Mondhat bárki bármit, ez egy jó autó. Suzuki Swift használtteszt

Suzuki Swift 1.3 GLX, 2001 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig több mint 100 ezret futott, 12 éves, szervokormányos és klímás, nem is nagyon zörög. Olcsóból megvan, olcsóért elvan. Swift használtteszt.


Tetszik még emlékezni arra a Swiftre, amelyről két hónapja írtunk? Azt a viseltes, de műszakilag hibátlan, 20 éves példányt 200 ezer forint körüli összegért hirdették és adták el a cikk megjelenése után szinte azonnal – ezekre az olcsó és olcsón fenntartható kisautókra folyamatosan van igény, pláne az ilyen ínséges időkben.
Sokan viszont nem vesznek ennyire idős és sok (értsd, több mint 200 ezer) kilométert futott autót, s bár még mindig relatíve szerény büdzséből gazdálkodnak, de azért „elmehetnek” mondjuk már 400-500 ezerig, tehát félmilliós árplafonnal keresnek minél fiatalabb, minél megkíméltebb és minél takarékosabb kocsit. Olyat, ami a ma már minimumnak számító extrákat megadja, azaz klímás, szervokormányos, ABS-es és 1-2 légzsákos. Erről szólt legutóbbi piaci körképünk, s ennek megfelelő jelen használttesztünk főhőse, ez a 2001-es, alig 105 ezer kilométert futott, második gazdás Suzuki is.


Ha ennyi kitérő megengedtetik: tetemes mennyiségű „régi” Swifttel volt már dolgom. Újonnan, de főleg használtként vezettem 1,0, 1,3, 1,6 literest, három-, négy- és ötajtóst, kézi és automata váltóst, kisebb-nagyobb tuninggal bolondítottat is. Hogy szervokormányos volt-e közöttük, bevallom, nem emlékszem. Ez a bordós-pirosas bezzeg az, meg ABS-es, 2 légzsákos, klímás, elöl villanyablakos, és visszapillantó tükrei is elektromosan állíthatóak. Van még távirányítású központi zár, CD-s hifi, voltaképp minden, ami kell. Még egy nem annyira élő bogár is a hátsó féklámpában – hogy került oda, jó kérdés.
Törve volt az autó? Nem. Mostani tulajdonosa 6 éve és 6 évesen jutott hozzá 35 ezer kilométerrel, vezetett szervizkönyvvel, számlákkal, vidékről – mint a mesében. 850 ezerért. Nem vészes karcok és horzsolások árulkodnak a napi – városi – használatról, utastere pedig a középkonzol jobb oldalát borító kopásnyomoktól és némi itt-ott látható szennyeződéstől eltekintve makulátlan. Nincs lelakva, lerúgva, kiülve, se toldozva-foltozva, a kormány és a pedálok gumija is jó egészségnek örvend. Hogy a kalaptartó egyik – már nem gyári – madzagja elszakadt? Szörnyű. Egy alapos takarítással és leheletnyi kozmetikával lazán újszerűvé lehetne varázsolni a 12 éves belteret, ez azért nem rossz.

