkezetekben. Csak sajnos ezekből egyre kevesebb van. A Dokker pont ezért szimpatikus, mert abban még kapható a jó öreg 1.6-os elpusztíthatatlan csótány Renault motor. Az garantáltan mindent kibír.
Sógoromnak volt egy, 3-4 éve kapta amikor megjelentek és folyamatosan a szervizt járta vele. Volt többször hűtés problémája, mert valamilyen elektromosan szabályzott termosztát van benne ami nem működött rendesen soha sem, és ha jól emlékszem garancia időn belül minimum kétszer cseréltek benne turbót. Többször otthagyta őket a kocsi. De az egy korai verzió volt, azóta remélhetőleg kijavították ezeket a problémákat.
Nem keserítesz el. 😉
Jobb, rosszabb? Miben? Teljesítmény, nyomaték, karakterisztika, fogyasztás? Innen nézve remek motor. Tartósság? Az idő majd eldönti. Riogattak és olvastam eleget a kis turbósokról. 😉
Visszakanyarodva a Daciára… Szerintem a Renault magyarországi kereskedései is tehetnek arról, hogy keveset látni a magyar utakon. Természetesen az előítéletek és a magyarok gépkocsikhoz való hozzáállása mellett.
🙂
Hát nem akarlak elkeseríteni de nem biztos, hogy sokkal jobb lesz az az 1.2 tsi. Eleinte rengeteg gond volt velük. Persze azóta sok idő eltelt, lehet rendbe rakták már a hibáit.
Nekem sajnos csak rossz emlékeim vannak róla.
Az a gond, hogy a tce-t semmilyennek nem tudtam érezni, ugyanis lehetetlen tesztautóhoz jutni.
A tartósság mindig lutri. Félve mondom ki, de végül is egy 1.2 TSI hajtja a választottunkat.
Félre ne érts, nem fikázom a dákót. Majdnem azt vettünk. 🙂 Lehet, hogy félreérthető voltam. Biutonság terén nem az összes kategória társával hasonlítottam, csupán azokkal a modellel vetettem össze, amelyek nálunk versenyben voltak. Ott leghátul végzett a 3*–os euroNCAP tesztjével.
A 6 év rozsdagarancia és az értékesítő reagálása, minimum kétségek közt hagyott. Nem pár évre (remélem) vettünk autót.
Nem a 3 henger tehetett róla. A legfinomabb járású motorok a 3 hengeresek, amik pl. a motorkerékpárok közt újra reneszánszukat élik. Pörgősek, bársonyos járásúak. És jó hangjuk van.
Minden más autós hiszti. A 3 hengeres elrendezés már bizonyított.
Engem mondjuk a 3 hengeres motor iszonyatosan zavar. Volt ilyen autónk, amikor eladtuk akkor tudatosult bennem, hogy az életben nem akarok többet ilyet.
A tce-t én is kicsit lutrinak érzem mondjuk. Az nem az a kiforrott már más modellekben bizonyított típus amit eddig rendre megkaptak a Daciak. De attól lehet még tartós, és eddig egyik sem bizonyult problémás autónak. Elég elpusztíthatatlanok. Talán annyi szól a 900-as tce mellett, hogy nem közvetlen befecskendezéses mint a nagyobb testvére, az 1.2 tce, és létezik belőle LPG kivitel.
A rozsdásodás meg az első szériákra volt jellemző, talán 2010 óta galvanizált lemezből gyártják az összes Daciat is.
Annyira azért nem gyengébb a biztonsága mint a kategóriáé. Ha megnézitek az euroncap oldalán, az új pontrendszerben azért elég sok hasonló eredmény születik. Suzuki Celerio, Peugeot 301, Citroen Berlingo, Új Fiat Panda. Csak ezeknek egyiknek sem kerített a média ilyen negatív hadjáratot mint azt tették a Dacia esetében.
Hideg, hideg. Mint egy andalúz gazpacho… 😉
Sokáig esélyes volt nálunk a Logan kombi, de pont a tartóssági tapasztatok hiánya, a gyengébb biztonság és a kipróbálhatatlan tCe motor miatt döntöttünk más mellett. Minden egyébbel megbékéltem volna az árelőnye miatt.
A kereskedő gyakorlatilag egy vállrándítással elintézte a rozsdát illető kétségeimet, tesztautóra heteket kellett várni, de csak dci volt, illetve még egy gumiszőnyeget sem lehetett belealkudni… Az utóbbi kettő, nem a típus hibája.
Az semmi, én 10 éve láttam Milánóban Aviát és Daewoo Lublint is. Ha Olaszországban járok, nekem mindig úgy tűnik, ők a világ legracionálisabb autóvásárlói, pedig elsőre nem ezt nézné ki belőlük az ember.
