Azt sem tudja a rendőrség, hogy hol a sebesség-korlátozó tábla?

Sebességmérés: vészfékezésre késztet, és rossz helyen mér a rendőrség

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Gyorshajtási bírságot kaptunk, szerintünk a határozatban szereplő tempót még a korlátozótábla előtt mérte a jard.

Mint azt tudjuk, a rendőrség újabbnál újabb módszerekkel kívánja üldözni a megengedett sebesség túllépését. Érvelésük szerint a legtöbb baleseti jegyzőkönyv a sebességtúllépést nevezi meg elsődleges okozóként. A gyorshajtás üldözésével nincs is baj, a sebességmérés módjával azonban van, és ezt most saját bőrünkön érezzük. Nem én vezettem, én még mindig nem kaptam gyorshajtási bírságot, ez azonban nem csak önmegtartóztatás, mázli következménye is. Most azonban ott ültem az autóban, amire az "elkövetést" pontosan egy hónappal követően megjött a bírság.
Épp több ezer lóerőnyi AMG Mercedes meghajtásán voltunk túl; na igen, kegyetlen az élet. Pont azon beszélgettünk, hogy az épp alattunk lévő 530d xDrive BMW ereje teljesen fölösleges, 130 km/órával szinte alapjáraton csorogtunk be Zsámbék felől az M1-es autópályán. Szemerkélt az eső, nyomott volt a levegő. A 100 km/órás sebességkorlátozó táblát meglátva a kolléga kikapcsolta a tempomatot, igen ám, de az enyhe lejtőn a 3,0 literes soros hathengeres dízel a nyolcfokozatú ZF automatával igen enyhén lassult. Azt gondolná az ember, hogy ez nem is baj, hiszen a táblától messze van még az M1-M7 összekötése, ami valóban veszélyes szakasz, addigra könnyedén lelassult volna az 5-ös. Megláttuk azonban, hogy az autópálya közepén a rendőrök éppen sebességet ellenőriznek. Hirtelen fékezés - természetesen tükörbe pillantás után, de igaz, kicsit benéztük a dolgot, nem lassítottunk kellően előre, nem fékeztünk már a tábla meglátásakor egy hatalmasat, hogy annak vonalában ne lépjük túl az arra írt 100 km/órás tempót.
Vajon érkezik majd csekk? Morfondíroztunk rajta, s kapaszkodót adott, hogy a 410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerint 50-100 km/óra megengedett sebesség esetén 15 km/órás sebességtúllépéstől szabható ki szabálysértési bírság; annak alsó tétele 30 000 Ft. Nem volt egyértelmű, hogy a tábla vonalában sikerült-e 119 km/óra alá csökkenteni a tempót (a szám magyarázata később!). Nem mellesleg, drasztikusnak tűnik, hogy 130 km/órás tempó után rögtön 100 km/órás limit következik, ahogyan az is, hogy a rendőrség már ott ellenőrzi azt.
Aztán teltek a hetek, már azt hittük, hogy sikerült megúszni a bírságot, kellően lelassítani az autót, amikor megjött a bírság. S ha a mérés módja, az autópálya közepére állás, a sebesség ellenőrzése közvetlenül a táblánál nem lett volna kellően felháborító, az indoklás biztosan kiveri a biztosítékot. Mint azt a levél írja "az M1 autópálya, 12 km+500 méterszelvényénél (Törökbálint irányából), a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.) KPM-BM együttes rendeletnek (KRESZ) a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó 14. § (1) bekezdés d, pont-ban/ben foglalt előírását megszegve, a megengedett legnagyobb 100 km/óra sebesség helyett 127 km/óra sebességgel" közlekedtünk. Megjegyzi továbbá, hogy "A sebességmérés hitelesített mérőberendezéssel történt." Valamint azt is, hogy a hatóság a bírság alapjául szolgáló sebességtúllépés mértékének megállapításakor az ügyfél számára kedvezően vette figyelembe a mérőberendezés hibahatárát - ez 100 km/óra sebességig 3 km/óra, e felett 3%. A szabályokat összeolvasva látható, hogy 119 km/órától járhat közigazgatási bírság a 100 km/órás limitnél, ugyanis az 100 km/óráig engedélyezett tempó esetén 15 km/órás túllépéstől jár, ehhez jön még hozzá a mérési hiba által adódó 3,6, felfelé kerekítve 4 km/óra.
Hirdetés

