LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE

LAND ROVER RANGE ROVER EVOQUE

(2011 - )

Pozitív


Látványos külső, nyomatékos dízelmotorok, jól működő 9 fokozatú automata váltó, váltható terepprogramok, minőségi anyagok, kabrió kivitel

Negatív


Magas tömeg, szűk beltér, túl nagy - 20 colos - felnik, nehéz kilátás, magas ár

Méret, kényelem, kidolgozás

Négy felnőttnek kényelmes utastér, korlátozott ötödik hely. Fűthető, szellőztethető és masszírozó funkciósak is lehetnek az első ülések, az anyaghasználat jó, a kidolgozás helyenként megkérdőjelezhető.

Különleges felszereltség

Az SUV kategóriában egyedüliként kínál nyitható vászontetős kivitelt az Evoque. 18 másodperc alatt dobja le a tetőt akár 48 km/h-ás tempóig, a szélvédelem úgy is egész jó, csukott tetővel pedig egészen csendes az utastér. Egyetlen hátránya az összeszűkült csomagtér, ami legalább állandó a tető állapotától függetlenül, de csupán 251 liter.

Ajánlott motor

A kétliteres dízel mindkét verziója jó választás lehet, nyomatékosak, kellő dinamikával mozgatják az Evoque-ot, emellett csendes is. Fogyasztásuk a gyári értékek szerint 5 liter környékén alakul. A kabrió esetén, ami meglépheti a 2 tonnás önsúlyt is, városban inkább 10 liter 100 kilométerenként.

Biztonság

Ötcsillagos törésteszt és vezetéstámogató rendszerek hada biztosítja az utazást. Sávtartó, ráfutásra figyelmeztetés és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is lehet a fedélzeten, 360 fokos kamerarendszerrel kiegészítve.

Típustörténet

2011-ben lépett piacra az Evoque, ötajtós és háromajtós kivitelben. Köszönhetően a Ford erős közreműködésének, alapjait és motorjait is tőlük kapta, igaz, előbbit 90%-ban átdolgozta a Land Rover. Elődjének leginkább a Freelander tekinthető, bár az Evoque már inkább csak városi terepjáróként érkezett, igaz nem csak elsőkerékhajtással, hanem összkerékhajtással is elérhető. 2015-ös frissítésével új motorcsalád is érkezett, jelenleg egy négyhengeres, 240 lóerős benzines és 2,0 literes négyhengeres dízelmotorokkal érhető el 150 vagy 180 lóerős teljesítménnyel. Utóbbiak már a Land Rover saját fejlesztésű Ingenium motorcsaládjából érkeznek, automata váltója pedig 9 fokozatú. Az Evoque nem csak városi, de terepező képességei is tekintélyesek, első és hátsó terepszögei is alkalmassá teszik rá, valamint az összkerékhajtású modellek a hatékony működés érdekében üzemmódválasztót is kapnak, amivel az aktuális terepviszonyoknak megfelelően hangolhatjuk a hajtást. Ezek mellett prémium minőségű anyagokat, kényelmes utasteret, fejlett multimédiás középkonzolt és látványos, divatos külsőt kínál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre