RENAULT SCENIC

RENAULT SCENIC

(2003 - 2009)

Pozitív


Kellemes belső kialakítású, kényelmes, jó ötletekkel megvalósított családi autó, ötcsillagos biztonsággal. Takarékos és nyomatékos dízelekkel ajánlott. Grand néven nyújtott hosszúságú és tengelytávolságú, opcióként hétüléses verzió is létezik belőle.

Negatív


Franciásan bolondos hajlamú elektronika, a motorvezérlőtől az ablaktörlőig bármi megkergülhet. A hibás kézifék balesetet okozhat, ha nem teszik fokozatba a parkoló autó váltóját.

Méret, kényelem, kidolgozás

Igazi franciás fifikával kialakított belső, ahogy az egyterű műfaj egyik atyjától el is várná az ember. Sajnos a minőségérzet és a valós minőség nincs egy szinten, míg tapintásra, szemre minden rendben van, a beltér elemei hamar fáradni kezdenek, leválnak, zörögnek, lekopnak a borítások, így igen hamar lestrapálódik. Ötletkavalkád, igen praktikus, egyedi megoldások. Mese nincs, ez az egyik legjobban használható közepes egyterű a piacon. Az öt centivel hosszabb tengelytávú és a külső hosszában 23 centivel nagyobb Grand Scénic változat eleinte csak hétüléses volt, a két leghátsó székét a padlóba lehet hajtani, a hátsó három egyenként mozgatható, döntögethető és könnyedén kiszerelhető, csakúgy mint a normál változatban.

Különleges felszereltség

Ha lehet, kerüljük az Authentique felszereltségi szintet, néhány fontos összetevő, mint például a klíma, általában még hiányzik belőle. Az Expression és a Dynamique jelentették a legjobb kompromisszumot ár-felszereltség tekintetében újként, így ezek is a legelterjedtebbek. A Privilége már rendesen kényeztet.

Ajánlott motor

Az 1.4-es 98 lóerős benzinest csak a sima Scénichez adták, de még oda is kevéske, inkább akkor az 1.6-os, 113 lóerős ajánlott. Jó a kétliteres is, de az igazi benzines csemege a kétliteres turbós változata (163 LE), ez csak másfél-két literrel fogyaszt többet mint a kicsik, de nagyon szépen tol. Az 1.5-ös dízel a spórolósoknak való, alig fogyaszt többet a nyomatékosabb 1.9 és 2.0 dCi, utóbbi már láncos vezérlésű.

Fenntartási költség

Számos váratlan és hajmersztő hiba bukkanhat fel. Amúgy a rutinszerű szervizek költsége nem vészes, és sok az alkatrész átfedés az akkori Mégane-al, így azok árszintje és beszerezhetősége is rendben lévős.

Biztonság

Végre egy kritérium, ahol szó nélkül jár az öt csillag. A Renault a 2000-es évek elején nagyon ráfeküdt a biztonságra, és autóinak biztonsági kialakítását szinte rászabta az Euro NCAP töréstesztjére. A Scénic kategóriájának egyik legbiztonságosabb képviselője.

Típustörténet

Modellváltás

Bemutatkozik a 23 centivel hosszabb Grand Scénic

Modellfrissítés, a Grand Scénic már öt üléssel is elérhető

Modellváltás

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre