Vagy ez, vagy a gyaloglás – Suzuki Swift használtteszt
Suzuki Swift Sedan 1.3 GL, 1999 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Swift még ma is a legjobb igásló. Pláne, hogy egy ilyen 79 ezret futott, nagypapás példány sem drágább 250 ezer forintnál.
Jaj, ne már! Mindig a régi Swiftet kell nyomatni? Jogos az észrevétel, de a mai magyar rögvalóságot ismerve még mindig nincs nála jobb és olcsóbb kompromisszum, a havi buszbérlet árszintjén. De ne fussunk ennyire előre. Ízlelgessük kicsit a swiftezést. Többször hallottam, hogy a régi Swift a mai kor Trabantja, de ez nem igaz, mert a Swift sokkal közelebb van egy autóval szemben támasztott alapigénykehez, mint szegény Trabi valaha is volt. Hiszen a Swift minden funkcióját egész tűrhetően ellátja még ma is. A lámpái, ha nem túl porosak adnak elég fényt, töröl az ablaktörlője, a fűtés, párátlanítás is működik benne, sőt még hátsóablakfűtés is van. Ezzel máris elverte a zwickaui rémet. Ráadásul egy Swiftben tényleg el lehet már férni négyen, ha muszáj, akár több száz kilométeren át is. És ha az 1.3-as négyhengeres, "nagy" motor van az orrában, akkor jól kipörgetve nem is képezünk vele forgalmi akadályt.
Ugye mennyire kicsik az elvárásaim? Nem értek egyet a Swift egekbe magasztalásával sem, de szerintem lesajnálni is felesleges. Igyekszem minél objektívebben értékelni ezt a fehér szedánt, amit korábban a barátnőm nagyszülei használtak. Mire jó ma egy ilyen? Az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján remek pótlék. Pótlék, ha a mindig kölcsönkérhető családi Peugeot 106-os éppen foglalt, és ha sem a rokonságban fellelhető "rendes" autók egyike, sem pedig valamilyen tesztautó nem kényeztet éppen. Akkor kerül elő Suzy, mostanában egyre gyakrabban. Vitt már szegény társadalomkutatókat észak-magyarországi falvakba, és használtuk esőkabát helyett is.
Ezalatt a már említett mellékfunkciók felett indexelt, kanyarodott, néha gyorsított is és volt egy vészfékezéses kikerülési manőver is. Bizony, rendesen felfújt gumikkal azt sem lehetetlen vele megúszni. A Swift a legrosszabb vegyes használat mellett is elcipel négy embert csomaggal 6 liter körüli átlagfogyasztással, ezért elkezdtünk átszokni rá a 106-osról. Mindeközben - bármilyen vicces is - élmény a vezetése. Beülünk jó mélyre a kis üléseibe, rendesen kilátunk vékonyka tetőoszlopai mögül, kapcsolgatjuk a nem túl pontos, de egész rövid úton járó váltóját. Szervótlan, méretes kormánya parkoláshoz nem a legtutibb, de városi manőverezéshez elmegy. Alul nem nagyon akar húzni, de hamar meg lehet szokni, hogy 60 alatt felesleges ötödiket kapcsolni. Összeszokunk és elkezdjük kicsit pörgetni. Hallod, ez tök jól megy! Igen, mik egy élményautó ismérvei? Alacsony üléspozíció, kézközelbe eső váltó és pörgős motor. Ezeket az esztergomi atléta is tudja. És közben nem kell félni a sebességtúllépés miatti bírságoktól sem. Fordulatszámmérő híján csak a sebmérőt nézzük, ami mindig viccesen alacsony értékeket mutat.
