Szeptemberben Suzukiból kelt el a legtöbb a hazai autópiacon
Autópiac: háromnegyed év után 12% a növekedés
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre erősebb a Suzuki, de továbbra is piacvezető az Opel. Legalábbis a személyautók piacán, a haszonjárművekén a Ford, a legkedveltebb modell pedig a Skoda Octavia.
Szeptemberben is folytatódott az autópiac növekedése, az év már eltelt háromnegyedében mutatkozó 12%-os átlagnál jelentősebb 14,4%-os plusz adódott a személyautóknál. A kishaszonjármű-szegmens azonban elmaradni látszik az eddigi lendületétől, s ugyanez elmondható a nagyhaszonjárműveknél is. A buszok és a motorkerékpárok apróbb mezőnyében jó volt a szeptember.
2015. IX. (db) | 2014. IX. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 6270 | 5480 | 14,4 |
Kishaszonjármű | 1312 | 1287 | 1,9 |
Nagyhaszonjármű | 456 | 426 | 7 |
Busz | 20 | 12 | 8 |
Motorkerékpár | 164 | 134 | 22,4 |
Összesen | 8222 | 7339 | 12 |
2015. I-IX. (db) | 2014. I-IX. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 55 302 | 49 393 | 12 |
Kishaszonjármű | 11 766 | 10 924 | 7,7 |
Nagyhaszonjármű | 3841 | 3316 | 15,8 |
Busz | 273 | 280 | -2,5 |
Motorkerékpár | 1794 | 1616 | 11 |
Összesen | 72 976 | 65 529 | 11,4 |
Ugyancsak jó volt a szeptember a Suzuki számára, hiszen havi szinten a legtöbb autót adták el, a SUV-szegmens kedvencének számító új Vitara volt a legnépszerűbb modell, s az az éves modellrangsorban is feljött a második helyre. Idén persze aligha fogja elvenni a Skoda Octavia évek óta stabilan őrzött bajnoki címét, jövőre viszont akár az is megtörténhet.
Top 10 márka és modell - 2015. szeptember
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 928 | 1. | Suzuki Vitara | 597 |
2. | Opel | 649 | 2. | Skoda Octavia | 378 |
3. | Volkswagen | 596 | 3. | Opel Astra | 209 |
4. | Ford | 588 | 4. | Suzuki Swift | 168 |
5. | Skoda | 580 | 5. | Volkswagen Golf | 159 |
6. | Nissan | 366 | 6. | Ford Focus | 129 |
7. | Toyota | 352 | 7. | Fiat 500 | 126 |
8. | Dacia | 239 | 8. | Volkswagen Passat | 125 |
9. | Kia | 227 | 9. | Dacia Duster | 123 |
10. | Mercedes | 165 | 10. | Opel Corsa | 119 |
Az éves adatok szerint a személyautók körében továbbra is listavezető az Opel, ami most az új Astrával még tovább erősíthet, igaz, ott a nyakában a Skoda, s náluk is van bőséggel újdonság, az év elején érkezett Fabia mellé már kombiként is befutott az új Superb. Ha viszont a haszonjármű-szegmenssel együtt nézünk a piacra, megkérdőjelezhetetlen a Ford vezető helye, az év elmúlt kilenc hónapjában a tavalyihoz képest a piaci átlagot meghaladóan, 17,7 százalékkal növekedett a Ford összesített értékesítési eredménye, és így 1500 darabbal előzi meg a versenytársakat. Ami pedig az összesített számokat illeti, év végére 60 ezer feletti személyautó-eladás, 100 ezer példányt közelítő összesített jármű-értékesítés várható. A válság előtt ennél sokkal komolyabb számok voltak ugyan, de a növekedés mégis biztató, érezhető.
Top 10 márka és modell - 2015. január-szeptember
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Opel | 6352 | 1. | Skoda Octavia | 3581 |
2. | Skoda | 5785 | 2. | Suzuki Vitara | 2119 |
3. | Ford | 5680 | 3. | Opel Astra | 2107 |
4. | Suzuki | 5049 | 4. | Ford Focus | 1786 |
5. | Volkswagen | 4805 | 5. | Suzuki Swift | 1550 |
6. | Toyota | 2822 | 6. | Dacia Duster | 1248 |
7. | Dacia | 2572 | 7. | Fiat 500 | 1186 |
8. | Kia | 2507 | 8. | Opel Corsa | 1176 |
9. | Nissan | 2501 | 9. | Suzuki SX4 S-Cross | 1132 |
10. | Renault | 2005 | 10. | Volkswagen Passat | 1090 |
Nem az a baj, hanem hogyha az állam monopolhelyzetet teremt, akkor fennáll a veszélye annak, hogy ezek a termékek extraprofittal magasabb áron kerülnek értékesítésre az állami kiadások terhére, magyarán megvágják a magyar adófizetőket. Sajnálom, de én hányok a korrupciótól…
A 2. generációs Swiftet soha nem éreztem biztonságosnak, a 3. már nem okozott csalódást, szerintem jó kis autó. Semmi bajom a Suzukival, lehet, hogy majd egyszer egy Vitarával fog bővülni a családi flotta. A Celerio nekem – bár még nem vezettem, így nem ítélkezhetnék- a régi Swiftet juttatja eszembe. Egyébként is inkább India számára fejlesztették.