Kicsit meglepett minket a 127 km/órás mért tempó, ennél valamivel szerényebbnek saccoltuk volna a tábla elérésekor mért értéket, bár az tény, hogy nem előtte fékeztünk. Igen, hibáztunk. De a szerintünk nem csak mi, hanem a rendőrség is, ugyanis a https://kozigbirsag.police.hu/ címen (a megfelelő azonosítókkal) megtekinthető, a kapott határozat szerint "a szabálysértést igazoló" képfelvételeket a Google Street View felvételeivel összevetve több érdekességre lettünk figyelmesek. Először is, gratulálunk, sikerült a rend éber őreinek pont a 100-as táblánál ellenőrizniük, hogy sikerül e betartani a táblára írt sebességet annak túloldalán. Azon a ponton, ameddig még 130 km/órával lehet autózni, s nem ott, ahol valóban indokolt a 100 km/órás korlátozás. De ez persze nem támadható, sajnos ott is ellenőrizhető a tempó.
Viszont autónk nem látszik a 100-as táblánál, látható a lefilmezett tábla még 12:52-kor, vélhetően ekkor álltak be - záróvonalat átlépve, az autópálya forgalmát veszélyeztetve az autópálya forgalomtól elzárt középső részére - a rendőrök, majd látható, hogy 14:06:04-kor autónk még a 100 km/órás korlátozás előtti részen, a felhajtósáv mellett 127 km/órával megy. Nem igaz tehát az, hogy a 100 km/órás limitnél mentünk 127-tel, az még azon kívül volt. Vajon minden aznap arra autózó még a 100-as korlát előtt mért tempó alapján kapta büntetését? Vajon jó dolog, hogy pont a tábla vonalában, az autósokat hirtelen fékezésre, vészfékezésre kényszerítve ellenőrzik a sebességet a rendőrök? Vajon jó dolog az, hogy a 130 km/órás tempó után 100-as limit következik? Sok a kérdés. Cikkünket természetesen az ORFK sajtóosztályának is eljuttattuk, várjuk válaszukat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Kedves Navigátor! A 127-es fotón látszó fekete – fehér oszlop a 100-as táblát, – BMW menetirány szerint – követő első oszlop: az oszlop tövében látszik a burkolt elválasztó sáv aszfaltjának keresztrepedése. A 100-as tábla vonalában lévő műanyag oszlopnál ilyet nem látok.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    VLaci írja:
    Figyelmesen kell megfigyelni a képek részleteit. A 100-as tábla után kb. 30 méterre a dupla szalagkorlát szimplára vált. Ha a 100-as tábla vonala után, a büntethető zónában lett volna az autó a fotózás pillanatában, akkor vagy a szimpla, egysoros szalagkorlátból kellene valamit látni, vagyy magát a táblát a mellette lévő elektromos kábel jelzéssel együtt. A 100-as zónában csak egyetlen közvilágítási oszlop van a dupla szalagkorlát szakasza mellett, azonban a rendőrök fotóján három is látható. Szépen egy sorban, mindegyik a dupla szalagkorlát mellett. A fotőn a szalakorlátot tartó oszlopsor szinte hézagmantesen szerepel a képen. Az oszlopok magasságának és közelségének az aránya is arra utal,hogy egy erős teleobjektívvel készítették a képet, messze benétve a 100-as táblától messzebb. A BMW mögött látható a Törökbálint feklől befutó gyorsítósáv végénél lévő terelővonal. A gyorsítósáv vége pedig ugyancsak messze van a 100-as táblától. A szalagkorlát mögötti növényzet erősen változó magassága is igazolja a túlkapást. Szóval ez egy brutális szívatás. A hamis bizonyítékok miatt vissza lehet szerezni a bírságot, de még egy arányos kártérítés is jogos lenne.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Annyiban vitatkoznék hogy én egy évig leveleztem a hatósággal, mert a 100-as táblánál 117 km/h val büntettek meg és az infók alapján én isa 119 km-t találtam. Soha nem válaszoltak írásban konkrétan a felvetett km-ről, csak addig írták a szabvány leveleiket hogy meguntam és amikor nem válaszoltam, elindították a forgalomból kivonást.
    Úgyhogy 117-re már büntetnek, bármit is mond a Kresz.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Viszont most jobban megnéztem, és a 123-t tartalmazó képen már bent van a bábláb belül. Így jogos a bünti.
    Ami egyértelmű, a tábla még ott van, ahol dupla a szalagkorlát, míg a 123-s képen már szimpla korlát van:(

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Évekkel ezelőtt levették a törökbálinti felhajtó előttről a 100-s táblákat. Az M0-tól a cikkben szereplő részig nincs korlátozás.

    A cikkhez annyit, hogy tényleg úgy néz ki, kívül van a korlátozáson, tehát fellebbezni kell.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Múltkor Gyöngyösnél a bevezető kivezetőjén a benzinkútnál “lőttek” a rend éber őrei. Szerencsére telefonáltam ezért 80 helyett 70-el mentem, de kitartóan lőtte rám a lézert vagy fél percig (mert van lézer érzékelőm) – kerepelt mint a Hajder ménkű – mert csak én voltam a szakaszon. Lehet, hogy gyakorolt rajtam a bájos hölgy aki a készülékét kezelte………………

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Tudtommal azon a szakaszon kétszer is kint van a 100-as tábla.
    Először az M1-esen közelítőknek, majd a Biatorbágy felől becsatlakozóknak is…
    Én is mindig figyelek azon a szakaszon, nehogy belefussak ebbe.
    Ráadásul miután az MO-felé elkanyarodik a jobb oldali sáv, nincs feloldó tábla, bár a KRESZ szerint az útkereszteződés felold minden korlátozást, ez annak számít?
    A következő 100-as korlátozó tábla a Törökbálinti lehajtónál van. Amit vagy észre vesz az előtte több száz, vagy ezer km-t vezető sofőr, vagy nem.
    Még egy bikflang: a hasonló felépítésű Érd – MO közötti M7-es szakaszon nincs! 100-as korlátozás, pedig ott legalább annyira veszélyes az útszakasz, a várható hirtelen sávváltások miatt, ha nem jobban, mint az M1-en…..

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    miért volt szabálytalanul lefóliázva a hátsó szélvédő?Megkérdezted van e műbizonylat a fóliára? 😀 amúgy fullra le lehet sötétíteni a hátsó szélvédőt 😀

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Ugyanígy jártam Csákváron,S-kanyarból kiérve (kintfelejtett??)30-as tábla,a tábla után 15 méterre fehér furgon,Ducato,vagy hasonló,vészvillogóval áll.A kormányánál senki,a raktérben kuksolva a szabálytalanul lefóliázott hátsó szélvédő mögül lőnek ezerrel.
    Esélyem nem volt lelassítani időben,szerintem a táblát direkt e-célból tették ki…

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Kedves mcgywer szerinted az Audi gyárban mindenki tesztpilóta? Ki kell, hogy ábrándítsalak! Van aki a kereket rakja fel, meg van aki a kasznit festi. A rendőrségen se mindenk bűnügyes.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Na ez az ami MÁR nem így van! Már NEM a stop tábla vonalában kell megállni ha nincsen vonal, hanem a kerszteződésbe való behaladás előtt (ez így amúgy sokkal értelmesebb is, mert eddig ha olyan volt a kereszteződés, megálltál a táblánál, majd előrébb csorogtál hogy lássál is valamit…)


    „ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező” (11. és 12. ábra), a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél – a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt – meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni. A vasúti átjáróra a megállás után a 39. §-ban foglaltak szerint szabad ráhajtani.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Igen, mi is hibáztunk, illetve az autót vezető, amúgy nem újságíró kolléga is hibázott, én is, aki beszélgettem vele, tehát kvázi eltereltem a figyelmét. A cikk lényege igazából annyi, hogy a rendőrség egy olyan helyen készített 127 km/órás fotóval szabta ki a bírságot, ahol még 130-cal lehetett menni.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    a 100-as tábla rajta van már az első Street Wiev képen is, csak háttal. Benne voltak a mérési határban, sztem nem illik vitatkozni, ha az ember tudja, hogy tilosban jár…

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Mert neked van közöd Kresszhez mi? Hú de nagy bátorság nyomni a gázt, ahhoz ész is kell mi?? Gyorshajtani bárki tud! Kicsit nézz magadba, Nem kivánom hogy épp egy magadfajta üsse el az egyik családtagod.
    Én sem vagyok szent én is kaptam már pár csekket gyorshajtás miatt, de különbség van a között hogy az ember véletlenül belefut egy szemét módon elhelyezett terafipaxba meg a között hogy az ember olyan “kurva bátor” hogy mindenhol tökig nyomja a gázt, és ezzel érzi magát királynak…

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Na beindult a marhaság! Mert ha a 100-as táblánál 118-nycal mész tán asziszed, hogy neked fizetnek a zsaruk?vagy merkel a te tiszteletedre mutatjsa meg a híradóban a csúnyáját?!

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Én hetente járok Bécsbe és környékére, van ott is tűréshatára, különben már baromi sokkal mennék az osztrákoknak. Viszont ezek telepített trafik, előre kiírják, hogy radar, aztán tolhatom tovább újra. Oda tesznek trafit, ahol sebesség korlátozás van, a linzi egy autópálya csomópont, azért van seb. korlátozás. A sebesség korlátozó táblával egy vonalban még sosem láttam, hogy mértek volna. Hogy a bécsi elkerülőn azon a meredek és hosszú emelkedőn miért van 80-as korlátozás, még nem jöttem rá biztosan, talán a ráfutásos balesetek megelőzése érdekében, ott sok autó behal, mert iszonyú hosszú és meredek. De, ha pl. A2-n bemész Bécsbe Graz felől, 100-as tábla, elveszed a gázt, kb. 200 méter, és ott a trafi. Minden héten arra megyek, pontosan tudom, elveszem a gázt, motorfék, és a trafinál pont 100-al megyek. egyébként kint sokkal ésszerűbb a táblák kihelyezése is, nincs ottfelejtet szívatós tábla, meg sok felesleges, amin a rendőr szívathat.

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    A 14:06:06 idő jelű kép viszont már egyértelműen a tábla után készült. A szalagkorlát a képen már nem kettőzött és az a szakasz a tábla vonalát követően található…
    Még azt is megkockáztatom, hogy az 5. másodpercben készített képen az autó és az autó feletti felirat kitakarja a táblát… Az autó 35 métert tesz meg másodpercenként, tehát a képek alapján ez a verzió a legvalószínűbb!
    A képek alapján nem lehet kimagyarázni ezt a gyorshajtást. Esély akkor lenne, ha az 5. másodpercben szereplő képen 118 km/h lett volna a sebesség…

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Gratulálok a felháborodott cikkhez. A képeken is látszik, hogy a 100-as tábla jól előre látható. Nem ott kell 130-ról ráblokkolni 100-ra, hanem előtte szépen finoman lassítani és a tábla vonalában már 100-al haladni. Ez azért alap szerintem. A 100-as tábla előtt nincsen erdő, utánna is csak pár száraz fát követően kezdődik a zöldellő erdő. Amikor a bmw-ről készült a kép erdő van mögötte, tehát a 100-as táblát követően készült a kép. Logikus. Tehát szabályt szegtetek ennyi. Be kell nyelni 🙂 Az első bója vonalában van a 100-as tábla kb. ott aszfaltozott rész van a bmw mellett. A 100-as tábla előtt pedig füves rés van…..