Még jobb, már-már hihetetlen, hogy alig zörögnek a műanyagok, s az ülés sem nyiszog. Szervokormányával szuperkönnyen parkolható, a légkondi meg ugyan rendesen megbéklyózza a motort, de legalább hűt és párátlanít is, ha kell. A motor ugye 1,3 literes, 68 lóerős és kemény 99 Nm nyomatékú, ami röhejesen kevésnek tűnik, ám úgy viszi a 800 kilós kasztnit, mint a 100-120 LE körüliek a dögnehéz modern kocsikat. Fogyasztása városban 7 l/100 km, vegyesben 6 alatt is elpöfög. A váltó könnyen és pontosan kapcsolgatható, a pedálrend jó, a kuplung puha. A futómű pattogós, forszírozott kanyarban az autó orrtolós, bólogat és dől - nyüstöléskor a konstans gumicsikorgás is alap a Swiftnél.
Hirdetés
Nem nyílnak elég szélesre az ajtók? Tényleg nem. Kicsi, de legalább magas peremű a csomagtartó? Az. A kormány és az ülés magassága sem állítható? De nem ám – alacsonyabbaknak utóbbira orvosság egy párna. Kényelmesebbé nem teszi az ülést, azonban így biztonsággal rálátni a forgalomra, ami nem hátrány. Az ablakemelő kapcsolókat a kézifék mögött muszáj keresni? Ott. És igen, a két hátsó fejtámla magasabbaknak maximum tarkóig ér, a tempóra fokozott motor- és szélzaj a válasz, az útfogás meg nem olyan stabil, mint a mai kocsik esetében, de hát minimálautóról van szó olcsóért, az olcsó fenntarthatóság jegyében.
A Swift szervizigénye legendásan szerény, az alkatrész hozzá „filléres”. Ha valaki ehhez hasonló állapotú, ilyen kevés kilométeres és jól felszerelt, a nagy megújulás előtti széria végét képviselő példányra vágyik, 500 ezer forint környéki vételárral kell, hogy kalkuláljon. Sokallja? Félmillióért inkább más, igényesebb, tágasabb autót venne? Akkor az csakis idősebb, többet futott és drágábban fenntartható lesz, és slussz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Az 1,0-s Swiftet nem kell össze hasonlítani, az 1,3–l, abban nincs egy db stabilizátor se, no meg a leglágyabb, olcsóbb telókat tették belle, 1,5 misiért mit vár az ember, az enyém, 2,2 lett volna újonan, és ennyiért nincs benne klíma, se szervó, de viszont jóval feszesebb a futóműve, én még dobtam bele, egy sedan stab rudat, 160 ezer után elkezdett lágyulni a futómű, akkor felújítottottam, a lengéscsillapítókat, és egy kis keményítést is kapott, de az az Alfás eset, még a gyárival történt, akkor mondjuk még elég új volt a vas, a hátsó stab rúd már benn volt.
    Bírom, hogy valaki vezetett, egy tipust, és azt hiszi, hogy már ismeri, az összeset, a gyári Kléberek, egy rakat szart se érnek, egy jó gumi mindenképpen kell, ha úttartást akarunk.
    Nem indegyiknél, de sajnos a 2000 utáni szériáknál, ment már a trehányság, rozsda, potyogó csavarok, de ez nem az autó hibája, hanem az emberé.
    Nem tudom, milyen test alkatod van, de én 180 magas vagyok, és 80 kiló, és nagyon kényelmes, ez a fajta, meg a Gs is.
    Viszont a Gc, az előtte lévő széria, az az egybe kagylós, abban nagyon fájt a hátam, mint a Rönó tháliában, meg a Dácsia loganban, semmi oldal tartásuk nincs, ezeknek az üléseknek.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Mint autószerelő azt mondom hogy jó autó a swift. 40 ezerért veszel bele motort, viszonylag keveset fogyaszt, igénytelen, olcsó a fenntartása. A szerelhetősége is a jók közé tartozik. Alkatrészt is szarért-hugyért kapsz hozzá. Ebben az országban a mai átlagkeresetek mellett ideális autó.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Udvozlet 🙂
    En sajnos nem vagyok eleresztve anyagilag,igy kenytelen lennek beerni egy Suzival 🙂 Egy ismerosomnek volt csapott feneku es ha jol emlekszem 3 ev alatt tobbet koltott fodraszra,mint az autora 😀

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Senkit nem akarok megbántani de az a baj, hogy szerintem a hozzászólásoknak legalább a fele kitaláció, nem csak ennél a cikknél, csak ennél röhögtem a legtöbbet. Nyilván mindenki azt hisz el amit akar. Üdv!

    • 2018.05.03. at 12:46
      Permalink

      Üdv.! Nekem 12 éve van ugyan az a suzuki swift sedanom. GLX változat, klíma nincs benne. Ez alatt az idő alatt nem költöttem rá összesen 200,000,-Ft-ot. Csak a kopó alkatrészeket, mint szíjak, fékbetét, tárcsa, olaj szűrők gumiabroncsok stb. kellett rajta cserélni. A 12 év alatt nem volt olyan, hogy nem indult, soha nem kellett húzni, nem hagyott ott sehol. A kaszni anyaga konzervdoboz vastagságú, nem vitás. De mutasson valaki nekem egy olyan autót, mibe 4-500Ft a légszűrő, 5-600Ft az olajszűrő, lengőkar silentekkel 4000,-től indul stb.stb. Ha nem farokhosszabbítónak, hanem városi, néha autópályás közlekedésre kell a legolcsóbban fenntartható járgány. Ütközni nem szabad vele, még bicajjal sem, mert az a keményebb.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Ez saját tapasztalatom…. Egyik autóban sem kényelmes 5-en utazni…. De a g-astrában nem tudtam magam kihúzni hátul ,mert bevágtam a fejem minden kisebb-nagyobb úthibánál…. Lehet lehülyézni ,de számomra utazhatobb a 3-ajtós swift hátul a hátul ülve…. Meg nekem élvezhetöbb volt a vezetés a suzuki 1.3 68le-ban mint az opelben…. És mellé a suzukival ha kell akkor el lehet utazni 5-6 literrel ,egy opel meg inkább 6-7 litertől indul, kívéve a diesel….. De az autó fenntartásba nem csak a tankolást kell számolni ,hanem a szervízelést is így hát szerintem kifizetödöbb az újabb autóknál a szívó benzin ,mint a diesel, de ez már más történet…

