Dizájnos és spórolós az új Trafic
Új Renault Trafic, frissített Renault Master
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kipróbáltuk az új Renault Trafic furgont, s egyáltalán nem fogunk csodálkozni, ha elnyeri az Év Haszonjárműve díjat. A Master is frissült.
Szeptemberben derül majd ki, hogy a – magyar tagot is sorai közt tudó - zsűrit mely modell győzte meg annyira, hogy odaítélje neki az Év haszonjárműve díjat. Igen heves persze a konkurenciaharc, de a Renault-nak felettébb jó esélye van arra, hogy testvérével, a szintén a franciaországi Sandouville-ben gyártott Opel Vivaróval együtt az új Trafic vigye el a pálmát. A főleg harsány zöld színben nagyon menő Traficot franciásan meghatározó orrában ikerturbós motorral is vezettük és szerettük a koppenhágai nemzetközi bemutatón.
Dániában amúgy rengetegen kerékpároznak. Hogy jön ez ide? Úgy, hogy kiválóan tesztelhettük a Trafic egyik okos újdonságát, a Wide View Mirrort. Ez voltaképp egy méretes piperetükör a jobb oldali napellenzőben, de reálisan és praktikusan ahelyett, hogy az anyós nézegethetné magát benne, arra szolgál, hogy csökkentse a holtteret, segítse a sofőr munkáját. A miénket annyiban segítette, hogy egyetlen biciklistát sem ütöttünk el annak ellenére, hogy zárt/dobozos furgonok volánját tekergettük ugye lemezesen korlátozott látótérrel.
Ami új-új még, hogy az Európa harmadik legeladottabb kishaszonjárművének számító Trafic 21 centivel hosszabb lett, s ebből a 21 centiből 11 érinti a dizájnos, masszív orr-részt, s 10 a hátsó túlnyúlást. Ami átkonvertálva 200 liternyi plusz jelent a raktérben. Alapból. Az L1 így egy milliméter híján 5 méteres, s lazán elnyel holmi 3,75 méteres lécet úgy, hogy szépen rá lehet csukni a hátfalat. És úgy, hogy a raktér összenyitható a fülkével. Sőt, a hátfal bal szárnyát egy ügyes kis megoldással résnyire, a jobb szárnyat meg 90 fokban rögzíthetjük, amivel 4,15 méter hosszú lécet/csövet/létrát is szállíthat a Trafic. A "kicsi". Csövet/létrát, vállról indítható rakétát a raktér felső fertályába is lehet pakolni, továbbá az 5,2 köbméteres dobozba három EUR raklap is elfér, hoppá. Az L2 puttonya már 8,6 köbméteres.
A tesztelt Renault Trafic L1H1 furgon néhány méretadata
Hosszúság (mm) | 4999 |
Szélesség (mm) | 2283 |
Magasság (mm) | 1971 |
Tengelytáv (mm) | 3098 |
Raktér hasznos térfogata (m3) | 5,2 |
Raktér hossza (mm) | 2537-3750 |
A tesztpéldányokban mondjuk nem raklap volt, hanem egy 450 kilós, alaposan kikötött frigyláda nehezék, hogy ne már szimplán üresen vizsgáljuk a harmadik generációs Trafic viselkedését, dinamikáját és fogyasztását. És hogy ne pattogjon… Nem is pattogott, hanem kellemesen rugózott, könnyű volt vezetni, klasszul fordult, kitűnően gyorsult, kényelmes volt, minden korábbinál személyautósabb, csendesebb, takarékosabb, zöldebb. Pláne a bambusz zöldnek hívott fényezéssel.
A természetesen továbbra is kétféle tengelytávú és magasságú karosszériával, összesen 270 változatban rendelhető Trafic közben szódával, de inkább okostelefonnal/max. 17 colos laptoppal/tablettel és A4-es iratokkal mobil irodának is elmegy – mindennek van helye, R&GO multimédiás dokkolója USB-csatlakozóval és Bluetooth-szal, modern, ergonomikus, szuper. És 14 ilyen-olyan rekeszbe 90 liternyi cuccot rámolhatunk szerte a 2-3 személyes fülkében. A kormány tengelyirányban is állítható, van, opciósan lehet a fedélzeten a márka személyautóiból ismert érintőképernyős MediaNav és R-Link, kulcs nélküli nyitás/indítás, tolatóradar és tolatókamera is.
A Renault Trafic L1H1 furgon Energy dCi 140 műszaki adatai
Hengerűrtartalom (cm3) | 1598 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 |
Teljesítmény [LE (1/min] | 140 (3500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 340 (1750) |
Fogyasztás − vegyes (l/100 km) | 6,1-6,5 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 160-170 |
Minimum menetkész tömeg (kg) | 1661 |
Hasznos teherbírás (kg) | 1075-1235 |
És mi újság motorfronton? A downsizing bizony ide is bedugta a lábát, mert a 2,0 litereseket az 1.6 dCi nyugdíjazta egy turbóval 90-115, kettővel 120-140 lóerős szinteken, akár stop-starttal. A 115 lovas is korrekt, de akinek kell a kraft, s aki megteheti, az alacsony fordulaton kisebb, följebb nagyobb feltöltőt, fix geometriájúakat bevető 140-est vegyen 340 Nm nyomatékkal, mert azzal lép igazán komolyat a Trafic. És széria a menetstabilizáló fokozott tapadás móddal, visszagurulás-gátlóval, utánfutó-stabilizálással. Előbbi akkor jöhet jól, ha csúszós útfelületen vagy homokban kell az első kerekeknek megkapaszkodni.
Fogyasztás? Az 1.6-osokkal kb. 1 l/100 km-es megtakarítást lehet elérni – ígéri a Renault. A szériában stop-startos dCi 120 a legszerényebb étvágyú, az L1-ben 5,9 l/100 km a vegyese. De a többi variánsé is csak tizedekkel magasabb, általánosságban a fogyasztáson 3 év alatt és évi 30 ezres futásnál 1000 eurós spórolást hozhat az új, a váltások esedékességére figyelmeztető, Eco módot is nyújtó Trafic. Ó, és a kis lökettérfogat, de a két turbó miatt se tessék aggódni, az új motorok élettartama, megbízhatósága elvileg marad a régi – hangsúlyozták a gyáriak.
Összkerékhajtást nem terveznek, automata váltó viszont lesz, méghozzá EDC kettős tengelykapcsolós. Valamelyest drágulni fog a kocsi (személyszállítóként 8/9 üléssel és Combi utónévvel), árlista még nincs, az első kontingens szeptemberben jön meg a kereskedésekbe.
futárautónak tökéletes, lízingre, 5 éves amortizációval olcsó megoldás.
90 lovas 1.6 dci elég harmat gyenge lehet,még üresen is. 1tonna cementel megpakolva hegynek felfelé,3 személlyel érdekes lehet. 140 lovas biturbó már jobbnak hangzik csak gondolom az ára is több.
Autopult-os kollégánál a közepesen terhelt 140 lovas biturbo dCi 5.7-et evett, ami szerintem egyenesen szenzációs. Ez szinte hihetetlen egy ekkora súlyú és homlokfelületű járműtől. Respect.