Milyen autó van 200 ezerért és 20 év alatt?

Piaci körkép: vállalható minimálautók 200 ezer forintért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Autó legfeljebb 200 ezer forintból? Simán! Szerencse is kell hozzá, de igenis van, ami még nem roncs, ami elvisz a munkába, onnan haza, még a Balcsira is, olcsón.


Eltűntek a fiatal használt autók a piacról - írtuk a minap. Bosszantó és aggasztó eredménye az elmúlt évek áldatlan állapotának, való igaz, de van az úgy, hogy politikailag inkorrekt módon nem más, mint filléres minimálautó jöhet csak szóba. Ami nem fiatal, hanem idős, de legalábbis koros. Tovább öregbítve a magyar járműpark hírnevétátlagéletkorát. Nemrég 209 ezer forintért hirdetett, rá egy-két napra 200 ezer forintért el is adott 20 éves Suzuki Swiftet próbáltunk és mutattunk be egy használtteszt erejéig. Voltak hibái, zörgött és imitt-amott rozsdállott is, de különben kiváló állapotnak örvendett. Ez adta az apropót, hogy nézzünk szét a szegényházi kategóriában. Mit kapni legfeljebb 200 ezer forintért? Kapni egyáltalán ennyiért valóban élhető, gondmentesen és gazdaságosan üzemeltethető autót? Lehet válogatni, lehetnek elvárásaink? Vagy az a Swift erősen kakukktojás-jellegű volt?
Hirdetés
Ne legyenek illúziónk: ha 200 ezer forint áll a rendelkezésünkre vagy nem szándékozunk többet áldozni a kényelmes helyváltoztatáson túl a környezet szennyezéséről és a drága üzemanyag elfogyasztásáról (meg olajról, gumiról, műszakiztatásról, szmogriadóról, biztosításról, parkolási-gyorshajtási csekkekről is) szóló kocsira, nem árt, ha Fortuna néni fogja a kezünket. Ja, és ez az ominózus 200 ezer forint nem egy hitelátvállalás első részlete, hanem készpénz, annyi, amennyiért elhozzuk a gépet korábbi tulajdonosától.
A Használtautó.hu keresőjét azért is nem állítottuk mondjuk – alkuképes - 250 ezerre, hogy a járulékos költségekre meg egy tank benzinre is fussa. Amit kikötöttünk, az a normál állapot, hogy a járgány ne legyen idősebb 20 esztendősnél, s hogy legyenek hozzá érvényes magyar papírok. És kizárólag a fényképes hirdetések játszottak. Motor? Max. 1600 cm3. Fogyasszon minél kevesebbet, 5-6 litert. Igényelt extra? Csak a szervo, mert jellemzően városi szaladgáláskor és parkoláskor az bizony rengeteget jelent. A modern autócsodákból az említett Swiftbe visszaülve birkóztunk rendesen a rásegítést nélkülöző kormánnyal...
Központi zár? Elektromos ablakemelés, -tükörállítás? Nem létszükséglet, és az idősebb autóknál egyébként is mindig elromlik. Klíma? Letekered az ablakot, s jön az ájer. Kilométeróra-állás, szervizkönyv? Ne bohóckodjunk! ABS, légzsák? Nem baj, ha van, de hiányukban is élet az élet. No, íme a találati listáról válogatott Top20. A húszakba végül csak olyan autó kerülhetett, ahol tulajdonosa megadta a kilométeróra-állást. Kiestek még a tuningolt példányok, a passzivált törzskönyvesek bontásra ajánlottan, és kiestek azok a hirdetések is, amelyekben a "normál" állapot motorhibát takart (s a kocsit például tréleren fotózták) - bizalomgerjesztő, nem? Nem az. Olyan autót szeretnénk, amibe beülünk, s megy, nem olyat, amibe beleölünk (ki tudja, mennyi pénzt), mert nem megy. És ezek a legolcsóbbak. Bizonyos modellekből többet is láttunk, de itt és most a legkedvezőbb ajánlatokat tüntettük fel.
Autók 200 ezer forint és 20 év alatt - Top20
Modell Évjárat Futott km Ár (Ft)
Ford Escort 1.4 1995 158 000 98 000
Rover 100 1997 330 000 125 000
Skoda Favorit 1.3 1995 126 000 125 000
Suzuki Swift Sedan 1.3 1994 180 000 148 000
Daewoo Nexia 1.5i 1997 210 000 149 000
Fiat Tempra 1.6 i.e. 1993 198 000 150 000
Fiat Tipo 1.4 i.e. 1993 188 000 151 000
Daewoo Racer 1.5 1996 162 000 154 000
Kia Sephia 1.5 1998 215 000 155 000
Citroën ZX 1.4 1996 134 000 158 000
Lancia Dedra 1.6 i.e. 1994 178 000 159 000
Renault Clio 1.4 1993 240 000 159 000
Citroën ZX kombi 1.4 1996 189 000 165 000
Ford Orion 1.6 1993 238 000 165 000
SEAT Ibiza 1.6 1994 228 000 165 000
Daewoo Espero 1.5 1996 171 000 169 000
Ford Mondeo 1.6 1996 240 000 169 000
Peugeot 106 1.6 XSi 1997 156 000 170 000
Fiat Tempra SW 1.6 i.e. 1993 262 000 170 000
Opel Corsa B 1.2 1994 175 000 170 000

