A pajtaleletek rajongóinak igazi Kánaán az, amit most Bulgáriában felfedeztek. Egy gyárépületben 25 évvel ezelőtt rejtett el valaki egy halom vadonatúj 5-ös BMW-t, most kerültek elő.
Az első hivatalosan is az M Gmbh termékeként készülő M-es BMW 1978-ban jelent meg, ám a cég már korábban is készített sportos modellt, az 530 MLE az M1 előfutárának is tekinthető, egy ilyen roncsot mentenek most meg.
Már katalógusadataival is képes állakat szakítani, menetteljesítménye még inkább letaglózó. A világ legerősebb hathengeres dízelmotorjával próbáltuk a BMW családi szuperkombiját.
Sornégy, sorhat, vényolc? Esetleg sportkombi? Az E34-es 5-ös BMW már mindenre tudott megfelelő lapot húzni, a trükkös tetőablakot és az összkerékhajtást beleértve. Idén 30 éve mutatkozott be.
Kis túlzással annyi benne a nyomaték, mint egy dízelmozdonyban. Hogy mivel megy jobban, mint a 30d? Pont eggyel több gyűrődést csinál az aszfalton induláskor.
Az 5-ös BMW-t már megjárattuk néhány formában, ám a Touring legcsillogóbb kivitelét még nem. Ahogy hathengeres dízellel is csak szedánként láttuk eddig, most nézzünk egy ilyen variációt.