Ideális családi egyterű olcsón – Renault Scénic használtteszt
Renault Scénic 1.6 Monaco, 2005 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha tágas, variálható, gazdagon felszerelt családi autó kéne jó áron, a Renault Scénic reális ajánlat. Terítéken egy 7 éves, 130 ezret futott benzines.
Ez a Scénic a sokat emlegetett mindenféle elektromos parajelenségekkel nem bosszantotta gazdáját, a típushibás gyújtótrafó-cserét viszont 50 és 100 ezer kilométernél is megkövetelte (50-70 ezer forintos költséggel). Egy alkalommal csúnyán cserbenhagyta a famíliát, aminek megint nem filléres, emlékezetes generátorcsere lett a vége. Más. Csak az időszakos szervizek szokásos tételei és kiadásai.
És milyen belül? Biztos ütött-kopott, lógós-nyúlós, zörgős-málós, nem? Nem. Erős kopást két helyen mutat, a vezetőülés bőrözött, kicsit ki is szakadt oldalán és a váltógombnál, közben a kormány és a pedálok kor- és futáshűek. Hétéves autó normális, családi használatban, apát-anyát-két gyereket sok országba vitt már el nem kevés csomagostul, biciklistül, sílécestül - ügyes szakemberek, furfangos kereskedők el tudják tüntetni az idő nyomát, ez viszont életszerű, őszinte állapot.
Ami rejtegetnivalója van a tulajnak, azt dugifiókok sokaságában tüntetheti el, illetve tárolhatja. Az ülések előtt, alatt, mindenhol. Látható tárolórekesz is bőven van, a legnagyobb az első ülések közti ötletes-kartámaszos. Hátul tálca, az oldalablakokon árnyékoló, extraként DVD-lejátszó is akad, a három felnőttnek is komfortos második sorban a székek külön-külön kivehetőek, felhajthatóak, sínen tologathatóak. Az alapból 430 literes, bővítve hatalmas és síkpadlós, könnyen pakolható csomagtartó kalaptartója elválasztó polcként is funkcionálhat, a pótkerék teljes értékű.
A variálhatóság és a helykínálat mellett a felszereltség is ütőkártyája - ennek - a Scénicnek. A többek között menetstabilizáló elektronikát, függönylégzsákokat, elektromos rögzítőféket, automata klímát, bőr-szövetkárpitot, 16 collos könnyűfém kereket, 4 elektromos ablakemelőt, bőrkormányt, deréktámaszos vezetőülést, automata világítást, fényre sötétedő belső visszapillantót, gyerekfigyelő tükröt soroló ellátmány a Monaco-csomagon túl (elöl) ülésfűtéssel és tempomattal kiegészítve igazán gazdagnak mondható. Az ülésfűtés kapcsolója alul, a középkonzol felé eső oldalon található, jól elrejtve - ennél nagyobb baj sose legyen.
És jó ár, ha ilyen autóra van szükség, s ha ennyi pénz áll rendelkezésre. Mennyi? Reálisan úgy 1,3-1,4 millió forint. Nem csak benzinest kapni ennyiért, a szerényebb fogyasztás persze nem biztos, hogy megéri a gyakran előforduló turbódízeles problémák miatt. Egy tényleg gondosan szervizelt, nem széthajtott II-es Scénic tökéletes társa lehet a családnak - még néhány esztendőn át.
A Scenic II-nél az 1.6 benzinesnél a sagem gyújtó trafó egy kalap szar, helyette a [b]Berut [/b]kell bele rakatni. azzal nem lesznek ilyen problémák…. Amúgy ezek a kompakt egyterűek a legjobb választást nyújtják szinte minden szempontból egy családnak!
Ez az autó tényleg jó,a tágabb családomban is van egy ilyen 1,6 os benzines,lassan 160.000km-rel.Nem tervezik eladni mert a”szokásos”trafócserén illetve kétszeri szoftverfrissítésen kívül semmi rendkívüli nem történt.Kényelmes,nem zörög túlzottan és kimondottan szép a formája.Nekem személy szerint a digitális műszerfala is nagyon tetszik.
Más:A tesztautót normál állapotúnak írja a szerző.Nos,szerintem erősen különbözőek a fogalmaink a normál állapotról(nem először érzem ezt).Használati tárgy,és reálteszt de akkor is….
A hátsón ajtón az a húzás nagyon csúnya-mély és rozsdaveszélyes(a többi még elmegy).Normál állapotnál és tulajnál az ilyet már minimum javíttatják!
A belső térben a vezetőülés szakadása lehangoló,kárpitosért kiált.A hátsó üléstámla műanyaga borzasztón néz ki(gyerekek ide vagy oda),a csomagtér meg csak simán igénytelen,mocskos.
Ha így kínálnák nekem eladásra 5 méteres körben kikerülném!
Ezt a gépet csak használták,takarítás-ápolás ohne.