Amint az látható, végül megálltunk 170 ezerben, mint plafon, tehát 150 ezer környékén, sőt alatta is bevásárolhatunk, s a 200 ezrünkből még eredetvizsgára, átírásra, benzinre is marad. Benzinre, nem gázolajra, mert ennyiből a kívánalmainknak megfelelően dízel nincsen. Aki feltétlen ragaszkodna a gázolajhoz és a viszonylagos minimálbüdzséhez, ezt a szívódízeles körképet nézze át 20 év/500 ezer forintig.
A legolcsóbb nagyon olcsó, mégis azonnal használhatónak látszó és még egyszer, szervokormányos és érvényes műszakis jelentkezőnk egy Ford Escort 1995-ből 1,4 literes, remek kis motorral, elvileg alig 158 ezer kilométerrel és 100 ezer forint alatti áron. Kisebb szépséghibákkal, de elég tágas utas- és csomagtérrel – akár pompás vétel is lehet.
Egy bő teletankolásnyival odébb amilyen ritka, olyan aranyos kis Rover 100-as kínálkozik őszintének tetsző 330 ezer kilométerrel és 60 lovas, biztosan takarékos motorral, háromajtósan. A még nem VW-technikás, de már modernkori Skoda Favorit 1995-ből 125 ezer kilométerrel és első tulajdonostól (!) keresi új gazdáját szintén 125 ezres áron.
Majd jönnek a 150-170 ezerért árult autók, s ezek közül a Suzuki Swiftet pártoljuk, a régebbi Opel Kadettnek megfelelő Daewoo Nexiát és Racert nem annyira (és az Espero sem az a kimondottan gazdaságos darab), az olaszokra és franciákra meg fokozottan igaz a Fortunával ápolt jó viszony kérdésköre. Ugyanakkor a Fiat/Lancia Tipo, Tempra/Dedra is kényelmes, tágas, és a Citroën ZX is elérhető még praktikus kombi kasztnival is. Az XSi-ként tüzes, 95 lovas Peugeot 106-ot a sportosabban hajtóknak javalljuk, a Renault Clio bezzeg minden szempontból megfelelhet az elvárásoknak - amennyiben olyan jó, mint amilyennek a kép és szöveg mutatja.
1998-as évjáratával a mezőny benjáminja a mifelénk nem túl gyakori Kia Sephia, 170 ezer környékén már Ford Mondeót, Opel Corsát, SEAT Ibizát is találni. Ismert modellt válasszunk vagy bízhatunk az ismeretlenebbekben is? Vételi tanácsadónkból és a Használói véleményekből kiokosodhat, illetve ebben az árkategóriában tudjuk jól, hogy sokkal inkább ajánlott a konkrét példány műszaki állapotának tüzetes átvizsgálása, előéletének feltérképezése, mint az egy-egy rozsdafolton, sérült-újrafényezett-lógó elemen, szakadt kárpiton, nem működő záron, fura koszon-szagon kiakadás. Mindazonáltal egy legfeljebb 200 ezer forintos autó beszerzésére is érdemes úgy 300 ezret szánni - elég, ha csak egy gyors általános szerviz vagy egy szett abroncs árával kalkulálunk pluszban a sajnos nem olcsó névre írási költségeken túl.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 07:47
    Permalink

    Hali.
    Nekem 2 éve van egy 89es kadettem 1.5 tdi
    100 ezerért vettem, müszakira küszöböt meg féket kellett javitani ami 60 volt vizsgával.
    Fogyasztása 4.-4,5l napi 180 km-t megyek vele melóba 90 oda 90 vissza.Tökéletesen elégedett vagyok vele!!!51000 km 2 év alatt apró hiba volt de mindig haza hozott.Ja és filléres az alkatrész

  • 2017.10.30. at 07:47
    Permalink

    Nekem egy ütött-kopott 1988as peugeot 309 1.9D-m van járkálós gyanánt. 170 ezer forintért vettem. Nem lehetett egyszerű az élete, nem igazán van rajta ép elem, de a festése gyári, az alja le lett kezelve. Óra szerint 260 ezer van benne, a valós adatot olyan 500-600 ezer köré saccolnám, mert bontottam egy 420 ezret futott benzinest, és annak a belseje még nem volt úgy megkopva mint az enyémé. Hidegbe jól indul még mindig, itt a mátrában is, 3 hét után is. A műszakira egy gömbfejet kellett cserélni. Nem egy merci minőségű autó, kis elektromos furcsaságok előfordulnak, hajlamos zörögni a műszerfal is, most kezdett el a gyári féltengelye kopogni kicsit, de kit érdekel? Majd ha komolyabb lesz, 15 ezerért veszek bele másikat. Megy, a futóműve stabil, nem robban le, és ez nem az a “kifogtam a jóállapotút” kategória. Ennek az autónak rendes gazdája előttem nem volt. Akit ennek ellenére érdekel egy ilyen autó, a hasznaltauto-n megtalálja.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Régen, még volt anyag az autókban. Jó példa erre, az általad említett Nissan is. Gyakran látni viszont, csili-vili, sok milliós autót, amelyik füstöl, mint a gyárkémény.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Bő két éve, 200.000-ért adtam el, B3-as, Audi 80-asomat. A rozsdát, hírből sem ismerte, hátul még a gyári kipufogó dob volt. Ebbe a cikkbe nem fért bele a típus, mert 20 év a felső határ, de egy megkímélt, nem szétgányolt, széthajtott darab, minimális összegből fenntartható és a világból kimegy. Az utód (B4) is hasonló, ebből a szempontból, csak az, még nem fér bele a 200.000-es keretbe.

