Botrány és biznisz: miért jó nekünk egy autóklub?
Az Autóklub és az autóklubok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szép nagy és új székházat avatott minap a Magyar Autóklub, ami nem feltétlen érdekes, ellentétben a következőkkel: miért jó tagnak lenni, melyik cég mit kínál, s mitől lenne tényleg hasznos egy autóklub?
[kepallojobb=422980]Miből és mennyiből épült az újpesti MAK-székház? A vezetők szerint üzleti titok[/kepallojobb]
Új székházat, pontosabban szolgáltató-központot avatott nemrég a Magyar Autóklub, amelynek kreatív illetékesei nyilván fanatikusai a számmisztikának, hiszen a 111 éves egyesület prominensei 2011. 11. 11-én, 11:11-kor vágták át a szalagokat. Az újpesti esemény nem volt mentes a botránytól, hiszen a sajtótájékoztatóról kirekesztették Dömsödi Gábor újságírót, aki maga is útjára indított egy autós érdekvédelmi szervezetet, s aki már régóta firtat bizonyos kényes kérdéseket, amelyekre nem igen kap nemhogy kielégítő, de semmilyen választ sem az érintettektől. Ez a kis intermezzo juttatta eszünkbe, hogy nézzük át, melyik autóklub mit és mennyiért kínál mostanság, továbbá beszélgettünk is a főszereplőkkel, igyekeztünk megtudni, kinek mi az álláspontja az ügyben.
Aki lemaradt volna a történtekről, annak íme egy gyors összefoglaló: Dömsödi Gábor, az Autó2 Klub autós érdekvédelmi egyesület alapítója egy ideje kérdéseket intéz dr. Kovács Zoltán főtitkárhoz és Hegedűs Oszkár elnökhöz, többek között azt szeretné tudni, előbbi valóban annyit keres-e, mint a miniszterelnök, a köztársasági elnök és a házelnök együtt, miből épült az új „luxusszékház”, ha igaz, miért utaztak külföldre családtagok a tagság pénzén, stb. A sajtótájékoztatón az érintettek visszautasították a vádakat, főként a vádló sértettségére hivatkozva, a kérdéseket egyébként más médiamunkások továbbították a főtitkár és az elnök felé. Dömsödi az ő elmondása szerint nem mint újságíró, hanem mint klubtag kíván tájékozódni, mert joga van tudni, mire is költik a tagdíját. Valódi érdekképviseletet nyújtó autóklubot képzel el, mint megoldást, olyan szervezetet, amely felvállalja például az egyre durvább üzemanyagárak súlyos adótartalmának kérdéskörét.
Lovas Károllyal, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettesével voltaképp véletlenül diskuráltunk telefonon, miután az egyesület központi számát tárcsázva arra kerestünk választ, vajon mennyi tagja van jelenleg az „ősklubnak”, s hogy apad-e a bázis. Azt követően, hogy három lépcsőben hozzá irányítottak, kisebb meglepetésünkre Lovas kiemelte, a tagság létszáma folyamatosan nő, idén 8 ezerrel emelkedve pillanatnyilag 102 ezer magyar autóst tudhatnak maguk mögött. Gyarapodnak tehát, s e gyarapodás hátterében friss szolgáltatásaik bevezetése, valamint megújuló kommunikációjuk áll. Kérdésünkre, miszerint hogyan jellemezné magukat a többiekhez képest, a főtitkárhelyettes azt felelte, hogy a Magyar Autóklub nem csak kedvezményklub; vannak saját termékeik és szolgáltatásaik, de közben mindenkinek szolgáltatnak, illetve termékeiket is használják mások, lásd az emblematikus Sárga Angyal. A MAK taglétszámára - hivatalos forrásból - azért voltunk kíváncsiak, mert egyrészt környezetünkben senki nem tag, másrészt egy 2002-es riportból azt szűrtük le, hogy a rendszerváltozás előtti vagy 600 ezreshez képest akkorra már csak fele annyian maradtak, azaz jelentősen buktak a bázisukból. És még valami: a rivális Forensis Autóklub a cikk készültekor már több mint 106 ezer taggal büszkélkedhet, s növekedése dinamikus. Ám, még mielőtt a Forensisszel foglalkoznánk, idézzük a MAK honlapját, amely a "Miért érdemes klubtagnak lenni?" kérdésre azt hozza fel érvként, hogy a Magyar Autóklub tevékenységét a világ több mint 100 millió autósát tömörítő két szervezet, a Fédération Internationale de l'Automobil és az Alliance Internationale de Tourisme is elismeri. És azért is, mert ugye a Magyar Autóklub megbízható, korrekt szolgáltató cég. Szerintük itt az átlagautós valószínűleg lelkesen bólogat, azonnal belép, no és természetesen fizet is a tagságért.
