2013-ban is piacvezető kíván lenni az Opel
2012 az Opel éve volt, talán a 2013-as is az lesz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már csaknem két hete tudjuk, hogy az Opel volt 2012 legnépszerűbb új személyautója itthon, nem titok, hogy a márkavezetők idén is annak szeretnék tudni.
A felső-középkategóriában is Opel volt 2012-ben a magyar piac kedvence, az Insignia még mindig formás, s nem titok, hogy kedvezményekkel igencsak jól lehet és lehetett is árasítani, ráadásul a sorozat folyamatosan érkezik újabb és újabb verziókkal, tavaly például dupla turbós csúcsdízelével, s kedvező belépőmotornak tekinthető 1,4 literes turbós benzinesével is járt nálunk, s a jelek szerint a vevőket is ügyesen csábította magához gazdag kínálatával.
A villámos márka továbbá az egyterűek szegmensében is erős volt. Noha modelljei egyenként nem szerepelnek a kategória toplistájának élén, ha a 2005-től (természetesen frissítésekkel) kínált Zafira és a tavaly piacra lépett Zafira Tourer eladásait összeadjuk, már abban a szegmensben is vezető az Opel, s ott van még a kisebb, öngyilkos ajtós Meriva is, mely tovább fokozza a pole pozíciót. Nem titok, hogy elsőségét az Opel 2013-ban, s lehetőleg még tovább is meg kívánja őrizni a magyar piacon. 2016-ig 23 új modell és 13 új motor debütálását ígérik a gyáriak, már kapható (4 630 000 Ft-tól) a Mokka, melyre úgy gyűjtöttek 400 megrendelést a kereskedők, hogy az újdonságra a többi Opelnél megszokottnál többet kell várni. Márciusban pedig jön az Adam prémiumkisautó, májusban a Cascada kabrió, s nem fogunk meglepődni, ha az év végére a Corsa egyelőre a gyár által még nem hirdetett frissítése is befut majd.
Az új modellek mellett a már futók új motorokat kapnak, elsőként az Insigniába fog bekerülni a szentgotthárdi Flex motorgyárban már most eladható példányokkal gyártott, február 8-tól sorozatban termelt, 1,6 literes, közvetlen befecskendezésű, 175 lóerős benzines turbómotor, s lesz új dízel is. Szintén Szentgotthárdról, szintén 1,6 literes méretben, többféle teljesítményszinttel, február 18-án induló sorozatgyártással, először 135 lóerővel és 370 (!) Newtonméteres nyomatékkal. Ez elsőként az Insignia 2,0 literesének belépő verzióit fogja felváltani több mint 20 százalékkal nagyobb nyomatékkal és közel 10 százalékkal szerényebb fogyasztással, később pedig egyéb Opelekben is felbukkanhat. Így nem alaptalan az Opel terve, hogy 2013-ban is piacvezető legyen, aztán jövőre majd meglátjuk, hogy a már általunk is próbált új rendőrautók nélkül mi jöhet ebből össze, azok ugyanis idén biztosan nem lesznek ismét.