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Elhiszem hogy a Fabia egy teljesen más világ,anno 2003-ban és is arra váltottam a Swiftről.A két autó között osztálynyi különbség van,főleg menettulajdonságokban.
    Egy valamit viszont nem hiszek el neked:500 ezerért még manapság sincs normális állapotú Fabia,csak töröttek,vagy olyan amibe már beletapostak vagy 200.000 kilómétert!

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Uhh!Kedves márkatársak,nekem is van egy 1,0 Swiftem (2003-as),meg mellette egy kombi Fabiám is.Amiket itt olvasok az nem tűnik túl reálisnak pl:155-ös Alfa útfogásban elmarad,valamint az ülése a legjobb ami autóban létezik stb. Hát én már a második ülésgarnitúrát rakom bele,eredetileg olyan volt benne mint a cikkben szereplő Suzkáé, de mivel 20-30km -nél többet nem bírtam benne űlni,ezért kicseréltem az első széria üléseire ,amelyiken a fejtámla a háttámlával van összenőve.Ezt követte a kagyló 3-ajtós GS ülés.Ez utóbbi a legjobb a felsoroltak közül,de még ez is nagyon tré.Most Felicia ülés akarok belefaragni.Szerintem hátul képtelenség utazni,olyan kemény a rugózás,hogy a vesekövem a fogtöméssel koccan ha ott kell gubbasztanom.Ezen kívül a lapockámig ér az ülés,aki ezt kényelmesebbnek és nagyautósabbnak érzi mint egy G-Astra ülést,annak gratulálok.A szedán ebből a szempontból is sokkal jobb,abba rendes ülés van hátul.Az autó ujkora óta a családban van,miután eladtuk a nejem 206-osát ,megörököltük ezt.Hogy megbízható,azt kell mondjam igen.Az elmúlt majd 170ekm-alatt lengéscsillapítókat,csapágyakat(hátsókat),toronycsapágyat,féltengelycsuklókat,kipufogót valamint főtengelyékszíjtárcsát és a kopó alkatrészeket cseréltük.Van akinek ez sok,de nekem a Peugeothoz képest(amit szintén ujonnan vettünk) nem tűnik annak.Amúgy az előttem szólóval egyet kell értsek,még egy Fabiához képest is ég és föld a különbség ,nemhogy egy 155-ös Alfához meg egy E60-hoz !Ha az ember elfogadja annak ami ,akkor nem fog csalódni a Swiftben,de aki bele akarja magyarázni ,hogy ő direkt azért jár ilyennel mert ettől nincs jobb,hajtja a bizonyításkényszer ,az nyugodtan elhiheti,hogy nem kitaláció a gyenge kasztni,mielőtt baj lenne.Ja tavaly nyáron az egész alját rendbe kellett rakni mert tiszta rozsda volt.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    500-ért jobbat? Igen. Skoda Fabia 2002-eset vettem tavaly megkímélten és hozzáteszem, hogy ilyen Suzukiból ültem át. Szerettem azt is, de valljuk be ég és föld a különbség. Ja és nem költök rá többet, mint a suzukira. Ennyi. Üdv

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Hát istenem dolgozz te is külföldön azt lesz neked is 🙂 valóra váltottam egy álmom csak. Amúgy meg vissza a témához a cikkben is 500 alatti kategóriát említenek, nos 200 ezerért biztos nem kapok astrát, de 300 – 350 körül már van olyan ami elfogadható állapotban van és autónak nevezhető:) de hát kinek mi, amennyit megenged a pénztárca… aki olcsó autót akar az megveszi, csak nem árt szétnézni más márkák között is, mert nem biztos, hogy az olcsó vétel a jó vétel.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Ennyi idősen E60, mi? 🙂 Hát, nem mondom, hogy lehetetlen ennyi idősen ilyen autóval járkálni, de végülis elképzelhető (lottó 5-ös, esetleg multimilliomos szülők, stb). A facebook profilod alapján nem gondolnám, hogy ilyen kaliberű autóval járkálsz.