A Forensisnél ingyenes a tagság, sárgaangyal-partnere a Europ Assistance Magyarország Kft. A Forensis tavaly alakult azzal a szándékkal, hogy – a weblapján olvasottak szerint - egy valós értékeket nyújtó közösséget adjon a magyarországi autós társadalomnak. Megtakarítási lehetőségeket biztosít az élet különböző területein, amelyek megkönnyítik az autó fenntartását, illetve az autótulajdonosok mindennapi életét, akár az autóval kapcsolatos költségeken kívül is. Markót Imre ügyvezető megkeresésünkre elmondta, hogy közeli céljuk a taglétszám duplázása, illetve a kínált kedvezmények bővítése és fokozása. Üzemanyagra – partnerüknél - például az induló 5, majd a mostani 8 helyett hamarosan már 10 Ft/liter engedményt biztosítanak majd tagjaik számára.
Ahogy a Forensisnél, úgy persze a Magyar Autóklubnál is hosszú az elérhető szolgáltatások és kedvezmények sora, összevetésre most nem is vállalkoznánk. Az viszont érdekes, hogy a MAK-nál tényleg miért is kell tagdíjat fizetni?! Ezt a szeptemberi indítása óta 1700 tagot számláló Autó2 Klub alapítója sem érti, ugyanakkor a Forensis szerinte sem autóklub a szó szoros értelmében, amivel amúgy nincs baja, de véleménye alapján jelenleg nem létezik idehaza autós érdekvédelmi szervezet, márpedig nagy szükség lenne egy ilyenre. A Magyar Autóklubnak pedig dedikált feladata volna az érdekképviselet, de nem látja el – mondta nekünk Dömsödi Gábor, aki még azt is hangsúlyozta, hogy a MAK szolgáltatásai drágák.
Kíváncsian várjuk a folytatást, azt, hogy milyen eredménye lesz az autóklubok közti "háborúnak", ami egyfelől nyilván nem háború, legfeljebb egy végre pezsgésnek induló piaci verseny hajnala, másfelől, Dömsödi küzdelmét tekintve szélmalomharc, ha szimpatikus is. Azt se felejtsük el, hogy az említetteken kívül megannyi más szereplője is van a sztorinak a márkakluboktól kezdve a biztosítókon át mondjuk a veteránosokig, a bővülés, a versengés pedig elvileg csak kedvezhet nekünk, autósoknak.
