Astra, Mégane, Golf – melyik a jobb bolt?

Árösszevetés: Opel Astra vs. Renault Mégane vs. Volkswagen Golf

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új kihívó az alsó-középkategóriában a Renault Mégane, friss az Opel Astra és régi játékos a Volkswagen Golf. Vajon melyikkel járunk jobban?


Flottavásárlásokkal uralt autópiacunkon a legnépszerűbb szegmens az alsó-középkategória. A legtöbb céges autót e szegmensből választják. Az alapvető céloknak megfelelőek. Városban is elférni velük, de akár hosszabb távú utazásokra is alkalmasak. Még nem túl drágák, de már juttatásként is felfoghatók, hiszen családi használatra is jók. A kategóriát fémjelző, sokak által etalonnak tartott modell az immár negyedik éve piacon lévő Volkswagen Golf, de tavaly érkezett az Opel Astra legújabb, K-betűvel jelzett nemzedéke, idén pedig a Renault Mégane negyedik generációja. Őket mértük most egymáshoz.
Opel Astra vs. Renault Mégane vs. Volkswagen Golf - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Opel Astra K 4370 1809 1485 2662 370
Renault Mégane 4359 1814 1447 2669 384
Volkswagen Golf 4255 1799 1452 2637 380

A Golf csakis turbómotorral kapható, az Astra és a Mégane van ugyan szívó benzinessel is, ám ahhoz, hogy almát almához hasonlítsunk, a turbós alapverziókat válogattuk össze. A Volkswagen esetén a Start alapverzió gyakorlatilag felejtős. Klíma van ugyan benne, de az manuális, extrát pedig gyakorlatilag semmit sem lehet kérni hozzá. Márpedig ma már ebben a szegmensben is elvárás, hogy legyen tempomat, Bluetooth kihangosító és automata klíma. Így aztán a vásárlók által is sokkalta többször választott 1.2 TSI Trendline modellre voksoltunk magunk is, és beválogattuk az említett extrákat is. Az automata klíma 60 960, tempomat 64 770 forint, a Bluetooth kihangosító pedig az USB-csatlakozót is adó Connectivity csomaggal 49 530 forint. Így a kívánság szerinti Golf már 5 569 180 forint lenne. Ám ott a bűvös, magától bepipálódó "Használtautó akció" a Volkswagen konfigurátorában, amivel már csak 5 069 180 forint a központilag ajánlott fogyasztói ár. Valószínűsíthető persze, hogy személyes alkuval még jobb is elérhető.
Hirdetés

Alapmodellt Astrából sem választhattunk, már csak azért sem, mert ott nem a turbós a belépő. A szentgotthárdi 1,0 literes DISI Turbo felára 330 ezer forint az 1.4 szívó benzineshez mérten. A teszttapasztalatok után egyértelműen azt kell mondjuk, hogy megéri. Felszereltségből sem ajánlott a bázis Selection, sokkal inkább a második Enjoy, ami 300 ezer forintos lépcső ugyan, de már tempomatos, könyöktámaszos, bőrkormányos, középső könyöklős, Bluetooth kihangosítós, fedélzeti számítógépes és 16 colos felnis; az automata klímát pedig 60 000 forintért megkapjuk hozzá. Így persze már 5 540 000 forintos lenne az Astra is, de megint csak lenne. Hiszen az Opelnél is van épp egy 500 ezer forintos kedvezmény, amit tavaly ősz óta "bevezetésinek" hívnak. Ezt mindenki megkapja, aki viszont bemegy a szalonba, kiderül róla, hogy vállalkozó, céges kuncsaft, őstermelő, köztisztviselő, esetleg valamilyen kamara tagja, netán lízingre vásárol, az még komolyabb kedvezményt kap. Nagyjából mindenki. Így tehát talán 5 040 000 forintba sem kerül a kívánság szerinti Astra.
Opel Astra vs. Renault Mégane vs. Volkswagen Golf - műszaki adatok
Opel Astra 1.0 Turbo Renault Mégane 1.2 TCe Volkswagen Golf 1.2 TSI
Hengerűrtartalom (cm3) 998 1198 1197
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 105 (5500) 100 (4500) 110 (4600)
Nyomaték [Nm (1/min)] 170 (1800-4250) 175 (1500) 175 (1400)
Gyorsulás - 0-100 km/h (s)s 11,2 12,3 9,9
Végsebesség (km/h) 200 179 195
Fogyasztás (vegyes) [l/100 km] 4,4 5,4 5,0
CO2-kibocsátás [g/km] 102 120 116
Saját tömeg [kg] 1273 1345 1135
Alapár [Ft] 5 180 000 4 990 000 5 393 920
Extrákkal növelt ár [Ft] 5 540 000 4 990 000 5 741 900
Kedvezményes ár 5 040 000 4 990 000 5 241 900

