53 059 – ennyi új autót adtak el itthon tavaly
A 2011-eseknél jobb, de még mindig gyenge számokat hozott az autópiac 2012-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már publikusak a tavalyi esztendő új autóiról szóló eladási adatok. A lista élén ezúttal az Opel áll, sok az új Astra útjainkon, igaz, nem a legfrissebb nemzedék, ráadásul rendőrmezben.
Márka | Példányszám | |
1. | Opel | 7160 |
2. | Skoda | 5340 |
3. | Ford | 5196 |
4. | Volkswagen | 4546 |
5. | Renault | 3431 |
6. | Suzuki | 3300 |
7. | Fiat | 2512 |
8. | Nissan | 2311 |
9. | Toyota | 2213 |
10. | Dacia | 2159 |
11. | Kia | 1798 |
12. | Audi | 1636 |
13. | Peugeot | 1524 |
14. | BMW | 1389 |
15. | Hyundai | 1234 |
16. | Citroën | 1200 |
17. | Volvo | 1137 |
18. | Mercedes-Benz | 1087 |
19. | Honda | 1065 |
20. | Chevrolet | 896 |
21. | Mazda | 486 |
22. | SEAT | 446 |
23. | Mitsubishi | 169 |
24. | Mini | 126 |
25. | Lancia | 112 |
26. | Lexus | 109 |
27. | Subaru | 100 |
28. | Alfa Romeo | 87 |
29. | Land Rover | 84 |
30. | Jeep | 51 |
31. | Porsche | 45 |
32. | Infiniti | 35 |
33. | Jaguar | 17 |
34. | Lada | 11 |
35. | smart | 8 |
36. | SSangYong | 8 |
Forrás: Datahouse Kft., KEKKH
Személyautó forgalomba helyezések 2009-2012
2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
53 059 | 45 106 | 43 496 | 60 376 |
Nem titok, hogy az eladások zöme céges, a piac átlagát tekintve mindössze 20 százalék volt magán-, a többi flottavásárló. Egyes márkáknál még jelentősebb a jogi személyiségű kuncsaftok aránya, erről az alábbi táblázat tud sokat mesélni.
Céges/magánvásárlások aránya a decemberben legnépszerűbb márkáknál
A modellek népszerűségi listáján nem meglepően első az Astra H, igaz, egész évben nem jött rá annyi megrendelés máshonnan, mint a rendőrségtől - összesen 3102 darab kelt el belőle. Ha ehhez még hozzáadjuk az amúgy hetedik legnépszerűbb Astra J 1395 példányát, még nagyobb Astra-elsőséget láthatunk, szerintünk azonban fölösleges kombinálni, a két autó nem egy modell. Az Astra H-éhoz közeli, 2865 példányos eladást tudott elérni a kifutó, idén már új generációval érkező Skoda Octavia, 2085-öset a 2 éves Ford Focus, a már nem dobogósok azonban nem tudtak 2000 példány fölé menni.
Márka | Eladás (XII. hó) | Céges | Magán |
Opel | 1319 | 87% | 13% |
Skoda | 769 | 96% | 4% |
Ford | 749 | 88% | 12% |
Fiat | 364 | 93% | 7% |
Renault | 354 | 68% | 32% |
Volkswagen | 349 | 72% | 28% |
Nissan | 246 | 75% | 25% |
Toyota | 238 | 58% | 42% |
Citroën | 216 | 94% | 6% |
Suzuki | 205 | 30% | 70% |
Ezeket vitték - a legnépszerűbb modellek
Bár a számok nem rosszak, sőt, az autópiac növekedését mutatják, a flottavásárlók arányából jól látható, hogy a magánszemélyek elvétve tudnak csak új autót megengedni maguknak. Nekik maradnak a használtak, jellemzően mind jobban használtak, ugyanis a cégek is egyre tovább tartják autóikat, illetve külföldről is zömében az átlagéletkornál idősebb autók érkeznek az országba. A hazai autóállomány fiatalodásához a mostani, amúgy nem szerény, erős kerekítéssel már 20 százalékos növekedés fennmaradására van szükség.
Helyezés | Modell | Eladási darabszám |
1. | Opel Astra H | 3102 |
2. | Skoda Octavia | 2865 |
3. | Ford Focus | 2085 |
4. | Suzuki Swift | 1743 |
5. | Dacia Duster | 1452 |
6. | Skoda Fabia | 1413 |
7. | Opel Astra J | 1395 |
8. | Ford Fiesta | 1123 |
9. | Nissan Qashqai | 1122 |
10. | Suzuki SX4 | 1108 |
Van hova fejlődni, a 2004-ben még 233 756 darabos, de 2008-ban is 158 628 autós magyarországi autópiac 2009-ben kártyavárként omlott össze, akkor feleződött, s 78 590 példánnyal zárt, melyből mindössze 60 376 kapott magyar rendszámot. A piac ezután tovább csökkent, s 2010 és 2011 után először idén tudta átlépni az 50 ezres szintet. Csak bízni tudunk benne, hogy nem megy még egyszer alá, hanem akár 100 ezer példány fölé is emelkedhet - egyszer, a nem túl közeli jövőben - az eladások száma.
“Valakinek hozott egy kis karácsonyi pénzt a sok Opel!”
Nem tudom, kinek hozhatott, hogy a legolcsóbb ajánlat nyert a tenderen, de nyilván te nagyon okos vagy és tudod.
Azért “nem jó” a fapados Magyarországon készült Suzuki, mert a Suzuki nem is indult pályázóként a rendőrautó-tenderen.
Szívesen látnék listát éves szinten márkánként céges/magán eladásokról. Érdekes változás lenne a listában!! Pl.: Toyota-Skoda, ahol bár csak decemberben látható a céges/magán arányszámon, hogy mekkora az ellentét.
Valakinek hozott egy kis karácsonyi pénzt a sok Opel! 🙂 Miért nem jó a fapados Opel helyett a fapados Magyarországon készült Suzuki?