Lovas Károllyal, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettesével voltaképp véletlenül diskuráltunk telefonon, miután az egyesület központi számát tárcsázva arra kerestünk választ, vajon mennyi tagja van jelenleg az „ősklubnak”, s hogy apad-e a bázis. Azt követően, hogy három lépcsőben hozzá irányítottak, kisebb meglepetésünkre Lovas kiemelte, a tagság létszáma folyamatosan nő, idén 8 ezerrel emelkedve pillanatnyilag 102 ezer magyar autóst tudhatnak maguk mögött. Gyarapodnak tehát, s e gyarapodás hátterében friss szolgáltatásaik bevezetése, valamint megújuló kommunikációjuk áll. Kérdésünkre, miszerint hogyan jellemezné magukat a többiekhez képest, a főtitkárhelyettes azt felelte, hogy a Magyar Autóklub nem csak kedvezményklub; vannak saját termékeik és szolgáltatásaik, de közben mindenkinek szolgáltatnak, illetve termékeiket is használják mások, lásd az emblematikus Sárga Angyal. A MAK taglétszámára - hivatalos forrásból - azért voltunk kíváncsiak, mert egyrészt környezetünkben senki nem tag, másrészt egy 2002-es riportból azt szűrtük le, hogy a rendszerváltozás előtti vagy 600 ezreshez képest akkorra már csak fele annyian maradtak, azaz jelentősen buktak a bázisukból. És még valami: a rivális Forensis Autóklub a cikk készültekor már több mint 106 ezer taggal büszkélkedhet, s növekedése dinamikus. Ám, még mielőtt a Forensisszel foglalkoznánk, idézzük a MAK honlapját, amely a "Miért érdemes klubtagnak lenni?" kérdésre azt hozza fel érvként, hogy a Magyar Autóklub tevékenységét a világ több mint 100 millió autósát tömörítő két szervezet, a Fédération Internationale de l'Automobil és az Alliance Internationale de Tourisme is elismeri. És azért is, mert ugye a Magyar Autóklub megbízható, korrekt szolgáltató cég. Szerintük itt az átlagautós valószínűleg lelkesen bólogat, azonnal belép, no és természetesen fizet is a tagságért.
Ahogy a Forensisnél, úgy persze a Magyar Autóklubnál is hosszú az elérhető szolgáltatások és kedvezmények sora, összevetésre most nem is vállalkoznánk. Az viszont érdekes, hogy a MAK-nál tényleg miért is kell tagdíjat fizetni?! Ezt a szeptemberi indítása óta 1700 tagot számláló Autó2 Klub alapítója sem érti, ugyanakkor a Forensis szerinte sem autóklub a szó szoros értelmében, amivel amúgy nincs baja, de véleménye alapján jelenleg nem létezik idehaza autós érdekvédelmi szervezet, márpedig nagy szükség lenne egy ilyenre. A Magyar Autóklubnak pedig dedikált feladata volna az érdekképviselet, de nem látja el – mondta nekünk Dömsödi Gábor, aki még azt is hangsúlyozta, hogy a MAK szolgáltatásai drágák.
Kíváncsian várjuk a folytatást, azt, hogy milyen eredménye lesz az autóklubok közti "háborúnak", ami egyfelől nyilván nem háború, legfeljebb egy végre pezsgésnek induló piaci verseny hajnala, másfelől, Dömsödi küzdelmét tekintve szélmalomharc, ha szimpatikus is. Azt se felejtsük el, hogy az említetteken kívül megannyi más szereplője is van a sztorinak a márkakluboktól kezdve a biztosítókon át mondjuk a veteránosokig, a bővülés, a versengés pedig elvileg csak kedvezhet nekünk, autósoknak.
Kedves nmt.daniel!
Azt azoktól kell megkérdezni akik írták. Szubjektív véleményem, könnyebb fanyalogni és szidni és egy kicsit csúsztatni, mint a cirka, 10.000,-Ft évi díjat (ami 833,33,-Ft/hó) kifizetni.
Nagyon fontos hogy a feltételek a következőképpen szólnak:
– Assistance szolgáltatás esetén a szállításért nem kell fizetnie az első szervízig.
De egyébként ezt megnézheti a MAK honlapján: http://www.autoklub.hu, valamint az Europ Assistance: http://www.autosos.hu honlapján.
Szubjektív véleményem az Europ Assistance a jobb és valamivel olcsóbb is.
Kedves sóhajtozó,
ha tobben is irtak azt, hogy annak ellenere hogy klubtagok voltak, megis fizetniuk kellet a vontatasert, akkor megis miert ingyenes? 🙂
Kedves Combi!
