VOLKSWAGEN SHARAN

(1995 - 2009)

Pozitív


Tágas, variálható, akár hét személynek is helyet adó beltér, tömeghez képest is takarékos dízelek és feszes úttartás, remek utazóautó

Negatív


Korai évjáratok igen silány minőségűek és pocsék megbízhatóságúak, számos típushiba, nehéz és nehezen kiszerelhető ülések, testvérmodelljeinél drágább

Méret, kényelem, kidolgozás

Bármennyire is a kilencvenes évek elején tervezték, azért a VW nem volt kezdő az egyterű műfajban, és erre kiváló példa a mai napig helytálló Sharan. Akár hét darab csúsztatható-dönthető ülés (ebből öt kiszerelhető), remek variálhatóság, praktikus, buszlimuzinos részletekkel. A 2000-es első facelift után az utastér már minőségre is vállalhatóbb lett. A mai buszlimuzinoknál már nem nagyon kel vesződni az ülések kiszerelésével, mind szófogadóan padlójába süllyeszti, de az akkori, malacorrú Passat-ra épülő Sharan ilyet nem tud, és a nehéz fotelok nehezen is szerelhetőek ki. Ettől függetlenül igen sokoldalú, a csomagtér befogadóképessége 255-től 2610 literig terjedhet, a beltér akár mini tárgyalóvá, vagy mobil gyerekmegőrzővé is alakítható.

Különleges felszereltség

A nagy üvegfelületek miatt elengedhetetlen klíma '96-tól széria, amúgy pedig minél fiatalabb (ráncfelvarrás 2000-ben és 2004-ben), annál ízlésesebb, és alapból gazdagabban felszerelt a beltér.

Ajánlott motor

A szívó 2.0 benzines gyenge az üresen 1,7 tonnás kocsihoz, a jó öreg 1.8 Turbo már inkább, a 2.8 VR6 remek, főleg 4x4-el, de a fogyasztása már nem annyira. Ehhez a műfajhoz amúgy is a dízel illik, és abból volt bőven. A sima, majd PD TDI-k 90-től 140 lóerőig mind megfelelnek, csak rendben legyenek.

Fenntartási költség

A szerelők nagy kedvence, mert mindig ad munkát. Mostanra már amennyire lehet kiforrta magát (mondjuk volt ideje '95 óta), de néhány, drágán javítható típushibát képtelen volt levetkőzni, így még mindig a mezőny vége felé találjuk megbízhatóság tekintetében, tehát nem épp egy biztos befektetés.

Biztonság

A tíz évvel ezelőtti NCAP törésteszten három csillag, ami egy ekkora autótól minimum elvárható, de 2000-től már az oldallégzsákok is szériatartozékok, tehát egy erős közepes szint manapság is garantált, feltéve ha már facelifteset veszünk.

Típustörténet

VW Sharan és Ford Galaxy testvértípusok bevezetése. Ötajtós karosszéria hét üléssel. Motorok: 2,0/115 LE; 2,8 VR6/174 LE; 1,9 TDI/90 LE.

Bemutatkozik a harmadik testvér: Seat Alhambra. VR6 összkerékhajtással is. Új motorok: 1,9 TDI/110 LE (Sharan); 2,3/145 LE (Galaxy)

Új motor: 1,8 Turbo/150 LE (Sharan, Alhambra)

Modellfrissítés. Új adagolófúvókás motorok, 90 vagy 115 Lóerővel. 2,8 V6/204 LE.

Újabb modellfrissítés.

Dízel 130 Lóerővel is.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre