Most akkor ki nyerte a GTE Pro kategóriát Le Mans-ban?
A Ford GT ismét történelmet írt Le Mans-ban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak a csúcskategória LMP1 hozott drámai befejezést az idei Le Mans-i 24 órás viadalon. A GTE Pro kategóriában sem volt biztos a végeredmény.
Múlt hétvégén került megrendezésre a 84. Le Mans-i 24 órás verseny, ami minden eddiginél izgalmasabb és fordulatosabb volt. Ezért szeretjük mi a FIA WEC futamait, de ez a legendás francia futam minden várakozást felülmúlt. A verseny előtt még minden békés volt, a GTE Pro kategória hírei a Ford GT visszatéréséről szóltak. Már 50 év telt el a Ford GT40 legendás 1-2-3-as győzelme óta, ennek tiszteletére pedig 40 000 darabból álló 1/3-as arányú Lego autók is készültek mind a 2017-es Ford GT versenyautó változatáról, mind a régi GT40-esről.
A békességnek valahol itt vége szakadt és elindult a verseny. A Fordnál egy emberként ünnepelték, hogy ennyi év után újra győzni tudtak Le Mans-ban. A helyzet azonban nem ilyen egyszerű, ugyanis a Chip Ganassi Team USA és a Ferrarival második helyen végző Risi Competizione is fellebbezést nyújtott be a verseny után. A győztes 68-as számú Ford GT 50 másodperc büntetést kapott miután az olasz-amerikai Risi lassú zónában való gyorshajtással vádolta meg őket. Ha ez nem lenne elég, a felügyelők észrevették, hogy a Ford GT kerékszenzorai nem működtek rendesen, így további 20 másodperc büntetést adtak hozzá idejükhöz.
Ezzel átvette volna a vezetést a Risi 82-es rajtszámú Ferrarija, ami egyébként a verseny felééig valóban az élen autózott. A sztorinak azonban nincs vége, hiszen a Fordokat Le Mans-ra felkészítő Ganassi Team szintén fellebbezett, ugyanis a Ferrarinak nem működött rendesen az egyik fényszórója. Már az edzések alatt is bajlódtak vele, de akkor beázásra gyanakodtak. A probléma a verseny alatt is felmerült néhányszor, ezért fekete-narancs zászlót is kaptak a verseny vége felé, ami arra kötelezi a pilótát, hogy hajtson a boxba és orvosolják a problémát. Ezt azonban nem tették meg, így a felügyelők a Risi Competizione csapatot is megbüntették 20 másodperccel, valamint 5000 euróval.
Így újra a Ford került az első helyre és mindössze 10,2 másodperccel nyerték a futamot a Ferrari előtt. A 69-es Ford GT a harmadik helyen végzett, hátránya 4,6 másodperc volt a Risi Ferrarija mögött. Mindezt 24 óra után. 15 másodpercen belül 3 autó az élen. Elképesztő. A Ford így valóban történelmet írt és kereken 50 évvel első győzelmük után - amikor egyébként szintén a Ferrari volt az ellenfelük - újra nyerni tudtak. Végül egyébként mind a 4 Ford GT befejezte a viadalt. A negyedik helyen szintén Ford végzett, de már 1 kör hátránnyal, míg a negyedik GT már 33 kört kapott, de utolsóként bevitték a célba.