Fontos, a ló és a lovas összhangja - megtanultuk a Mazda MX-5 filozófiáját. Na, az a maga módján itt is megvan. Persze kézifékrángatással nem égetjük magunkat. Elég meggyőző az is, ahogy a szokatlanul pattogós futómű kanyarban küzd az alacsony önsúllyal. Elöl átlag MacPherson a felfüggesztés, hátul viszont kettős keresztlengőkaros, azaz valóban teljesen független. Hiába kapják fel a fejüket, itt is igaz a lózung, hogy úgyis mindent a hangolás dönt el. A Suzy ócska, kicsit gyári hibás Berva gátlói, meg a hátsó stabilizátor hiánya a 155/70 R13 méretű gumikkal úgysem teszi kanyarvadásszá. Kár is kurtítani a gyári rugókat és rárakni a nagy felniket, azokkal csak még jobban zötyög. Közben meg csavarodik a karosszéria, de olyan mértékben, hogy az új autókhoz szokott ember azt hinné, ki fog nyílni az ajtó.
Nem esett szó még a formájáról, de újat úgysem lehet már írni róla. Legyen annyi elég, hogy ez a Swift az 1988-ban bemutatott japán Suzuki Cultus egyik változata. A magyar Swift-gyártás 1992-ben indult, így már a ráncfelvarrott verziók készültek Esztergomban. Ezt követte 1998-ban egy újabb, ebből a szériából való ez a fehér is. 2000-ben jött a következő, új hűtőmaszkkal és egészen 2003-ig készítették, addigra az elkopott présgépek miatt gyárilag óriási illesztési hézagokkal. Időközben már szériában két légzsákkal és ABS-szel, mivel ez európai előírás lett. Ezek sem teszik Volvóvá, annyi biztos, de nem kell bedőlni a rémhíreknek. A Swift semmivel sem kevésbé biztonságos, mint bármelyik 25 évvel ezelőtti kisautó, vagy bármi más az árkategóriájában. Ebben a GL-ben viszont nincsenek biztonsági extrák, sem másmilyenek. Van egy rádiósmagnó digitális tunerrel, de az is utólagos beszerelésű. Bezzeg a jó kis kihúzható tetőantenna, az gyári.
Szóval a Suzuki értékei lekorlátozhatóak a mobilitás garanciájára, mert elromolni nem fog, az szinte biztos. Mára már megindult a rozsda a legtöbb utcán tartott példányon, de ha valami tényleg tönkremegy, akkor sem lesz drága a pótlása, bontott alkatrész is van bőven és a közeli szerelő is meg tud oldani mindent. Az 1.3-as nem fogyaszt olajat, nem forralja a vizet, nehéz meggyilkolni, bár manapság egyre több kéken füstölőt látni. Kipufogót viszont időnként cserélni kell, ezen sem az eredeti a hátsó dob és lassan már újra kilyukad.
Összességében simán egy használható kocsi ma is a régi Swift. Legutóbbi piaci körképünkbe is bekerült a szedán, mert persze kompromisszumként de családi használatra is alkalmas. 2000 utániakat is ki lehet fogni 300 ezer forint alatt, fölötte jut már szervokormány és akár ABS is. Ez a fehér példány olyan 250 ezer körül érhet, mert még nem futott 80 ezer kilométert sem. Hiába ment keveset, életkora látszik rajta nagyon. Az ablakok melletti rései tele vannak halott rovarokkal, a 15 éves ülések szivacsa morzsolódik.
Nekem is van egy. 94-es 1.3. A cikk jól leírta a jó dolgokat.
Na, itt az árnyoldala:
baromi könnyű az eleje, emiatt már egy közepes vizes emelkedőn is jöhet a meglepetés, ugyanis nem tudsz vele elindulni!
Ez még a kisebbik baj, de ugyanígy megállni sem lehet vele. Télen, közepesen saras földúton már teljesen reménytelen.
Félcenti mély tócsákon már 50-nél képes felúszni téli gumival is, nagyon észnél kell vele lenni mert hamar jön a piruett. Szerintem ezért is van ennyi törött példány belőlük.
Ezenkívül zajszigetelés nulla, minden hallatszik és baromi zajos az utastér.
