OPEL AGILA

(2007 - 2015)

Pozitív


Pofás karosszéria, meglepően tágas utastér, jó kilátás, kellemes manuális váltó, ügyesen hangolt futómű.

Negatív


Apró csomagtartó, viszonylag magas fogyasztású motorok, rossz minőségű anyagok a kabinban, gyenge háromhengeres alapmotor, a technikailag azonos Suzuki Splash-nél jóval drágább.

Méret, kényelem, kidolgozás

Apró külső méretei ellenére az Agilában meglepően tágas az utastér. Négy felnőtt bőven elfér. Hely tehát van elég, azonban az ülések lehetnének kényelmesebbek, és a felhasznált anyagok minősége is silány. Állítható az ülésmagasság is, de a kormány csak vertikálisan változtatható. Ennek ellenére meg lehet találni az ideális üléspozíciót, a kissé megemelt váltókar pedig kiválóan kézre áll. A 60:40 arányban síkba dönthető hátsó üléstámla és ülőlap által az alapból aprócska, 225 literes csomagtér, 1050 literesre bővíthető.

Különleges felszereltség

Az olcsó és kopogós belső műanyagokért a viszonylag gazdag Enjoy felszereltség kárpótol, amelyhez alapáron jár ESP, ABS, két légzsák, fedélzeti számítógép, első ködfényszórók, elektromos és fűthető külső tükrök, elektromos ablakok elöl, Mp3/WMA lejátszására alkalmas CD-s rádió, amely a kormányról is vezérelhető; viszont a klíma feláras.

Ajánlott motor

A háromhengeres ezres motor csak városba való. Pörgős és kellően erős magas fordulatszámon az új fejlesztésű 1,2-es, de a legjobb a nyomatékos és csendes 1,3-as Fiat-dízel, amelynek sajnos irreálisan magas a felára. Kiváló az ötsebességes manuális váltó; de opcióként az 1,2-es erőforráshoz akár négyfokozatú automata is választható.

Fenntartási költség

A gyárilag megadott értékeknél valamennyi motor többet fogyaszt, főleg amikor a forgalom ritmusának felvétele érdekében egy kicsit jobban pörgetjük a motort. Szerencsére a biztosítás elég olcsó és az új járművekhez 2 éves garancia társul - kilométer korlátozás nélkül.

Biztonság

Nem sok a szériaként mellékelt két légzsák, viszont ugyancsak alapáron jár az ESP, az ABS és az ISOFIX előkészítési pontok. Ugyan az Agilával nem végeztek Euro NCAP töréstesztet, ám a technikailag azonos Splash négycsillagos eredményt szerzett korábban a vizsgán.

Típustörténet

A Frankfurti Autószalonon leplezik le a Suzuki Splash ikertestvérét, az Opel Agilát.

Elindul az Agila forgalmazása, a gyártás A Magyar Suzuki esztergomi üzemében zajlik. Az Agila motorkínálatában három erőforrás szerepel: két benzines (1,0 - 65 LE, 1,2 - 86 LE) a Suzukitól érkezik, a dízel a FIAT 1,3 literes 75 lóerős CDTI motorja.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre