Sima kettes Golf, mi? Alább látható, mire képes. Annyit azért elárulunk, hogy 600 lóerős VR6-os blokk hajtja, a Focus RS csak a reggelije
Van egy szint, ahol a külsőt már direkt nem tuningolják, mert nem fontos hatalmas szárnnyal, vagy durva szélesítésekkel ijesztgetni az ellenfelet. Sokkal ijesztőbb a verseny után ránézni egy ilyen Golfra, tudva, hogy a fa arcával épp az előbb döngölt a földbe egy Focus RS-t. Mert ez a kis piroska képes rá, sőt. Az éppen csak egy könnyed reggeli a számára.
A Druckwerk műve, 600 lóerőt préseltek ki az orrában dühöngő VR6-os blokkból. Sajnos gyorsulási adatokat nem tudni, csak azt, hogy közel 12 másodperc elég a negyed mérföldhöz. Csupán elsőkerekes, és csak a Porsche felnik sejtetnek valamit, ez nem buhera munka. Lenyomja az Audi TT-t, és egy Mercedes ML 63 AMG-t is megevett már. A csúcs viszont a V10 Audi R8 elgyepálása, össze se tudja szedni magát, mire a Golf már autóhosszokkal előtte jár. Utána már a Dodge Challenger csak egy könnyed hűtőkör lehet. Felkötheti a gatyáját, aki mellőle indul!
Én gyorsulni ugyanúgy, mint nyaralni a Bel Air-rel mennék szívesen, az Audi számomra egy gyufaszálat sem ér.
Szerintem felesleges összehasonlítani ezt a Golfot a fent felsorolt ill. a videón látható autókkal. Miért is? Mert ez a Golf egy “célgép”. Erre a negyed mérföldre van építve, optimalizálva, de ezen kívül nulla. A végtelenségig le van csupaszítva, ki van szedve belőle minden, ami plussz súly lenne, de a többi autóban bizony benne van. Tehát valószínűleg a lóerő – súly arány sokkal jobb, mint bármelyik, fent felsorolt autónál. Viszont ezzel a Golffal valószínűleg nem szavesen mennél el egy hosszabb útra, mondjuk 35°C-os melegben, míg pl. az R8-ba belehuppansz és egy luxusvilágban juthatsz el A-ból B-be, ráadásul gyorsan és biztonságosan. Azt is be kell látni, hogy emberünk nagyon jól rajtol a többiekkel ellentétben. Most lehet fikázni, de ez is egy nézőpont és egy vélemény és tegye mindenki a szívére a kezét! Melyik vas kellene? A Golf vagy bármelyik a videón szereplő kihívók közül?! 😉 Peace!
Bocs, két Bel Air együtt 6000 ló. Akkor “csak” 3000 lóerősek fejenként. De itt jön képbe Steve Morris, aki 4-5ezer lóerő közötti V16-os, 12,3 literes blokkot épített. Elfogadnék egyet a saját vasamba is…
Sokkal többre becsülöm az igazi sleeper-eket, mint egy bármilyen mai sportautót. Azt bárki vehet magának, ha van elég pénze, viszont ilyet nem vehet meg minden sarkon. Németben nagy divat még a 200-as Audikat is felhúzni 6-700 lóerőre. Azoknak is legalább akkora a kultusza, mint a Golfoknak.
Persze számomra az etalon mindig a Bel Air marad. Nem ritkán 10ezer feletti köbcentivel és 1-3ezer lóerővel, de készítettek már 6000 lóerőset is. Igaz, más kategória, mint a golf 🙂
Már kérdeztem tőled az élményautó fogalmát tőled a Focus RS cikkben is, mert úgy tűnik neked az élményautó kategóriának van egy lóerő határa ami felett kell hogy legyen. (Szerinted.) Ez a Golf ott van, szerinted. A Focus RS cikk alatt magadból kikelve szidalmazol minket hogy az adatok alapján amit néztél, az AMG 45 jobb mint az RS. Akkor itt a Golf jobb mint az összes nála többször annyiba kerülő ellenfele nem?
Most meg jössz a vezethetőséggel, amiről [b]pont[/b] te írtad az RS cikk alá hogy csak mi keverjük bele és amúgy is az AMg jobb, meg gyorsabb. Most meg itt van ez a Golf ami gyorsabb. Mégse jobb.
Megint új nap virradt rád, megint az ellenkezőjét mondod az átalad korábban mondottaknak.
A 2. bekezdésed vagy mi, mert a nagybeűt nem ismered, gondolom telefonról vagy ilyen buzgó, miről is szól igazán? Ha lenne pénze, meg ilyenek… Mi van ha ezt hobbiból csinálja, mi van ha áll otthon 3 másik szupersport kocsija? Vagy te tudod imered az ipsét? 🙂 Nem minden a pénzről és a villantásról szól, legalaábbis nem mindenkinek.
Amúgy gyorsulásra, amirőől ez a videó is szólt könnyű autó kell és sok erő. Zárt pályán, hivatalosan, szabályosan. Ebben jó a Golf. Neked már ez is fáj? Hogy pár drága járgányt odavert a “rozsdaboglya?”
Azért szeretik ezeket mert könnyűek, nincs bennük annyi anyag, mint a mostani autókban.
Ez az hulladék MK2 bódé alapból kb. 250kg-al könnyebb mint pl. egy VI-os golf, vagy bármi ami manapság készül.
Elég buta, szélsőséges és abszolút dilettáns vélemény, de hű hozzád. 🙂
ez már lehet élményautó igen egy bizonyos fokig, nem is erről van szó, ha esetleg olvastad amit írtam. sok esetben a fán végzik a nagy élménykedést egyébként, ha mernek reptéren kívűl menni vele izomból :’DD a hatósági lepapírozást és a biztonsági előírások teljesítését + hivatalos tervezést is megnézném ezekben a suftni vackokban (ha lenne).
sleeperes vajon az az, aki *ha lenne* pénze egy IGAZI 600-800 lovas sportgépre, akkor is egy cipősdobozt venne és rakna bele inkább abba 600lót? annyira azért nem nagy divat ez a sleeperezés, mert fogynak az erős sportgépek azért.
Wowww! Megfejtetted a Sleeper szó jelentését és meg is osztod velünk ma nagyon nagylelű vagy velünk!
(Lehet ilyen is egy élményautó)
Könnyesre röhögi magát bárki, aki látja burnoutolni és kicsit ért a versenyzésre. Egy sperre már nem telt?
ez a felfogás azt hírdeti : NINCS pénzem erős gépre, úgyhogy egy múltévezredi rozsdaboglyára ellocsolom amim van. mondjuk, ránézésre akkor is egy öreg, múltévezredi tucatautó, ha folyamatosan full gázon megy akkor is :’DDDDD egy lambós vagy amg-s arc valójában jót röhög max az ilyen izmoskodó frusztrált gyerekeken. szal miért nem egy toitoi klotyóba rakta bele a vr6-ot? nem nehéz rá vágni ablakokat.