Mégegyszer és utoljára! Ön keveri a biztosításhoz kedvezményként adott szállítási szolgáltatást az ún. Assistance szolgáltatással.
Ön azt írja: “Vagy fizessek a MAK-nak tagdíjat hogy még UTÁNA is fizessek a szállításért, mentésért, az alkatrészek legdrágább beszerzési áráért?Meg hogy hétvégén és ünnepnap nem érnek rá?”
Ezzel szemben a valóság:
– Assistance szolgáltatás esetén a szállításért nem kell fizetnie az első szervízig.
– Az ún Call-center non-stop dolgozik, a szerződött partnerek szintén, tehát max.40 percen belül ott vannak Önért. INGYEN!!!!!!!
– Ha összetörik az autója és nem Ön a vétkes, csak akkor nem kell fizetnie a Netrisknél, tehát az nem assistance szolgáltatás.
– Gratulálok a kocsijához, Ön igazán szerencséd ember.
Nos remélem leírtam a különbségeket. Ha akarja megérti, ha nem szídja tovább nyugodtan a MAK-ot, meg az Eu-t. Bár sokkal menőbb “fikázni” egy szolgáltatást, mint befizetni rá.
Én biztosan elgondolkoznék!
Nos a Netrisk Angyal nem évente egyszeri, és nem Cascos, sem KGFB-s biztosításhoz kötödik, hanem a Netrisk regisztrált tagjainak jár.(igaz csak akkor ha a kocsi összetört, és nem én vagyok a hibás.)
De kit érdekel ha ingyen van?
Vagy fizessek a MAK-nak tagdíjat hogy még UTÁNA is fizessek a szállításért, mentésért, az alkatrészek legdrágább beszerzési áráért?Meg hogy hétvégén és ünnepnap nem érnek rá?
Ha összetörik a kocsim ott az ingyenes szállítás, legalább olyan helyen lesz ahol nem hordják el darabokban.
Ha meg Magyarországon lepukkan valahol, akkor mindenhol van autószerelő, és tömegközlekedés is.
Ja és 10 év alatt egyszer adta meg magát az autóm gyújtásmodul hiba miatt, ami összesen került mindennel együtt (alkatrész, üzemanyag, és munkadíj) cirka 25 ezerbe.Szóval a befizetett tagdijam töredékébe 🙂
HA külföldre megyek hosszabb időre akkor persze hogy megéri az a 10 ezer a külföldi mentésért 🙂
Kedves Combi!
Ön keveri a Cascohoz és GFB biztosításhoz kedvezményként adott egyszeri szállítási kedvezményt az úgynevezett Assistance, vagy más néven klub szolgáltatással. Az úgynevezett klub szolgáltatásban példaként álíthatom az ADAC magasfokú szolgáltatását. Magyarországon az ilyen jellegű szolgáltatást a Magyar Autóklub és az Europ Assistance Magyarország kft nyújtja kb 10.000,-Ft/kocsi/év áron. A MAK-é talán egy kicsivel drágább.
Én erről beszélek ezt kellene minden autósnak kiváltania és akkor nem csak egyszeri kiszolgálásban, hanem egész évre védelemben részesülne kül és belföldön az autótulajdonos.
Én nem török pálcát a MAK (annak ellenére, hogy szerintem is a klubtagokra kellett volna fordítani ezt a bődületes pénzt) és az EU Assistance fölött nem is tisztem, hogy dícsérjem őket, csak arra biztatok minden autóst, hogy váltsa ki ezeket az éves kártyákat, mert akkor van 1 éves “szinte ingyenes” védelmük.
Ennyi:) Ezeken felül, vagy legalább ezekkel a feltételekkel lehetne autó klubnak hívni, de még ez sem érdekvédelmi szervezet, csak klub.
Az ingyenes szállításról kb ennyit:
“Mi a Netrisk Angyal?
