SMART FORTWO

(1998 - 2007)

Pozitív


Trendi formaterv, jó imázs, két embernek nagyon tágas utastér, automata váltó, alacsony fogyasztás, bármekkora parkolóhelyre befér, méretéhez képest nagyon biztonságos.

Negatív


Nagyon kis csomagér, pattogó, kemény futómű, rakoncátlan, nem kifinomult sebességváltó.

Méret, kényelem, kidolgozás

Két személynek tágas utastér, jó minőségű anyagokból összerakva, sok tárolórekesz, vidám formák és színek. Csak két ülés és egy apró csomagtartó van benne, így nem a legpraktikusabb. Parkolni viszont öröm vele.

Különleges felszereltség

A Pure nagyon kopár, de a robotizált automata váltó ebben is széria. A Pulse és a Passion már sokkal jobban felszerelt, az anyagok mindegyikben jók.

Ajánlott motor

A benzinesek járása finomabb, fogyasztásuk a vártnál jelentősebb lehet. A dízel takarékos, de zajos.

Fenntartási költség

A szívó benzinesek és a dízel keveset fogyasztanak, és a kötelező biztosítás is olcsó lesz. A Mercedes név nem feltétlenül jelent japános megbízhatóságot.

Biztonság

Háromcsillagos törésteszt, kivételesen merev utascella a Tridion keret miatt, széria a menetstabilizáló és két légzsák.

Típustörténet

Smart bemutatása. Kétajtós, zárt karosszéria, Pure és Pulse kivitel. Benzines turbómotorok: 0.6/45 vagy 54 LE. Hatfokozatú, kuplung nélküli szekvenciális váltó.

Gazdagabb felszereltség. Passion kivitel. Soft-touch automataváltó. Módosított, kényelmesebb futómű, Trust Plus menetstabilizáló program. Közös-nyomócsöves dízel: 0.8/41 LE

Vászontetős Cabrio bevezetése.

Modellfrissítés, benzinmotor 50 és 61 Lóerővel.

Modellfrissítés, új elnevezés: City Coupe és Cabrio. 0,7-es benzinmotor 50, 61 vagy 75 Lóerővel. Brabus tuning.

Modellváltás, új Forfour

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre