Muszáj autózni? Igen is meg nem is
Az MGE újabb szerény piacbővülést jósol 2013-ra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tavaly durván 53 ezer új autót vásároltak Magyarországon, a csekély bővülés mögött viszont aggasztó a helyzet. Miért és mennyire? Erről volt szó az MGE évindító sajtótájékoztatóján.
Mi történt tavaly, merre tovább magyar autós szakma? Röviden ez volt a téma a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) szokásos éveleji sajtótájékoztatóján. A szakemberek a lényegében már ismert 2012-es adatok kimerítő ismertetésén túl összefogást szorgalmaztak, megfogalmazták idei céljaikat, s elmondták, hogy nem muszáj autózni. Na jó, ez így önmagában nem igaz, nézzünk hát kicsit a dolgok mélyére.
Erdélyi a válságot más oldalról közelítette meg. Mert válság van, bizonyítja ezt többek között az, hogy a 2012-es 53 ezer eladott új autó voltaképp még annyi sincs, mint amennyire 1995-ben képes volt a Bokros-csomagos ország (55 ezer). Ilyenformán az, hogy a magyar gépjárműpiacon az új személyautó forgalomba helyezések összességében közel 18%-kal nőttek, s hogy a teljes új gépjárműpiac is 11%-kal bővült a 2011-es szituációhoz viszonyítva, nem ad okot kitörő örömre. Az bezzeg további borúlátás alapjául szolgál, hogy a céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése nem várható, 2013-ban talán a magánvásárlók lassú visszatérése mozdíthat a piacon. Ehhez azonban a gépjármű-finanszírozás élénkülése is szükséges.
Az MGE 2013-as előrejelzése
2012 - tény | 2013 - prognózis | Növekedés | |
Személyautó | 53 060 | 58 000 | 9,4% |
Kishaszonjármű | 10 899 | 12 000 | 9,0% |
Összesen | 63 959 | 70 000 | 9,4% |
Nagyhaszonjármű | 4171 | 4400 | 5,5% |
Motorkerékpár | 1799 | 2000 | 11,0% |
Teljes piac | 69 929 | 76 400 | 9,3% |
A táblázat számaihoz még azt nem árt tudnunk, hogy 2012-ben csökkenést mutatott a kishaszonjárművek (5%), a nagyhaszonjárművek (3%) és a motorkerékpárok (8%) piaca is. Utóbbi annak ellenére esett vissza, hogy tavaly tavasz óta már B kategóriás jogosítvánnyal is vezethetők a 125 cm3 hengerűrtartalmú motorok, de a várt és más európai országokban tapasztalt forgalomnövekedést ez a lehetőség nem motiválta.
Aki józanul gondolkodik az sosem vesz új autót,mivel az csak egy hatalmas átverésnek minősül,a sok kitalált de jogsértő kötelező szervíz meg egyebek által kitalált elcsalható összegek! Tehát aki logikusan gondolkodik az használt autót vesz átvizsgálás után és ezzel spórol több millió huf-ot ,mivel a rengeteg kitalálciotól megmenekül,vagy egyszerűen megtagadja ha van jó autószerelő ismerőse,mivel ők nem kötelezett figurák,hanem autószerelő korrekt emberek! Ez van reálisan!
LADISZLAO MOERG IN Malmö
A címhez:
Nem, az esetek igen jelentős részében nem muszáj. Az autózás az autóval közlekedők csak igen csekély részének létszükséglet. A többség kényelemből és/vagy szórakozásból teszi: tehát nem muszáj.