És mi a helyzet a Renault-nál? Az, hogy az új Mégane a márka bevált receptjét hozza. Egy kicsikét bemegy a konkurensek ára alá, és már ott is elképesztően gazdag felszereltséget ad. Bár alap Mégane 4 790 000 forinttól kapható, most a nagy bolt a TCe 100, azaz 100 lovas turbós Premier Edition 4 990 000 forintért. Turbómotort ilyen olcsón (mindössze 200 ezer forint a felár!) nemigen lehet kapni, de talán nem is ez a legfőbb ütőkártya, hanem a felszereltség, ami minden elvárhatót, meg persze még jóval többet is megad. Naná, hogy automata és kétzónás a klíma, naná, hogy van Bluetooth kihangosító, de még 7 colos érintőkijelzős multimédiarendszer és teljes Európára szóló térképes navigáció is. A tempomat mellé sebességhatároló is jár. Alufelni látszatát keltők a speciális dísztárcsás 16 colos kerekek, jár a zsebből nyitó Renault Kártya, LED-es a menetfény, bőr a kormány. Ez így mind 10 ezer forint híján 5 millió forintért - lista szerint.
Nem csak a legjobb felszereltséget, a legnagyobb csomagteret és tengelytávot is a Renault adja. Ha a garanciákat nézzük, a Renault ajánlata alapáron 5 év/100 000 kilométer, 107 900 forintért azonban 200 ezer kilométerig él, ahogyan a Volkswagen 4 éves ajánlata is. Az Opelnél a kötelező 2 év jótállás érvényes. Ár és jótállás szempontjából egyértelműen a Renault a legjobb. Ugyanakkor a legnehezebb, így menetdinamikában az utolsó. A Golf pedig utóbbiban az első, árban a legutolsó, de többlete egyáltalán nem vészes. Csak a "kötelezőket" elvárva pont annyira nem vészes, hogy akár felé is billenhessen a mérleg. Ha viszont az Astra vagy a Golf felszereltségét a Mégane Premier Edition kiadásához szeretnénk passzítani, sokkalta magasabb árat látnánk. Ha tehát valaki navigációt, kulcs nélküli nyitást és indítást is áhít, a Mégane ajánlata a vetélytársakénál sokkalta kedvezőbb. A vásárlóknak persze van még egy dolguk: ki kell próbálniuk az adott autókat, lehetőleg ragaszkodjanak az adott motorizációhoz, majd a vezetési próba után döntsenek. Ebből a trióból egyik autóval sem fognak rosszul járni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Mentem már annyit egy nap alatt, de nem fordul elő gyakran. Lehet, hogy akkor nekem is kéne. Én eleve változó sebességgel vezetek, sokkal kevésbé unalmas. Gyorsan megyek, de alkalmazkodom a körülményekhez és a forgalomhoz. Folyamatosan figyelem a sebességem. Én úgy szeretek vezetni, ha azt érzem, hogy még nekem is kell valamit csinálnom, és nem csak visz az autó.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Tegnap mentem az M6-oson kb. 50 km-t (2×25). A hazaúton a 25 km. alatt 4 autóval találkoztam (velem azonos irányban). Ennyit előztem meg, engem nem előztek, volt egy 5. is, de mire utolértem volna pont lehajtott. Na ott tényleg jól tudtam jönni a tempomattal, talán még keresztrejtvényt is tudtam volna fejteni 🙂
    Amúgy ha én használom, akkor 150-160 közé szoktam állítani. Az óra eleve többet mutat, mint a valóság, tehát a 160 kb. 153-nak felel meg (GPS szerint). A 153-ból levonnak 3%-ot, ez 148 km/h (kerekítve). Az objektív felelősségvállalás szabályai szerint 130-as sebességhatárnál 150 kh/h-tól büntetnek csak. Így még éppen beleférek. Ha 150-re vagy 155-re állítom, akkor meg bőségesen.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Azt nem tudom, hogy az 1.2 TSI mennyiben különbözik az 1.4 TSI-től, de nálunk a cégnél 1.4 TSI motoros autóból van kb. 60 db (ebből kb. 50 VW és kb. 10 Skoda). A 10 Skoda újabb, de a VW-k elmúltak 4 évesek (nemrég járt le a garancia), jellemzően 80-150 ezer közötti km. van bennük. Eddig egyiknél sem volt semmi gond a motorral. Persze lehet, hogy 1.2-essel vannak gondok ettől függetlenül.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Dehogynem, rengetegszer kitárgyaltuk már itt, volt szemellenzés szépen, és agresszív hozzászóló(k)ból is kijutott már párszor aki a VW csoport védelmére keltek, sőt ajnározták nem hiába Das Auto.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Gratulálok! Végre valaki, aki normálisan közlekedik autópályán. Én a tempomatot beállítom mondjuk 135-re. Előzésnél kicsit odalépek, vagy ha látom, hogy mögöttem valaki nagyon jön, előzés közben akkor is. Az enyém 180Le és 400Nm, tehát aránylag jól gyorsul. Előzés után, csak leveszem a lábam a gázról és a kocsi magától visszaáll az eredeti sebességre. Ha mondjuk be akarok engedni valakit magam elé, csak egy pöccintés, a tempomat kikapcsol, elveszi a gázt, bejönnek elém, amikor meg már tudok menni, megint egy pöccintés és az autó felveszi az eredeti sebességet. Tehát szerintem ez odafigyelés és nem tempomat függő.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    “..belső sávban autózó nyugodatn előzi 128-cal a mellette 125-tel menőt és nem zavarja, hogy az előzés több száz méteren át tart és jönnek mögötte. Vagy pl. ha én megyek a belső sávban, éppen előznék, de látom, hogy az előzendő kocsi mögött menő is kijönne.”

    Hányszor kapok ettől agyfaszt az M1-esen… Viszont valamikor kapcsol az illető, és felgyorsít, vagy lelassít, és beenged. Ritkán, de előfordul.

    Jó a tempomat, de ha én használom, akkor 140-re állítom, hogy aki 125-135 között megy, tuti ne csak utolérjem, hanem meg is előzzem

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Üdv Mindenkinek!
    Itt nem ismeri senki a wv 1.2 tsi betegséget? Olvasson mindenki utána a tsi motorok rákfenéjéről. A wv manapság nincs toppon az erőforrások tervezésében. A renaultnak viszont van egy 1.2 tce 130 lovas motorja is , és egyelőre az általam olvasott népítéletekből erre a tipusra voksolnék.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Mindenki azt az extrát választja, használja, amit szeret. Én ilyen hosszú úton még egyszer sem vezettem, pláne nem pihenő nélkül. Talán a Szombathely-Nyíregyháza meg a Budapest-München volt a leghosszabb, majdnem egyhuzamban és volt pár horát, olasz nyaralás, de ott azért mindig hosszabb időre megálltunk enni, kávézni, nézelődni.
    A gyorshajtás elkerülésére valóban jó lehet, bár negem az utóbbi pár évben mindig valamilyen korlátozó táblánál büntettek meg, rögtön a tábla után (Törökbálint M7 felhajtó előtt 40-es tábla, 8-as út 110 majd 70, majd 100 méter után 110, aztán újabb 50 méter után ismét 70 🙂 ez szerencsére már nincs, mert átépítették a 8-ast Várpalota és Veszprém között). Engem amúgy éppen az állandó sebesség idegesít legjobban a tempomatban. Amikor reggelenként megyek dolgozni, látszik, hogy ki megy tempomattal. Pl. mennék, de az előttem a belső sávban autózó nyugodatn előzi 128-cal a mellette 125-tel menőt és nem zavarja, hogy az előzés több száz méteren át tart és jönnek mögötte. Vagy pl. ha én megyek a belső sávban, éppen előznék, de látom, hogy az előzendő kocsi mögött menő is kijönne. Ilyen esetekben gyorsan nyomok egy erős gázt, felgyorsítok, hogy ne kelljen fékezni a másik sávban. De van olyan, hogy én igényelném, hogy a belső sávban lévő maga elé engedjen, vagy éppen taposson bele, mert én is előznék. De nem, ő nem változtat az én kedvemért, csak bambán néz és megy, ahogy viszi a tempomat.
    Ezek persze a rossz példák, biztos jó dolog a tempomat, de én nem használom.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Mint írtam szerintem is lehet élni kétzónás klíma nélkül, bár manapság nem nagyon tudnék olyan autót venni, amiben nincsen.
    A tempomatnál egy kérdésem van milyen gyakran vezetsz 1000 km-nél többet egy nap alatt? Régebben amikor még nem volt tempomatos kocsim, lenyomtam a Budapest-Párizs utat (1500km) és Párizsban alíg bírtam ráállni a lábamra. Szerintem a biztonságos vezetés nem a tempomaton múlik. Lassan 1 millió km-hez közelítek balesetmentesen (kop-kop), igaz ennek csak kb. az utolsó harmada volt tempomatos kocsival. Az a tapasztalatom, hogy tempomat nélkül hosszú utakon az emberek sokkal váltakozóbb sebességgel vezetnek, mintha beállítja egy fix értékre a tempomatot. Sokszor látom, hogy ugyanaz a kocsi, hol lehagy, hol meg én előzöm meg, holott az én sebességem állandó. Ráadásul tempomattal a fogyasztás is kevesebb. Én ha meglátok egy sebességkorlátozó táblát, azonnal arra a sebességre állítom a limitert és a következő tábláig tutira nem kell foglalkoznom vele. Így kizárt, hogy “lesre fussak a rendőrőkkel.”

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Átirányíthatsz és elzárhatsz befújást, de nagyon sok helyzetet nem képes megoldani az egyzónás klíma. Pl. ha engem süt a nap és klímázni szeretnék, hiába zárok le mindent a másik oldalon, ott ugyanúgy érezni lehet a klíma hidegét, mert átmegy oda is, még ha kevés is. Ráadásul az árnyékos oldalon egy kis fuvallat is elég, hogy jóval hidegebbnek érezd a dolgot. Kétzónás rendszernél tudsz olyat csinálni ilyen esetben, hogy az egyik oldalon fűtesz, a másikon hűtesz. Nyilván nem lesz 4-5 fok difi a két oldalon, de hőérzetet helyre tudod rakni mindkét helyen. Persze nyilván ez erősen egyénfüggő is, de ez is olyan, hogy ha használtál kétzónás kocsit egy éven át, nehéz visszaállni a sima klímára.

    Tempomatnál azért még az is nagy előny, hogy szinte mindig jár vele a limiter is, így autópályán nagyon kényelmes tud lenni, hogy nem kell állandóan a gyorshajtáson aggódni egy erősebb kocsinál.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Én is nick nézeteit vallom. Az egyzónás klímánál is el lehet irányítani, vagy zárni a befújást, tehát ugyanúgy el lehet érni különböző hőérzetet.
    Én sem szeretem a tempomatot, és szerintem sokkal kevésbé figyelnek oda a vezetésre, akik használják, és pont ezért könnyebb lesre futni vele a rendőrökkel.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Szót kell ejteni az értékállóságról is. A Golf biztos jobban is tartja az árát, ehhez mérve a felár már nem olyan vészes, cserébe a szervizköltség lehet magasabb. A Renault nagyon friss típus, nem mindenki vállalja szívesen a kísérleti nyuszi szerepét, pláne egy francia autónál, garancia ide vagy oda.

    Egyébként a cikk kiabál érte, hogy a Focus belekerüljön, népszerű, jó áron nyomják és műszakilag is beleillene a képbe.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Ezért érdemes az extrákat úgy összeválogatni, hogy a saját igényeinknek megfelelő legyen. Nekem az első tempomatos kocsim megváltás volt. Próbálj meg rendszeresen levezetni egy nap alatt 1300-1500km-t. Ha folyamatosan nyomnod kell a pedált az út végére olyan szinten beáll a térded, meg a bokád, hogy alíg bírsz ráállni. A nagyobb városok környékén, tényleg jobb lábbal nyomni. Aztán amikor jön 200 km autópálya kevesebb forgalommal, akkor tempomat bekapcs és csak utazom. Ja és van még egy előnye. Sokkal kevésbé kell figyelni a sebesség betartására. A kétoldali klíma nélkül én is el lennék, viszont a feleségem azonnal feljebb állítja az ő oldalát amikor beszáll a kocsiba és így nem kell vitatkozni milyen hőfokra állítsuk.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Neked nem jön be a tempomat, nekem viszont kell.
    Én sem használom mindig, de akkor mindenképp mikor elfárad a lábfejem mert régóta nyomom a gázt.
    Szerintem nem annyira helyfüggő ez mint írtad, én sokszor fizikailag fáradtan vagyok képtelen vezetni, szellemileg vagy álmosan sokat nem, mert ha az is akkor megállok.
    Azért az a későbbiekben derül ki hogy melyik milyen költségekkel fut a 3 közül.
    Tipp 200-250 ezerig megbízhatóság Opel 200-250ezer (3henger miatt) futás felett Renault, a végén VW (szervízköltség)
    ——“””————-Opel vagy VW sebesség és útviszonyfüggő végén Renault (üzemanyagköltség)

