Milyen egyterűeket kaphatunk egymillió forintig?

Piaci körkép: több, mint öt ülés egymillió forintig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Körülnéztünk a használtautó-piacon, és az egymillió forintos értékhatárig kerestünk hat-, illetve hétüléses családi autókat.


Kicsit szomorú, hogy a szabadidő-autók ennyire kiszorították az egyterűeket, hiszen a nagyobb családok számára igazán jó közlekedési eszközök a hat-, esetleg hétüléses járművek. Sokan a nagy, vagy annak tűnő külső méretből arra következtetnek, hogy az utastér mérete is megfelelő lehet a crossoverekben vagy a szabadidő-autókban. A belső méret persze kategóriafüggő, ám a legtöbb esetben – még ha az utastér kellően tágas is – a variálhatóság tekintetében elmaradnak az igazi egyterűektől. Ezért javasolnám inkább a többgyermekes családok számára, hogy hat- vagy hétüléses jármű mellett döntsenek, amennyiben használtan szeretnének autót vásárolni. [BANNER type="1"] De milyen lehetőségek kínálkoznak az egymillió forintos lélektani határon belül? Szabjunk egy alsó határt is, mondjuk 500 ezer forintnál, mert alatta már túlságosan zsákbamacska „játék” a megfelelő autó megtalálása. A piac érdekessége, hogy temérdek olyan modell van, amiből már találunk a bázisnak megadott 500 ezer forintért
Hat- és hétüléses egyterűek 500 000-1 000 0000 Ft között
Modell Motorok Évjárat Kilométeróra-
állás (km)
Chrysler Voyager 2,5 dízel vagy 2,4 benzin 1996-
2007
210 000-
360 000
Fiat Multipla 1,9 dízel vagy 1,6 benzin 1999-
2006
170 000-
345 000
Fiat Ulysse/Citroën C8/Peugeot 807 1,9 és 2,2 dízel, 2,0 benzin 1998-
2006
200 000-
337 000
Ford Galaxy/Volkswagen Sharan/Seat Alhambra 1,9 dízel, 2,0 vagy 2,8 V6 benzin 1997-
2005
210 000-
388 000
Honda Stream 1,7 és 2,0 benzin 2001-
2003
166 000-
215 000
Hyundai Trajet/Kia Carnival 2,0 és 2,9 dízel vagy 2,5 V6 benzin 2003-
2007
122 000-
345 000
Mazda MPV 2,0 dízel és benzin 2002-
2004
121 000-
312 000
Opel Zafira 1,6 és 1,8 benzines, 2,0 és 2,2 –es dízel 2000-
2004
173 000-
400 000
Renault Grand Scénic 1,5 vagy 1,9 dízel és 1,4 1,6 vagy 2,0 benzin 2004-
2007
110 000-
335 000
Renault Espace 1,9 vagy 2,2 dízel 2,0 benzin 2003-
2006
196 000-
350 000
Toyota Avensis Verso 2,0 dízel és benzin 2001-
2005
172 000-
447 000
Toyota Corolla Verso 2,0 vagy 2,2 dízel, 1,6 vagy 1,8 benzin 2002-
2006
185 000-
460 000
Toyota Picnic 2,0 dízel vagy 2,4 benzn 1999-
2001
210 000-
290 000
Toyota Previa 2,2 díze vagy 2,0 benzin 2000-
2002
280 000-
330 000
Dacia Logan MPV 1,5 dízel vagy 1,6 benzin 2007-
2010
153 000-
525 000
Peugeot 307 SW 1,6 és 2,0 dízel vagy 1,6 benzin 2003-
2006
180 000-
400 000

Chrysler Voyager
Amerikai létére Európában is kedvelt típusnak számított a kétféle tengelytávolsággal (2878 mm és 3030 mm) készülő Voyager. Harmadik generációját az öreg kontinensen is gyártották, méghozzá itt a szomszédban. Az ausztriai Grazban születtek, és az európai igényeknek megfelelő motorokkal forgalmazták. Nevezetesen a kétliteres, soros négyhengeres benzinessel, illetve az olasz VM Motori 2,5 literes dízel egységével. Félmillió forintért a 300 ezer kilométert megközelítő, harmadik generációs Voyagerek érhetők el, de az egymillióba beleférnek még a negyedik generációs modellek is, amelyeknek a tengelytávolsága ugyanakkora, karosszériájuk pedig 7 centivel hosszabb (a Grand Voyager pedig 2 centivel hosszabb). Többnyire dízelmotoros változatok várnak új gazdára mindkét generáció esetében. Benzines modelleket csak elvétve találni.

Fiat Multipla Megosztó jelenség a Fiat Multipla. Szinte csak két végletet ismerek. Vagy nagyon tetszik valakinek, vagy nagyon nem. Tény, hogy a formaterve furcsa, ám ezáltal pozitív értelemben is kiemelkedik a tömegből, hasonlóan a helykínálatával. Elöl és hátul is három utas foglalhat helyet, így a csomagtartó maximális létszámnál is teljes értékű marad. A típust 1998 és 2010 között gyártották, azonban 2004-ben a modellfrissítés során némileg konzervatívabb dizájnt kapott. Az egymilliós értékhatárba beleférnek ezek a ráncfelvarrott modellek is. A használtautó-piacon az 1,9 literes dízelekből találni többet, de akad az 1,6 literes benzines (és akár CNG-s) változatokból is. Futásteljesítmény terén 200 és 250 ezer kilométer közöttiek a legjellemzőbbek, ám felbukkanhat néhány darab kicsivel 200 ezer alatt is.

