MAZDA 2

(2003 - 2015)

Pozitív


Nagyon jó kanyarstabilitás, pörgős és eleven benzinmotorok, könnyű építés, precíz sebességváltó és kormányzás, jó összeszerelés, élmény vezetni.

Negatív


Kissé magas vételár, pici csomagtartó, csak átlagos helykínálat, lomha dízelmotor, pattogós rugózás, főleg a sportos GT változat esetében.

Méret, kényelem, kidolgozás

Jó kilátás az alacsony övvonalnak és a vékony tetőoszlopoknak köszönhetően. Vidám formájú, de logikusan elrendezett műszerfal, precízen kattanó kapcsolók. A váltó magasra került, a kormány csak magasságban állítható. Elöl tágas, hátul csak a gyerekek férnek el jól. Viszonylag kicsi a csomagtartó (250 l), és szűk nyíláson át pakolható, viszont van padló alatti rekesze. Csak a TE-től osztott a hátsó támla. Sok pohártartó és tárolórekesz van, a kesztyűtartó kétrészes, újságtartóval. A háromajtósba csak jobbról kényelmes beszállni.

Különleges felszereltség

Az alap CE nem sok mindent tartalmaz a központi záron, a szervokormányon, és az elektromos tükrökön kívül. Több mint kétszázezer forint a CE Pro felára, de ebben már két elektromos ablak és klíma is van. A csúcs GT ára nagyon magas, négymillió felett van 1,5-ös motorral.

Ajánlott motor

Igazán jól csak a 103 lóerős 1,5-össel megy, de ez nagyon drága. Az 1,3-asok kétféle teljesítménnyel készülnek (75 és 86 lóerő), nincs nagy különbség köztük, átlagos menetteljesítményt nyújtanak 6-7 literes fogyasztás mellett. A dízelek nagyon drágák.

Fenntartási költség

A Mazda olyan magasra tette a lécet az utóbbi időben, hogy nincs okunk kételkedni a Mazda2 megbízhatóságát illetően.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt, és a gyerekülésben ülő gyerekek védelmére is közel maximális eredményt kapott. Az alapot jelentő CE csak két légzsákot és ABS-t tartalmaz, de a drágább modellekben már hat légzsák és menetstabilizáló is lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre