Audi A7, BMW 6 Gran Coupe, Mercedes CLS – melyik a drágább?
Árösszevetésen a német prémiumtrió négyajtós kupéi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
"Végre" mindhárom német prémiumgyártónak megvan a maga négyajtós kupéja, lássuk, mit mennyiért adnak.
Modell | Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (l) |
Audi A7/S7 Sportback | 4969 | 1911 | 1420 | 2914 | 535 |
BMW 6 Gran Coupe | 5007 | 1894 | 1392 | 2968 | 460 |
Mercedes-Benz CLS | 4940 | 1881 | 1416 | 2874 | 520 |
Amit ezek a számok nem mesélnek el, az az, hogy két felnőtt - mondjuk 180 centis magasságig - hátul mindhárom szuperelegáns, divatos és fölényes autóban kényelmesen elfér a kupésan lejtő tetőív ellenére is. Elegendő a fej- és a térdhely is, viszont a a BMW-ben és a Mercedesben is feltűnt, hogy a lábfejet nem nagyon van hová tenni a mélyre húzott első fotelek alatt-mögött. Nohát, egy négyajtós kupé nem sofőrös limuzin, pláne nem nyújtott tengelytávú sofőrös limuzin, mint az Audi A8, a 7-es BMW vagy a Mercedes S-osztály - természetesen L kivitelben.
Elöl nyilván megdöbbentően komfortosak ezek az autók, "csak" a pénztárca vastagságán múlik, hogy mennyire megdöbbentően. Az alapfelszereltségről és az extrákról később, előbb nézzük a hajtásláncokat.
Az Audi A7 Sportback kínálata
Típus | Motor | LE/Nm | 0-100 | l/100 km | Forint |
2.8 FSI* | V6 benzin | 204/280 | 7,9 | 7,4 | 15 530 780 |
2.8 FSI quattro** | V6 benzin | 204/280 | 8,3 | 8,0 | 16 495 980 |
3.0 TFSI quattro** | V6 benzin | 310/440 | 5,6 | 8,2 | 18 649 900 |
S7 4.0 TFSI quattro** | V8 benzin | 420/550 | 4,9 | 9,7 | 26 429 920 |
3.0 TDi* | V6 dízel | 204/400 | 7,4 | 5,1 | 16 300 020 |
3.0 TDi quattro** | V6 dízel | 204/450 | 7,2 | 5,8 | 17 265 220 |
3.0 TDi quattro*** | V6 dízel | 245/580 | 6,3 | 5,9 | 17 699 560 |
3.0 TDi quattro*** | V6 dízel | 313/650 | 5,3 | 6,4 | 19 019 090 |
- * fokozatmentes Multitronic automata váltó
- ** 7 fokozatú, dupla kuplungos S tronic automata váltó
- *** 8 fokozatú Tiptronic automata váltó
A mezőny leggazdagabb palettáját, legtöbb variánsát a 2010-ben - ötajtós kupéként - bemutatott A7 Sportback kínálja, akad "emberi", de bőven túlmotorizált verzió is (mint a biturbó dízel 3.0 TDI vagy a 4.0 TFSI V8-as, hengerfelezéssel nevetségesen takarékos S7-es). Limuzinszerű német luxuskupét, keret nélküli ablakos, 130 fölött hátsó szárnyat villantó granturismót szeretne elérhető áron? Legolcsóbban, messze a legolcsóbban az Audi ad ilyesmit. Meg első- vagy quattro összkerékhajtást. A BMW és a Mercedes ugye alapból hátul hajt, fejlett 4x4-es rendszerüket xDrive-nak vagy 4Maticnak hívják.
A BMW 6 Gran Coupe kínálata
Típus | Motor | LE/Nm | 0-100 | l/100 km | Forint |
640i | S6 benzin | 320/450 | 5,4 | 7,7 | 22 818 000 |
650i | V8 benzin | 450/650 | 4,6 | 8,6 | hamarosan |
650i xDrive | V8 benzin | 450/650 | 4,5 | 9,2 | hamarosan |
640d | S6 dízel | 313/630 | 5,4 | 5,5 | 23 818 000 |
- A váltó minden esetben 8 fokozatú automata
A BMW - legalábbis kezdetben - nem adja "olcsón" a 6 Gran Coupét, majdnem 23 milliós az alapár. Sorhatos benzinese és gázolajosa is ikerturbós bődületes erővel, ugyanakkor - papíron - szürreális fogyasztással, és nemsokára összkerekes változat is lesz a sportkocsis menetteljesítményű 50i-ből. Nem csodálkoznánk, ha a BMW is előrukkolna egy vagy több négyhengeres motorral (28i, 20d - 2,0 literesek), azok is kellően izmosak, s azokat használva még lejjebb vihetnék a flottás CO2-kibocsátást.