    Amúgy azt hadd tegyem hozzá, hogy milyen F astrát kapsz ennyiért: 5 évvel idősebbet, és fapados rendőrfehér kivitelben 😉

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Hat nem tom F Astra vagy Suzi?Csaladba volt Astra nem is 1ujj is de mind megdoglott joparszor Suzi volt is van is rokonsagban es az a genyo meg csak megy-megy…
    Biztonsag ide-oda szerintem az a baj hogy sokan nem ertik azt hogy a
    Mi suzinkat mikor idehoztak gyartasba Japanban 1983ban mar gyartottak hozzank meg 1992be kerult.
    Azert kaptuk meg mert volt 1kiforott mar penzt gyarto tipusuk ami megbizhato,konnyu a gyartas
    (nem kell specialisan eros presgep eleg 1pres es tobb szerszam es kesz a Swift kasztnija)
    Ami modositasokkal meg 11 evig elt nalunk.
    Es ha sokan nem ugy vezetnenek hogy dogoljon meg a szomszed tehene nekem SUVom vagy valami 2tonnas vasalodeszkam van akkor ez is biztonsagos lenne.
    Minthogy a Saxo Polo Tico…….
    Mentalitas es az hogy nincsenek felkeszulve az autok tudasara meg
    szelemileg sokan nem alnak 100%osan es volan moge ulnek
    Nem allitjak magulra az ulest olyan pozban vezetnek ami gyors kifaradashoz vezet….
    Nem partolom a Suzukit badog trabinak tartom de 1preciz nagyon eltalalt szerkezet s mindemelett a tortenete sem minden napi szoszerint vilagra szolo.
    Keves gyarto tudhat maganak ilyen tipust

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    F Astraba nincs ilyen jó motor mint a swiftbe 1, 2., meg hogy amíg én eljárok városba 7 literrel addig azzal 8.5. (rövid távon használom). Valamint a Swiftek sokkal megbízhatóbbak, és mégse lomha 60 lovas, hanem pörgős 86! E60 az más, akkor megértem h “szar” a suzuki.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Azt elfelejtettem leírni, hogy a sedanban van stab rúd, és nem sokat kell alakítani, csak a kasznira kell feltenni két tartót, és felpattanik, a helyére, ja és a 16V jobban megéri, az árát, kevesebbet fogyaszt, és jobban megy, rendesen viszi, a 85 csikó, a könnyű kasznit, csak a nagy emelkedőn kell vissza kapcsolni 1-t, mert túl hocci a végátéttel, ez miatt 4-n éri el a végsebbességét, még ott se tilt le.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Az ülés, ez az egyik legjobb Suzuki ülés, és bazi jól tartja a hátat, 300 km-rt meg se éreztem benne, pedig gerinc beteg vagyok,míg a Daciában, rönó clió, Thali ülés sokkal rosszabb, abban fájt a hátam, most Gs van az enyémben, jobban néz ki, de nem tart olyan jól, már egy kicsit bánom, hogy lecseréltem.
    A tapadás gumi függő, lengés csillapító függő, eddig a Pirelli P3000 tetszett a legjobban,165/65R14-s méretben, “komolyab” típusok nem tudtak követni( Seat leon, Alfa155.stb.)
    Ezekkel az 5 ajtósokkal még az a gond, hogy nincs hátul stab rúd, pedig fügetlen felfügesztésnél illene, no és nagyon lágy a lengéscsillapítója, billeg a bódé, egy kicsit keményebb telókall hihetetlen egyensulyban lessz a gép, és a kátyúkat, is csendben tűri, nem buffanik akkorát, no meg 2 cemetes zsáktó se ül meg annyira a hátuja.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Meghalsz-e benne? mint az atom, mert olyan mint egy tejes doboz. Kényelmesek az ülései? Aki a szekéren utazott idáig annak biztos, de tartása az sehol sincs (aki bármilyen gerinc vagy hátproblémában szenved erősen kerülje a Suzukikat). Annyit jót tudok róla elmondani, hogy olcsón fenntartható városi/munkás autónak zsiguli után tökéletes, de egyébként gány az egész. Ha valaki AUTÓT vesz annak fontos a biztonság is, ebben meg az pont nincs…

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Hát te már megint itt vagy?