130-nál kiabálni kell, amúgy jó hosszú az 1.3 8 szelepes váltója, sokkal többet is megy ha elég bátor az ember. Én 150-nél tovább nem forszíroztam, olyan mintha mindjárt elrepülne az autó.
Kipufogó törik állandóan mintha muszáj volna. Belsejében minden műanyag zörög-csörög, belső-külső kilincsek folyamatosan törnek mindegyik régi swiftben. Úthibákon már már félelmetes mértékben mozog bent minden. El se merem képzelni mi van ha nekimész valaminek.
Egyébként tényleg elvan 6 literrel, 6,5-llel pesten is. Igénytelen egyszerű szerkezet, otthon is cserélhető minden, filléres alkatrészárakkal.
Futárkodni ideális, arra is használtam egy ideig.
De soha többet nem veszek, mert hiába megbízható, de rettentően silány autó. Inkább tankoljatok egy literrel többet bármi másba, nem éri meg ezekben szenvedni.
nekem egy ’94-es Swiftem van. Imádni való. Tényleg sok a leharcolt, egyre rosszabb állapotú kis suzuki 😀 De szerencsére én jó vételt csináltam. 18 éves és nem rozsdásodik sehol, hihetetlen tudom, plüss ülések pedig kifejezetten kényelmesek, Működik a távirányítós zár is hibátlanul. Nincs karc, jól megy semmi gond vele. De ezt bizony ki kellett fogni!!! Láttam 3x rosszabbat is kicsit olcsóbban, szóval sok már a rossz példány. Ja és a kuplung benyomásához sem kell erőt kifejteni, ami néhánynál már előforduló hiba. Sajna szervó nincs :/
Hát, ahogy nézzük. Pl . G astrában sem feltétlenül volt klíma és 4 elektromos ablak. Persze abban az időben, ne 15 évvel későbbi állapotokat nézzünk.
Bődületes technikai bravúrok. Igen, eltelt 20 év 🙂 De ez a technikai bravúr az autók fogyasztásán nem látszik.
2× olyan nehezek, és kb 1,5-2,0 × annyit is esznek a benzines autók. Érdekes. A bonyolult technikai bravúrokból következnek a hülyeségek, mint például a műanyag szívósor, meg a minden mindennel egybeépített elektronikai műanyag szar. A magas meghibásodási hajlam, persze 3× ár, és dupla fogyasztás árán.
Kónuszos hangszóró? Kicsit el vagy tájolva, ugyanis a régi swiftekbe egy IGEN JÓ minőségű hangszórót szereltek (DLS 124F) nézz utána a paramétereinek, azt ajánlom 🙂
http://dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_685
Viszont a hiba az volt a képletben, hogy koaxiális hangszóró. Ezzel még semmi baj, csak iszonyú rossz helyen van… Lenn a térdnél, ahonnan a hangok a basszust (10 centis mérete lévén nem sok) leszámítva semmi nem jut el az emberig.
Sokan átépítik az ajtókat 16,5 centisekhez, komponens hangszórókkal. Én maradtam a 10-eseknél, de magas árkategóriás komponens szettel, kétutas hangváltóval. Plusz az ülés alá beépítettem egy mélynyomót 🙂 Csak befelé szól minden, nem kifelé buffog.
