Hétköznapi hős – Ford Ranger menetpróba
Hazai menetpróbán az új Ford Ranger
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy teljes napon át teszteltük a Ford Ranger képességeit közúton és terepen. Sok nehézség elé állítottuk az újdonsült pickupot, amely mindvégig rendületlenül állta a sarat.
Bő egy éve járt már nálunk a Ford Ranger csúcsváltozata, a 3,2 literes WildTrak. Tavaly ugyanakkor komoly átalakuláson ment keresztül a Ford pick-upja, az új modell Frankfurtban mutatkozott be ősszel, mostantól pedig már a hazai piacon is elérhető. Elsők között tettük próbára a már-már kétéletű modellt, hiszen nemcsak aszfalt, hanem földúton, sőt akár 800 mm-es vízben is haladhatunk vele. Emellett öt férőhelyével kitűnően használható személyautóként, 1100 kg-os terhelhetőségével pedig teherautóként is remekül funkcionál.
Ford Ranger 2016 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Plató méret [mm] |
5362 | 1860/2163 | 1716-1815 | 3220 | 1549x1560x511 |
Sok területen vált jobbá és biztonságosabbá az új Ranger. Az első, ami mindenkinek szembetűnik majd, az az orr rész változása. Korábban is tekintélyt parancsoló, határozott külső volt rá jellemző, az új hűtőmaszkkal még komolyabbá és agresszívabbá vált. Mostantól már nem csupán az ST Focus, hanem a Ranger is elérhető a különleges narancs fényezéssel, igaz itt több árnyalattal sötétebb, mégis egyedi megjelenést ad a Pride Orange dukkó. Az utastérben főként a műszerfal és a középkonzol alakult át. Utóbbi áttekinthetőbb lett, az audiorendszer körüli sok gomb eltűnt, felette megjelent a személyautóknál már megszokott 8 colos képernyő. Akárcsak a műszerfalról a fordulatszámmérő, ami kezdetben hiányzott, de idővel hozzá lehetett szokni.
Kevésbé látható, ugyanakkor fontos extrákat is kapott az új Ranger. A személyautókban már néhány éve jelen lévő vezetéstámogató rendszerek a pick-up szegmensben is megjelentek. Adaptív tempomat, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer és sávtartó asszisztens, akadályfelismerővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer, táblafelismerő, első-hátsó parkolóradar, melyet hátul kamerával is kiegészíthetünk, utánfutó stabilizáló és oldaldőlés mérsékléssel kiegészített elektromos stabilitásprogram is rendelhető mostantól.
Mindezekkel nemcsak kényelmesebbé és okosabbá, hanem biztonságosabbá is vált az autó, amelyet jól mutat az Euro NCAP teszten elért ötcsillagos eredmény. Környezetvédelmi szempontból is továbbfejlődött a modell. A start/stop funkciónak, az új végáttételnek és az elektromos szervokormánynak köszönhetően mintegy 17 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztás. A meghajtásról a legújabb generációs 2,2 literes TDCi-k gondoskodnak, amelyből 130 és 160 lóerős változatok érhetők el. A lóerő szerelmeseinek pedig ott van a csúcs 3,2 literes 200 lóerős szintén gázolajos. Választhatunk hatfokozatú kézi vagy automata váltót, az alap kétkerékhajtás mellé pedig összkerékhajtást is. A legmagasabb WildTrak felszereltséghez alapáron jár a 4x4 hajtás.
Ford Ranger 2016 - műszaki alapadatok
Motor | 2.2 TDCi | 3.2 TDCi | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 2198 | 3196 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 5/20 | |
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 | kézi/6 (automata/6) | kézi/6 (automata/6) |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 130 (3700) | 160 (3700) | 200 (3000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 320 (1500-2500) | 375 (1800) | 470 (1500-2750) |
Végsebesség [km/h] | 175 | ||
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,5 | 11,8 (12,8)* | 10,9 (10,9)* |
Saját tömeg/megengedett össztömeg [kg] | 1993/3200 | 2000 (2049)*/3200 | 2098 (2117)*/3200 |
Minden újdonságot tudunk már a Rangerről, lássuk miként teljesít a mindennapi használat során. A menetpróba útvonala főként homokos, murvás talajon vezetett, elsősorban a terepjáróképességekről győződhettünk meg. Az offroadozás előtt volt némi onroad is, ahol máris jött az első meglepetés. Az utastér váratlanul csendes ahhoz képest, hogy mekkora a frontfelület, a terepgumik csendes gördüléséről nem is beszélve. Valóban személyautókra jellemző zajszintet hoz a belső, ugyanakkor a magas üléspozícióból és a rugózásból érezzük, hogy inkább teherautóban ülünk. Letérve az aszfaltúról könnyedebb terepen hibátlanul boldogult még kétkerékhajtással is, neccesebb helyeken egy kattintással azonnal válthatunk összkerékhajtásba.