    Elárulnám, hogy a citroen saxo 10 évvel újabb fejlesztés, mint a swift 🙂 JA, és [b]saxoból 805 kilós a 3 ajtós verzió, tehát 10 kilóval könnyebb egy 5 ajtós swiftnél[/b] 🙂

    [b]A sedan swift meg 885 kiló :)[/b]

    És ezt ajánlanám figyelmedbe:

    http://www.youtube.com/watch?v=D7ol-DFMpWY

    A híres saxo. De állítólag csak a suzuki a halálcsapda.

    Egyébként azt elárulnám, hogy a debica állíom még mindig jobb, mint a kínai műanyag szarjaid.

    A gumi témát lezártam.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Arról sokan írnak, hogy ezek a régi suzukik balesetkor szinte semmit sem védenek – de azt nem tudom, ebből mennyi a személyes tapasztalat.
    Hát nekem volt. A bal hátsó ajtóba futott bele kb 45 fokban egy német autó. Fel is gyűrte a lemezt mint a papírt. Na de alatta a merevítő alig hajlott be! Az autót kívülről látva ijesztő volt, de belülről elmosolyogtató.
    Aztán ügyes szakemberek gyorsan olcsón rendbe tették (1,3-as Swift Sedan volt.)
    Bejártuk vele családostul fél Európát Rómától Krakkóig, és nem aggódtam, hogy mi lesz ha…
    Most nekem is német autóm van, de nosztalgiával gondolok azokra az időkre.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Júúúúúúúúúúúúúúúúúúúj! Ezen az olcsó Debica van! Pedig ha tudná a tulaj, hogy sokkal rövidebb lenne a fékútja vészfékezéskor egy márkásabb gumival…

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Azért elgondolkodtató, hogy egy 3 ajtós Saxo több mint 40 kg-val nehezebb, mint egy szedán swift… Egyébként miért is kéne összetörnie? Hiszen biztosra veszem, hogy a legjobb Continental/Michelin gumi van rajta, vészfékezéskor több méterrel hamarabb megáll, mint egy kínai gumin! Persze! egy 300e Ft-os autón 80e Forintnyi gumi van… jó ha 30e Forintnyi kínai gumi…. De persze senki se vesz kínai gumit csak én, mert egy őrült vagyok…

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Szeretnék megkérni mindenkit, hogy Suzukit (a “mi” Swiftünkre gondolok) ne vegyen. Miért? Mert akkor mi autószerelők éhen halunk. Köszönöm-köszönjük! Amelyik példányt normális keretek között használják… elpusztíthatatlan.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Ha nem akarsz költeni egy autóra, az ideális választás! Nekem volt…munkaautóként tartottam. Ez nálam annyit jelent, hogy akkor néztem meg benne mi a helyzet az olajjal, amikor hidegen beinditva furcsa zakatoló hangot hallottam! Na akkor már szinte egy csepp oil sem volt benne. Feltöltöttem tescóssal és hajrá…
    Azóta jobb autóm van. De egy olajcsere többe kerül, mint anno a Suzuki 2 évnyi fenntartása.
    Meghalsz-e benne? Igen. Nekem volt, hogy csorogtam lefelé egy utcán….és egy marha Dzsip-es keresztbe jött előttem. Nekem zöldem volt!!! Ha 2-3 másodperccel hamarabb érek abba a kereszteződésbe, akkor bemegyek alá, és most nem firkálok itt!
    Az élethez kell szerencse is!
    Ki akarod küszöbölni? Ne vegyél ilyen Suzukit! Viszont egy átlag mai autóra ráköltöd évente a 90akárhányas Suzuki árát!

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Nem vagyunk igénytelenek, de napi 15 km-re Budapest belvárosában nem fogok leharcolni egy A6-os Audit! 😉
    Velem egyszer fordult elő, hogy /egy ’97-es 1.3-as GLS-em van/ egy X6-os BMW-s nem akart beengedni a sávomba, de egy kicsit megcirógattam a rubinfekete fényezést az oldalán. Nekem kb 5000 forintba fájt a tükröm cseréje, de megérte látni a ráfagyott mosolyt az arcán, amikor kiszállt, és meglátta a kocsit. Ezek után TERMÉSZETESEN ő akart feljelenteni, de a kiérkező rendőrök persze kiröhögték… Azóta nem volt ilyen incidensem, hogy bunkóztak volna velem…;)

