Ez a DTM legmenőbb szállítójárműve
BMW M 635 CSi szállításra befogva a Hungaroringen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hungaroring, DTM-bemelegítés. A paddockból a parkoló felé sétálva valami röfögésre lettem figyelmes. Egy 30 év körüli, cápa M 635 CSi!
Ez nem csak egy sima E24-es szériájú 6-os kupé, mint amit 1976 és 1989 között készítettek. Pedig ma már az is klasszikus. Ez az utolsó szériás cápa kupé M változata, melyet 1983-ban mutattak be. A pár évvel korábbi M1-es sportkocsihoz kifejlesztett, 3453 köbcentis M88-as motor hajtja, ahogy az első M5-öst is. Ilyen M 635 CSi kupékkal nyerték a DTM 1984-es indulásakor az első versenyeket, Volker Strycek meg egy ilyennel vitte el a sorozat trófeáját. Ezek a kocsik domináltak a nyolcvanas évek derekán az európai és a brit pályaversenyeken. Utcai változatában is 286 lóerőt tudott és mintegy 4000 példány készült belőle. Kora és ritkasága miatt is érdekes, versenyautóként meg pláne. Mégis a legjobb a pályán látni, ha már nem is versenyez, de hangulatfokozónak nagyon ütős. És ez a legmenőbb szállítójármű, naná, hogy kiemelkedik a furgonok és a quadok tömegéből. Sorhatosának hangjára még a Porsche szuperkupa futamának zaja mellett is felkaptam a fejem. Alapjáraton is fenyegető a régivágású kihegyezett BMW-motor.