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Majdnem mindegy melyik, örüljön aki új autót tud venni. Amúgy ez az új Astra nekem annyira nem tetszik formailag (pedig régebben volt Astrám). A Golf mindig jó, a Megane meg a másik kettőhöz képest jobban felszerelt.
    Amúgy az extrákat mindenki saját maga választja ki, szerintem nincs olyan, hogy alap, meg stb. Számomra majdnem mindegy, hogy a klíma manuális vagy digitális. A kétoldali meg a kapitalizmus parasztvakítása. Hogy annak mi értelme. Jelenlegi céges kocsimban ilyen van, de 4 év be van nyomva a “Sync” felirat és bal meg jobb oldalon is azonos a hőmérséklet (elődöm is így használta).
    A másik számomra teljesen felesleges dolog – a sokak által szeretett – tempomat. Amikor megkaptam a kocsit próbálgattam, de aztán soha nem használtam. Itthon szerintem egyedül az M6-os autópályán lehet rendeltetésszerűen használni, mert ott nincs forgalom. Én reggel az M7-esen járok dolgozni, ott abszolút nem használható, hazafelé délután 5-6 óra körül meg végképp nincs értelme. Ha bekapcsoltam, akkor is azt figyeltem meg, hogy sokkal nagyobb koncentrációt követel tőlem (így jobban fáraszt), hogy mikor kell fékeznem, mikor mit kell csinálnom, mintha én nyomom a gázt (a lábam tudja a dolgát, gyakorlatilag nem kell rá figyelnem nagyon). Miért kell fékeznem, amikor máskor simán megoldom egy kis gáz felengedéssel. Ráadásul balesetveszélyes is lehet, amikor a tempomat “tol” a kanyarban. Itt is ugye fékeznem kell, pedig máskor csak kicsit elveszem a gázt. Szóval én azonnal odaadnám a tempomatot pl. ha kormányról vezérelhetném a rádiót, vagy ha lenne USB aljzat (ezek nincsenek sajnos).

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Hm ha már ennyire összehasonlítás, a megane elképzelhető hogy megkapja majd az új még piacra nem dobott 3 hengerest ami gondolom könnyebb lesz.
    Az 1,2 Tce amúgy sem egy önnyű motor a régi 1,6-osokhoz képest sem legalábbis katalógusadatokat nézegetve.
    Valahol olvastam régebben hogy a Renaultnak nem célja hogy a legkönnyebb autókat gyártsa mert az nagyon megdrágítaná ha nagy %-ban nagyszilárdságú (könnyebb) acélokból készülne, helyette inkább a légellenállásra mennek rá meg a más modellekkel közös struktúrákra hogy olcsóbb lehessen.
    Az Astra most biztosan üt papíron a három hengeresével, de valójában egy valós teszt mutatná meg mit tud fogyasztásban.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    a tipó nem rossz, valóban beférne még simán a 3 közé, a golfot már nem ártana átszabniuk picit, valóban ódivatú bár letisztult. keskenyebb ablakokkal több csücsökkel már trendibb lenne 😀

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    Nem azért, de így a 3 modellt egymás mellé photoshopolva teljesen olyan, mintha a Golf egy 10 évvel öregebb lenne. Én mondjuk Tipot vennék, 1 millióval olcsóbban. 😉

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    mivel számomra átlépte ez a kategória a mérethatárt (kivéve a magasságot), így sportos egyterűekről beszélek inkább már. vagyis ezres motorokkal itt sportosságról nem annyira (a golf esetét kivéve, az 1.2-es turbós a némileg kisebb és könnyebb kasztnitt a lehetőségekhez képest jól mozgatja). technikára a golf szimpatikus nekem ezek közül, bár sosem veszek alapmotoros gépet (én azért a súlyokat leellenőrizném egyébként! ha a golf tényleg 1135 kg csak az nagyon komoly), külsőre pedig a megane szimpatikus egy RS csomaggal pl. még ha csipás és elhízott is, valóban vagány és jól néz ki.

  • 2017.10.28. at 08:13
    Permalink

    A Golfba elég a Connectivity-csomag 49.530.- forintért, hogy az autó tudja a Bluetooth-os telefonkihangosítást. Így a cikk írójához képest rögtön spóroltunk 172.720.- forintot. Érdemes lenne előbb tájékozódni, mint félrevezetni a cikk olvasóit az autók árával kapcsolatban.

Vélemény, hozzászólás?