Sokhengeres motort zömében nagy autókba pakolnak, így kakukktojás a listán a BMW 1-es sorozata, ami jellemzőbb négyhengeresként, de van belőle hathengeres is
A használtautó-piac hazánkban főleg az olcsó, legfeljebb néhány millió forintos személyautók kereskedelmét jelenti, pedig szerepelnek itt egyéb, sokkal csábítóbb ajánlatok is. Ezek közé tartoznak azok a modellek, amelyeket akkor választanának a többnyire józan életű családapák, ha nem számítana az ár, a gazdaságosság, a fenntartási költség és egyéb hasonló tényezők. E racionális tényezők kiiktatásával kerülnek képbe az olyan típusok, amelyekbe minimum hathengeres és persze benzinmotor került. Ezek között csemegézünk most, hiszen az ilyen, újonnan kiemelten drága és a legnagyobb értékesést elszenvedő modellek néhány évesen tűnnek a legjobb ajánlatnak.
Megjelenésével a Nissan Murano ugyan nem veheti fel a versenyt tekintélyt parancsoló európai vetélytársaival, tudása viszont legalább annyira meggyőző, mint azoké
Mi ezúttal 10 millió forintig kerestünk legalább hathengeres motorral hajtott autókat. E kritériumok alapján elmondható, hogy a legfeljebb 4 éves hathengeresek világába 5 millió forint a belépő. Ennyiért kompakt 1-es BMW és divatos SUV is kelleti magát, utóbbi akciósan a hasznaltauto.hu-n. Bár az öreg kontinensen kevésbé sláger a Nissan Murano, méghozzá éppen a motorja miatt, hiszen nagy SUV-ba dízelmotor illik az európai átlagvélekedés szerint. Márpedig sokáig csakis benzinessel kínálták az egyébként is elsősorban az amerikai ízlés szerint tervezett Muranót, így itteni sikere is elmaradt.
Skoda Superbben az utolsó mohikánok egyike a 3.6 V6-os motor, hiszen ilyesmit manapság már hiába keresnénk ebben a típusban
Szintén SUV, a Nissan Muranóhoz képest viszont itthon is tömegcikk a
Lexus RX 450h. Ráadásul az RX 450h hibridhajtású, mégis V6-os gurgulázik benne, a nálunk nem is forgalmazott benzines RX 350-ből csupán egyetlen példányt kínálnak. Persze a Nissan prémiummárkája, az Infiniti SUV-ja is kapható itthon, néhány EX 37 erejéig, ami erős rokonságot mutat a Muranóval, ám jóval drágább. Ezenkívül pár Jeep Cherokee, egy Mazda CX-9 és egy Hyundai Santa Fe közül választhat, aki SUV-ban akarja élvezni a V6-os élményt. Illetve még egy Ford F 150 pickupot is kínálnak itthon a fenti feltételekkel, még éppen 10 millió forint alatt. Utóbbi 2 különlegessége, hogy hazánkban újonnan soha nem is forgalmazták ezeket a modelleket.
Hibridhajtással kevésbé torkosak a hathengeresek. A Lexus RX 450h hajtásláncát a GS 450h is megkapta, sőt 5-ös BMW is kapható hibridként
Akik egy SUV utasterénél nagyobb beltérre és továbbra is legalább 6 hengerre vágynak, azoknak az egyterűek jelentik a megoldást. Jól jellemzi a piacot és ezt a kategóriát, hogy még 10 millió forinttal a zsebünkben is csak két lehetőség adódik, a Chrysler Grand Voyager és az Európában hivatalosan soha nem járt Nissan Quest. Persze ki akarna benzinmotoros nagy egyterűt? Inkább egy kabrióba való ilyen vérpezsdítő hangú motor, ugye? Akkor megint csak egy Nissanhoz tartozó modell, az Infiniti Q60 Cabrio jelenti a megoldást, igaz Chevrolet Camaróból és Ford Mustangból is kínálnak nyitható tetőst. Sőt, a BMW Z4 eleve roadsternek született, bár abban soros hathengeres benzinmotor dolgozik, amely másképp finom, mint a V6, de mindenképpen ízletes.
Némi üröm az örömben, hogy roadster mivolta ellenére valamennyi itthon kínált nagymotoros Z4 automataváltós
A vehemens kabriók között tehát már meg is jelennek az amerikai sportkocsik, azaz a nagy benzinmotorok tipikus lelőhelyei. Nem véletlenül kínálnak még nálunk is viszonylag sokat Camaróból, illetve főleg Mustangból. Az igazi ínyenceknek ezek között bizony még V8-as is akad 10 millió alatt. S bár nem amerikai, de szintén sportos kupé, 3,7 literes V6-ossal és ugyancsak komoly rajongótáborral, a Nissan 370Z. Ha pedig praktikus kupét keresünk, akkor ott a Volkswagen CC, naná, hogy az is V6-os motorral. A szóba jöhető többi négyajtós meg persze már nem is kupé, hanem valódi szedán, netán kombi, kisebb-nagyobb országúti cirkálók a világ minden tájáról.
Hagyományos négyajtós Passatként és kupés CC karosszériában egyaránt elérhető a Volkswagen 3,6 literes V6-osa. Használttesztben pedig egy kombit mutatunk hamarosan
Igazi unikum itthon, sőt Európában, a Honda errefelé soha nem forgalmazott prémiummárkája, az Acura egy példánya. A TL a Honda Accord alapjaira épített középkategóriás típus a nagyobb Legend technikájával, így annak V6-os motorjával és összkerékhajtással. A hirdetett példány ráadásul azért is ritka, mert amerikai származása ellenére manuális váltót kapott, ami manapság egyre ritkább a nagy és erős modellekben. Hozzá hasonlóan ezúttal szintén egykeként van jelen a táblázatban egy Jaguar XF, egy itthon szintén sosem forgalmazott Lexus ES 350 – amely a Toyota Camry ikertestvére – valamint egy Audi S4. Ez utóbbi igazi csemege, hiszen ugyan jókora, 3 literes V6-os mozgatja, ám az élvezetek halmozásaként az is turbófeltöltőt kapott, ráadásul kézi váltós és összkerékhajtású. Lám, milyen sokszínű az élményautó-paletta, ha 10 millió forintból vásárolhatunk, de vajon az autóvásárlók hány százaléka választana valóban a fentiek közül, ha ennyi pénzt költhetne autóra?
Érdekes, hogy a Mercedes-Benz 3,5 literes V6-osa a C-, E- és S-osztályban egyaránt elérhető legfeljebb tízmilliós és 4 éves használt autókban
Hát igen, az 1-es BMW-ben a V6 hangorkán max CD-ről élvezhető. 🙂
Hiányolom a listából az Insignia 2.8 V6 illetve OPC modelleket…
A hengerek száma szűrési feltétel csak a cikkíróknak jár a hasznaltauto.hu-n?
Sehogy sem találom a részletes keresési feltételek között sem.
🙁
Akinek V6-osra fáj a foga, az valószínűleg nem egy 1-es BMW-ben vagy egy Skoda Superbben akarja élvezni a hangorkánt:) Igaz, hogy a “V8 a pokolban is a V8”, de nagyon karakteresen szól egy jó kis V6-os is. Igazi ínyencfalatok sorakoztak fel a táblázatban, és köztük jó pár USA-specifikus különlegesség is helyet kapott.