  • 2017.10.29. at 07:28
    Permalink

    Sok autós teljesen hibásan gondolkodik:
    “ha az autópályán 130km/ó a limit és a 100km/ó-s táblától pedig 100, akkor elméletben a 100-as tábláig még 130km/ó-val hajthatnánk”. De mivel az autók nem képesek egy táblalemez vastagságnyi útszakaszon 130-ról 100-ra lassulni (ehhez a legbrutálisabb vészfékezés sem elég), ezért az autósoknak a 100-as táblát kellő távolságból megpillantva már el kellene kezdeni fékezni, hogy a 100-as táblával egy vonalba érve autójuk az előírt sebességre lassuljon.
    Mint tapasztaljuk, a legtöbben nem ezt teszik. A büntetés tehát – tetszik-nem tetszik -, jogos.
    (csak zárójelben jegyzem meg, hogy az M1-M7 közös bevezető szakaszán a volt Osztyopenko szobornál, ahol már csak 70 km/ó a megengedett felső sebességhatár, a rendőrség hülyére kereshetné magát, de szerencsére nem teszik…)

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Múlt csütörtökön éjszaka hazafelé tartottam, amikor egy bevezetőíves szakaszon lévő stoptáblánál nem álltam meg (kihalt út…, Debrecen, Hadházi-Nyíl utca kereszteződés), csak úgy 5km/h-ra fékeztem a kocsit. Utána 100 méterrel a pirosnál megálltam. Már előtte láttam, hogy egy addig parkoló kocsi lámpát kapcsol, majd mögém áll – persze rendőrautó. Levillogott, ledudált, hát megálltam. Bírság, elismerem, stb.
    Ám miután vágeztünk, figyelmeztet a zsernyák, hogy máskor tartsam be a szabályokat. Aztán beül a kocsiba, és a 2+3 sávos úton, záróvonalon áthajtva, index, villogó, és megkül. jelzés nélkül visszafordul úgy 4 sávon átvágva.
    Ha én ezt csináltam volna, fix 15e a bírság. Ő viszont csak simán ment megvárni a következő magamfajta alja bűnözőt.
    Azért ezt leírtam ezt a HBMRFK-nak is, most a válaszukat várom.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Hát persze minden baleset oka a gyorshajtás…MERT HA MINDENKI 0 km/h-val MENNE (tehát állna) AKKOR NEM TÖRTÉNNE BALESET 🙂
    Nem a rossz minőségű út az oka a baleseteknek, nem a karbantartás és sózás hiánya, nem a kivilágítatlan esetleg részeg biciklista, hanem mindig az a sofőr a hibás aki felelőtlenül és gyorsan hajt…Persze értem én azt kell levenni akit lehet, de azért az bosszant, hogy ezt még ilyen csomagolásban is tálalják…

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    A KRESZ szerint a tábla vonalában már csak annyival mehetek. De én elég sokat autózom Ausztriában, és ott úgy van, hogy kiteszik a százas táblát, és ha mikor melléérek, leveszem a gázról a lábam, motorfék kizárólag, mire a trafihoz érek, pont lelassul a kocsim százra, és mindig mindenhol így van, és nincs bünti, betartom a sebességet, és nincs hirtelen fékezés. Tehát lehet ésszel csinálni, csak mint Mo.- n semmi se működik normálisan, hát ez sem!

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    “…a rendőrség újabbnál újabb módszerekkel kívánja üldözni a megengedett sebesség túllépését.”

    Naaa…! Azért ne legyünk már ennyire naivak!
    A “rend őrei” tépnék legjobban a hajukat, ha ténylegesen megszűnne a gyorshajtás.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    De okosnak tartod magad 😀 Talán rendőr vagy? :))) A táblától kell 100-al menni nem a tábla előtt. A Stop táblát meg azért hozzam fel,hogy a vonalon kell megállni,ha pedig nincs akkor a tábla vonalában! Nem előtte méterekre te okos 😀 Erre nem jöttél rá… Pfff. De fizess csak jogtalanul. Vannak emberek akik utánna járnak,hogy jogos-e?!

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    A másik sarkalatos pont a sebességmérés kapcsán az, hogy egy GKM rendelet szerint a nem fixen telepített pillanatnyi sebességmérő berendezéssel legalább 15 másodperc időtartamú felvételt kell rögzíteni. Vajon az eddig elkészített felvételek (sebességtúllépés esetén) mindegyikénél meg volt ez a 15 másodperces folyamatos felvétel? Legyünk jó szívűek, és vélelmezzük azt, hogy igen(?)… NA ILYENKOR MI VAN???

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Mire legyek irígy, a hülye cikkíróra, aki nem tud egy cikket se jól megírni, vagy a tapló kommentelőre, aki bevallottan annyi ésszel, felelősségérzettel se rendelkezik, mint a cikkírók?
    Mi a bajod a stop táblával?? Ja, hogy értelem híján nem érted a kreszt? Akkor bezony le kell adni a jogsit, nincs abból baj… Azt már el se kezdem magyarázni, hogy a kresz eleve megkülönbözteti a stoptáblás eseteket, amennyiben van stoptábla, illetve amennyiben van felfestett volna is. A kettő nem ugyanaz, én nem is ugyanúgy kell megállni, de látom, hiába is magyaráznám…
    Na írkálj csak még, hadd lássuk, mi szorult beléd.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Ott is csak buziságokat írtaok, mint pl :
    “ez az orosz közutak mindennapos stílusa”
    holott nem a közutaknak, hanem a közlekedőknek van stílusa… Ezek ilyenek, hülyét csinálnak magukból minden alkalommal…

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Milyen jó,hogy mindenki okoskodik… :))) Nem kell gyorsan menni stb,tartsd be a sebességet! Tábláról
    Tartsd be a sebességet stb,nem kell gyorsan menni… Akkor vegyetek Trabantot,azzal nem lépitek túl a sebességet Ti!!! A Stop táblánál kell megállni,vagy elég előtte 5-10 vagy 15 méterre megállni??? Mert ugye megálltál…. A KRESZ-hez semmi közötök! 🙂 Csak az irigység beszél belőletek,mert nem meritek nyomni azt a fránya gázt! Csak az irigység!!!

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Ez van.Száguldunk és fizetünk.Azért az arányok jók:én gyakran lépem túl a megengedett sebességet és évente egyszer meszelnek le.Egy szabálysértés 20 fillérbe van kb.,ami olcsónak mondható.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Én is hülyeségnek tartom a cikket! Mivel a sebességkorlátozó táblát jóval előbb képes meglátni így van ideje lefékezni a tábla által előírt sebességre. Ezt nem vészfékezéssel kell tenni a tábla síkjában és nem csak akkor ha mérnek. Ugyanis az indokolatlan vészfékezést is tiltja a kressz. AZ pedig hogy gyorshajt és a büntetés elkerülése végett vészfékezik azért is meg kellene büntetni. Amit pedig a cikkben ír a +3% os hibahatás, hogy 119km/h alatt nem büntetnek az nem igaz. Mert már kaptam én is büntetést 117Km/h nál is 100-as táblánál az M3-ason.
    SZóval nem nyávogni kell meg hülyeségeket írni , hanem betartani a sebességet.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Minden nap erre járok. Az elmúlt hónapokban többször mértek itt úgy, hogy a beállás szögéből következően nyilvánvalóan a 100-as tábla előtt készülnek fotók, ahol tehát a megengedett sebesség 130km/h.

    Perelni kell, hadd legyen jó dolga az ügyvédeknek is!

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    és még lentebb írták, de egyetértek maximálisan: 100as táblánál 123-127tel mérték be az autót és akkora a felháborodás, hogy cikket kell írni róla? öhömmm….. Még jó, hogy nem kell a rendőrségnek bocsánatot kérnie nyilvánosan, mert cirka 25tel ment a bemért autó gyorsabban a megengedettnél, s a “szemét” rendőrök megbüntették……..

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    autópályán 130ra szépen belövöm mindig a tempomatot, igen, néha nekem is hirtelen kell fékezni a 100as, 120as tábláknál ácsorgó rendőröknél. Ugyanakkor ők értünk vannak, s amióta nagyon sok helyen mérnek, szemmel láthatóan az emberek nagyon nagy százaléka betartja a limiteket….Szóval lehet itt nyávogni, de az a kevés autó, aki mellettem elhúz 150-200as tempóval, az pont ilyen bimmer, merci, vagy audi, általában lézerblokkolóval a fedélzeten, vagy szlovák rendszámmal………..Mérjenek is be minden gyorshajtót, mert még mindig van hová javulnunk….

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    [i]“A 100 km/órás sebességkorlátozó táblát meglátva a kolléga kikapcsolta a tempomatot, igen ám, de az enyhe lejtőn a 3,0 literes soros hathengeres dízel a nyolcfokozatú ZF automatával igen enyhén lassult. Azt gondolná az ember, hogy [b]ez nem is baj, hiszen a táblától messze van még az M1-M7 összekötése, ami valóban veszélyes szakasz, addigra könnyedén lelassult volna az 5-ös.[/b] “[/i]

    Tehát előre elterveztétek a szabálysértést. Nem is akartatok 100 km/h-val menni az M1-M7 összekötésig, pedig tudtátok h kint van a korlátozás. (Nem is értem miért probléma h megbüntettek titeket, tudtátok ti nagyon jól h mit csináltok.)