Nekem nem volt még suzukim , de volt viszont fiesta mk4-esem 1,3 as motorral ,biza télen 8 l kostólt ,( a városba) meg is lepődtem, mert 5 l mondtak , hogy fogyaszt 🙂 . Annyi hírdetést olvastam mind, 5 l fogyasztás írtak. Én azt mondom amíg ki nem probalod ,abban bíztos lehettek , hogy mindenki a saját tyúkját dicséri. Egyszoval míg ki nem probálsz egy suzukit, addig nem nagyon lehet vélemény felmérésed, lehet de az nem tükrőzi a valóságot.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=y1X765LCr1Y [/url]
ez a széria 70 Le-s, de ehhez tegyél még 30 lóerőt, és 80 Nm-t (100lóerőre van chippelve)..plusz ne egy boyracer sofőrt képzelj magad elé aki csak egyenesbe tudja nyomni neki
Nekem volt 2003 ban Swiftem és imádtam! Akkor egy Lada után második autó volt az életemben.Ég és föld volt a kettő.Nagyon sok helyre jártunk vele kirándulni.Aztán ahogy szokott lenni ha az ember tud akkor vesz komolyabb kocsit.Ma már Forddal járok de attól még kellemesen emlékszem vissza a 10 évvel ezelötti Swiftemre.!Nekem az volt a csúcs és imádtam dehát változnak az idők. Az már más kérdés hogy ma már nem kéne!Jó múltkor volt szerencsém visszaülni egy Swiftbe és megtenni vele pár száz km-t hát már nem azok az érzéseim voltak mint anno 10 éve.100km/h felett kaptam egy oldalszelet azthittem kérhetem a felszállási engedélyt a 750kg kasztnival.Az a pár száz km alatt úgy elfáradtam a menetzajtól a csörgő kattogó dolgoktól mintha megtettem volna egy Budapest-Hamburg távot.Dehát ez mindig így van.Ha az ember már jobból ül vissza egy szerényebbe akkor már nagy a csalódás.Strapabíró autó sokmindent kibír csak ütközni még véletlen se ütközzön vele senki.És azt is fenntartom hogy kisgyerekes családoknak felelőtlenség gyerekeket beültetni egy swiftbe!Lehet azt mondani hogy de ha csak errre futja? Akkor azt mondom inkább a busz meg a villamos.Én egyszer kb 20 km/h val csúsztam bele egy kisteherautóba mondani se kell elgörbült az egész zárhíd az egész olyan volt mint a papír.Ma már abszolút más a közlekedési morál mint akár 10 évvel ezelött.A járműpark is megváltozott Sok a nagy teljesítményű erős kasztnis autó.Én biztos hogy már nem ültetném bele a gyerekeim! Dolgozni futni rohangálni vele azonban első osztályú lehet még ma is,és fenntartom hogy munkás igáslónak tökéletes lehet az alacsony fenntartása miatt.
Nagyon jó autó a régi swift!!! Tudom miről beszélek már több márka volt , van a kezem alatt!! De valahogy mindig a “suziban” bíztam meg jobban mert amíg volt már több darab is szerelőt nem látott egyik sem.
ki ellen, mi ellen akarsz kiállni? Suzuki ellen? Corsával? Az első 100 méter után hydrotőkés lesz!!! Fos!!!!
Mi mennyit ér, az igen csak szubjektív dolog.
Mint írtam, minden annyit ér amennyiért megveszik. A Suzukit pedig nagyon sokan megveszik, mert értékarányos autó.
Szerintem sokkal több más gyártó van, akik felül értékelik a modelljeiket. A nevet kell megfizetni és az igazi minőség, tartósság a béka segge alatt van.
ez most mi? levertem DB9-et, M3-at, AMG, RS5? nem semmi, biztos tolattak…hát ha a Mazdámmal nem is (mert sajnálnám szegényt), de öcsém 1.3-as Corsájával szívesen kiállnék ellened 🙂
hidegen, vagy akár melegen nem csak a szelepszár szimmeringek “kopása” , vagyis megkeményedése okozhat kék füstöt…sokan simán rámondják ha eladják a kocsit hogy: csak a szimmeringeket kell cserélni, mert öregek…aztán jön a sírás ha a szelepvezetőket is cserélni kell, esetleg jó esetben csak gyűrűzni kell a kocsit, mert az olajlehúzó gyűrűk megszorultak a horonyban…csoda nincs, a szimmeringek csak a legritkábban szoktak magukba tönkremenni….(inkább “szétveri” a kopott szelepvezető miatt a szelep szára)
Ha pedig menet közben is köpi a kéket, főleg gyorsításkor, ott már nem a szimmering a ludas….
de a Suzi amúgy jó autó, filléres az alkatrész hozzá, otthon is jól lehet javítani , keveset fogyaszt, de ez azért nagyban betudható a könnyű kasztninak, aminek a hátránya ha nincs kezelve rendesen, hogy rohad…
Nekem is volt egy 1,3 GLX 94-es példány.
