Mosolygós arcot kapott a Fiat Dobló
Amerika visszainteget: megújult a Fiat Dobló
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Fiat Dobló gyakorlatilag az átcímkézésével Amerika számára született Ram Pro Master City alapján újult meg.
Úgy újult meg a Fiat Dobló, hogy gyakorlatilag a belőle az amerikai piac számára épített Ram Pro Master City vonásait öltötte fel, pontosabban a frissített Dobló alapjául inkább az szolgált, mint a régi, 2009 végén megjelent sorozat. Nem csak a hűtőmaszk változott - az egyébként a korábbinál szélesebb, "mosolygósabb" lett, hanem a lámpák formája és a lemezek egy része is új.
Friss a műszerfal is, pontosabban az amerikai verziókból - minimális módosítással - átemelt. További érdekesség, hogy csak a balkormányosak kapják azt meg, a jobbkormányosakba a jövőben is a korábbi kerül. A "balosak" pedig immár dupla utasüléssel is rendelhetők lesznek, új kárpitok is akadnak, meg terepprogramos Traction+ ESP is. Fokozott zajszigetelést, a korábbi motorpaletta átdolgozásával jobb gázreakciót, szerényebb fogyasztást említ még a Fiat. Benzinesből továbbra is 1.4 (95 LE, 127 Nm), 1.4 TurboJet (120 LE, 206 Nm) szerepel, utóbbi akár kettős (benzin/CNG) üzemanyaggal is elérhető. Dízelből az 1.3 Multijet II 75-90, az 1.6 90, 100 és 105 lóerővel választható, a csúcsverzió a 2,0 literes 135 lóerős 320 Nm nyomatékkal. A benzinesek már most tudják az Euro6 emissziós normát, a dízelek csak a kötelezően előírt Euro5+ szintet.
A frissített Dobló a korábbról ismert kétféle hosszúsággal, illetve tengelytávval jövőre érkezik a kereskedésekhez, legtakarékosabb verziói (1.3 Mjet II 90 LE és 1.6 Mjet II, 105 LE) 4,4 l/100 km vegyes fogyasztást, 115 g/km CO2 emissziót ígérnek. A Dobló alapjaira épülő, de "villámos arcú" Opel Combo megújulásáról egyelőre nincs hír.