A Netrisk Angyal szolgáltatást Ön minden esetben igénybe veheti, ha járműve bármilyen okból összetört. A Netrisk Angyal gondoskodik arról, hogy járműve eljusson partner szervizhálózatunk legközelebbi egységébe.
•A szállítás,
•a kárfelmérés
•és a javításra készített árajánlat,
ingyenes.
A javítás költségét vagy a vétkes fél kötelező biztosítása, vagy élő casco biztosítás esetén az Ön biztosítása fedezi. A Netrisk Angyal mindkét esetben segít Önnek, a biztosítási ügyintézésben is. Amennyiben biztosítás nem vehető igénybe a javítás költségeinek térítésére, úgy a szerviz kedvezményes ajánlata alapján Ön dönthet a javítás igénybevételéről.
Fontos: amennyiben az adott szervizállomáson a javításra kapott árajánlat nem nyerte el tetszését, az ügyintézés és a visszaszállítás is díjmentes!
”
És ezért egy kanyi forintot nem fizetek..
És ha már KGFB-t fizetek akkor nekem ez van:
“Assistance Silver Plusz: Ha járműve műszaki hiba miatt menetképtelenné válna belföldön, 1 órán belül segítséget küldünk Önért és megkíséreljük járművét ismét menetképes állapotba hozni a helyszínen, ha ez nem sikerül, elszállítjuk a legközelebbi márkaszervizbe. Ha 1 órán belül mégsem érnénk oda, akkor 10.000 Ft értékű üzemanyagutalvánnyal kárpótoljuk. Az Europ Assistance napi 24 órában, az év minden napján elérhető ügyfeleink számára.”
ezért fizetek 2000ccm-es autóra egász évre B9 vidéki nagyváros 12600 FT-ot, de ebben még benne van ez is:
“gépjárművek ütközése esetén a saját autóban esett töréskárt 100 ezer forintig,
szélvédő biztosítás 30 000 forintig,
kátyúkár biztosítás 20 ezer forintig,
defektbiztosítás 2 ezer forintig,
önrész nélkül!
Évente egy alkalommal”
Mivel jövőre 29 éves lesz az autóm ez egy korrekt Casco ajánlat ami más biztosítónál nem létezik ilyen korú autóra.
Szóval miért lépjek be a bárhová ahol tagdíjat is kell fizetnem, plusz minden mentésért is fizetek?
Tisztelt Sóhajtozó! Néhány dolgot szeretnék hozzáfűzni a mondandódhoz. (Először is elmondom, hogy már nem vagyok klubtag.) A korábban leírt történetemben az volt az érdekes -és most, hogy a “ki tag, ki nem tag” dolog felvetődött-, hogy a diszpécser nem kérdezte meg, hogy tag vagyok-e. Csak bemondta a 90000Ft+10% árat, szinte gondolkodás nélkül. Nem tudom, hogy ezért mit tett volna mást a klub szállítója, mint a másik. Persze amit elmeséltem szélsőséges példa, de azon érdemes elgondolkodni, hogy a kommentelők nagyobb része rossz tapasztalatokról számol be. Tisztelettel: Zoli
Hát ez az! A kedves Érdi autómentős valószínű, hogy visszaúton volt fuvarból, ezért tudta viszonylag olcsón megcsinálni a fuvart. Egyébként az esetek többségében ún “Hiénákkal” találkozhattok akik szépen keményen számolnak.
Az én meglátásom is az, ami az előttem szólóé, hogy a legtöbben nem vagytok klubtagok, mert ha azok volnátok, akkor tudnátok, hogy a legközelebbi szervizig a megfelelő tagsággal rendelkező klubtagoknak ingyenes a szállítás!