Nagyon szerettem de egy külföldi út miatt el kellett adnom.
Senki nem hiszi e,l de lerongyoltunk vele nyaralni óra szerint 150-el 4-en telerakva és nem evett átlagban 6,8-nál többet. Egyik kollégám vette meg, de náluk gyerek, kutya stb. nem volt éppen fényes az állapota az utolsó alkalommal mikor láttam Szüzit.
Nem is volt rossz a maga idejében, a maga kategóriájában. Csak sokan felejtik el, h alapvetően egy ’88-2003-ig gyártott modellről van szó, ami csak facelifteket kapott, de ez idő alatt nem volt modellváltás. Egy Corsa A, Polo mk2, Fiat Uno, Tipo sem voltak jobbak ennél a swiftnél, sőt ezek még régebbi konstrukciók is, de ’88-’94 környékén még ezek mentek a swift ellen. De sokszor olyanokkal találkozok, h kategóriákkal feljebb emelik…
Ez tényleg nem jellemző, csak feljebb árazni mint amennyit ér. Amúgy nem nézem le.
Azért, mert lenézed a Suzukit azért még nem kéne negatív irányban elfogultnak lenned.
Az árból komolyan lehet alkudni és minden annyit ér amennyiért megveszik.
A takarós példát meg igen csak félreértetted. Mindig szánalmasnak tartottam, amikor egy gyártó ki akar tűnni a többi közül az “átlag feletti” fejlesztéseivel, de még nem tart azon a szinten, hogy ezt megtehesse a minőség romlása nélkül. Ez a Suzukira nem igazán jellemző. 🙂
Ezért mondtam a többieknek hogy nem kell az egekig magasztalni egy autót sem.
Mindjárt jönnek a megmondó emberek, akik nem fogják érteni az iróniát és belekötnek 😀
Jajj irigykedsz a japán technikára….. Lehet h 4-5 milla az alapára, de ennél jobb a világon nincs. Haverom a Rolls Royce Phantomját cserélte egy ilyenre, és sokkal elégedettebb mint a Rolls-al volt. Csendesebb, megbízhatóbb, jobban is gyorsul, és még biztonságosabb is. Jah, legutóbb körbeautóztam vele egy Gumpert Apollo-t a zöld pokolban 🙂 szóval sokkal jobb, mint egy több szász millióba kerülő szupergép, minden szempontból nézve. A haveromé most 2 évés, van benne 14 millió km és még olajat sem kellett benne cserélni…. full gyáriak a szűrők, fékek, fékbetétek, minden!! 1 db alkatrészt sem kellett még cserélni. Mások meg természetesnek veszik, h időnként cserélni kell ezt-azt a kocsiban, és kitalálnak olyan baromságokat h “kopó alkatrész”. A japán vasakban ilyenek nincsenek. A fogyasztásáról nem is beszélve. Pont múltkor versenyeztem egy Aston Martin DB9 ellen: mondanom sem kell h lehagytam a francba, úgy körbeatóztam h a tükörben sem látszott már belőle semmi (mondjuk a kereszteződésben lefordult jobbra, de ez most lényegtelen), és ez még semmi: az Aston 22 l-t fogyasztott 100 km-en, a kis suzi meg 1,5 l-t kér 200 km-en!!! Na ez a valami 🙂
Másik ismerősöm legutóbb mikor átült az új S Klasse-ból, elájult h milyen kényelmesek benne az ülések a Mercihez képest. Következő hónapban le is cserélte a mergát swiftre, azóta sokkal kiegyensúlyozottabb lett az élete. Még az anyósa is felgyógyult a tüdőrákból, mikor megtudta h az új swifttel jár. Na ez az a technikai csoda, amit semelyik másik gyártó nem kínál…. mindezt 4-5 millás alapáron! (még valami: a környéken az összes “csodagéppel” járó retteg amikor meghallja a kis 1.3-as hangját. Gondolok itt elsősorban az M3, C 63 AMG, RS5 tulajokra!!! Gondolhatod miért 🙂 kikaptak már párszor…)
Aki tovább nyújtózkodik az pont az új suzuki a fapados, 4-5 milliós (alapáron!) újkorától rozsdás szarokkal. A régi tényleg pont jó volt arra amire kitalálták, azaz városi nyúzósnak de kicsivel sem többre.
