LEXUS IS
(1999 - 2015)
Pozitív
Remek hangú, nyomatékos soros hathengeres motor, hátsókerék-hajtás, remek futómű, közvetlen kormányzás, korához képest gazdag felszereltség, könnyű karosszéria, dinamikus forma.
Negatív
Szűk ülések, csak magasságban állítható kormány, korlátozott helykínálat, a kétliteres motor nem erőbajnok.
Típustörténet
A Japánban 1998-ban piacra dobott Toyota Altezza AS200 és AS300 változatainak nyomán jelent meg Európában 1999-ben a Lexus IS200. A Toyota Corolla AE86-ot is kifejlesztő Nobuaki Katayama vezette a tervezőcsoportot, a modell célja nem titkoltan az volt, hogy megváltoztassák vele a Lexusról kialakult, luxust és kényelmet, de egyben unalmat is sugalló imidzset. A kísérlet sikeres volt, frissességével az IS sok vásárlót elhódított a kategóriában népszerű, európai BMW 3-Mercedes C osztály-Audi A4-Alfa 156 modellektől. 1999-ben a Japán Év Autója díjat is elnyerte. Kezdetben háromféle, műszaki alapokat tekintve azonos, S, SE és Sport felszereltséggel kínálták, csak egyvalami, a mindössze 155 lóerős motor miatt érte kritika a céget. Ezekre adott választ a
nyarán 211 lóerős háromliteres sorhatossal piacra dobott IS300, mely a nagyobb GS szériától örökölte erőforrását. 2004 tavaszán sötétítették a lámpaburákat, emelkedtek az árak, és némiképp gazdagodott a felszereltség. Az eredeti IS-t 2005 végén követte a még mindig sportos, de már elegánsabb második generáció.