Ez is csak egy használt Golf? Több annál, meg kell nézni!
Volkswagen Golf VI 1.4 TSi DSG, 2011 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ez nem egy szokványos céges VW Golf, ez a Carstyling.hu demoautója, amely 3 éve épült, és most 3 évnyi használat után eladó. Mentünk vele egy kört.
Így aztán két érdekes kérdésre is választ ad cikkünk alanya: mennyire tud izgalmas és egyedi lenni, a sokak szerint mindennel, csak egyéniséggel nem rendelkező Golf, illetve mennyire marad egyben az évek során egy átépített autó? A Golf, avagy Golfi, ahogyan gazdái becézik, meglepően jól vizsgázik. A rekordidő alatt teljesített átépítés nem bosszulta meg magát, de még mielőtt a tartósságról beszélnénk, lássuk nagy vonalakban, hogy milyen átalakítást kapott 3 évvel ezelőtt 3 nap alatt a Golf!
Tudatos vásárlás alapján volt fekete az autó, az amúgy szinte teljesen beépített (és nem is nagyon piszkált) gépház így maradhatott eredeti árnyalatában, nem kellett kivenni a motort ahhoz, hogy ne legyen feltűnő az autó amúgy összes pontját fedő zöld színtől való eltérés. Zöld szín? Nem is akármilyen zöld, a House of Kolor palettájából kikerült igencsak egyedi árnyalat összesen 7 rétegnyi fényezésből állt össze, s két réteg lakk is fedi. A gépháztetőt airbrush díszíti.
Már nincs fent, de eredetileg volt egyedi első spoiler is, van diszkrét küszöbözés, hátul pedig diffúzoros, középső kipufogós a lökhárító. A Proex kipufogó lényegi eleme a Golfnak. Alapjáraton, alacsony fordulaton egészen visszafogott a hang, nagyobb gázra azonban olyan lúdbőröztető hanghatást kapunk, hogy az ember legszívesebben mindig lehúzott ablakokkal járna. Fokozza az élményt, hogy az autó (hétfokozatú) DSG-váltós. A kapcsolások itt sem érezhetők, gyorsak, és finomak. A kipufogóhang mondjuk közvetlenül tudósít. Ráadásul a – természetesen bőrözött – kormánykerék mögötti karokkal is kapcsolhatunk, visszaváltáskor pedig gyönyörű gázfröccsöt is kapunk, ha valaki még nem tudná, a kellő hangélménnyel.
Utóbbihoz mérten apróság, de a megjelenést kétségtelenül feldobja, a speciáils, a lámpák fényerejét nem rontó, de megjelenésüket sötétítő fólia, de a lámpák sem a gyáriak, a hátsók teljesen, az elsők menetfényükkel LED-esek. A külsőről talán még annyit érdemes elmondani, hogy a téli kerekek sem fekte 16 colos lemezfelnik, hanem mutatós 17 colos könnyűfűmek – 225/45 R17-es abroncsokkal (mi ezekkel fotóztuk). Az átépítéskor persze 19 colos, 225/35-ös gumikat hordó Oxigin kerekek kerültek fel – azok is az autóhoz járnak.
Az utasteret fekete, zöld cérnával steppelt bőrkárpitozás határozza meg, a kormányon a bőr gyári, hiszen ez egy jól felszerelt Highline verzió. Tempomattal, kétzónás digitklímával, ülésfűtéssel és minden fontos extrával, nyitható napfénytetővel koronázva. A navigáció már utólag, mármint az átépítéskor került be, iGO fut a CMP multimédiás fejegységen, van tolatókamera és első-hátsó parkolóradar is. Igazából egy teljesen élhető autó ez a Golf, nem véletlenül lett napi használós, most pedig eladó használt autó a Carstyling.hu demoautójából.
Soha nem gondoltam volna, hogy egy ilyen autóért fogok lelkesedni, pedig egészen tetszett a rövid próbán. Annak ellenére, hogy sportfutómű van alatta. Abból viszont profi, állítható keménységű Koni, ami komfortosan, a téli kerekekkel jól csillapítja az átlagos úthibákat. Ültetés persze van, az első spoiler nem véletlenül került le, egyszer bizony leverődött.
A gyárilag 160 lóerős (turbós és kompresszoros!) TSI-ből az MTM chiptuningjával 210 lóerő lett – ez még nem a vég, lehetne 240 paci is. Így viszont a gyárinál nem csak erősebb lett, kiegyensúlyozott is maradt a Golf. Meg úgy tűnik, hogy egészen tartós is: az eddigi 92 ezer kilométer alatt csak a kötelező karbantartásokat, meg egy fékszett-cserét kellett megejteni.
szinte latom magam elott az irigykedo tomegeket akik egy ilyen hig tevefos szinu megtekert turbos bohocmotoros fostalicska miatt ajuldoznak a jardan
Én kíváncsi lennék a sok fikázó hozzászóló autós saját autós fotóira,hogy ők mivel szaladgálnak nap mint nap?Mert a fikázás az megy,meg a nagy irígység,mivel nekik nincs ilyen,közben meg lehet ők szaladgálnak a világ legcsudább autóival az utakon!
Hmmm érdekes ez a tuning főleg úgy hogy alapból ez a motor 240 nm tud a 7 fokozatú keresztben álló DSG meg 250 nm nyomatékra van hitelesítve szerintem tuning után olyan 290 -310 nm körül lehet kíváncsi vagyok majd mikor az új tulajnak benyögik hogy váltó javítás 1,5 millió akkor is kiváló vétel lesz e a kocsi … 😀 Egyébként ennél a motornál a kompresszornál lévő kuplung ami 3000 fordulatnál leoldja a kompresszor hajtását meg szokott dögleni 120.000 km körül … ami szintén nem lesz 2 forint tekintettel arra , hogy a vw szerviz óradíja 13.500 forint és minden megkezdett óra egésznek számít . Ha már mindenképpen valaki 1.4 tsi ben gondolkodik vegye a sima turbósat tuning nélkül és nem a 140-160 le-s verziókat !
Kár hogy a tuning show-n kb. 150 kb. ugyanilyen (mármint ugyanilyen ízlésficamos) Golf volt kiállítva. Nem értem miért akarja mindenki a hót unalmas Golfot tuningolni, ha annyi szebb és érdekesebb autó van a piacon. Ezzel a színnel és mintával igazi büntetés.
igazi kokany hulyegyerekauto tuning kivul-belul, érbras az ugy kell ra mint egy falat kenyer foleg ilyen szep mintaval, remelem a kovetkezo tulaj meg raboritja a homasita also polcot, ugy lenne igazan teljes a tuning golf koncepcio…lattunk mar igenyes fosvegent, barmekkora unalmas kotvak is, azert meg lehet csinalni valami emeszthetore, ezt nem sikerult
A kollegámnak 2006-os németországból behozott autója van.De a Totalcar-on a népítéletben van egy-két igen durva horror sztory![url]http://nepitelet.hu/autok/volkswagen/passat_2005/fostalicska_a_la_sufni_muhely_folytatasa/#0[/url]
Munkatársam 2.0 pdtdi-s passatjában /126.000 km/ cserélni kellett a csúcsokat(siemens—>bosch) azt mondta a porsche hungáriás fickó,hogy mivel visszahívásos a kocsi “grátisz” a csere.De ha nem az lenne akkor a 4 csúcs 1 millába fájna+munkadíj!
….”Meg úgy tűnik”…Na erre biztosan sok vevő rácuppan:D
Itt a lehetőség, hogy megvedd! Kevesen vagytok akiknek ez tetszik. A DAS AUTO maga az unalom és ezen nem segít a “ződ fösték”!
Tuningolj inkább IFÁt, azon alapból 20 colos kerekek vannak, az különleges lenne!
Unalmasak vagytok mint a Volkswagen!
Azért tuningolunk autót, hogy különleges legyen, vessetek rám követ, de nekem tetszik. Szép a fekete is krómfelnivel, de abból 12 egy tucat, ez a zöld egyedi és nincs szétspoilerozva.
Én szeretem a VW konszern autókat de ez még nekem is sok a motorháztető főleg nem lenne ezzel a kocsival semmi gond ha maradt volna fekete és kapott volna valami szép krómfelnit .
Ez tényleg vizuális környezetszennyezés. El nem tudom képzelni, hogy valakinek ez tetszik… 🙁 Borzasztó ízlésficam kell hozzá, bár ízlésen vitatkozni nem szokás, nyilván van, akinek tetszik, különben nem létezne ez a példány. 🙂
Igazi fosh, a javából.
Ketrecben kéne mutogatni azt, aki ezért pénzt ad. Azt meg főleg, aki eddig ennyit belelapátolt. Nem is találni rá megfelelő szavakat…
Azért a Golf mèg mindig csak màsodhegedűs egy Corolla mögőtt sőt mèg a Focus mögött is! Ők legalább visszahívnak nem adnak el kalap szar technológiàkat mint a pdtdi volt pèldàul! Egyèbkènt ehhez màr csak egy ringlis meg egy cèllövölde hiànyzik egy kèt túl pigmentàlt pörköltszaftos szàjú honpolgàrral a hàttèrben! Ez a kocsi valóban vicc! :-)))))
szín jó, felnik csúnyák és kicsik, orra is szarul van megcsinálva, telepi toldatok nem kellenének rá, az az airbrush meg egy vicc.A lámpa jó hátul, 2 centit kb feltekerném, túl lent van.1.4 motor 140 lóval max, hogy ne haljon meg 100k után, inkáb 2.0 tfsivel van értelme, azzal 220 ló körül, úgy már ok.Nem szép ez a 2 ajtós kasztni amúgy.Na mind1, ezen a kiállításon úgyis csak ilyen izléstelen vackok vannak…merthát a feltűnési viszketekség meg az izléstelenség találkozik, menni kell mutogatni a kacatot.Vannak jók is, de az nem sok.
Itt a lehetőség, hogy vegyél egy “hülyegyerek” autót magadnak! Vese lerázós, bohóc autó!
Egy macskafejű, vastagszájú cigánygyereket tudok elképzelni ilyen giccses fostaligával! 🙂
Te meg szokás szerint nyomod az ostoba dumádat.
Inkább adj fel pár forintot a Toyotának. Épen megqrták őket 1,2 Mrd Dolárra az “élményfokozó gyilkos” gázpedálok miatt.
:-DDD
Ez a szín legalább olyen rémes, mint ez a menőmanó gyerek.
Jó kis reklám az autónak.
A DSG váltót mindennek tartom, csak nem élményfokozónak. 😀
1,4-es dupla feltöltésű hírhedt TSI-t még tuningolni 210 lóerőre? Egyébként tudom, hogy van hozzá gyári tuning is…ha-ha-ha… Ennél nagyobb orosz rulett nem is létezik. Egyébként is egy időzített bomba az a motor nem, hogy így.
Reménykedhet az eladó, hogy egy elvakult dilettáns fogja megvenni ezt az autót. Van egy pár. 🙂