Igen sok autógyár van, ahol tovább nyújtózkodnak mint ameddig a takarójuk ér.
Te esztelen (kempelen) módon ezeket favorizálod. Ennyit tudsz. 🙂
Ebben teljes mértékben egyet értek. Ugyanezek a tapasztalataim! Arról én is hallottam hogy a kitűnő állapotúakat hamar elkapkodják. Pizzafutárkodásra a legalkalmasabb.
Andris94: én az átlagról beszélek. Amikor autót vettem, körülnéztem a használtpiacon az összes régi swift le volt pukkanva és biztos hogy volt bennük 200ezer km. A zár és a csomagtérajtó teleszkópja mindegyikben rossz volt.
Amelyik jó állapotban van azt 1-2 nap alatt elviszik.. Jópár példány tényleg jó állapotban van, de swiftből több százezer fut magyarország újtain…
Továbbá nézd meg a pizzafutárokat: felének régi swiftje van. Mennek napi 100+km-t. Elindítják, leállítják, nyomják neki mert időre dolgoznak. Pénzt nem költenek rá, mert majd vesznek újat..
A kék füstről: akkor füstöl kéken ha olajat eszik. Az enyémbe is kezd elhasználódni a szelepszárszimering, hidegbe szoktam is figyelni az olajszintet. 1 liter olajat utána is kellett öntenem a télen. Most hogy jó idő van, már szinte semennyi olaj se fogy el…
Nem törvényszerű, nem norma az, hogy egy autó fenntartása minél többe kerüljön…
Ha mégis, az inkább az autógyár egoizmusát tükrözi, mintsem a vásárló érdekeit helyezné előtérbe.
f&ä valamint abban nem értek egyet veled, hogy ezek szét vannak használva, mert van egy jó pár példány ami ma is megállná a helyét szalonautóként, de abban egyet értek hogy ez nem a gazdagok kocsija, és örül az ember ha tudja tankolni.
skylaw egyébként igaz amit írtál sokan az egekbe magasztalják. Ebben igazad van, egyik autó sem tökéletes, de ebből az árból szerintem a legtöbbet hozta ki a Suzuki! 🙂
Korábban bérautóként pár napot használtam 1.3-as Swift Sedan-t. Meglepően kedvező fogyasztási eredményt kaptam. annak ellenére, hogy benzinmotorról van szó.
f&ä 12 éves 1.3 16V Swift Sedan GLX-ünk van (150ezer km-t futott). Igaz amit a cikk írója írt, hogy nem eszi az olajat, nem forralja a vizet és hogy nehéz meggyilkolni. De az is igaz, hogy hidegindításnál pár másodpercig kék füstöt ereget, ez a szelepszár szimeringek kopása miatt van. (amit LG is leírt). Ettől nem eszik semmivel többet az autó.
Egyébként nem kell az egekbe magasztalni ezt a kocsit. Jó és kész, elvisz ahova kell. A hátrányai nálam: rosszabb kanyarvétel mint az átlagnál, kicsit lehetne puhább a fűtómű, valamint kényelmesebb ülések. Amiben nekem kitűnik a korabeli kategóriatársaihoz képest, az az, hogy kevésbé rohad (ez a gazdától is függ), valamint a könnyű kasztni (854kg) és a remek, pörgős 16 szelepes motornak köszönhetően gond nélkül legyorsulja az erősebb 1.6osokat is akár. 1-es, 2-es 3-asban nagyot húz, a többiben nem igen kiemelkedő.