A Mercedes-Benz CLS kínálata
Típus | Motor | LE/Nm | 0-100 | l/100 km | Ft |
350 | V6 benzin | 306/370 | 6,1 | 6,8 | 19 780 200 |
500 | V8 benzin | 408/600 | 5,2 | 9,0 | 24 530 000 |
500 4Matic | V8 benzin | 408/600 | 5,2 | 9,6 | 25 355 500 |
63 AMG | V8 benzin | 525/700 | 4,4 | 9,9 | 35 134 500 |
250 CDI | S4 dízel | 204/500 | 7,5 | 5,1 | 18 092 000 |
350 CDI | V6 dízel | 265/620 | 6,2 | 6,0 | 19 327 700 |
350 CDI 4Matic | V6 dízel | 265/620 | 6,4 | 6,7 | 20 140 500 |
- A váltó 7G-Tronic Plus 7 fokozatú automata, kivéve a 63 AMG-t, aminek AMG Speedshift MCT 7 fokozatú sportváltója van
A már második generációs CLS-t is közel két éve futtató Mercedes-Benz azzal lóg ki és tud emészthető listaárat kínálni, hogy négyhengeres dízele is van. Kissé illúziórombolónak tűnik a relatíve apró 250 CDI a pazar megjelenésű kasztnihoz, de egyrészt ilyen időket élünk, másrészt a túlvégen bitang AMG modell is figyel addig mindenképp a nyertes gyorsulással, amíg egyszer ki nem jön egy RS7 vagy egy M6 Gran Coupe...
A "vájtszeműek" biztosan észrevették, hogy végsebességeket nem tüntettünk fel a táblázatokban - ennek az az egyszerű oka, hogy alig pár típus nem futja meg a ráadásul elektronika által korlátozott 250 km/h-s tempót. Futómű? Naná, hogy hipermodern és változtatható karakterisztikájú mind sok-sok lengőkarral, hátul légrugóval akár. A kormányszervo elektromechanikus, a rögzítőfék is csak a másik két technokratához képest konzervatív Mercedesnél mechanikus, amúgy lábbal aktiválandó, s bal kézzel oldható.
És akkor most térjünk rá az ár/felszereltség témakörre, először nézzük, melyik mit ad alapból. Az Audi A7/S7 Sportback esetében - nagyon-nagyon többek között - széria a drive select, ami a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál érzékenységét, a váltási sebességet, s a rugózás keménységét befolyásolja, az emelkedőn vagy lejtőn elindulást segítő rendszer, a guminyomás-ellenőrzés, az első-hátsó parkradar, a stop-start automatika, a Xenon lámpa. A BMW-nél ezeken (a drive selectet ők driving experience-nek nevezik) felül alap a bőrkárpitozás, az ülésfűtés elöl, a kétzónás automata klíma, a kormányoszlop villanyos állítása, külön kell mondjuk fizetni a keréknyomás ellenőriztetéséért. A Mercedes nem kér felárat az éberségfigyelő rendszerért, a teljesen elektromos mozgatású első ülésekért, de a stop-start például csak a benzines típusoknál széria, az adaptív futómű, a parkolóradar is extra.
Az vélhetően senkinek nem újdonság, hogy a felszereltségi listák mindnél, ahogy ma már szinte az összes, prémiumosnak szánt modellnél kilométerhosszúak. Induljunk ki a menetpróbán vezetett 6 Gran Coupe tesztautók parádés ellátmányából: azok zöme speciális fényezésű, csupa LED-es fényszórójú, 19 colos kerekű, komfortüléses, mindenütt pompás bőrrel kárpitozott, elöl nem csak fűthető, szellőztethető üléses, 4 zónás légkondival és motorosan mozgatható árnyékolókkal szerelt, szuperhifis és táblafelismerős navigációs, a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítős, sokkamerás, adaptív tempomatos, sávelhagyásra figyelmeztetős, holttérfigyelős, aktív kormányos volt. Egyebek mellett.
A CLS-ből a legizmosabb dízel "csak" 265 lovas, és ugyanúgy kapható szimplán hátsókerékhajtással, mint ahogyan a BMW. És így 19,3 milliós az alapára. Majdnem szintre extrázva is 30 millión belüli. Valamit elnéztünk? Könnyen előfordulhat, ugyanakkor feláras mondjuk az osztva dönthető hátsó üléstámla is... Illetve bizonyos elemeket nem találtunk, amiket a két riválisnál lelkesen pipálgattunk. Kedvenc extránk amúgy minden esetben a típusfelirat elhagyása (nulla forintért), tanulságként pedig vonjuk le azt, hogy a legújabb BMW tűnik a legdrágábbnak, s ha személyesen az Audi A7-hez nem is volt módunk mérni, a Mercedes CLS-nél mindenképp finomabb falat a 6 Gran Coupe. Csak hát megint nem volt ötös a lottón, egyelőre nem - a túlnyomó többségnél sosem - aktuális a kérdés: melyiket a három közül?