Fékezi a használtautó-import növekedését a drága euró
Továbbra is nő, de már nem olyan gyorsan a használtautó-import mértéke
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csökken a prémiummárkák, nő az idős autók aránya a drága euró miatt egyre lassuló ütemben növekvő autóbehozatalban.
Míg év elején a tavalyi mennyiség másfélszerese is érkezett használt autóból, júliusban már "csak" bő harmadával nőtt az import (Forrás: Használtautó.hu/Datahouse)
„A legutóbbi három hónapban a behozatal növekedésének mértéke 34-37 százalék között mozgott, szemben a korábban megszokott 50 százalék feletti szinttel” – mutat rá Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. – „Ez egy trendforduló jele lehet: míg korábban sem a vagyonszerzési illeték idei kiterjesztése az import használt autókra, sem a 280-as szintről fokozatosan dráguló euró nem tudta visszafogni a behozatal viharos bővülését, úgy tűnik, a mostani, tartósan 310 forint felett beálló árfolyamszint már érezhető küszöbértéket jelent.”
Egyre öregebb autók özönlenek az országba
A relatív drágulás nem csupán a lanyhább növekedésben érhető tetten. Az anyagi lehetőségek beszűkülését jelzi, hogy a vásárlók egyre idősebb autókat tudnak csak megengedni maguknak: míg 2013 elején a behozott autók 54 százaléka volt legalább 10 éves, mára ez az arány elérte a 60 százalékot. Az öregebb autók több műszaki probléma felmerülését valószínűsítik. Ráadásul a fő importforrásnak számító országokban, például Németországban sem ismeretlen az óratekerések gyakorlata. Kérdés, hogy mindezek miatt később a vásárlók hány százalékának kell majd idehaza kényszerűen ismét a zsebébe nyúlnia, hogy a korral járó meghibásodás vagy az elmaradt karbantartási lépések miatti problémákat orvosolja.
Használtautó-import top 10 márka és modell - 2014. január-július
Hely | Top 10 márka | Példány | Hely | Top 10 modell | Példány | |
1. | Volkswagen | 7547 | 1. | BMW 3-as sorozat | 3202 | |
2. | Ford | 5492 | 2. | Volkswagen Passat | 2490 | |
3. | BMW | 5453 | 3. | Volkswagen Golf | 2035 | |
4. | Opel | 4945 | 4. | Audi A4 | 1794 | |
5. | Audi | 4023 | 5. | Ford Focus | 1677 | |
6. | Mercedes-Benz | 3736 | 6. | BMW 5-ös sorozat | 1165 | |
7. | Renault | 3011 | 7. | Ford Mondeo | 1133 | |
8. | Mazda | 2000 | 8. | Mercedes-Benz A-osztály | 1111 | |
9. | Fiat | 1748 | 9. | Audi A6 | 960 | |
10. | Toyota | 1716 | 10. | Opel Zafira | 906 |
Kezdenek háttérbe szorulni a prémiummárkák
A kedvezőtlen árfolyam-elmozdulás másik jele a prémiummárkák arányának lassú csökkenése. Míg tavaly a Volkswagen után még a BMW volt a második leggyakoribb autómárka a behozatalban (11 százalék feletti részesedésével), a helyét idén a 2013-ban még a negyedik helyen szereplő Ford vette át. Az Audi aránya jelentősebben, 8,3 százalékról 7,6 százalékra, míg a Mercedesé minimálisan, 7,1-ről 7 százalékra csökkent.
A behozott autók bő harmadát három márka, a Volkswagen, a Ford és a BMW adja, az Opel, az Audi és a Mercedes további 23,9%-ot tesz ki, 41,4%-on osztozik az összes többi márka (Forrás: Használtautó.hu/Datahouse)
Darabszámot tekintve persze továbbra is valamennyi vezető márka behozatala növekedett, hiszen a használtautó-import az első hét hónapban továbbra is 43 százalékos bővülést mutatott a tavalyi évhez képest. A növekvő autóbehozatal a hivatalos statisztikákon túl a hazai használtautó-hirdetések számain is meglátszik. A Használtautó.hu rendszerében is mind több a friss importként eladásra kínált használt személygépkocsi. A növekedés elsősorban az átlagnál idősebb, 12-18 éves autók esetében jelentős. Ebben a körben az elmúlt évben bő másfélszeresére, 10-ről 16 százalékra nőtt a külföldről frissen behozottként meghirdetett példányok aránya.
Jönnek a levetett, álomautók ezerrel. Csak egy a baj: úgy okádja mind a füstöt, hogy mögötte haladva nem lehet látni az út szélét! 🙁
Megvenni, aztán a karbantartásra már nincs pénz; a szokásos mentalitás.
Rokonom 14 éves “csúcs” M-packettes, xenon, bőr, gengszterfekete BMW 320D-je csak 11 hónapja van javítás alatt. Adagoló elektromos része 200e km felett gyakorlatilag megsemmisül a rázkódástól, pillangó szelep beesik a dugattyúhoz (gyárilag) és még lehetne sorolni a 100-ezres tételeket.
Ja, majdnem elfelejtettem, amikor ment – kis túlzással – füstöl mint egy ZIL és kerreget, mint egy traktor.
Szép jövő!