A zár egyébként típushiba a swifteknél. Meg a 5 ajtósokba a csomagtérajtó teleszkópja is. És a szelepszárszimering is.. Nem kell azért úgy beállítani mint ami sose romlik el. Tényleg keveset fogyaszt, de nagyon sokat segít a nagyon-nagyon hosszú váltó és a pehelykönnyű karosszéria.
Alapból én se nevetem ki azt aki ilyennel jár, de egyes Suzy tulajok hajlamosak átesni a ló túloldalára… Néha-néha szoktam is nekik mondani hogy a telefonom többe került mint a szarod. 🙂
Hiába magyar mentalitás…még a cik-író is részben lebecsülte a Suzit.
Nekem a többi autóm mellet már a 4-ik 1.3 -asom van. Eddig eggyel sem volt semmi gond. Szervízt egyik sem látott az olajat is magam cserélem. És nem igaz hogy nem kényelmes, magyar távokra /1-2 órás utak/ nagyon is elegendő. Mit ér hogy más autók mehetnek 250 kmh-vel azokkal csak a radarkasszát lehet tölteni de a Suzi is bírja erőlködés nélkül a 130-140-et. És valóban a javítása, karbantartása magyar zsebekhez mért. Kár hogy már az új modellek tele vannak drága alkatrészekkel! És azok ára is már nem versenyképes.
Nem vitatom.
A Suzuki extrák azért ma már egyáltalán nem tartoznak sehol az elromló alkatrészek közé. A kp. zár, a villanyablak stb. egyetlen konkurensben sem jelentős hibaforrás.
nem úgy a sokkal bonyolultabb és igényesebb futómű alkatrészek, a sokkal finomabb, erősebb, kultúráltabb motorok és hajtásláncok, a bődületes elektronikai bravúrok…..ezek egy mai autóban alapelvárásként szerepelnek, egyszerűen ezek nélkül ma eladhatatlan egy új autó….és ezek közül a Swiftben egy sincs. Mondok neked csak egyet: dinamikus hangszóró…a Swiftben hangszóró sincs, ha mégis, akkor egy kónuszos, papír membrános. Szarul szól, de ha nem ázik meg sokáig tart…
Nekem is 16 szelepes van, igazi hosszú távfutó, 130-nál 3500-at forog, a fogyi ilyenkor 6 liter.
A családban van egy 1,6 16 szelepes Dacia 105 lóval, utálatos egy jószág kínozni lehet vele, nem megy, nem kanyarodik, ha sokat kell vezetnem kezd kalap nőni a fejemre, míg a Suziban megfiatalodik az ember, sokkal dinamikusabb, a kanyarokat is patentül veszi, jó vezetni, no meg nem 10 litert eszik 130-ál. 🙂
Felszereltség függő a dolog, az enyémben elég sok extra van (lásd előző hoszzászólásom). 11 éves, nálam van 3 éve, ezalatt 60 kilométert mentem vele. Horvátország, autópálya, 4 személy, légkondi, bírt mindent.
SEMMI nem szart be rajta, kivéve a 2 hátsó fék munkahengert, azok berohadtak, ugye mert nem gyakran fékezem, hosszú távok miatt. Most van benne állítólag 188 ezer km.
Az igazság az, hogy a swift egyszerű konstrukció, még a 16 szelepes verzió is, a jól felszerelt példányok nyűgjei is kimerülnek egy esetleges vezetékszakadásban.
Leginkább a 2002-2003-ban gyártott 1.3 16V-k szoktak füstölni, a szelepszárszimeringek kopása miatt. WagonR-eknél is megfigyelhető ez a jelenség, mert azokba is ez a motor került. A 8 szelepeseknél ez 2-300ezer km-es futás alatt nem igazán jellemző.
