Csajozáshoz ideális – Renault Twingo Miss Sixty teszt

Renault Twingo 1.2 16V Miss Sixty teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Voltaképpen ideális csajozós autó a rózsaszín Twingo, csak éppen itt nem arról van szó, hogy a pasik egy ilyen guruló ékszerdobozban feszítve könnyedén vadászhatnak a skalpokra. A Miss Sixty a lányokat szólítja meg.


Ha most mindenáron megmondó embert szeretnénk játszani, akkor kezdhetnénk azzal, hogy ehhez is pofa kell, amit a Renault csinált. Miért is? Mert egy az egyben lenyúlta a Lancia ötletét, ráadásul olyan profi módon, hogy nem is francia divatcéggel állt össze közös munkára, hanem az olasz Miss Sixty képében választott magának partnert. A Lanciánál az elmúlt években nagy hangsúlyt kapott a különféle divatrendezvények szponzorálása, többek között a milánói Fashion Week, és rendre jelentek meg exkluzív, nőies hangulatú kisautók, mint például a Versace közreműködésével összeállított Ypsilon VERSUS, a határozott, modern nő stílusát megtestesítő Ypsilon ELLE, vagy éppen a könnyed eleganciával lenyűgöző Ypsilon Moda Milano. Az ötlet zseniális, a különleges színek és anyagok gondos összeválogatásával, de a műszaki alapok meghagyásával olcsón lehet olyan terméket előállítani, amely a prémiumérzet sugallatával birtoklási vágyat ébreszt az emberekben, akik ezért hajlandók akár mélyebben is a zsebükbe nyúlni. Nos, a Renault Twingo Miss Sixty ugyanezen a vonalon halad, technikai értelemben semmi extrát nem nyújt a széria 1,2-es Twingóhoz képest, mégsem említhető vele egy lapon.

A Miss Sixty női divatmárka, így logikusan a nevükre vett autó is a női vásárlókat célozza meg, férfiaknak jelen esetben nem terem babér. Az apróságok, díszítések egyedi összeválogatására azonban nincs széles lehetőség, kedves hölgyek, a választék erősen korlátozott. A Nacré fekete mellett csak a tesztautó Bohem névre keresztelt rózsaszínje választható, mint fényezés és mindkét esetben virágmotívumok ékesítik a gépháztetőt, a hátsó ajtót és a B oszlopot – érdekes, hogy a grafikai elemek messziről egyáltalán nem feltűnők. Az összhatás szerves részét képezik a fekete ablak- és ajtókeretek, a lökhárítók betétjei, illetve a fényszóróházak, míg az oldalsó műanyagcsíkok a karosszéria színére lettek fújva. Summa summarum, a Twingo Miss Sixty látványra igencsak összeszedett képet mutat, nem túlzóan csicsás, mégis azonnal jelzi, hogy tulajdonosa igazi egyéniség, aki autójával sem szeretne hétköznapi lenni.

A kilincs helyett ügyetlen pöcökkel nyitható ajtóval feltárul a külsővel maximálisan harmonizáló belvilág. A Bohem árnyalat az igényesen kárpitozott ülésektől kezdve a szőnyegek szegéséig bezárólag mindenhonnan visszaköszön, a kellemesen puha ajtóburkolaton hímezve tűnik fel a Miss Sixty motívum, sőt, a kecses lábak még a szőnyegen is virágokat taposhatnak. A színes csecsebecséktől eltekintve a berendezés tokkal-vonóval a normál Twingo bútorzata, középre rendezett, jelen esetben bőrsildes műszerparkkal, hátul tologatható ülésekkel (ezek beállításától nagymértékben függ a csomagtartó kapacitása), és relatíve kevés rakodóhellyel, ami egy csajos kocsiban nem feltétlenül pozitívum. Ezt minden bizonnyal a gyárban is észrevehették, mert máskülönben nem került volna a vezető elé egy tüskés gumibetét, amely állítólag remekül megtartja a telefont, a szemceruzát, az ajakrúzst, a zsepis tasakot, és még ki tudja mi mindent. Lehet, mi azonban az első mozdulattal a kesztyűtartóba hajítottuk eme becses darabot, amely halvány zöld színével kellemetlenül tükröződött a szélvédőn, pont a látótér kellős közepén.

A motorjelölésen lehetne vitatkozni, hogy 1,1-es vagy 1,2-es, hiszen a hengerűrtartalom 1149 köbcenti, de a csajokat ilyen apróságok amúgy sem érdeklik, mi pedig örömmel nyugtáztuk, hogy immáron Euro 5-ös erőforrásról van szó. És ezzel még nincs vége a dicséreteknek. A 75 lóerős benzines masina a kelleténél ugyan kissé nagyobb hanggal, de mindig nagy életkedvvel mozdítja meg az üresen 950 kilogrammos kisautót, és újfent kimondható, hogy a Renault futóművei mostanában dicsérhetők. Miss Sixty stafírung ide vagy oda, a csinos Twingo igazi gokartként képes cikázni a városban, könnyedén, pontosan irányítható, a jó fékkel biztonságosan meg is áll, egyedül a sebességváltót jegyeztük fel kritikai észrevételként, egy precízebben kapcsolható szerkezet nem lenne hálátlan dolog. Autópályán szabályosan haladni nem probléma, de itt vége is a történetnek, a Renault mini élete nem a hajszolásról, az előzésekről szól, a száguldozás egyrészt zajjal, másrészt drasztikus fogyasztásnövekedéssel jár, továbbá nagy (140 km/óra feletti) tempónál már közel sem érezni annyira a városban tapasztalt, biztonságérzetet adó jó irányíthatóságot. Normál vezetői stílussal egyébként 5,5-6,0 literes átlaggal lehet autózni, így a 40 literes üzemanyagtartály kb. 700 kilométeres hatótávot jelent.

Hogy a nőknek végül mennyire jön majd be a Twingo Miss Sixty, még megtippelni sem tudjuk, ám a Renault próbálta úgy alakítani az árat, hogy azzal ne csukja be a vevők döntő többségének orra előtt a szalonok ajtaját. Aki belehabarodott eme rózsaszín (vagy igény szerint, felár nélkül feketében is válaszható) guruló ékszerdobozba, és úgy érzi, egyéniségének társadalmi szinten történő kihangsúlyozására megvan az ideális megoldás, annak 2,79 millió forintot kell az asztalra letenni. A tesztautó ennél drágább volt, a 16 colos - és színre fújt - alufelni, az együttesen adott ESP és ASR, a tempomat, az automata légkondicionáló, valamint az elektromos mozgatással nyitható panoráma üvegtető 545 000 forinttal növelte az autó árát, de őszintén szólva, akinek csak a Miss Sixty márkanév jelenti a vonzerőt, annak a felsorolt opciós tételekre valójában nincs szüksége.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?