Cserébe rengeteg olasz autót látni. Lancia a világon nincs annyi, mint náluk. Rendben is van ez így.
Én is éppen most jöttem haza a nyaralásból, de én olaszban jártam, és nekem ez volt az első utam az új Clio Grandtourral. Persze erről nem írok cikket, mert egyrészt nem vagyok újságíró (és nevet sem adtunk neki 🙂
Nem fényképeztem le a márkatársakat sem, pedig volt néhány, igaz, hogy kombiból kevesebb. Ott a szerelők, gázosok, kertészek, stb. még mindig a 3 kerekű Piaggioval járnak. Van ami örök 🙂
Régen jártam az olaszoknál, utoljára több, mint 10 éve, de azóta elég sokat fejlődtek kocsik terén. Már nem járnak lepukkant régi Fiatokkal, elég jól megújult az autópark. Ami nekem elég furcsa volt, hogy alig-alig látni japán autókat, igaz ehhez az is sokban hozzájárulhat, hogy a tengerparton sok a német turista (akik ugye jellemzően német kocsival járnak). Ellenben egész sok Daciát látni az utakon, és ezek szinte mind olasz rendszámúak voltak. A Daciak azonban mind Sanderok. Dustert és Logant egyetlen egyet sem láttam (ettől persze még lehet). Eddig azt sem tudtam, hogy a Dacia az Udinese főszponzora, ez csak most derült ki számomra a minden boltban kapható focimezekből.
Angliaban nem ciki,surun latok kocsibehajton Merci,BMW mellett Daciat.
A vizvezetekszerelo kombi Logant vett par eve es neki is tetszik.
Ennyi penzert tokeletes.
én 2013 óta hajtok egy Sanderó Stepway-t már most hozzáteszem megelégedéssel vagyok iránta és egy Octaviából ültem át bele amit újként vásárolva 10 évig hajtottam ezt azért irom mert van összehasonlítási alapom az alacsony építésű autópályára készült és a magasabb építésű szabadidő autózásra is kitűnő kocsikról.Dastert akartam venni de mikor kipróbáltam mindkettőt és a LE/Kg viszony a robbanékonyabb sanderónak adott előnyt árban meg amit autóvásárlásra szántam aból a daster puritánab változata lett volna de sanderóból a mindennel felszerelt is meg lett. 31ekm levezetése után nem cserélném vissza az oktáviára 30%-al többet autózom vele alacsonyabb költségekkel.ha egy bakhátas útra tévedek ott sem kell viszakozni sőt az erdélyi hegyi utak laza murvás talaján is kitünően dolgozik a menetstabilizáló és olyan helyekre visz fel ahova az Oktáviával nem is álmodtam eljutni.a sok 2-szer 3-szor drágább hasonló autókba beszerelt kütyük pedig nem hiányoznak nekem,aki ismeri tudja hogy azért van ebbe is elég.mégegy nekem az átlagfogyasztás /trafi előjelzővel/ erdélyi ,magyar, német utakon járva 4.4l/100Km.na erre lehet gombot varni! U.i.amire kiváncsi vagyok a tartósága karosszéria és egyéb fő elemek tekintetében mert erröl még nincs tapasztalatom
Bakker, fogadjunk szakács vagy 😀
Erről beszéltem én is. Mindenki eldöntheti, hogy “ezért az árért” elnéz-e néhány dolgot. 🙂 A látottak alapján külföldön többen elnézik. 🙂
Remélem a Dacia nem akar “sült debreceniből” rántott hússá vàlni, mert az már annyiba id fog kerülni. Úgy vélem a low budget maradjon is az.
Engem hajszál híján meggyőzött.
Azért ez a biztonság és rozsda garancia az árának megfelelő, ám mívesebb használt autók esetében sem biztos, hogy megvan….
Ennyi pénzért százezer fölött futott, nem ritkán 10 évnél régebbi konstrukciójú autó vásárolható, ha szerencséd van, akkor nem “vágott, lapra szerelt” állapotot követően.
Hasonlatodat tovább gondolva úgy vélem, hogy az új generációs Daciák már nem “kenyér és víz” kategória, hanem sült debreceni és fröccs a piaci lavikonyhán. Nyilván nem egy elegáns olasz étterem spárgás ravolija, de egyáltalán nem gáz.
Természetesen (szerintem) egy autó vásárlás kompromisszum(ok)mal kezdődik. Ár/teljesítmény /felszereltség/minőség érzet/etc. (gyakorlatilag az általad felsoroltak) feláldozása más paraméter javára.