Valóban rendkívül strapabíró, már 10 éve is az autózás európai minimumát nyujtó autó. Respekt!
Nincs benne semmi, így nem romlik el benne az, ami nincs. Ez az, ami csúnya félreértésbe és hamis minőség illúzióba kergeti a többséget. Ugyanis azon alkatrészek, amik ebben az autóban benne vannak, azok más autókban sem romlanak el. Csak emmeb ennyi alkatrész van, míg másokban 2x ennyi.
Mondom: akinek az autózás ezen minimális szintje az elegendő, az megtalálja a számítását. Mindenki másnak pokoli csalódás és egy rendkívül szar autó képei rajzolódnak majd ki.
Tenyészik a családunkban egy ilyen jószág.
Pár kiegészítés:
A szedánban és GTI-ben gyárilag van elöl-hátul stabilizátor. Tudom, mert nekem is ilyen van, csak épp ellenkezőleg a manager verzió (ABS, klíma, 4 elektromos ablak, szervo, elektr. tükör, központizár,riasztó, 2 légzsák) és persze a legjobb dolog, a csendes, erős 86 lóerős 16 szelepes motor.
A présgépes dolog hülyeség, bárki megnézheti az én 2003-as swiftemet összehasonlítva egy régebbivel.
A csavarodás valós dolog, de azért az ajtókinyílás megint hülyeség. Megemeltem az autó bal első oldalát, és annyi volt a csavarodás, hogy az ajtó kicsit nehezebben nyílt ki. Semmi deformáció nem látszott ekkor se.
sokan abban a tévhitben vannak, hogy a swift 8 szelepes motorja pörgős. Nem pörgős. a 16 szelepes az pörgős. Ettől függetlenül kell neki egy bizonyos minimum fordulat, hogy jól menjen.
Azt pedig végképp nem tudják, hogy ezek a swiftek 4. sebességfokozatban 1500-at forognak 50 km/h-nál, ilyenkor gyorsításhoz inkább 3. ba kell váltani, a motor se szeret ilyen alacsony fordulatokon járni.
Ami segít a fogyasztás alacsonytartásban még az, hogy 5.-ben 90-nél 2300-at forog, csendes, keveset fogyaszt.
Ami probléma, az valóban a rozsda. Ami még érdekes, hogy inkább a padlólemezt támadja, kívül-belül. a sárga piros színűek pedig bemattultak 5-6 év után sajnos. A metál fényezésűek szebbek, és tartósabb a lakk/festékréteg is.
Amúgy azt érdemes megfigyelni, hogy az utasok az anyósülésen kapásból nyakig felhúzzák a lábaikat a nyakukba első beüléskor, és úgy gubbasztanak. Mindenkinek el kell mondani, hogy nyújtsák ki a lábaikat (van annyi hely 185 centiig), mert alacsony az ülés 🙂
Az anyós térdének cirógatása azért meredek lehetőségnek tűnik… (Lásd 3. képalá))
Szerintem is nagyon strapabíró autók, jóval az átlag felett.
A rozsdára valóban figyelni kell, főleg a szakszerűtlen javítások után. Én egy 1,6-ost vettem 2010-ben 16 évesen 160.000km-rel munkásautónak. Jóval az átlag feletti komoly igénybevételt (rossz utak, nagy terhelés, utánfutózás) azóta is példásan tűri. Ha cserélni kell, csak is a Suzuki jöhet szóba.
“Az 1.3-as nem fogyaszt olajat, nem forralja a vizet, nehéz meggyilkolni, bár manapság egyre több kéken füstölőt látni.” Nem fogyaszt olajat, de mégis kéken füstöl? Akkor mitől? 😀
Ezek az autók manapság már nagyon el vannak használva. Akinek ilyen autója van örül, hogy tud bele tankolni, az autóra nem költ. Várható, hogy előbb utóbb megnő az olajfogyasztás…