Kereken 20 év és világszerte 16 millió Focus eladása után érkezett a Ford kompaktjának negyedik generációja, alapjaitól új, benzinesei mind háromhengeresek, de kéthengerezésre is képesek.
Az új Focus több szempontból is jóval több lesz elődjénél, futóművén például rengeteget dolgoztak. A megfelelő csillapítás érdekében az első és hátsó futómű kommunikál egymással.
Alig jelentek meg a hivatalos képek a Ford új kompaktjáról, a Focusról, a hazai virtuális tuner X-Tomi máris ráfókuszált és elkészítette az RS változatot.
A Ford Focus RS gyári hibájára a felhasználóknál derült fény. A tulajdonosok tömény fehér füstöt kaptak az arcukba Focus RS-ük kipufogójából, és fogyó hűtővizet.
Számos lesifotó látott már napvilágot a következő generációs Focusról, most a gyártó is megmutatott egy hivatalos képet róla, igaz, még részben álruhában.
Egy dolog gyorsnak lenni a szimulátoron, és egész más a valóságban. Ha viszont elég jó vagy, a Ford jóvoltából kipróbálhatod magad Spában, egy igazi Focus RS-sel.
A brit Mountune szoros kapcsolatban áll a Forddal, így lehetett, hogy elsőként adtak ki tuningcsomagot az új Focus RS-hez. Az újabb szett már 400 lóerőt hoz ki a 2,3-as EcoBoostból.