    [i]“Megláttuk azonban, hogy az autópálya közepén a rendőrök éppen sebességet ellenőriznek. [b]Hirtelen fékezés[/b] − természetesen tükörbe pillantás után, de igaz, kicsit benéztük a dolgot, nem lassítottunk kellően előre, nem fékeztünk már a tábla meglátásakor egy hatalmasat, hogy annak vonalában ne lépjük túl az arra írt 100 km/órás tempót. “[/i]

    Amúgy a 130-as szakaszon mennyivel mentetek, hogy a kolléga hirtelen fékezéssel csak 127-re tudott lelassítani? 150 esetleg? 6/17-es képen lehet sejteni hol állt a rendőr, ráadásul 130 m-re volt amikor a 127-es kép készült. 200 m-ről már biztos láttátok a kocsit, szóval az a 127-es mérés már fékezéskor/fékezés után készült, az tuti. Azért annyira sz*r fékek nincsenek egy 5-ös bimmer alatt, h kb. 70 m-en csak 3 km/h-t tud lassítani. Szintén a 6/17-esen látszik, hogy bal oldalon a füves részt felváltja egy aszfaltozott rész. Utána már nagyon közel van a 100-as tábla:

    [url]http://www.autonavigator.hu/sztori/lassitasz_eloveszem_a_stukkert-12562[/url]

    [i]“Pláne, hogy az esetet megörökítő autós semmi egyebet nem csinált, épp csak [b]betartotta a sebességhatárt[/b] a moszkvai reptérre vezető úton.”[/i]

    Érdekes, ennél az orosz videonál leírtátok h az látható, ahogy betartja a sebességkorlátot. Nem a korlátozó tábla után fékez, hanem előtte. A BMW-ben elfelejtettétek hogy kell betartani a sebességhatárt?
    Szóval:
    Előre elterveztétek a sebességkorlát magasról lesz*rását.
    Ezt még le is írjátok, és közzéteszitek a neten (no comment).
    Gyakorlatban sikerült is a kivitelezése.
    Bemértek.
    Kiküldték a büntetést.
    Tényleg nem értem h mi a problémátok… Ha nincs kint a rendőr le se fékeztek még 127-re sem. Én inkább örülnék neki, h csak ennyivel mértek be.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Ha valóban a cikkben leírtak szerint történt, akkor is mindkét fél hibázott. A rendőrség részéről tisztességtelen, hogy a sebességkorlátozó tábla előtti részt mérik a tábla utáni rész helyett ugyanazokkal a beállításokkal (100km/h-s limit), ellenben a cikk írója is beismerte a sebességtúllépést a tábla vonalában! Ha a GPS koordináták alapján beazonosítható a helyszín, akkor bíróságon támadható a határozat, valószínűleg nyerhető is a per. Viszont muszáj hozzátennem, hogy egy “autós újságíró” aki (nem mellesleg) valószínűleg nem először járt az ominózus útszakaszon pontosan tudta, hogy ott korlátozó tábla fogja fogadni, ahogyan azt is kellett volna tudni, hogy még egy olyan jó autóval is mint egy BMW 530d nem a tábla vonalában kezdjük meg a lassítást, főleg ha csak a motorféket vesszük igénybe. A tábla ottlétének tudatában jóval előbb is kikapcsolhatta volna a tempomatot, így a tábla mellett elhaladva (és az előtte lévő útszakaszon is) 100km/h óra körüli sebesség lett volna csak mérhető.
    Az, hogy a cikk írója szerint ez jelen esetben nem segített volna, mi olvasók nem tudjuk megítélni, mindenesetre a tesztautókat azért adják, hogy a KRESZ előírásait betartva tegyék meg vele a próbautat!
    Amennyiben a cikkíró mégis úgy érzi, hogy tisztességtelen volt a rendőrségi magatartás, terelje bírósági útra az ügyet, majd ott eldöntik kinek van igaza.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Egyébként bármilyen meglepő , de jogszabály szerint nem kötelező a rendőrségnek fényképpel vagy videó felvétellel bizonyítani a gyorshajtás tényét elég ha azt állítja a rendőr szerinte gyorsabban mentél a megengedettnél … íj módon nem is kötelező a hitelesítési jegyzőkönyv az adott trafipax berendezéshez . Csak azért csatolnak videó vagy fénykép felvételt , ha bíróságra mennél ők ezzel védekeznek , hogy ez a bizonyíték is rendelkezésre áll ” és természetesen előkerül a hitelesítési jegyzőkönyv is ha a bíró bekéri ,de nem szokta ” . Egyébként nagyjából 100.000 bíróságig jutott ügyből 1 az amikor az autós nyer a hatóságokkal szemben , de természetesen itt is a felebezésre szánt összeget be kell fizetni és ez is biznisz benne … mert minimum 5.000 forintot befizetsz a rendőrségnek + elbukod a bírósági pert és még a bírságot is kifizeted … Ha csak havi 10.000 autós felebez abban a reményben , hogy majd a bíróság igazat ad neki csak ebből befolyik havi 50.000.000 forint éves szinten ez 600 millió + a minimum 30.000 bírság számoljátok már ki mennyit kaszálnak rajtunk !!!!! És akkor csak havi 10.000 gyorshajtásról beszélünk országszerte ami nevetségesen kevés ennél sokkal több jön össze . Szimpla lehúzás .

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Ehhez csak annyit fuzok hozza hogy a magyar rendorseg nem er semmit.
    Sokszor a jogszabalyokat ugy hozzak meg hogy tetlenek,es sokszor oket sem erdekli sok minden.
    Lehet hogy hibaztatok,de szerintem sokszor a rend oreinek ez a legegyszerubb modja
    hogy penzt guritson haza.Ertelmetlen helyeken ertelmetlen korlatozasok.
    Es azokat a soforoket is szurhetnek akik kamikazek,2napja a pirosnal vagott be elem egy Merci
    Pesten majdnem nekicsusztam volt ott egy r.auto is.Es mi tortent?Semmi!
    Nagy gazzal elhuzott es meg az sem zavarta oket.(Szerintem egy ekkora vas
    nagy gazzal nem 50re ugrik fel)
    Minthogy a lassan 5es fel eve ellopott automrol sincs semmi hir.Pedig a torzskonyve meg otthon van,es
    ugy irtak at az uj tulajnak.
    Errol ennyit.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Nem igazán értem én se a cikk lényegét teljesen értelmetlen, szerintetek ez az első eset? Mi értelme azt elemezni mi lett volna ha satufékkel szabályosan lelassítok egyből a táblánál 100-ra. Egyébként tanulság korábban kell a sok milliós tesztautóval is fékezni..
    [u][b]Mennyivel több, durvább büntetés van a rendőrség részéről. PL a saját esetem:[/b][/u] Éjszaka városban fenntartja a forgalmat a rendőrautó (kb 20-30km/h megy 50 helyett) kikerülöm/előzőm zebra után 20m-rel! majd követnek lassan tovább, eltelik 2 perc nagy villogtatás utánnam állnak, leellenőriznek mindent de nem találnak hibát semmibe, erre közlik, hogy én őket zebrán előztem meg ezért feljelentenek! Ők ketten voltak én egyedül, hiába nem fogadtam el, hiába kértem el a jelvényszámukat hiába panaszoltam be a rendőrkapitányságon semmi nem történt, jah de megbüntettek 30.000 Ft-ra. [b]Akkor ez korrekt volt-e?![/b]

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Egyxer olvasnék egy olyan cikket, ahol a gyorshajtáson kapott autós, igazi tökös csávóhoz méltóan döngetné be a rá kiszabott bírságot és tanulna az esetből.

    (nem a konkrét példát bírálva)

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Ezt autója válogatja, de az tény hogy minél nagyobb a sebesség annál nagyobb az eltérés a mutatott és a valós sebesség között. Városban pl nem nagyon fognak soha megbüntetni ha 50es táblánál 60al mész óra szerint, mert a valóságban az olyan 55-6 körül van, és a rendőrök meg 62-65től szokták belőni a műszert. Viszont autópályán már nagyobb az eltérés, sőt írták is hogy maga a készülék is 3%ot tévedhet az még rájön erre.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    “A 100 km/órás sebességkorlátozó táblát meglátva a kolléga kikapcsolta a tempomatot…” – a fékre kellett volna lépni, és nincs ez a cirkusz. Teljesen értelmetlen a cikk, hiszen a tábla vonalában nem 100-zal mentetek, hanem többel. A rendőrség ezt miért ne ellenőrizhetné?

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Azért nem egészen így van! Számtalan sebességet ellenőrző készüléknél ellenőriztem az autóm km.óráját, és max. 2-3 km/val mutatott többet az én órám.És ezt nem csak lassú tempónál. Persze lehet olyan is hogy csal ennyit az óra, de a nagy átlag nem ez!

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    A képek alapján egyértelmű, hogy ahol a tábla van, attól balra, a betonozott rész az autópálya közepén alkalmas sebesség mérésre úgy, hogy a rendőr autónak a betonozás végére kell állnia. A távolság miatt, hogy legyen hely (szakasz) a mérésnek. Így egyértelmű, hogy a 100 Km/h-s táblától kb. 200-250 méterre volt az autó. A Google képen látszik, amint bekanyarodik.
    http://kepfeltoltes.hu/140615/m1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Tehát a rendőr autó nem fordult szembe a forgalommal, nem veszélyeztetett senkit, hanem a másik oldalról állt be a helyére.
    A sajnálatos hír az, hogy Ti 200-250 méterről nem vesztek észre egy csíkos rendőrautót. Vagy épp benéztétek, hogy ott a 100 -as tábla, mert annyira a vezér gépetekkel voltatok elfoglalva.
    Az, hogy a 100 km/s tábla hány méterre van a mérés helyétől, arról felvételt kell készíteni. (ezt a felvételt nem kötelező közölni a bírságolt személlyel). Tehát, a mérés helyétől a 100 km/s-tábla mondjuk 223 méterre van, akkor a kezelő a trafin beállítja, hogy a mérési tartomény maximum 223m-ig érjen, aki 224 méterre van a mérési helytől, az ő sebességét már nem méri.
    Ha egysebesség korlátozó táblát látsz, akkor nem ott kell elkezdeni gondolkodni, hogym most akkor lassítsak e vagy sem, hanem mire a táblához érsz, már az adott sebességgel kötelező közlekedni. Ilyen egyszerű. Ha nem annyivel mész, mert megteheted, akkor meg fizess!

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    127 és 125km/h-s képen biztos nem jártatok még a táblánál, de a 123km/h-s képnél már lehet hogy pont igen, tehát az alapján lenne jogos a bírság, ami akkor is 30ezer Ft. Ismeretlen terepen tartsd be a szabályokat, figyeld meg hol szoktak mérni, aztán egy idő után mindenhol mehet a padlógáz, kivéve azon a pár helyen nem. Ez olyan mint a fix radarok. Lelassítasz míg mellé érsz, aztán mész ugyanúgy tovább. Ha nem akarnák, hogy gyorshajtson a nép, akkor szakaszmérés lenne, közel zéró bevétellel 😀 Hálistennek itt még nem tartunk és remélem nem is fogunk.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Azért fejlődnek a srácok. Kicsit más, de már van egy két szerintem photoshop guru is közöttük. Megtörtént, hogy küldtek két csekket, a mérések között időben 5 perc volt és 70! km különbség volt, és a képeken egyértelműen látszott a túloldalt a mérőkocsi. Egyik fotósorozat szemből, és itt jogos is volt, a második gyorshajtás egy darab kép hátulról. Vagy a dízel mondeo képes fénysebességre, vagy (de ez csak sci-fi) valahogy módosultak az adatok. Persze és ez a köz védelme érdekében. Természetes fellebbezésre érdemileg nem válaszoltak, csak jogszabályhalmaz jött a levélben és hogy fizess.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    na ja, a táblát 200 méterről simán ki lehet szúrni, sőt talán messzebbről is..ennyi erővel előjelző tábla kellene a lakott terület tábla elé is? Annyi felesleges tábla van így is az utakon hogy ihajj..Ha valaki nem veszi észre a táblákat , az sürgősen adja el a kocsit, és járjon gyalog 😀

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Nem a tábla vonalában kell ám a satuféket nyomni, az autó oktatók sem úgy tanítják. Amúgy meg ha annyira ránk szállna a rendőrség akkor naponta hányszor büntetnének meg stop tábla miatt? Egy csomó olyan helyen van, ahol 100 autóbol 95 SOHA nem áll meg, egyszerűen azért mert utána még kell egy kicsit menni hogy belássa a kereszteződést, és kétszer nem állítják meg ezért az autót….. de inkább egyszer sem.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Mi lenne, ha nem jópofiskodnátok velük, levelezgetés, meg anyám kínja hanem egyszerűen óriási cirkuszt kerítve az egésznek beperelnétek őket szervezett csalási kísérlet, emberiség elleni bűntettek és hasonlók címszó alatt? Ja értem az macera, hangulatot kelteni, adni alájuk eme nemes gesztusokhoz a lovat sokkal egyszerűbb. Nem kell csodálkozni!
    Ezt az életemet veszélyeztetik, vészfékezés, lassításra késztetnek vonalat viszont nem kéne erőltetni. Ők nem kényszerítenek semmire, ott a tábla, az kényszerít, illetve aki ahhoz szabályt rendelt. Na őket szintén be lehet perelni emberiség elleni bűntettek, gyilkossági kísérlet és társai címszó alatt. Persze ez még több macera.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    őszintén szólva, nem igazán látom a problémát, a 127-es képen még lehet vitatkozni hogy előtte vagy utána volt, de a 125-ös már teljesen egyértelmű, hogy a tábla után van.
    És nem 101-ről, meg 102-ről van szó, hanem 125 km/h-ról.

    Az érdekesebb kérdés, hogy a 130-ról hirtelen nem kéne-e előbb valami előjelző tábla, pl 120, vagy 110, vagy ilyesmi…

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Az hogy a rendőrség a gyorshajtást nevezi meg fő baleseti forrásnak már kezd egy kicsit unalmassá válni, számtalanszor találkozom egyéb balesetveszélyes szituációkkal, de azok valahogy nem igazán láthatók a statisztikában.

    Egyszerűbb kitenni egy mérőegységet, mint megállítani azokat az autósokat akik telefonálnak, úgy kezdenek előzni hogy félre kell rántanod a kormányt (egy héten belül kétszer is megtörtént), az irányjelzőt nem használják stb.

    Jobbat nem tudok: töltsétek le a Google Playről a Traffi Hunter-t. Igaz én szabálytisztelő ember vagyok (mondjuk a kocsim nem is egy lóerővadász), de ennek ellenére ha hosszabb útra megyek használom az applikációt és ha nem jelzi véletlenül (10 esetből talán 1x fordult elő) akkor saját magam küldöm be a rendszerbe hogy mérés volt az adott helyen.

  • 2017.10.29. at 07:29
    Permalink

    Érdemes elkérni a hitelesítési jegyzőkönyvét a trafinak, mert valójában NINCSENEK hitelesítve. Csak ráírják. Hogy ez miért lényeges? Mert a nem hitelesített műszer tévedhet 6%-ot, jogszabály alapján. A KRESZ világosan fogalmaz, a tábla vonalában lép életbe a sebességhatár, ez nem kérdés. Sajnos ez a rendőrség részéről közúti veszélyeztetésnek minősül, mert valóban indokolatlanul kényszerít hirtelen fékezésre. 100-as tábla van… minek?! Én még soha nem jártam úgy, hogy indokolt lett volna személyautóval a sebességkorlátozás. Az meg, hogy a leggyengébb láncszemre van kalibrálva… hát istenem, kapjanak a furgonok egy állandó 100-as sebességkorlátot, én meg hadd menjek már 130-cal a pályán!

Vélemény, hozzászólás?