Sokan talán jogosan féltek attól, hogy a Focus ST, akárcsak a Fiesta, háromhengeres motorral érkezik, de szerencsére nem így lett, itt az új, minden eddiginél gyorsabb Focus ST.
Csaknem ezer kilométert tekertünk bele a kisebbik dízelmotoros, de automata váltós Focusba. Kijelenthető, minden idők legjobb Fordja - ha arra használjuk, amire való,
Aki sportos Focusra vágyik, egyelőre meg kell elégedjen az ST-Line változattal, amely leginkább csak küllemében mutat sportos attitűdöt, ám hamarosan érkezik a valódi ST, amiről most mutatunk pár fotót.
Sokak számára kicsit fájó, hogy az új Focus már csakis turbós, benzinesből csakis háromhengeres motorokkal kapható. Ők most még elég jó feltételekkel tudnak rárepülni a kifutó, akár kicsit használt példányokra.
Benzinmotoros Focust most már csak három hengerrel vihetsz haza. Ha mégis négy hengerre vágynál, akkor a dízelmotorok jöhetnek szóba. Egyelőre azok közül is csak a 150 lóerősek, pedig már a 120 pacival is tökéletesen megfelel a mindennapok során.
A kompakt piac meghatározó alakja, de megtörtént vele az, amitől a legtöbb vásárló fél. A turbósított, hengerétől vesztett Focus már nem tűnik annyira jó üzletnek, legalábbis ebben a formában nem.
Rengeteg technikai csemegét vonultat fel az új Ford Focus, ám szerencsére nem feledkeztek meg a mérnökök a legendásan jó futómű és kormány párosról sem. Ezen a téren továbbra is kategóriájának egyik legjobbja a Focus.