Francia-német megegyezés szülte a legújabb Mercedest
Az új Mercedes Citanról részletesen
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még van hátra pár hónap a szeptemberi Hannoveri Haszonjármű Szalonon sorra kerülő premierig, de a Mercedes már most nyilvánosságra hozott részleteket a Renault Kangoo-alapú Citanról.
Szűk fél évvel a Hannoveri Haszonjármű Szalon előtt a Mercedes-Benz bemutatta az első részletesebb fotókat új Renault Kangoo-alapú kisteherautó/kisbuszáról, a Citanról.
Meglepetést csak az előzetesen bemutatott skiccekhez képest okoz az újdonság, mivel azokról úgy tűnhetett, hogy a végleges verzió jobban különbözik majd az alapjait adó francia dobozostól. Ehhez képest elölről valóban saját stílusukra, pontosabban a nemrég bemutatott A-osztály képére formálták az autót, ugyanakkor az utastérben a kapottnál jelentősebb eltérésekre számíthattunk.
Elrendezés szempontjából alig fedezhetünk fel különbségeket, csupán a csillagos kormánykerék és a tekerő- és nyomógombok emlékeztetnek egyéb Mercikre, de a műszerfal például egy az egyben a Kangoo-ból származik, csak itt teljesen fekete háttérrel.
Nagyon azért nem lepődhetünk meg ezen, mivel a Daimler és a Renault-Nissan Alliance által 2010-ben kötött partneri együttműködés első képviselőjeként piacra kerülő Citant ugyanott gyártják, ahol a Kangoo-t, a franciaországi Maubeuge-ben található Renault-gyárban.
Az A-osztályos orr-rész – lökhárító, hűtőrács, lámpák – mögött háromféle hosszúságban nyúlik el a Citan: kompakt névre hallgat a 3,94 méteres verzió, a hosszú változat 4,32 m, és 4,71 méter a leghosszabb lehetőség. Kivitelt tekintve is három lehetőség közül választhatnak majd a megrendelők, lesz zárt dobozos, személyszállító busz és kombinált felhasználású változat hosszú tengelytávval, két tolóajtóval és csomagtér-elválasztó ráccsal a már korábban is használt Mixto néven.
A motorpaletta három turbódízel tagja a franciáktól érkezik, a 75 és 110 lóerő közötti teljesítményszintekkel kapható, nemrég még aszketikusabbá varázsolt 1,5 dCi-ken kívül egy BlueEfficiency fogásokkal – stop-start rendszer, fékenergia-visszanyerés, alacsony gördülési ellenállású gumik – takarékossá tett 114 lóerős, kompresszoros benzinmotorral lehet majd megvásárolni az autót. A BlueEfficiency program a benzineshez alapáron jár, a dízelmotorokhoz feláras opcióként lehet megrendelni.
Hat légzsákon túl ABS, kipörgésgátló, alul- vagy túlkormányzottságot fékezéssel kompenzáló VDC és adaptív ESP is a Citan biztonsági alapcsomagjának része, utóbbi szerkezet a rakomány súlyát is figyelembe veszi, mikor beavatkozik, hogy visszanyerje a dobozos elvesztett egyensúlyát.
A szeptemberben bemutatkozó Mercedes Citan még az év vége előtt piacra kerül, a csillagosok évente nagyjából 30 ezer példányt szeretnének értékesíteni az új francia-német kishaszonjárműből.
Nem lesz olyan féleszű, aki ezt megveszi, amikor ott a Renault Kangoo Z.E., amibe tankolni már nem kell! 🙂
Ez azért jó hír, mert ugyanolyan jármű, mint a Renault Kangoo Z.E.. Elektromos hajtás nélkül nem lehet majd eladni.