Toyota Yaris Verso - A Toyota kétségtelenül nagyon praktikus autót készített a Yarisból, amely hatalmas helykínálattal és variálható utastérrel rendelkezik, csak éppen a dizájnt felejtették el. A Yaris semleges, visszafogottan szép karosszériáját alaposan megerőszakolták a felfújással. Ezzel a döntéssel egyetértek, bár az én listámon, ha Toyota szerepel a legrondábbak között, akkor az inkább az ötajtós Corolla lenne.
Ford Scorpio MkII
- Nagyot akart dobni a Ford a Scorpióval, amikor teljesen új autó tervezése helyett friss karosszériát húztak az első generáció padlólemezére. Kétségtelenül egyedi megoldás született, de nem volt túl sikeres. Egyszer találkoztam egy Scorpio tulajdonossal, aki határozottan állította, hogy tetszik neki az autó. Én is megpróbáltam megtalálni benne a szépséget, és tulajdonképpen, ha az elejét meg a végét kicseréljük a régi modellére, nincs is vele semmi baj.
Rolls-Royce Camargue - Amikor 1975-ben bemutatták a Pininfarina tervezte Rolls-Royce Camargue-ot, ez volt a világ legdrágább sorozatgyártású autója. Hogy valójában szép-e vagy ronda, nehéz eldönteni. Az biztos, hogy középút nincs, de részemről láttam ennél rondább kocsikat is. Nálam a Rolls felmentést kap.
Cadillac Escalade - Hát, európai szemmel erre a kocsira nem nehéz rávágni, hogy csúnya, bár kétségtelenül nagy és épp úgy erőt sugároz, mint a félkilós szemekből font arany nyaklánc, bár akkor már nagyobb kerekek kellenének rá. Egyetértek a brit kollégákkal.
FSO Polonez - Ez akár egy Pollux spoilerrel teleaggatott hosszított csomagtartójú Lada Samara is lehetne. De nem az. A szocialista tábor autóit előszeretettel spoilerezték fel a nyugati piacra, amivel gyakran rontottak a képen. A szoci autók iránt érzett nosztalgiám miatt az alap Polonez nálam nem tartozik a csúnya kategóriába, de ez a kirittyentett nem tetszik.
Perodua Kenari - Ebből nem sok futott a magyar utakon. A Lancia Delta Integrale eltorzított hűtőmaszkja tényleg nem túl nyerő a klasszikus Wagon R kamiontükreivel együtt. Talán még négy ködlámpát tehettek volna előre, vagy ahogy a Lancia raliváltozatán volt, félig a gépháztetőre. Mindenesetre a rendszám elhelyezése is ízlésesen sikerült.
Lamborghini LM002 - Amikor először találkoztam a Lamborghini terepjárójával, nem hittem el, hogy ez tényleg Lamborghini. Az évek távlatából már kezdem a tervezőjét megérteni. A terepjáró pont olyan, mint egy kommandós katona: erőt sugárzó, ijesztő de semmi esetre sem szép. Ha ez volt a cél, akkor tökéletes az eredmény.
Ssangyong Rodius - Állítólag a Rodius nyerte el a legtöbbször a világ legrondább autója címet. Az látszik raja, hogy foglalkoztak a formatervezéssel, és hogy egy egyterűt próbáltak sportos limuzin bőrbe bújtatni, de ennyi erővel csinálhattak volna szép autót is, vagy csak egyszerűen egy szürke középszerűt. Ráadásul hatalmas méreteivel élőben még rondább, úgyhogy a Rodiusnak mindenképpen a listán a helye.
BMW X6 - Na ezért meg fogják kövezni a brit kollégákat! Volt szerencsém egy hetet ilyen autóban tölteni, és nagyon érdekes volt az emberek reakciója, mindenkinek az volt az első reakciója, hogy hú de jól néz ki, de nem kellene. Dehogyis nem! A BMW tökéletesen megtalálta azt a formát, amivel az emberekben a legnagyobb irigységet lehet kelteni. Többen vágynak ilyen autóra, mint ahányan beismerik maguknak. Ha valaki X6-ost vezet, arra egészen biztosan felfigyelnek az utcán, még ha némi ellenszenvet is éreznek a gazdája iránt. Ha nem is a legszebb BMW, azt nem mondanám rá, hogy csúnya. De „nem kellene”.
Ha más a véleménye, írja meg!