Lehet fikázni a MAK-ot, nekem is van velük (mint előzőekben írtam a partnertarifa, meg szerintem is sok esetben körülményesek, a szolgáltatást végző partnereikkel arrogánsak, stb.) problémám, de ha minden autós kifizetné azt a szerintem nem túl magas tagdíjat, úgy mint Németországban, – ott természetes, akiknek van autójuk, azok tagjai ADAC-nek, – akkor nem lenne műszaki hiba esetén problémátok, mert mint írtam az első szervizig ingyenes a szállítás. Egy szállítás, vagy hidegindítás, már a jövő évi tagdíjadat is bőven futná. Tehát elsősorban tagság kell ahhoz, hogy a szolgáltatást magasabb színvonalra tudják emelni.
A magasabb színvonal szerintem benne van a szolgáltatásban, mert ugyan ez a cég szolgáltat autómentős partnereivel az ADAC-nek és más nagy külföldi szolgáltatónak. Ha külföldi cég nem lenne megelégedve, bizony már réges-régen szolgáltatót váltott volna.
Nem dicsekvésből, csak tényként jelzem, hogy 1970-óta van jogosítványom, folyamatosan használom az éppen tulajdonomban lévő autóimat és tagja vagyok a MAK-nak. Nem védeni akarom őket, gondolom, ha fontosnak tartják megtudják védeni magukat, de ennyi humorizáló, talán néha csak kitalált történetet már régen olvastam.
Olyanok is írtak itt eseteket akik szerintem nem is klubtagok, mert a valóságtartalmuk nagyon kétséges. A 30 éves klubtagság után mint törzstag csak 3000 Ft tagdíjat fizetek a teljes jogú tagságért. Szerencsére sok olyan műszaki gondom az évek során nem akadt amit magam nem tudtam megoldani, de ha kellett mindig udvarias, segítőkész hozzáállást és jelképes összegeket fizettem. Csak egyszer kellett külföldön elháríthatatlan hiba miatt a kocsimat szervizbe szállíttatnom a közkedvelt ADAC partner igénybevételével. A trélerezés és a kb 3km-es szállítás 157 EUR-ba került, igaz nagyon barátságosan
Rendszerváltás?Muhaha…Gengszterváltás.Ezek maradtak a kényelmes bőrfoteljeikben,csak most más uraknak tejelnek,hogy továbbra is kiskirályként élhessenek!Minket újabbnálújabb adókkal sanyargatnak,ezektől meg folynak ki a milliók.
Nagyon régóta, 1975 óta vezetek.Egyszer utolért a hiba ördöge egy tönkrement generátor csapágy “személyében”.Kihívtam a segélykérő telefonról a Sárga Angyalt, ami inkább Sárga Veszedelem volt.Kioktattak, hogy leszakadt az ékszíj.Tudom, mert már a másodikat tettem fel.Amikor megmondta,, mi a hibám, néztek, hogy nő létemre,tudom a dolgot.Ennek ellenére megpróbáltak megvezetni.Amíg tartott a szóváltásunk, odaért egy érdi fiatalember, sajár trélerrel.Az Autóklub által felajánlott 50000 Ft-os fuvardíj helyett, hazafuvarozott 15000 Ft-ért.Mindez 1988-ban történt.Másnap bementem az Autóklub irodájába és megszüntettem a tagságomat.
Példát vehetnének az ADAC, vagy az ÖAMTC működéséről.Az olyan, mint egy érdekvédelmi csoport, mint egy szakszervezet.Kiállnak az autósokért.Itt meg csak a csicsa és a mellébeszélés folyik.Hülye, aki ezért még fizet is.
Már történelem, hogy 1972-től voltam tagja az Autóklubnak, majd később egyik kftjének néhány évig alkalmazottja is. Hogy miből építenek új székházat és miből élnek ? ehhez egy adalék. Valaha 600 ezer körüli taglétszáma volt a klubnak. A befolyó tagdíjakból és a szolgáltatásból sorra létesültek a klub szervizei, ugye ez a tagság tulajdonát képezte. Aztán jött a rendszerváltás, lecsökkent a taglétszám, csökkent a szolgáltatás, mert a nyugati kocsikhoz vajmi keveset értettek a szerelők. Az Autóklub felső – és megyei vezetői pedig elkezdték értékesíteni az Autóklub telephelyet. Pl környékünkön Kőszeg, Kapuvár, Szentgotthárd, majd Szombathelyen a központi iroda, a szervíz, stb. Az eladott ingatlanokból szépen megélt a több megyei szervezet összevonásából létrejött területi képviselt néhány megmaradt vezetője. A szolgáltatás pedig ráfizetés lett még a klubtagoknak is, mert drága, és komoly szakemberek hiánya miatt eladhatatlan lett. Ehhez jött még az átverés, mert akárhányszor a klubtól rendeltem szolgáltatást, soha nem adták meg maguktól a megillető kedvezményt. Tehát miből élnek, építkeznek ? a valaha létezett 600 ezres tagság vagyonának lenyúlásából.
Aha !
34 évig voltam tag.Mára a tagsági díj nyugdíjas esetén is meghaladja a 9000 forintot.Ráadásul a törzsgárdatagság nem,hogy csökkentené a tagdíjat,hanem különféle kártyák esetében megszűnteti a törzstagságot.Ezért nem újítottam meg.A Forensis sem egy “best buy”,de legalább ingyenes!
Na, látom az elmúlt 30 évben a Magyar Autoklub mentalitása nem változott 🙂
Üdvözlök mindenkit! Szeptemberben, gyönyörű időben rokonlátogatásról tartottam hazafelé az M3-as autópályán. Gyöngyös környékén egy műanyag feszítő miatt megszűnt a vízkeringetés és mivel nem szerettem volna megfőzni a motort, az első pihenőben leállítottam a kocsit és -nem lévén más ötletem- felhívtam az autóklubot és kértem egy szállítást. (Nem vagyok technikai antitálentum, így otthon -alkatrészbeszerzés után- meg tudtam oldani a problémát.) A diszpécser közölte, 90000!!! Ft a szállítás + 10% hétvégi felár, mivel vasárnap délután volt éppen. Ez nem is lett volna szívbemarkoló összeg, ha az ország másik végére tartok, de pontosan (GPS szerint) 68 km-re voltam az otthonomtól. Közöltem, hogy én nem akarom megvenni a trélert, nekem csak egy szállítás kellene. A diszpécser erre: “ha kell kell, ha nem kell nem kell” felkiáltással letette a telefont. Felhívtam néhány ismerőst, akik végül küldtek egy autómentőst, akit nem ismertem, soha nem láttam és hazaszállította az autót 20000Ft-ért. Hát ennyit az MAGYAR AUTÓKLUB-ról. Szerintem nem érnek egy fillért sem. Beszedik a tagdíjakat és a vezérek jól élnek. Köszönöm, hogy elolvastátok! Üdvözlettel: B.Zoltán
Nekem is van Forensis kártyám, az AGIP-nál működik. Lakóhelyem közelében más kedvezményt nyújtó cég nincs. Segítségnyújtásra sem volt még szükségem, hogy azt kipróbálhattam volna, de ez nem a Forensis és főleg nem a MAK érdeme.
Ennyit a különböző klubokról
Speciel nekem van Forensis kártyám, de amit lakóhelyem környékén ŐK bejelöltek kedvezményre, OTT NEM IS HALLOTTAK RÓLUK!!!!
