PEUGEOT 508

(2010 - 2016)

Pozitív


Elegáns, stílusos megjelenésű karosszéria, tágas utastérrel, nagy csomagtartóval. Jó minőségű, döntően puha, kellemes tapintású anyagokkal kivitelezett belső tér, gazdag alapfelszerelés.

Negatív


Az e-HDi dízelmotor kizárólag robotizált automataváltóval párosítható. Zavaró tükröződések a szélvédőn. Francia autótól szokatlanul kemény rugózás és csillapítás.

Méret, kényelem, kidolgozás

Még soha nem volt ennyire jó minőségű anyagokból épített egy Peugeot belseje. A multifunkciós kormányon sok a gomb, de középkonzol már nem annyira zsúfolt, mint korábban. A műszerpark gazdag, de a navigáció grafikája nem méltó az autó sugallta magas színvonalhoz. A 407-es után az 508 mind az első, de főleg a hátsó sorban nyújt több férőhelyet. A középkonzolon rossz helyen vannak a pohártartók. A csomagtartó csak defektjavító szettel hossza az 500 liter feletti térfogatot. Kevés a rakodóhely az utastérben, a középső kartámasz alatti doboz kicsi, az ajtózsebek szűkek.

Különleges felszereltség

Meglepően jó az összeszerelési minőség, és már az alapszintű ellátmánnyal is versenyképes az 508. A GT mindenből a legjobbat kapja, de akinek nincsenek extra igényei, már egy közepes ellátmánnyal is boldog lehet, amely a szokásos komfortfokozó dolgokat szinte kivétel nélkül felsorakoztatja.

Ajánlott motor

Az 1.6-os szívó benzines kissé szenved a testes kasztnival, igazából a THP turbós a jó választás. Dízeleknél a robotváltós e-HDi nagyon lomha, az arany középúton a 2.0 HDi halad 140 vagy 163 lóerővel. A GT 2,2-es dízel egysége fölényes, de csak négyhengeres, bár a legtöbb konkurensnek sincs V6-os erőforrása.

Fenntartási költség

A Peugeot szervizelés tekintetében is átlagos, vannak nála olcsóbb, de drágább márkák is. Az 508 nagyon fiatal konstrukció, nincs róla még elegendő visszajelzés.

Biztonság

Teljesen megérdemelt az öt csillag, és nem csak a felnőtt-, de a gyermekvédelem miatt is, amelynél 87 százalékos eredménnyel vizsgázott az 508.

Típustörténet

ősszel, a Párizsi Autószalonon egyszerre mutatkozik be az 508 limuzin és az SW kombi. A motorválaszték bőséges, az 1.6-os benzines turbóval 156, nélküle 120 lóerős. Dízeleknél az 1.6 e-HDI 112 lóerőt mutat fel, míg a 2.0 HDi 140 és 163 lovas kiadásokban rendelhető. A csúcsot a 2.2 HDi jelenti 204 lóerővel és 450 Nm forgatónyomatékkal.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre