Kilométeróra-tekerések: tisztulhat a piac?
A törvényi elrettentés továbbra sem működik az óratekerők ellen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bár a kilométeróra-tekerés továbbra sem ritka hazánkban, a piac tisztul. Az NKH rögzíti az óraállásokat, a Használtautó.hu pedig kötelezővé tette az adat kitöltését. Rögtön nőtt az átlagos futás.
A hazai járművek többségének immár legalább két alkalommal rögzítették a kilométeróra-állását, amely adásvétel előtt könnyen lekérhető. A frissen importált autók esetében azonban ez az eszköz sem védi meg a vásárlókat a csalóktól, akik a magasabb vételár reményében továbbra is büntetlenül folytatják üzelmeiket – dacára a Btk. szigorításának. A Használtautó.hu a saját eszközeivel igyekszik hozzájárulni a piac átláthatóságának erősítéséhez: amióta 2015 júniusában kötelezővé tette a kilométeróra-állás megadását a hirdetésekben, közel negyven százalékkal nőtt a hirdetésekben szereplő kilométeróra-állások átlaga. Az elmúlt időszakban számos, egymástól igen távol eső becslés jelent meg a hazai használtautó-piacon tapasztalható kilométeróra-tekerés mértékéről. Ahogy a többi piaci szereplő, úgy értelemszerűen a Használtautó.hu sem rendelkezik információval a hirdetésekben feltüntetett kilométeróra-értékek és a valódi futásteljesítmény közötti különbségek átlagos nagyságáról, ám miközben egyértelmű jelek utalnak a gyakorlat további virágzására, egyes fejleményekből a piac lassú tisztulására is következtetni lehet. A kilométeróra visszatekerésének célja, hogy a mutatott érték egy, a vásárlók által kitüntetett lélektani határ alá kerüljön, így téve vonzóbbá a kínált járművet. Ilyen határ a 100 ezer, illetve idősebb autóknál a 150 és a 200 ezer kilométeres szint: aki tudja, ez alatt igyekszik hirdetni autóját. Bár az eloszlásnak statisztikailag egyenletesnek kellene mutatkoznia, a 95-99 ezer kilométeres intervallumban például mintegy 20 százalékkal hirdetnek több autót, mint az előtte vagy az utána következő sávban.
A hirdetések szerint kiemelkedő az éppen 100 ezer kilométeres óraállás alatti értékkel eladósorba kerülő autók száma (Forrás: Használtautó.hu)
A fenti adatokból ugyanakkor nem megállapítható, hogy e hirdetési többlet hány százalékában történt valódi óratekerés, illetve mekkora arányban írtak egyszerűen az óraállástól eltérő adatot a megfelelő rubrikába.
Egyre több az adat a központi nyilvántartásban
Az autók aktuális kilométerállását 2012 januárjától minden tulajdonváltás vagy műszaki vizsga során regisztrálják a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) adatbázisában. Mivel műszaki vizsgán az autók túlnyomó többsége kétévenként esik át, mostanra a legtöbb autóról legalább két kilométer-adat is lekérdezhető. Számítógépről, illetve okostelefonról lekérdezésenként 625 forintért akár több autóról is egyidejűleg informálódhatunk.
„Sajnos azonban a külföldről frissen behozott autók adatai ezen a rendszeren keresztül nem érhetőek el” – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – „Ebben az esetben az adott márka egyik hazai szervizét célszerű felkeresni, mert ha az autót külföldön hivatalos márkaszervizben tartották karban, esély van a jármű előéletéről információt szerezni. Emellett, ha ezen a vizsgálaton a jármű nem bukott meg, mindenképpen célszerű szakemberrel át is vizsgáltatni a kiszemelt autót. A Használtautó.hu szerviztérképe, mely minden eladó autó esetében megmutatja a legközelebbi, átvizsgálással és eredetiségvizsgálattal foglalkozó céget, ehhez hasznos segítséget nyújt.”
A hirdetésben már nem titkolózhatunk
Szintén az átláthatóságot hivatott növelni a Használtautó.hu döntése, melynek nyomán 2015 júniusától a portálon elhelyezett hirdetések mindegyikében kötelezővé tette a kilométeróra-állások feltüntetését. Az intézkedés hatására a korábbi 128 ezerről az idei második negyedévre már 178 ezerre nőtt az óraállások átlaga (+39%), miközben a kínált járművek életkorának átlaga változatlan maradt.
Nem elég, hogy korosodik az autóparkunk, tagjai a hirdetések szerint egyre többet futottak. Utóbbihoz a kötelezően megadandó óraállás, illetve az NKH által 2012 óta a műszaki vizsgákon és adásvételkor is rögzített érték is sanszosan hozzájárult
Kijelenthető, hogy a potenciális vevők összességében immár jóval reálisabb adatokkal találkozhatnak, mint másfél évvel korábban. A változás valamennyi korcsoport tekintetében számottevő, de főként a 15 évnél idősebb autóknál kiemelkedő, 63 százalékos.
Nem csak az összesített állomány, minden egyes korcsoport átlagos futása is nőtt az elmúlt években - a Használtautó.hu hirdetései szerint
Nincs igazán elrettentő példa
Bár a Büntető Törvénykönyv három éve bevezetett rendelkezése elvileg egy év szabadságvesztéssel fenyegeti az óratekerőket, a könnyen kikerülhető tettenérés hiányában nehéz eljárni a trükközők ellen: a BRFK információi szerint 2013 óta összesen három vádemelés történt e bűncselekmény miatt.
„A valódi visszatartó erő hiánya miatt a néhány pozitív fejlemény ellenére sem valószínű, hogy a kilométerórák tekerése a közeljövőben teljesen visszaszoruljon. Vagyis az átverés kivédésére továbbra is a legbiztosabb módszer az egészséges gyanakvás, és a – rutinos autószerelő kíséretében végrehajtott – megfontolt autóválasztás marad” – teszi hozzá a Használtautó.hu szakértője.
Ha akarnának valamit komolyan, akkor lehetne kötelezni a márkaszervizeket információadásra. Én is hiába érdeklődtem, végül csak szóban kaptam egy nem túl meggyőző bólintást.
Nem tudom, ha nem akarna valaki egy bizonyos autót megvenni, akkor miért is érdeklődne, és hogyan tudna ezzel visszaélni? Tehát a márkaszervizek is részesei a bulinak. Ha mindenki tiszta, akkor nincs benne kockázat, nem?
Külföldi árakról: én csak egyszer voltam külföldön autót venni, én sem tapasztaltam, hogy olcsóbbak lennének ( a rárakodó cullanggal együtt, de az van kereskedőnél is)
Én tavaly egy 6 (gyártásra 7) éves autót vettem 20 000 km-rel. Ez annyira kevés, hogy gondoltam, ennyire nem teker vissza épeszű ember. (persze néhány dolgot azért megnéztünk)
Egyetertek veled.
Ahogyan irod is, sok minden függ attol, hogy milyen tavolsagrol jarnak be dolgozni. Altalanossagban elmondhato, hogy a csaladoknak van a nagyobb batar kombi, vagy egyterü, vagy “telekjaro”, anyukanak valami kisebb rohangalos. Persze van ugy, hogy anyukanak van egy nagyobb jarmü, apukanak valami kommersz ceges auto.
A lenyeg, hogy aki ingazik nagy tavolsagot, ott evi 30-40.000 km biztosan megvan.
Ahogyan korabban irtam is, sokan hasznalnak egyebkent dizelt ugy is, hogy nem mennek vele többet evi 10-15.000 km-nel.
Ami a lenyeg, hogy a kint olcson megvett dizelek, nem annyit futottak, amennyivel itt el akarjak adni öket, mert a kivalo allapotu keveset futott autok kinn is dragak….akkor pedig oda a haszon ugyebar.
A németek a szervizek tudtával még jobban csalnak mint bárki! Konkrét eset egy AUDI aminek meghamisították az óra állását amit a kinti márkaszerviz minden gond nélkül rögzített is! Nagyon jó tanács, hogy érdeklődjünk a márkaszervizben az autóról mielőtt megvesszük. Ehhez a tulajdonos írásos beleegyezése szükséges ami kinti autó esetében nem igazán megoldható. Egyébkén pl. az audi esetében a márkaszerviz hivatalosan semmilyen szerviz információt nem ad ki. Ha ad is ki csak az aktuális tulajdonos által üzemeltetett időszakról. Három különböző óra állás ami minden szerviznél egyre kevesebb. Természetesen hivatalosan rögzítve! Persze nem hivatalosan lehetett megtudni! Minek a márkaszerviz? Hol kaphatunk valós információt? Ha megtudjuk, hogy esetleg be lettünk csapva akkor mit tudunk csinálni? Jelen esetben a következő információt kaptuk: hivatalos teljes szerviztörténetet, csak ügyvédi vagy bírósági megkeresésre adnak ki, aminek a feltétele, hogy folyamatban lévő ügy legyen. Tehát ahhoz, hogy megvédjük az igazunkat feljelentést kell tennünk. Mi alapján tegyük a feljelentést?? Hogy nem hivatalosan megtudtuk, hogy az autónk óra állása vélhetően manipulált? Vagy egyszerűen a szervizben egy elírás történhetett? ( bár háromszor egymás után kicsit hihetetlennek tűnik ) Véleményem szerint egyes márkaszervizek ki akarják vonni magukat az esetleges felelősség alól, és semmit nem érnek az ilyen esetekben!
Tisztelt Használtautó!
Nem régen futottam bele, egy valószínűleg manipulálhatott óraállású külföldről behozott audiba. Minden szép minden jó, csak hivatalosan a porsche hungária semmilyen szerviz információt nem ad ki! Kizárólag ügyvédi vagy bírósági végzéssel való megkeresés esetén ad információt. Egyébként is csak a tulajdonos beleegyezésével lehet bármilyen információt kapni. Már ahol lehet! A szóban forgó autóról nem hivatalosan lehet tudni, hogy Németországban a szerviz tudtával történt a csalás! Három különböző szerviz, három különböző ( egyre kevesebb ) kilométer bejegyzés! Ennyit a hivatalos szervizekről! Ilyen esetben miért nem lép fel a márkaszerviz?? A válasz: minden esetben az aktuális óraállásnak megfelelő szervizt végzik el. Az előző óraállást a szerviz rendszere nem látja, de mivel ők nem hatóság nagyon nem is érdekli őket! Csak a nagy rendszerük látja az összes hivatalos bejegyzést. A szerviz ezt a rendszert hivatalosan nem látja! Azért hivatalosan mert ha akarják akkor látják! ( szervizben kapott információ ).
Németeknél egyszerűbb a képlet. Sokat futott autó, nagyobb rizikó, ergó olcsobb, keveset futott autó, kisebb rizikó, tehát drágább. Nálunk is jó lenne valami hasonló, és akkor nem lenne az, hogy aki ténylég vigyázott rá, keveset hajtotta, az ne annyiért tudja csak eladni, mint az átlag, csak mert nem hisznek neki “h biztos tekert az órája”. Nem minden autóvásárló éli autós oldalakat bújva az életét, van több millió nem “autofil” beállítottságú ember.
[i]Az átlag “jürgen” biztos nem fog. 30-40.000km már heavy user. [/i]
Jó, akkor beszélek gyorsan a német kollégákkal, hogy azonnal tessék abbahagyni a bejárást 100+km-ekről.:D FYI, egy nagyobb város (FFM, STR, München, stb.) környékén ez igencsak jellemző, mivel apuka/anyuka állást vált, de a családot már nem mindig mozgatja ilyenkor és ingázik napi egy-másfél órát. Évi 40-50 még sima bejárós autónál is benne van. Az mx-5 pl. valóban harmadik autó volt kint, évi 20-at tekertek bele csak nyaralós üzemben… Nem azt mondom, hogy minden autó évi 50-et fut, az átlag ott is jóval kevesebbet, de ott nem kirívó egy ennyi magánhasználatnál sem. Egy lease-elt nagyobb diesel kocsinál szinte garantált az ilyen futás, pl. mert ingázol céges ügyek miatt München és str/ulm között.
