Már gyári szerelés nélkül is az autózás része a navigáció
Az iGO fejlesztője újabb felhasználói élményt kínál a navigációt használóknak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A navigációs iparág egyik legfontosabb, állandó kérdése, hogy hogyan lehet még biztonságosabbá tenni a vezetést. Az NNG egy innovatív japán tech-céggel együtt dolgozva kínál erre megoldást.
Két évtizeddel ezelőtt a GPS alapú navigáció legfeljebb a repülésben és a hadiiparban létezett, a legtöbb hétköznapi autós tudatában ekkor a papír alapú térkép volt az első dolog, amire gondolt, ha ismeretlen helyre kellett menni. Igaz, hogy már a '80-as években elkezdődött az autózás világban is a különböző navigációk fejlesztése, elterjedni azonban nem tudtak még abban az időszakban. A fordulópont akkor következett be, amikor 2000-ben az USA az általuk üzemeltetett NAVSTAR műholdas rendszer civil használatra szánt szegmensét pontosabbá tették, azaz megszüntették az addigi mesterséges zavarást.
Az ezt követő lehetőségeket és a technológiában rejlő piaci potenciált több cég is felismerte, köztük a hazai tulajdonú Nav N Go Kft., amely három éve már NNG néven fut és válik egyre ismertebbé szerte a világon. A kezdetekben PNA és PDA eszközökre terveztek navigációs térképszoftvert, amely iGO néven vésődött be az emberek tudatába. Mára már a világ 10 legnagyobb autógyártójából 7 az iGO navigációs szoftvert használja, emellett pedig mobil platformokra is elérhető az alkalmazás.
Annak érdekében, hogy az autóban használt rendszerek kínálta élmény még közelebb kerüljön ahhoz, amit a fogyasztók napjaink szórakoztató elektronikai eszközein megszokhattak, az NNG egy feltörekvő japán tech-céggel - az iNAGO-val - állapodott meg. Ennek eredményeképpen az iGO fejlesztője a jövőben élőbeszéd-felismerő hangvezérlési funkciót is kínál az autógyáraknak, mellyel a sofőrök az okostelefonoktól már megszokott - könnyed és természetes - szóbeli utasításokkal használhatják a navigációs szoftvert.
Ez azt jelenti, hogy nem kell meghatározott szavakat, formulákat követniük például az úticél megadásakor. Ezzel az NNG az autós szektorban általánosnál jóval magasabb szintre emeli a felhasználói élményt, így az nem csak intuitívabb és interaktívabb lesz, hanem ami a legfontosabb, biztonságosabb is.
“Az NNG egy kicsi, ámde ambiciózus és újító szemléletű cégként indult el. Bár mostanra nagyra nőttünk, és világszinten is meghatározóvá váltunk, örömmel dolgozunk olyan friss gondolkodású csapatokkal, mint az iNAGO, akiknek szilárd elképzelése van a jövőről, és képesek ez alapján olyan termékeket alkotni, melyek új szintre emelik a beépített navigációs rendszerek kínálta élményt. Izgatottak vagyunk, hogy velük együttműködve tehetjük még innovatívabbá globális portfóliónkat” - mondta el Gurics Gábor iGO Navigációért felelős termékfejlesztési igazgató.
Annak ellenére, hogy a legtöbb járművezető zsebében már okostelefon lapul, amelyen már megtalálható többféle navigációs program, az autóvásárlók 80 százaléka mégis a beépített navigáció megvásárlása mellett dönt. Az NNG új fejlesztésével éveken belül beköszönt az a korszak, amikor már az autónkkal fogunk beszélgetni, - legalábbis az úticél megadása során - akárcsak Michael tette azt K.I.T.T.-el a Knight Riderben.
Go NNG! A kedvenc navi alkalmazásom az iGo, és alighanem a legintuitívabb. Kár hogy Androidra nehezen/limitáltan elérhető.