    M68!

    “Adagolóhoz nem nyúltak,porlasztócsúcsot soha nem cseréltem,a CO-ja mégis kitűnő…”

    Dízelnél, nem CO-t, hanem korom kibocsájtást mérnek.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    200 alatt tisztességes autót találni? Ehhez mindenképpen szerencse kell. Ill. sok elautózott kilométer, mire az ember talál megfelelőt. Mert, hogy a használtautós honlapon, ennyiért kínált példányok, 70%-a rettenetes és nem szabad adni érte egy forintot sem. Ezért érdemes inkább, helyben vagy a közelben és inkább valamivel drágábban vásárolni. És mindenképpen állapotot nézzünk. Nem pedig évjáratot és futott kilométert.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Ha valaki józanul gondolkodik , felmérheti , hogy miért adnak el egy 20 éves autót . Hát azért , mert nem akarja rákölteni a rendbe tételre az autó értékének többszörösét . És ekkor jönnek a ” próbálkozók ” akik a vétel után csurgatják a pénzt a felújításra és az egész sztori a bontóban végződik , több százezres buktával . Nem állítom , hogy minden vételre ez jellemző , de a zömére igen , csak nem vallják be az érintettek .

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Rozsda ügyben a Peugeot (106, 306, 205, 405, esetleg 309) jó választás lehet, mert 1990-től valamennyi modell karosszériáját teljeskörűen galvanizálták, ami nem volt szokás akkoriban. Nekem volt egy 20 éves 205-ös, egy milliméternyi rozsda sem volt rajta, igaz törésmentes volt az autó.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Valóban oltári nagy szerencse kell ennyi pénzért egy használható példány levadászásához mert valljuk be ezeknek az autóknak a rozsda a legnagyobb ellensége! Az Escortnál például: váznyúlványok hátul, küszöbök a gyengéjük, Swift: küszöbök, hűtő alatti gerenda, féltengelyek, hátsó kipuff.!
    A családban két hasonló áron vett autó van az egyik egy swift melyre azonnal a vételárnak megfelelő pénzt kellett költeni: 4 gumi, akksi, küszöbök, első fékek, kipufogó, stb. A másik egy Felicia ami még több forintot nyelt el idáig: hengerfej, vezérműlánc, kipufogó, kormánymű, hátsó sárvédőívek, vízhűtő, önindító, akksi (3 év alatt a második)! Tehát óvatosan az olcsó autókkal, mert meglepetés érheti az újdonsült tulajt! Egy mindenre kiterjedő átvizsgálás sokat segít de véleményem szerint érdemes egy drágább, megkíméltebb példányt választani!

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Milyen menő volt akkoriban egy Tempra? Most meg, szinte ingyen hozzá lehet jutni. Ennek, két oka van. Egyik, hogy ezek, már új korukban sem voltak valami megbízható autók. Másik, hogy Magyarországon, nincs túl nagy respektje az olasz autóknak.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Így igaz! De nem reménytelen! Én márciusban lesz 5 éve, hogy vettem 100 000-ért 1 küszöbrozsdás Favoritot, az 5 év alatt beletettem 60000 km-t, s íme a hibalista a ma már 21 éves autónál: 2 golyóscsukló, 1 hengerfejtömítés, 1 kipufogó tömítés. Plusz műszakira a küszöb javítás. Szerintem nem rossz! 🙂

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Nagybáttyám 3 hónapja vett egy 1989-es Renault 5-öst 190ezer Ft-ért! LT felszereltség, 1.1 es motor 45 paci. Kitűnő állapot, mintha új lenne!!! Városba használja munkába járáshoz és tökéletes, amúgy városba 6 litert eszik.

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Tipikus lenézek mindent szöveg!!! Ültél már egyben is??????????? egy 1993 Renault Clio-m van se rohadás se mechanikus hiba! Ismerek más Clio vagy ZX tulajt is de senkinek nem volt nagyobb gondja egy aksi lemerülésénél vagy defekttel! Máskor gondolkozz mielőtt leírsz valamit!

  • 2017.10.30. at 07:48
    Permalink

    Renault Clio? Portára nem kéne az első generáció … Ahogy Tempra sem 😀
    Peu**** 1*6-t meg le se merem irni …
    Ezek a minden hónapra egy szervíz/lerobbanás kategória …

Vélemény, hozzászólás?