[i]Ott mindenkinek több autója van, a bevásárlás/napközbeni használat és nyári út a tengerhez nem egy autóra terhelődik. [/i]
Hát azért ott sincs kolbászból a kerítés. Igen sok embernek van több autója, de akikre én rálátok (kinti viszonylatban is jól kereső mérnökök) ott van egy családi plusz egy hobby (ez néha egy) és van anyukának a rohangálós. Apu meg simán beleteker jó sokat a családiba, mert azzal ingázik. Vagy a másik, hogy anyu használja a családit, viszont akkor apu teker bele jó sokat az élményautóba. Mobile-on/scout-on simán találsz 100.000 felett futott három-négy éves Prosche-t. És ez tényleg csak a hobby kocsi, amivel apu/anyu ingázik.
[i]A németeknél sem azért veszik a dízleket hogy tolják a km-t bele, eleve jobban kárnak adókkal, biztosítással.[/i]
De pont a fogyasztás miatt veszik. Szerinted miért kerül be ide annyi tekert autó? Mert eleve keveset futottak vele? Számold ki mi a difi évi 30-as futásnál és rájössz. A német átlag 15ekm-nél van, ami kicsit több, mint a duplája a magyar (üzemanyagfogyasztásból számolt) átlagfutásnak. És itthon is van azért bőven autó, ami bőven 30-60-at fut egy évben.
Persze, hogy csalás.
Az a bökkenő, hogy a sok dilettáns a fellegekben jár és olyan autót akarnak venni, ami nem létezik, vagy elképesztő szerencse kell hozzá.
Használt, kevés km-rel, tökéletes állapotban, nagyon jó áron.
A realitás viszont más és ezt sokan nem akarják elfogadni. Így egy bizonyos km után az autó szinte eladhatatlan a sok buta, hiszékeny vásárló miatt.
A Suzuki GTI-t 11.000km-rel vettem és 120.000km körül adtam el.
Az 1,6-os Corollát 13.000km-rel vettem és 145.000km körül adtam el.
A jelenlegi TS-t újonnan vettem és most van benne 268.000km. Alig kellett rá költeni. Most viszont a futóműve enyhén elkezdett kopogni. Fontos megjegyezni, hogy nálam sajnos nagyon komoly igénybevételnek van kitéve az autó, mert gyakran rossz utakon megterhelve járok vele és nem mellesleg nagyon sűrűn “versenytempóban” használom.
Szóval ez a megterhelés átlag felhasználót tekintve felérne kb. 350.000km-rel.
[b]@encore:[/b][i] “igaza van részben mert a vevő a kevés kilométert akarja látni “[/i]: a vevő a legkevesebb km-t és a legfiatalabb autót szeretné a pénzéért. Mi ebben a baki?
[i]“Pont ezért hülyék az emberek mert hisznek a neppernek”[/i]: mivel az a dolguk,hogy használt autóval kereskednek, merjük remélni hogy úgy is tudnak pénzt keresni, hogy nem csalnak.
[b]@bezzev[/b]: nem tudom honnan veszed, minden autónál elő van írva hogy mikor kell cserélni r.szűrőt, vez.szíjat, (aut) váltó-felújítani, plusz kupplung, lendkerék (ha van),
Adó vonatkozásában biztos nem ez a helyzet, legalábbis amit a googlin találtam. Meglepő módon ott a benya tényleg kevesebbet adózik, de nem sokkal. Belgáknál még mindig a dízel nyerő. Franciáknál sokáig így volt.
Az egy dolog hogy igaza van részben mert a vevő a kevés kilométert akarja látni de ez akkor is csalás.
Az hogy a vevő kevés kilométert akar látni az viszont nem jelenti azt hogy azért mert vissza van tekerve.
Kérdés?
A vevő úgy is megveszi az autót hogyha a nepper elmondja vásárlás előtt hogy vissza lett tekerve az autó?
Szerintem nem. Pont ezért hülyék az emberek mert hisznek a neppernek.
A valóság az hogy a nepper ezt azért csinálja mert:
Nem tud nyerészkedni elég nagyot vagy mert egyáltalán nem tud ha nem csal.
vagy alapban nem tud megvenni egy valóban keveset futott autót amin keresni is tudna.
