Ne kérdezd a múltját! Toyota Paseo 15 évesen
Toyota Paseo 1.5, 1997 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vagánynak nevezhető, olcsó és nem csak virgonc, egész takarékos kupé is a Toyota Paseo. Ugye, hogy félmillió forintért nem számít a múltja?
Teljes mértékben körképünk címének megfelelő példányba botlottunk, igen, a Paseo sokkal inkább sportosnak tűnő, mint sportos modell. Alapját ugyanis a Starlet adja, tengelytávja miniautós 2,38 méter, hossza azonban kellő, több mint 4 méter, így a lejtőshátú kupé karosszéria rendelkezik is egy kiállással, ami adott esetben jól jöhet egy parkolóban, mondjuk egy diszkó előtt. Ezt tehát megadja a Paseo, meg persze az összes kupés jellemzőt is, amit akár nyűgnek is nevezhetünk, ám a célcsoport ezeket minden bizonnyal inkább szexepilként említené. Mélyre kell ereszkedni és ülni a passzentos helykínálatú utastérbe. Hátul csenevész a láb- és a fejtér. Az ülés ott formázatlan és széles, ennek ellenére csak kétszemélyes. Fejtámasz hátul egyáltalán nincs, az első pedig a háttámlával egybeépített.
Noha az első ülések is alig formázottak, a rövid próba alapján kényelmesek, az pedig csaknem biztos, hogy aki félmillió forintért megveszi, az nem hosszú távú ingázáshoz fogja választani. Hanem például azért, mert jóleső érzéssel lehet kikönyökölni az elektromosan mozgó, a sofőr oldalán lefelé automata (azaz egyetlen érintésre végigfutó) ablakon. Nagyon persze nem érdemes vagánykodni vagy felvágni, lámpától indulva például könnyedén szégyenben maradhat az 1,5 literes, 90 lóerős motorral hajtott Paseo.
Ez bizony nem versenyautó, 100 km/órára 10,9 másodperc alatt gyorsul. Nem lomha, de nem is kirobbanóan dinamikus. A sofőr persze mást érez, a 895 kilogrammos, azaz meglehetősen könnyű gép élénknek mutatkozik az emissziós normákkal még kevéssé sanyargatott benzinessel. És épp ez a szenzáció, nem csak formája, hanem vezetési élménye alapján is sportosnak tűnő modellt kapunk, miközben az egész illúzió.
Vezetni persze képzelgés nélkül jó a Paseót. Légzsákos, meglehetősen kifényesedett kormánykereke csak enyhén szervózott, jól kapcsolható az ötfokozatú váltó, amelynek karja végén a gomb szintén kopott, de még nem elnyűtt, s az elöl MacPherson, hátul multilink futómű is korrekt. Van némi csillapítás, az útfekvés nem hagy komoly kivetnivalót, a motor pedig egészen jó! Járása egyenletes, hangja alapjáraton szinte nincs is, forgatásra pedig a vérpezsdítésből is kapunk egy csírányit. Higgadt vezetéssel 7 literes, a Paseo szemét kitaposva 10 literes fogyasztást kaphatunk. Ez nem rossz ajánlat, ahogyan az sem, hogy a csomagtér – kupé karosszériához mérten - alapesetben is egész nagy, 277 literes, ráadásul a hátsó támla döntésével bővíthető is. Hangárt úgy sem kapunk, de szükség esetén beférhet egy vasalódeszka, vagy bármi egyéb nem túlzottan, de azért méretes cucc.
Összességében döbbenet, hogy az ismeretlen modellnek számító Paseo 15 évesen is mennyire mókás autó. Nem, nem komoly, csak játékos. Egészen virgonc, s mint egy Toyota, elnyűhetetlennek tűnő. Előéletét nem ismerjük, de a nyári kalandoknál amúgy sem szokás azt firtatni. Órájában 252 ezer kilométer látható, ami akár igaz is lehet. Ez viszont ne számítson, lényegesebb, hogy most mit tud. S ha valakinek tetszik az 550 ezer forintért kínált gép, s még egy megbízható szerelő is áment mond a kisebb-nagyobb korábbi sebekkel biztosan rendelkező autóra, érdemes lehet rá alkudni, hogy félmilliós legyen, nyári kalandnak vagy nyári kalandokhoz biztosan jó lesz.
Netti! Ez nagyon tetszett! Pontosan egy ilyen hozzászólás kellett ide,mert mindíg az akar okosabb lenni akinek még nem volt ilyen vagy hasonló szuper kis járgánya.