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Papir trabi utan kapott az orszag badog trabit:)
    Szerintem teljesen autoszeru varosi motkanyok
    Hosszu autopalyat en meg 1X nem valalnek 1db 93as 1.0GA(kalaptarto es hatso ablakemelo sincs benne)
    Fel ev alas utan aksi es kerek toltes ponyva leszedes es mar mentem is a Budapest-Debrecen-Passau-Bekescsaba-Pest es vissza Debrecen 3nap alatt.
    Igaz kivoltam tole foleg hogy palyan szembeszelnel 120volt a padlo emelkedo 110neha 100.
    De viszont mikor lementem a palyarol vele tiszta kis elmenygomboc lett ki lehet hasznalni a kepessegeit.
    Azon a tavon 5,5ot evett es nem sajnaltam!S az ules az mondjuk nagyon nem jott be.
    S 1EuroNCAP-ot nem valanek be vele de a abbol az idobol szerintem 1masik se jobb.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Hát gratulálok a gerincfájásodhoz!!! Nekem légbuborékos az egyik csigolyám és az én hátam érzi ,hogy melyik autó ülései a jók…. A suzuki is optimális volt…. Egy 306-os ülése nem támasztotta a gerincemet és 10km után fájt a hátam és ,mert mivel vezettem és sok gerinctámasza nem volt az ülésnek így fájó háttal kellett vezetnem… A g astrában meg hátul nem tudtam kihúzni magam ,mert akkor minden huppanónál bevertem a fejem meg elöl sincs annyira sok gerinctámasza… Ja és e-mellett 178cm vagyok… Ford focus 2 trend felszerletséggel sincs benn olyan ülés amely támasztaná annyira a gerincet ,hogy hosszabb távon ne fájduljon meg… A fos 3 ajtós suzuki swift 2-ben még hátul is viszonylag kényelmesen lehetett ülni… A puha ülés akkor már nem is olyan elönyös??? Örülj neki ha nem fáj alapból valami miatt a hátad, de ha elkezd fájni akk szerezz egy Suzuki ülést….

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Jó autó viszonylag, akik igénytelenek. Ma viszont, kész életveszély a sok SUV között, meg a sok idióta között, és a legnagyobb problémája még ezen kívül, hogy hosszabb út után a komfort hiánya tönkreteszi egy gyenge gerincű ember napját, főleg ilyen utakon amik M.o-n vannak. Biztonság ellen szóljon még az is, hogy bárki más aki meglát egy Suzukit, az azért is keresztbe tesz neki, nem engedi be a sávba, ha előzni akarnánk vele, akkor az előzött közben rágyorsít, meg ilyenek.

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Még egy érdekesség:A mi anno újonnan átvett autónk pótféklámpájában is volt egy(elpusztult)bogár.
    Úgy látszik akkoriban ez gyári extra volt Esztergomban:-)

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Egy hasonlóan utolsó szériás(2002-es,klímás,dupla lufis)1,3 Glx ötajtósunk volt három évig,már a 16 szelepes,85 lovas motorral.
    A cikkben leirtak részben igazak voltak arra is:Az ülést nem lehetett eléggé hátratolni,a 190 centimmel alig fértem el elöl,a rugózása nem igazán nevezhető rugózásnak,zajszigeteltsége alig,a csomagtartó kicsi.
    Viszont 6 liter alatt fogyasztott,városban nagyon jó volt vezetni,a kötelezőkön kívül nemigen kellett rá költeni,olcsó alkatrészből meg Dunát lehetne rekeszteni és a 85 paci nagyon vitte(a még a 130 kilómmal együtt is könnyű)könnyű kasznit…..,50 ezer kilóméterrel cseréltük be egy Fabiára,felemás érzésekkel-érzelmekkel búcsúztunk tőle.
    A régi Swiftet sokan bántják de én mindig megvédem,mert kezdő autónak ideális+ár/használati érték arányban verhetetlen és az még sokáig az is marad!

  • 2017.10.30. at 05:32
    Permalink

    Nekem egy 94-es 1,3-as volt. Nem tudom mennyi lehetett benne, de én 1,5 év alatt 22e km-t tettem bele. Szilent csere, csöpögött az elosztófedél, fékeket cseréltem rajta. Nem tudom, hogy mennyi volt pontosan, de arra tisztán emlékszek, hogy azt hittem nem számoltak bele mindent. 22e km átlagfogyija 6,3l. Legkevesebb 4,9 (csak országút, gurulgatva) legtöbb 7,9 télen városban. Ezek egy tankra vonatkozó átlagok. Szerettem.

Vélemény, hozzászólás?