Ez a valóság és ezt nevezzük csalásnak.
van egy 450 ezer km-es megane a családban. semmi baja :D:D:D:D kopó dolgokon kívűl semmit nem kellett benne cserélni. kicsit hangosabban jár már nyilván, de semmi baja.
a 180e km-es autóra sem kell kötelezően vagyonokat locsolni, kérdés hordva volt-e szervízbe és milyen motor van benne. Egy pd-tdi-nél lehet, hogy vannak húzosabb összegek, de az kb a legrosszabb konstrukció volt anno. Azon kívül, sehol sincsennek horribilis összegek…benzines fronton meg főleg.
egy 2 ezres dízelre majdnem 3x akkora az adó németben, mint a benzinesre. csaxólok.
Csak kíváncsiságból: mennyi km-t tettél eddig az autódidba?
Az átlag “jürgen” biztos nem fog. 30-40.000km már heavy user. Ott mindenkinek több autója van, a bevásárlás/napközbeni használat és nyári út a tengerhez nem egy autóra terhelődik.
Az tény, hogy pl a V70-esben semmit sem kellett cserélni a szervízprogram szerint 180.000km-ig. Valójában se sokat (aksi 6 évesen, fékbetét E/H és fékfelújítás elöl). De utána azért jönnek szépen sorban a kötelező dolgok (r.szűrő 180.000 pl)…
A németeknél sem azért veszik a dízleket hogy tolják a km-t bele, eleve jobban kárnak adókkal, biztosítással.
[i]1. 250.000km-rel az autól már elhasználták, Senki sem fogja normálisan megvenni mert az ilyennek már bontóban a helye. Ekkorra az összes fontosabb darabot 1-2szer cserélni kellett, amit meg nem, az elérte a használata határát[/i]
És a valóságban meg Jürgen kb. ennyit beleteker a diesel autójába négy év alatt, miközben talán akksit kellett benne cserélnie…
Termeszetesen vannak, lehetnek ellenpeldak is, plane akkor, hogyha premium kategoriarol beszelünk, ahol igencsak nagy az ertekcsökkenes az autonak, mar 1-2 eves koraban is.
Sajat peldam alapjan, a Mazda3 es a Daihatsu is amit vettünk, mindkettö keveset futott, megkimelt auto, ugyanilyen evjarattal es felszereltseggel, 3-400.000 Forinttal dragabb volt Nemetorszagban mint itthon.
De többször nezegettem mar es hasonlitottam össze ugyanolyan evjaratu es hasonlo felszereltsegü autokat itt es Magyarorszagon, sokszor ugy lattam, hogy az igazan keveset futott, megkimelt autok dragabbak voltak, mint Magyarorszagon.
De ez nem törvenyszerü.
Ki dicsekszik mivel?
“250.000km-rel az autól már elhasználták, Senki sem fogja normálisan megvenni mert az ilyennek már bontóban a helye.”
Mivel neked nagy valószínűséggel még nem volt igazán megbízható, tartós autód és nem is igazán értesz az autókhoz, így nem csodálkozom ezen a dilettáns kijelentéseden.
Ezáltal nem is akarlak győzködni a megállapításod ellenkezőjéről, mert úgysem hinnéd el.
Hülye haverokkal én nem dicsekendék ennyire.
1. 250.000km-rel az autól már elhasználták, Senki sem fogja normálisan megvenni mert az ilyennek már bontóban a helye. Ekkorra az összes fontosabb darabot 1-2szer cserélni kellett, amit meg nem, az elérte a használata határát
És most ne is gyere olyannal hogy mert VW, ez éppúgy igaz volt a Micura vagy Mazdára, legfeljebb ott van egy elvont szektás hit.
Az autót (azokban az országokban ahol nem csalnak) a km alapján jelentősebben leárazzák, mint a kor alapján, mert a legtöbb drága beavatkozás előbb jön, minthogy a belső elkopna. Amot ő reálisnak gondol az valszeg a saját értékrendjében volt az.
Én azt csináltam a kis Volvival hogy elkezdtem bátram (az tényleges eladási ár máfélszeresért), aztán mentem le. És amikor elértem a jó árat (a legolcsóbb volt a saját év ÉS km alapján), akkor jöttek is rendesen.
180.000km-rel nem azért kerül a vételára ötödébe, mert öreg,hanem mert rá kell költeni egy vagyont menetrendszerűen.
A helyére jött autó meg évi 10.000km-t ment, mert van ahol az emberek nem filléradászatra veszik a dízelt, egyszerűen minden dolog annak kedvez.
A sztorid enyhítő körülménynek tök jó, hogy ne 1,5 évet kapjon az eladó, csak 1-et…
abban a superb-ben 3 évesen volt 330.000km és asszem 128.000-re tekertette vissza, de még arra is megjegyzést tett a vevő, hogy 3 évesen már ilyen sokat futott 😀
Egy eves MB vettem a Nemet MB kereskedotol —-A Magyar kereskedo 4 millioval tobbert akart kihuzni a zsebenbol ugyanolyan evjaratu es felszereltsegu autoert.
Mondjuk ahol van 2 3 auto akkor csak elhiheto . Az en 5 1/2 eves MB 220CDI ban 69.000km van.
Egyáltalán nem marhaság. Görény…-nek most kivételesen igaza van.
Sosem felejtem el egy eladó történetét, aki őszintén vallott, hogyan kellett csalnia, hogy eladhassa az autóját.
Meghirdette a valós nagyon sok kb. 250.000Km-rel, a pár éves nagyon megkímélt Superbjét hiszen Bp.-ről Győrbe járt utasok nélkül az autópályán. Nagyon megkímélt, szinte új állapotú volt az autó. Reális áron kínálta, mégsem jelentkezett senki.
Egy ismerőse tanácsára visszatekertette az órát a felére és rátett az árra kb. 300.000Ft-ot. Pár nap alatt eladta az autóját.
Ha a sok hülyének ez kell, akkor azt kapják. Így van ez, ameddig még megtehetik.
Ez szerintem mindig is így volt, a jó autó ott is sokba került. A németekről pont nem az jut az ember eszébe, hogy szórják a pénzt.
A csodaban mindig bizik a magyar ember, ez igy van. Lehet az is, hogy irrealis elvarasokat tamasztanak egy megvasarolando autoval szemben, legyen jo, keveset futott, es karbantartott, nagyon olcso, es ne kelljen ra költeni egy fillert sem. Na ilyen tenyleg nagyon keves van.
A nemeteknel sokan cserelik az autokat 3-4-5 eves korban, mert egyreszt olyanok a hitelkonstrukciok, es az autok adas-vetele a szalonokban, hogy ezt megtehetik, vagy esetlegesen valoban olyan sokat futnak vele 3-4 ev alatt, hogy erdemesebb eladni, mintsem rakölteni 5-6000 eurot. Sok esetben nincsen sufnituning, a szervizek megkerik am az arat a javitasoknak idekinn. Ahogy irtam is, a nagyon jo autoknak itt is van am ara, nem is keves.
De lehet talalni keveset futottakat is szep szammal. ha nem is Mondeo, de egy kollegamnak S-Max-a van, 3-3,5 evesen 50.000 km-rel, 7 evesen lesz benne kb. 110.000 km, ha nem adja el addig.
Felesege tavaly adta el a Golf Plus-t, 3 evesen 16-18.000 km-rel. Nem is kelt el olcson…
Masik kollegamnak Mazda 323 van, azt hiszem 2002-es, tehat 14 eves, es most van benne kb. 200.000 km. De mivel nincsen ra panasza, azt mondta meg megtartja.
Az eladók, vevők csak a lehetőségeket használják ki. “Felülről” lehetne / kellene megszüntetni a visszatekerés értelmét. Nem látom miért hagyják meg a kis? nagykaput a kormányok, autógyárak.