Nem olvastam végig a kommenteket, mert a hajam égnek állt 1-2 től. Nekem egy ilyen kis csajos autóm, van, immáron 8.éve. A múltját én is merem az autómnak 3 éves korától nem egy nyári kézlógatós a kapcsolatom vele. Egyébként a cikk írója ha csak egy kis erőfeszítést tett volna tudná hogy az a toyota tercelből fejlődött modell. Szerviz igénye nulla, nagyon jó kis maximálisan strapálható autó a maga 1.5 és kategóriájában, és suzukihoz véletlenül sem hasonlítható….. Könnyű kasznijának köszönhetően nagyon jól teljesít a kis motor, és bátran el lehet vele indulni a lámpától. 8 év alatt sose kellett szégyenkeznem miatta, pedig már a 230 ezredik km-ét tapossa. Nyilván egy agyon tuningolt több száz lóerős autóhoz nem hasonlítható, de a városi kategóriából bármelyik autó maximum a csinos kis fenekét bámulhatja. 1-es 2es 3asban nagyon nagyon jól húz meglepődne szerintem itt az összes tapasztalt hozzászóló, nyilván 4es 5ösben nincs olyan autó amit egy másik, kategóriája feletti nem tud megelőzni. Soha a közös kis életünkben nem volt olyan hogy alul maradjunk, pedig nem egy zúzos zenét bömbölő le sötétített, autót aláztunk le a lámpánál az aszfaltig lógó kezű pancser sofőrjével együtt. És ezek a pillanatok bármit megérnek!!!!! 🙂 Főleg nekem lány létemre 🙂 Életem legjobb döntése volt annó ez az autó és míg élek megmarad majd hobbi autónak.
“végig röhögtem a hozzászólásod:D”
Hát nézd, egészségedre. Végülis tényleg vicces, hogy ma már szinte mindenre ráhúzzák a kupét (eddig tényleg Tordai István meg a “legszebb kupé az astra” beszólása tett be a legjobban [url]http://www.youtube.com/watch?v=044dpBpApz8[/url] [url]http://www.youtube.com/watch?v=_hGrWf5bLmk[/url]), már várom azt a napot amikor a Toyota IQ, Smart ForTwo kaliberű kiskocsikat is kupénak nevezzük 🙂
Jaaah, hogy ez tigra-kategória??? Így már vágom, kösz.
Nekem belülről tisztára régi Suzuki Swift.
Műszerfal, kormány, kapcsolók, még az üléskárpit és a műanyagok is tisztára swift.
Ami persze nem baj mert tartós.
Már leírták előttem a jó választ, de végig röhögtem a hozzászólásod:D
A válasz szerintem, hogy ez a kupé kategória mostoha kislány testvére, amit inkább csajoknak terveztek csak rosszul reagált rá a piac és azóta sem merte kimondani senki. Tovább nem mondom, mert kitiltanak:D
f*sza, csak nem birom 1 hsz-ben megfogalmazni:
összességében ez inkább egy átmenet lenne, a kétajtós szedán és a kupé között. Csak ellenpéldának: voltak ilyenkor honda civic-ek is, szintén kupénak csúfolt 2 ajtósok, 90 lóval, de nagyobb tömeggel. szóval biztos nem rossz. de én még az a fajta barom vagyok, akinek az igazi kupé mondjuk a supra, celica, 350z, cayman stb. (ennél nagyobb f*szság már csak az Astra GTC kupénak csúfolása)
Szóval ha ’97-ben ott áll előttem egy paseo és egy celica (biztos drágább volt, nem néztem meg) tuti ez lett volna:”Mi a francnak vegyek Paseot, amikor itt a celica, izmosabb, egyértelmű kupé.” Mi volt ennek a kocsinak a célja? Jól mutassak benne, meg érezzem jól magam, de ne menjek túl gyorsan ill. ne fogyasszon sokat?
*lóerővel
azért, mert kupé. Sportkocsi lenne kasztni szerint, de motorikusan messze elmarad attól. 1993-1999 közötti celica-ba 1.8-2.2 -es motorok voltak(akár 250 lőerővel is, bár az ha jól emlékszem japán belpiacos), ebbe tényleg vicc az 1.5-ös 90 lóerős motor. Ha sedan lenne, semmi gond nem lenne vele. De egy kupéba könyörgöm….. Skoda nagyon régen gyártott már kupét, ott azért nem gáz a 90 lóerő. de ez sportkocsinak akarna mutatkozni. Ehhez képest az 1975-ben bemutatott Golf GTI-ben 1.6-os 105 pacis motor volt. Annak már több mint 15 éve, és valljuk be, az csak egy hot hatch, nem kupé. Ebbe a celica motorjait kellett volna betenni, csak akkor meg konkurenciát csinált volna magának házon belül a toyota. Másik meg, hogy akkor kap külön motort, az megtolta volna a tervezési és előállítási költségeket. Összességében a celica mellé tök felesleges volt ezzel kijönni. Egyébként biztos nem rossz, ahogy írják is, csak 895 kg-os, de nekem mondjuk 950 kg-al, 2l-es motorral kb. 150 lóval elfogadhatóbb lenne.
Nem is olyan rég, egy Skodát dicsértek, über nagyon, ilyen adatokkal, ez akkor miért illúzió ennek a vasnak a teljesítménye, 15 évvel ez előtti Skodát, vagy Vw-t hozzatok ide, oszt el is foszlik, az illúzió.
Jok az ülések..
Tiszta Model S…