Német, japán, olasz… Olyat úgysem találni, amely minden szempontból megfelelő. Arra szerettem volna kilyukadni, hogy a Daciánál is kell kompromisszumot kötni. Például a biztonság és a rozsdagarancia terén. A vevőjelölt eldöntheti, hogy bevállalja-e így…
Mindig vannak “racionális” okok. 😀
Érten amit írsz. Gyakorlatilag én is (mi) hasonló cipőben jártam pár hónappal ezelött. Bár én végül találtam racionális okokat, hogy miért nem.
😉
Van egy ilyen ún. S.P.A.C.E.R modell, aminek az a lényege, hogy autóvásárláskor melyek a legfontosabb szempontok a döntésnél magánszemélyeknek. Lefordítva S-Biztonság, P-Teljesítmény, A-Megjelenés, C-Komfort, E-Gazdaságosság, R-Megbízhatóság. A Dacia ebből leginkább a gazdaságosság területén tud labdába rúgni, viszont akinek a többi szempont sokkal fontosabb a vásárlásnál az nem fogja megvásárolni ezt típust, hiába sulykolják folyamatosan hogy ez a legokosabb döntés. Ha egy sarkított példát akarnék mondani és csak az ár számítana, akkor lehetne csupán kenyéren és vízen élni, mert az éhhaláltól az is megment…
Persze, hogy áll mögötte emocionális dolog, de az autóvásárlás, különösen a személautó kimondottan érzelmekről szól. Ha belegondolsz, akkor pont ez a 2-2,5 illetve 3-3,5 milliós sáv az, amelyikben használt autóból is sok fogy.
Magyarországon, ahol az autó még mindig státusz szimbólum, bizony sokan hozzák meg azt a döntést, ami egy jobb nevű, talán mívesebb használt autónak szól, nem pedig egy nagyon racionális újnak.
Én a Dustert választanám, de teljesen egyetértek a szerzővel.
Én meg nem mondanék le a hátsó villanyablakról. Könnyű vele az autót kiszellőztetni és nem vág be az elsőn menetszél, ha azt is lehúzom, ráadásul a gyerekek sem tudnak vele szórakozni, ha én éppen úgy akarom.
Azt vágom, hogy céges beszerzések nélkül gyakorlatilag nincs újautó értékesítés… Azonban a szerény hazai Dacia eladások (pontodabban, hogy itthon kevesebbet látni) hátterében valóban csak ez áll? Esetleg valami pszichés dolog is bejátszik?
Itthon 6. éve kómában van az autópiac.
Nem írta, hogy egy Sanderoval találkoztak. Azt írta, hogy az egyikkel fényképezkedtek is.
Nagy különbség.
Véletlenül sem állítok ilyesmit, hiszen semmilyen statisztikának nem jártam utána.
Csupán annyit állítok, hogy Szlovéniában az utcakép része (német rendszámmal is) az “új” Dacia, itthon sokkal kevesebbet látok.
Számos nyugat-európai országban az eladások tekintetében top 5-ben van a Dacia. Mondjuk ez érthető, mert ott más az emberek felfogása, nem az autód típusa alapján skatulyáznak be és ár-érték arány tekintetében vásárolnak az emberek és addig nyújtózkodnak, amíg a takaró ér. Ezért nincs kereslet és értékük a használt tízenéves német prémium pénz- és koromtemetőknek.
Meglepő, ha csak átmegy az ember Ausztriába, ott is mennyivel több Dacia van. Falvakban, kisvárosokban még rendőrautók is…
Két hete voltunk Isztambulban, ott taxipark kb. 70%-a Fiatból és Renault/Daciából áll, de jópárezer Corolla és Hyundai Accent is. A taxis, akivel mentünk, ódákat zengett a Sandero fenntarthatóságáról, fogyasztásáról és strapabíróságáról.
Van egy rakás ember, akinek arra kell az autó (pl. Dacia) hogy elvigye A -ból B-be olcsón, egyszerűen. Minden másra ott a többi autó.
Azért ki ne találjátok már, hogy a Dacia piacvezető több nyugati piacon is…ez csak egy fizetett PR cikk tele a megszokott marketing klisékkel ha Daciáról van szó.
Mert mifelénk cikinek számít Daciával és a hasonszőrű diszkont autókkal járni, odakint megtanulták az emberek hogy a kevesebb néha több. Itthon inkább az elaggott, romjaikból feltámasztott, kilométergyűjtő német társaik a menők.
Mi is rengeteget láttunk belőle. Olaszoknál meg Duster van sok illetve MCV.
Két hete jöttünk haza Szlovéniaból. Rengeteg Sandero-t, Logan és Logan kombit láttunk szlovén és német rendszámmal. Arrafelé máshogy gondolkodnak az autóról, többen tartják vállalhatónak.
A Fabia vs. Dacia különbségekről elég van bőven tapasztalatom. Pro és kontra.