Japán autó fan vagyok (Mazdákat és Toyotákat hajtok), de az FSO Polonez gyermekkorom autója és ha majd befejeződik a házfelújítási projektünk venni fogok egyet.
Az Opel összeszerelést nem ezért szüntették meg.
A belső piac ilyen védelmét amúgy én is örömmel támogatom. Amennyiben minden paraméter, vagy legalább a döntő paraméterek engedik örömmel veszem, ha hazai terméket vásárolnak. Még akkor is, ha a megtermelt profit azért csak kivándorol, hiszen cserébe munkája van sok ezer embernek.
Én a yard Merci és Audi beszerzését is támogattam. Azok is hazai termékek. Közben teljesen el tudtam fogadni, hogy a Suzukinak nem volt alternatívája az Octaviára.
Internazionale1…mit gondol Franciao-ban mit gonol ki nyeri a polgárőrbajnokságot…csak francia kocsi és a rendőrbajnokságot, csak francia kocsi. Ha egy külföldön muzsikáló farncos cég autót vásárol, milyen autót vesz???? Franciát. Nem is volt normális, hogy csak mi voltunk olyan ütődöttek, hogy vettük a külföldit, közben bezérték az astra gyárat.
Bezzeg ha nem a magyar autó nyert volna a polgárőröknek, akkor hogy hörögnél te is, meg a kollégáid is. Nem nagyon tudtok ti örülni semminek.
Az 500x már sokkal pofásabb, lehet, hogy az komolyabban befut majd.
A Celeriótól a TC-os fiúk el vannak ájulva, csak a külsejét froclizták folyamatosan. Nehéz abban a műfajban csodát alkotni, de a Celerio meg tudta tenni – csak az a fránya design. A Vitara sikerének én is örülök, én is látom nap mint nap, hogy szaporodnak.
(Jól látom, hogy az ott egy FSO Polonez? Respect:)
Nem rossz a Suzuki Vitara de a havi kiugrás elsősorban annak köszönhető, hogy most adták át a 100%-os támogatással vásárolt több száz autót a helyi polgárőröknek. (amely pályázatot persze jó magyar szokásként eleve a Suzuki Vitarára írták ki) Maga a modell elsősorban a Dacia Dustert “csinálja ki” a piacon, a Skoda Octaviához sok köze nincsen. A Fiat500 meg re-export úgy ahogy írták már páran előttem, és semmi köze a magyar vásárlókhoz.
500L-t Szlovéniában és Horvátországban elég sokat láttam, itthon viszont még csak egyet. Gondolom az olaszoknál is van belőle rendesen. A “kicsi” 500-ból Magyarországon is fut jó néhány, bár kétlem, hogy ezeket újonnan vették volna. Elég erős lehet a reexport.
A Suzuki új típusai már elég jók, autószerűbbek, mint az öreg Swift, kivéve a Celerio-t. A Vitara nekem kifejezetten tetszik. Jó árú és szép formájú autó és reméljük majd hozza az elődök megbízhatóságát. Itt Debrecen környékén elég sokat látni belőle az utakon. Néhány darabot vettek a “falugondnoki” program keretében is.
Az hagyján, de látott már valaki forgalomban 500L-t? Az 500x nem ér, még nagyon új, még népszerű lehet, de az L-lel nem igazán gurítottak nagyot. A Multipla utódja. Ühüm…:)
Nincs az úton ennyi Fiat500. Az a szép kövér reexport…
A Peugeot 301 C Elyséen én is csodálkozom. Szerintem a Dácia szinvonalát hozzák, a Peugeot – Citroen árakon. Ez lehet a baj.
Fiat 500?:):) Jézus Mária! Egy aranytojást tojó tyúk, ez kétségtelen. A hölgyek veszik, mintha ingyen lenne. Ez OK, de milyen más modellje van még a jó öreg Automobili Torinónak? Ja, semmilyen. Ez a nagy baj. Ennyi erővel akkor legyen a márkanév is 500(Cinquecento), a Fiat név meg mehet a süllyesztőbe.
Az Octavia jó gép – a Skodánál olajozottabban működik a gépezet, mint az anyacégnél. A Duster lassacskán modellváltás után kiált, ezért esik vissza. Érdekes, hogy a PSA nincs az első tízben, pedig a 301/C-Elysée párossal az olcsóautó-kategóriában is megvetette a lábát.