Ne bántsuk kérem a MAK-ot. Igenis képviseli az autósok érdekeit. Az autómentős partnereknek 2002-óta nem emelt tarifát (mennyi is volt ekkor a gázolaj ára?). Tavaly előtt jelentősen emelte az autómentős partnerek felé a közvetítői díjat (ez most kb 30%-ot tesz ki). Nem tárgyalnak az autómentősökkel, arrogánsan, nem partnerként kezelve őket lesöprik a problémáikat. De hát az új székház építéséhez kellett a pénz és milyen aranyosak, nem a klubtagoktól vettek el, hanem az autómentős partnereket sarcolták meg inkább. (Mennyi is most a gázolaj ára?). Előszeretettel hivatkoznak a német ADAC-re (lehet is példaként állítani). Mennyi is Németországban, vagy az EU-ban az autómentés díja? Mennyi tagdíjat is kell ott fizetni? Nos, ez lenne inkább a MAK feladata, mint a székház építése. Zárójelben jegyzem meg, az autómentősök szervezkednek, hogy karácsony és szilveszter között szakmai továbbképzést tartanak, melyen minden autómentősnek “ott kell lenni?”, így a MAK megnézheti, hogy tudja kiszolgálni tagjait. Meg is érdemlik! ….És a klubtagok?
Hát ez a banda a világ csodája, komolyan mondom.1973 óta van autóm,nem sokat évi 15-20e. megyek, elviszem a 7 éves mercimet a márkaszervizben és teljes a mobilitás garancia, külföldön is.
Én azt hittem, hogy már ez az alakulat megszűnt. Tényleg elképesztő milyen gazdagok a hazai autósok!
Hogy miből-semmiből-lehet megélni elképesztő.
Egy kis történet a Magyar Autóklubról:
Faterom mikor letette a B-s jogsit 1982-ben mindjárt vett egy trabit, és belépett az Autóklubba.
Akkor ugye csak 2 dolog volt ahová be lehetett lépni: az MSZMP, és az Autóklub.
Neki az utóbbi volt a szimpatikus—vesztére.
Történt ugyanis hogy 1987-ben gondolt egy merészet, és a tavasszal szülöi segítséggel megvásárolt Zastava Comfort 1100-as gépjárművével augusztus 20-án a családot ödsszesedve elindultak életük első nemzeti tüzijátékára, hogy élőben megnézzék.De mit ad Isten, és a technika Budapesten a Petőfi laktanyánál a kuplungbovden úgy döntött hogy elég volt, és elszakadt.Faterom nem esett kétségbe hiszen ott az Autóklub aminek immáron 5 éve tagja, és soha nem kért még segítséget tőlük.Nosza keresett egy pénzbedobós fülkét ahonnan felhívta a diszpécsert hogy itt és itt ez a probléma, és az egész család megrekedt Budapesten mint a török Egernél.A diszpécser finoman megjegyezte hogy tudja hogy milyen nap van ma?Fater tudta, mert nem volt hülye gyerek, majd megjegyezte hogy a bovdennek ezt nem mondta el senki.
A diszpécser ezek után annyit mondott hogy a következő munkanapon tud küldeni segítséget, addig oldjuk meg.Hát poénos, mert 20-a pont péntek volt, a következő munkanap meg még majd 3 napra volt.Mi meg ott álltunk a fővárosban, a legközelebbi rokonunk is 70 kilométerre, telefonja meg akkor még senkinek nem volt.
Megnéztük a tüzijátékot a Budaörsi útról (valamit láttunk is belőle), majd fater megunta, be a kocsiba, lökött egy egyest, önindító, majd utána hála a szinkronváltónak vette a többit is, igaz kissé makrancosan.Szépen ledurrantottunk igy a “mogyorós csoki” autópályán (M7) a Balcsiig még 100km-t, de hazaértünk.
Az első munkanap fater befáradt a Magyar Autóklub kihelyezett irodájába és megszüntette a tagságát.Azóta csak úgy hívjuk őket hogy” hétköznapi gyökerek”, és nagy ívben kerülünk minden velük való találkozást.
Pénzük honnan van? Hát innen.Pénzt beszedjük, segítésget nem adunk, csak hétköznap 8-16:00-ig, akinek nem tetszik az kiléphet.Gondoljatok bele 10-20 évig nem vagy rájuk szorulva, majd mikor igen akkor megmagyarázzák miért nem tudnak menni.Csoda hogy még léteznek egyáltalán.