Félidő: továbbra is az Opel a vevők kedvence

Az első félév újautó-eladásai: enyhe növekedés, vegyes kép

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Továbbra is növekedésben van az újautó-piac, a legtöbb személyautót értékesítő Opel veszített piacrészéből. Nyakában a Skoda.

Az első félév elmúlásával szinte mellékesek a júniusi autópiaci adatok. Igen, akkor is nőttek az eladások a személyautóknál (17,5%-kal), a kishaszonjárműveknél (11,1%-kal), a nagyhaszonjárműveknél (27,1%-kal), a motorkerékpároknál (7,1%-kal) és a buszoknál is (90,5%-kal) - utóbbi abból ered, hogy a tavalyi 21 helyett idén júniusban 40 új autóbuszt helyeztek forgalomba. A számok egyértelműen mutatják: bár a piac növekedésben van, annak mértéke enyhe, s a piac számai is szerények, így a júniusi eredményeken túl érdemes a teljes féléves adatokkal is foglalkozni.
Hirdetés

2015. 6. (db) 2014. 6. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 7348 6254 17,5
Kishaszonjármű 1456 1310 11,1
Nagyhaszonjármű 418 329 27,1
Busz 40 21 90,5
Motorkerékpár 257 240 27,1
Összesen 9519 8154 16,7

Meg kell emlékezni arról is, hogy a júniusban eladott 7348 személyautó az idei év legjobb hónapját hozta. Éves átlag felett teljesített a legtöbb járműosztály és a piac egésze is. Miként a félév egészében, júniusban is az Opel adta el a legtöbb személyautót, nyerte meg a legtöbb magánkuncsaftot, s a flottavásárlók uralta piacon a Skoda Octavia bizonyult a legkelendőbb modellnek. Immár harmadik hónapja volt a legnépszerűbb Suzuki a nemrégiben összkerékhajtással is próbált új Vitara, s a középkategóriás modellek közül továbbra is az új Ford Mondeo az egyetlen, amely a top 10-ben tud szerepelni.
Top 10 márka és modell - 2015. június
Hely Márka Darabszám Hely Modell Darabszám
1. Opel 830 1. Skoda Octavia 418
2. Ford 743 2. Opel Astra 305
3. Volkswagen 655 3. Suzuki Vitara 226
4. Skoda 648 4. Ford Focus 220
5. Suzuki 587 5. Volkswagen Golf 218
6. Toyota 411 6. Kia cee'd 190
7. Kia 394 7. Suzuki Swift 182
8. Dacia 351 8. Ford Mondeo 178
9. Nissan 337 9. Opel Corsa 177
10. Renault 292 10. Suzuki SX4 S-Cross 163

Az éves rangsorban persze csakis a kelendőbb alsó-középkategóriás modellekből, kisautókból és crossoverekből találunk a topmodellek között. A Skoda Octavia és a Suzuki Swift számait mind-mind emelték a rendőrautó-eladások. Több mint jó, a tavalyinál jobb pozíciót jelentő a Dacia ötödik helye, s a Skoda második pozíciója is olyan erős, hogy még veszélyt is jelenthet a piacvezető Opelre. Persze jön majd az új Astra, ám az még odébb van, az új Skoda Superb pedig mindjárt befut a hazai piacra.
Top 10 márka és modell - 2015. első félév
Hely Márka Darabszám Hely Modell Darabszám
1. Opel 4348 1. Skoda Octavia 2496
2. Skoda 4072 2. Opel Astra 1493
3. Ford 3920 3. Suzuki Swift 1159
4. Volkswagen 3211 4. Volkswagen Golf 994
5. Suzuki 2869 5. Opel Corsa 892
6. Dacia 1820 6. Dacia Duster 887
7. Toyota 1751 7. Fiat 500 826
8. Nissan 1689 8. Suzuki Vitara 795
9. Kia 1673 9. Suzuki SX4 S-Cross 785
10. Renault 1359 10. Nissan Qashqai 734

A márkák és a modellek versenyében mindenképp izgalmasnak ígérkezik a második félév, a piac egészét tekintve pedig reményt keltő a bővülés, ami persze nem túlzottan komoly mértékű. Ha minden jól megy, azaz a lendület változatlan marad, s jön még néhány, az erős júniushoz hasonlóan jó hónap a piacon, év végére a 15%-os többlet sem kizárt. Nemcsak a 70, hanem a 75 ezres személyautó-értékesítés, s az ismét 100 ezer példányos járműpiac is visszatérhet - a 2009 óta tartó komoly hanyatlás óta elsőként.
Új forgalomba helyezések 2015. első félév
2015. I-VI. (db) 2014. I-VI. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 37 025 33 015 12,1
Kishaszonjármű 8176 7029 16,3
Nagyhaszonjármű 2565 2053 24,9
Busz 205 256 -19,9
Motorkerékpár 1237 1104 12
Összesen 49 208 43 457 13,2
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:52
    Permalink

    Így igaz de a hazai eladások még annyira sem befolyásolják az európai összértékesítés számait de az mellékes. Az érdekes az egészben, ha vesszük az itthon legkelendőbb első 20 típust, hogy az összértékesítésben az a típus vezet ami a magánszemélyek rangsorában az utolsó helyen áll. Típust szándékosan nem írok de gyártják Indiában is (most akkor nyugati vagy nem) mint ahogy mondjuk a Yarist franciák gyártják (most akkor keleti vagy nem) a Kiat német tervezés stbb….
    Gépkocsi vásárlásakor viszont nem az állami mutyi, céges érdekeltségek (német cég német autót fog venni) érdekelnek hanem a hozzám hasonszőrű szűk költségvetésből élő magánszemélyek választásai, ezért olvasom ezt az oldalt is de kapom az összesített adatokat ami nekem nem sokat mond – ezért írtam a hozzászólást.
    Válaszod ebben megerősített viszont elsőre nem úgy dekódoltam ahogy Te lefordítottad.

  • 2017.10.28. at 15:52
    Permalink

    Jaj már, hát egyebet sem olvasni az itteni fotel huszároktól, mint hogy mennyivel jobb a távol-keleti autók ár/érték aránya, mennyivel olcsóbb őket fenntartani st5b. stb. A vásárlók úgy tűnik ezt teljesen másképpen látják. Azok, akik vásárolnak, nem csak dumálnak róla. :-DDD

  • 2017.10.28. at 15:52
    Permalink

    Az összes értékesítésből célszerű külön nézni a magánszemélyek részére értékesített mennyiségeket, már csak azért is mert preferenciáik különböznek a cégek szempontjaitól. Most csak 2014 évi statisztikát találtam de mellette szerepelnek az összesen értékesített darabszámok is – így össze lehet őket hasonlítani.
    Íme a cikk: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/03/20/a_magan-autoeladasok_2014-es_sztarjai/
    Meglepő a cikk végi következtetés, ajánlom mindenki figyelmébe.

  • 2017.10.28. at 15:52
    Permalink

    Mi az oka ennek az egyértelműen európaiak által vezetett rangsornak?
    1. személyre szabható felszereltségű modellek, nem ostoba csomagok
    2. széles motorkínálatú modellek
    2. normális flotta politika
    3. kiterjedt szervizháttér

    Fiat esetében pedig a reexport.

Vélemény, hozzászólás?