Ha nagyon megszorulnánk, akkor ott van még a felező és a gombnyomásra zárható hátsó differenciálmű.
Utóbbiakat csak a Hungaroring Adventure parkjában használtuk, ahol megtapasztalhattuk, hogy nehéz olyan feladat elé állítani a Rangert, amit ne lenne képes teljesíteni. A Pest megyei dimbes-dombos mezők és erdők földútjai nem jelentettek kihívást, erőlködés nélkül küzdötte le az első látásra "na itt hogyan megyünk át/fel" akadályokat is.Ford Ranger 2016 - árak (nettó)
XL | XLT | Limited | WildTrak | |
2.2 TDCi 130 LE M6 | 6 415 000 Ft | |||
2.2 TDCi 160 LE M6 | 6 650 000 Ft | 7 355 000 Ft | 8 005 000 Ft | |
2.2 TDCi 160 LE AT6 | 8 265 000 Ft | |||
3.2 TDCi 200 LE M6 | 8 205 000 Ft | 8 715 000 Ft | ||
3.2 TDCi 200 LE AT6 | 8 465 000 Ft | 8 975 000 Ft |
Most már értem, hogy miért a Ranger a legnépszerűbb pick-up idehaza. Sőt, ha eddig ez volt a favorit, akkor mostantól még inkább az lesz, hiszen nemcsak a külső lett vagányabb, hanem egy sor olyan extrát kapott, ami miatt tovább nőhet az érdeklődés a modell iránt. Sőt, ez már nem csak feltételezés, az év első négy hónapjában - köszönhetően az újdonságnak - már 350 darab kelt el belőle idehaza. Továbbra is négy kivitelben kapható. Az XL, XLT, Limited és WildTrak változatok közül a legnagyobb érdeklődés az utóbbi csúcsváltozatot érinti. Az alapváltozat (áfával) 7,84 millióról indul, míg a WildTrak 10,76-ról, a nettó árak táblázatunkban láthatók. Bármelyiket is válasszuk, egy biztos: a Ranger sokoldalú társunk lesz a könnyed vagy nehezebb hétköznapokban és a hétvégi családi természetjárásokban is.
Sziasztok!
A kormány mögötti kijelző információit a kormányon található bal oldali gombsorral lehet módosítani és elő lehet hozni a digitális fordulatszámmérőt – Balra nyíl, “Display” menüpont. (3. kép Trip Computer helyett)!
Üdv
Valahol olvastam, hogy a 3500 kg vontatás csak 4×4 bekapcsolásával lehetséges. Kérdem én, hogy nem káros ennek a típusnak ez a “száraz” úton bekapcsolt 4×4? Nem szorul össze és nem lehet majd szétkapcsolni (mármint a 4×4-et)?
Még egy kérdés, ez a táblafelismerő, hogy működik benne, nem nagyon voltak részletezve az ilyen dolgok a cikkben? 🙂
Tudásban símán egálban van pl egy fos L200-al, vagy Hilux-szal,viszont fényévekkel különbül néz ki náluk:)
Jó kis gép, szerintem az új Ranger megjelenése egy újabb szög az Amarok virtuális koporsójába. A többi szöget a japánok verték be:)
Amit érdekes lenne tudni: vajon él-e még az együttműködés a Mazdával? Mert a korábbi testvérmodell, a BT 50-es létezik most is, csak az európai piacról vezették ki. Vagy ezzel együtt a kooperáció is megszakadt?