LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE
LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE
(2011 - )
Pozitív
Látványos külső, nyomatékos dízelmotorok, jól működő 9 fokozatú automata váltó, váltható terepprogramok, minőségi anyagok, kabrió kivitel
Negatív
Magas tömeg, szűk beltér, túl nagy - 20 colos - felnik, nehéz kilátás, magas ár
Típustörténet
2011-ben lépett piacra az Evoque, ötajtós és háromajtós kivitelben. Köszönhetően a Ford erős közreműködésének, alapjait és motorjait is tőlük kapta, igaz, előbbit 90%-ban átdolgozta a Land Rover. Elődjének leginkább a Freelander tekinthető, bár az Evoque már inkább csak városi terepjáróként érkezett, igaz nem csak elsőkerékhajtással, hanem összkerékhajtással is elérhető. 2015-ös frissítésével új motorcsalád is érkezett, jelenleg egy négyhengeres, 240 lóerős benzines és 2,0 literes négyhengeres dízelmotorokkal érhető el 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel. Utóbbiak már a Land Rover saját fejlesztésű Ingenium motorcsaládjából érkeznek, automata váltója pedig 9 fokozatú. Az Evoque nem csak városi, de terepező képességei is tekintélyesek, első és hátsó terepszögei is alkalmassá teszik rá, valamint az összkerékhajtású modellek a hatékony működés érdekében üzemmódválasztót is kapnak, amivel az aktuális terepviszonyoknak megfelelően hangolhatjuk a hajtást. Ezek mellett prémium minőségű anyagokat, kényelmes utasteret, fejlett multimédiás középkonzolt és látványos, divatos külsőt kínál.