Nem árulok, ez igaz, de van egy sejtésem a K-európai emberek arányvesztéséről, de nagyban igaz lesz, hogyha senki sem viszi el, akkor te árulod drágán…
Adtam el és vettem is saját autót, és látom hogy miként működik, ha áron alul kínálsz, akkor kiröhögnek. Ha jó áron akarsz autót akkor meg valamit tudod kell, és elnézve a kereslet kínálatot, egy rendes eladónál néha már az is előny hogy öltönyben érkezel és nem vagy tetkós laza-csávó…
Nyugaton az emberek könnyebben szabadulnak, mert drágább márkaszervízben fenntartani az autót (meg pénz is van újra), a neppernek aki elhozza anélkül is lehet haszna, hogy csalna, persze nem olyan nagy…
Minden relatív. A fater10 éves 1,4 benzines Toyota Corollája került hozzánk. Most, hogy 2 éve használjuk van benne 31 000 km. Az öreg már nyolcvanhoz közel minden sarkát meghúzta. Utoljára a jobb eleje kapott egy nagyot. Csere: lökhárító, lámpa, sárvédő, teleszkóp, lengőkar. A festés nem sikerült igazira van benne egy árnyalat. A többi részén is sok karmolás, pici festékhiány. Hiába a megkímélt motor ha külsőre egy rakat pénzt rá kellene költeni.
Az a helyzet, hogy ha a vásárló meglát egy 2-300 ezres futásteljesítményt sok esetben meg sem nézi az autót. És ez valahol abból is ered, hogy aki itthon használtat vesz az azt szeretné, hogy új autót kapjon tized áron.
Ördögi kör.
Szerintem is sokan a csodában bíznak és a papaautót keresik, de ilyen nincs a valóságban. Illetve csak nagyon elenyésző számban. Azért elég ritka dolog az manapság a magánszemélyeknél, hogy egy autót idő előtt mindenféle komolyabb indok nélkül lecseréljenek. De ez benne van a használt autó vásárlásban, ezért is kerül az autó annyival kevesebbe mint újonnan. A kockázat mindig is benne volt az ilyen üzletekben, csak ezt az emberek nagy része nem akarja belátni. Azaz lehet belátja, de inkább nem akar róla tudomást venni és bízik a csodában.
A nepper azért teker, mert keresni akar. Az persze lehet, hogy valamennyire rá is van kényszerítve erre, mert ha van 10 kereskedés, akik tekernek, a 11. meg nem, akkor ő csődbe fog menni.
A hasznaltauto.hu-n pedig sokan azt csinálják, hogy a futáshoz beírják, hogy 1 km vagy, hogy 100 km. De aki nem rendesen tölti ki, ott tudható, hogy sok a km, így nem is érdemes vele foglalkozni. Egyszer írtam egy e-mail-t egy kereskedésnek, mert megtetszett egy Opel Astra, de nem láttam km-t. Másnap visszaírtak, hogy 250 ezer (4 vagy 5 éves kocsi volt), és rögtön magyarázkodni kezdtek, hogy miért annyi és rendesen volt szervizelve. Annyira magyarázkodni próbáltak, hogy akkor meg az lett gyanus 🙂
Kb. 10 éve vett egy haverom kocsit, az öccse autókereskedő volt, ő hozta be neki Franciaországból. És szólt, hogy visszatekerik az órát – ha jól emlékszem – 80 ezer km-rel, mert a km számított vagy a hitelnél vagy a biztosításnál.
Persze hogy így van szerinted, Orbán Fityesztől is elvárjuk hogy csaljon hazudjon mert ezt igényli a magyar akkor nyugszik meg a gyomra ha azt hallja tőle hogy jó világ van. Te is ezt a mentalitást gyakorlod hazudsz mert ez az érdeked, csak erről van szó.
Mi van? Berúgtál? A magyar vásárló irreális igényekkel áll a vásárlás elé. Életedben nem adtál még el nagy tételben autót, ha tényleg ilyen naiv vagy, mint amit írsz. A vevő nem a saját érdekeit nézi bazeg, hanem lehetetlen elvárásokat támaszt. Persze, ha nem kell neki valami, akkor elmegy, és a kijelentésemmel nem is feloldozom a csalókat, hanem kiemelem, hogy ezt a magatartást a piac erősíti fel. Igényli. Ha nem igényelné, egy perc alatt eltűnne a tekerészés.
Ha nem értesz valamit, miért nem kérdezel először? Inkább feltalálod a kereket mi?
Marhaság. A Vevő a legjobb árértékarányú autót keresi, és egy kereskedés esetén jogosan várja el a tiszta előéletet. Amennyiben nem reálisak az elvárásai akkor üres kézzel távozik. Amennyiben azonban mindenki ezt várja el, akkor lehet, hogy mégsem a vevő elvárásai irreálisak, hanem az eladó nézett el valamit. Értelmetlen a vevőt azért kritizálni, hogy a saját érdekeit nézi. Nem kötelező eladni neki, ellenben ha más sem veszi meg, talán nem a vevő készülékében keresendő a hiba…
Amennyiben a nepper nem elégszik meg azzal a haszonnal, amelyet az autó kicsinosításával és a keleten és nyugaton eltérő fenntartási költségekkel ér el, és meghamisítja a kocsit, az semmiképpen sem bocsánatos bűn. Fel kellene szántani minden neppertelepet ahol visszatekert autót adnak el. Akkor eltűnnének a kamu ajánlatok, mert bottal se piszkálnák.
[url]http://autossagok.blog.hu/2016/03/25/a_neppermosdatas_margojara[/url]
Nem a kereskedő itt az elsődleges ok, hanem a vevők. Ők akarják magukat becsapni. Ezt szeretnék, ezt kapják.
Aki elhiszi, hogy egy 7 éves Mondeo dieselben 110.000 km van, az megérdemli.
Kiegeszitenem azzal a hozzaszolasodat, hogy valoszinüleg a legtöbb esetben a nagyon sokat futott autokat hozzak be külföldröl, (nemcsak Nemetorszagbol persze), hiszen azok olcsoak, azokon lehet penzt kaszalni itthon.
Feltetelezhetöen többet mennek a nemetek, hiszen sok az autopalya, sokan messziröl ingaznak, de ez nem jelenti azt, hogy csak sokat futott autot lehet külföldön venni.
Az sem feltetlenül igaz, hogy 2-300 ezer km-rel adjak csak el, eladjak ök sokkal hamarabb is, plane ha ujat vesznek.
De az biztos, hogy Magyarorszagon csak nagyon körültekintöen javasolt külföldröl behozott autot venni, a legjobb ha tenyleg valami ismerösödön keresztül veszed, vagy magad hozod be.
A keveset futott, megkimelt, karbantartott autonak megvan az ara Nemetorszagban is, söt, dragabb is, mint Magyarorszagon.
A problema valoban ott van, hogy veszik a leharcolt romokat, csak legyen rajta az emblema…
Szerintem nagyon sok 3-4-500 ezres futásteljesítémű autó lehet a forgalomban úgy, hogy az embereknek arról fogalmuk sincs. És amiket most kintről hoznak be tömegével, azoknak tuti a 90%-uk tekert. Eleve a németek jellemzően azért többet mennek mint mi, így ott 2-300 ezer alatt nem is biztos, hogy eladják. Ezek az autók amik ide kerülnek átlag 14 vagy hány évesek. Csodát nem kell várni. Aki elhiszi, hogy ezekben 150-200 ezer van, az magát csapja be. Még egy átlag magyar autós is megy 15-20 ezret évente.
Nálunk Szlovákiában márciustól – bár nem golyóálló megoldásként – bevezették, hogy tilos hirdetni/eladni tekert óraállású gépkocsikat . Ezeket csak magánszemélyek értékesíthetik, de azt is csak úgy, hogy nem egy más cég kínálatában szerepeltetik (pl. a hahu-hoz hasonló oldalakon sem szabad hirdetni). A legtöbben kis szerencsével egymaguk is megnézhetik az egyes gépkocsik futását, mert nyilvános az egyes műszaki vizsgákon bejegyzett kilométerállás az adott gépkocsihoz (rendszám és VIN alapján is kereshető). Nyilván, a külföldről behozott gépkocsinál ugyanúgy kijátszható a rendszer, valamint úgy is, ha valaki az első kötelező vizsga előtt tekeri még vissza az órát. Ennek ellenére tisztábbá vált a piac és felértékelődtek a Szlovákiában újonnan vett gépkocsik, mert kisebb eséllyel tekertek. Ezért, ha tehetem, csak itthoni gépkocsit veszek meg, aki meg nyugatról vágyik valami trendi(nek tűnő) olcsó kocsira, csak tessék.