Fiat Ulysse/Citroën C8/Peugeot 807
A Fiat nagyobbik egyterűje közös platformra épült a PSA hasonló típusaival, illetve Lancia néven is forgalmazták. Citroën C8, Peugeot 807, illetve Lancia Phaedra néven találhatók meg a piacon ezek a típusok. Itt is elmondható, hogy a kétliteres, valamint a 2,2 literes dízelek teszik ki a kínálat túlnyomó többségét, benzinmotorosra pedig elég nehéz ráakadni. A Fiat és Lancia modelleket csak 2002 és 2010 között gyártották, a PSA viszont egészen 2014-ig megtartotta a kínálatban. Viszont az egymillió forintos keretben a 2004-es évjáratúak lehetnek a legfiatalabbak.

Ford Galaxy/Volkswagen Sharan/Seat Alhambra
Szintén konszernek közötti együttműködés eredménye a Ford Galaxy, a SEAT Alhambra és a VW Sharan hármasa. Galaxyból és Sharanból szélesebb a választék, az Alhambrából viszont pont ellenkezőleg, nagyon keveset kínálnak eladásra. Az egymillió forintba a 2005-ös évjáratokig férünk bele a Ford esetében, a Volkswagenek között viszont csak idősebbet találni ennyiért.

Honda Stream
Kevesen ismerik a Honda hétszemélyes egyterűjét, pedig igazán jó választás lehet, amennyiben nem dízelmotorban gondolkodik a vásárló. A Stream ugyanis csak kétféle benzinmotorral készült. Az 1,7 literes és a kétliteres motor is feltűnik a kínálatban. Előbbiből kínálnak többet. A típust 2002 és 2006 között gyártották. Az egymilliós keretbe a 2000-es évek elején gyártottak férnek bele, ám nagy előnyük, hogy jóval kevesebbet futottak, mint az eddig felsorolt autók.

Hyundai Trajet/Kia Carnival
A Hondához hasonlóan ritka, mint a fehér holló a Hyundai Trajet, ám kétliteres dízelmotorral is elérhető. Sőt, egy kivétellel csak dízeleket kínálnak jelenleg a Használtautó.hu felületén. Az egymilliós keretbe akár egy 2007-es példány is belefér, de inkább a 2000-es évek közepén gyártott autók a jellemzők. Futásteljesítményben eléggé szór a kínálat. Találni jóval 200 ezer alattit, de 300 ezer kilométer feletti is felbukkanhat. A másik dél-koreai nagy egyterűből, a Carnivalból nagyobb a kínálat, bár ebben az esetben is szinte csak a 2,9 literes dízelmotoros példányok várnak új tulajdonosra, a 2000-es évek közepéről.

Mazda MPV
A híres, karakuri rendszerű hátsó üléssorral felszerelt MPV az egyik legjobb választás lehet a többgyermekes családok számára. Egymillió forintos határig akár 2004-es példányok is kaphatók, átlagosan 250 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Motorfronton kétliteres benzines és dízel egyaránt szerepel a piacon a típus második generációjából.

Opel Zafira
Az egyik legnépszerűbb hétüléses hazánkban az Opel Zafira, és ez nagyon jól látszik a kínálaton is. Rengeteget lehet találni az első generációból a használtautó-piacon. Az egymillió forinthoz közelítve megszaporodnak a 200 000 kilométer alatti futásteljesítményű példányok is. Az erőforrások tekintetében elég színes a paletta. A 2,0 és a 2,2 literes dízel mellett sok 1,6-os és 1,8-as benzines közül lehet választani. Utóbbiak kevésbé kényes konstrukciók, így amennyiben megfelelően karbantartották őket, akkor jobb választásnak tűnnek. A futásteljesítményt nézve is többnyire a benzineseknél az előny.

Renault Espace és Grand Scénic
A Renault kínálatában a Grand Scénic és a nagyobb Espace is kínál hétüléses utasteret. Utóbbi lényegében a nagy egyterűek őse. A Grand Scénic többnyire 2005-ös évjáratáig (azaz még a modellfrissítés előtti, kevésbé javallott szériával) fér bele a fentebb meghatározott keretbe, leginkább az 1,5-ös valamint az 1,9-es dCi dízelmotorokkal. 250 ezer kilométeres futásteljesítmény alattira kevésbé számíthat, aki egymillió forintnál nem szánna rá többet.

Espace-ból sem olyan szűkös a kínálat, bár ritkább, mint a Grand Scénic. Érdekes, hogy évjáratban a Scénichez hasonlóan, a 2000-es évek közepéig lelhetünk rá egymillió forint alatti példányokra, amelyeknek többsége 2,2 literes dCi dízelmotorral felszerelt.

Toyota Avensis Verso/Corolla Verso/Previa/Picnic
A Toyota kínálatában három típus is szóba jöhet. Az Avensis egyterű változata, a Verso utastere akár hét utast is befogadhat. A 2005-ben forgalomba helyezett példányai még beleférnek az egymilliós keretbe, ám túlnyomó többségben vannak a 2.0 D-4D dízelmotorral szerelt változatok. A hazai kínálat legtöbb tagja 300 000 kilométer környékén jár. Kisebb az Avensisnél, viszont a Corolla Verso is a hétülésesek közé sorolható, bár a leghátsó sor csak gyerekek számára megfelelő. Akár 2005-ös példány is elérhető egymillió alatt, de itt is a dízelek dominálnak. Viszont rá lehet akadni néhány benzines változatra is. Ám ha ezeknél a típusoknál is nagyobbat szeretne valaki, akkor a Previát kell keresnie. Sajnos nagyon kevés eladó példány lelhető fel, és azok is már a 300 000 kilométert kóstolgatják.

Érdekes jármű a Toyota Picnic is. Hat ülőhelyes, ám itt nem két sorban foglalhat helyet egymás mellett 3-3 ember, hanem három sorban 2-2-2, igaz leghátul inkább csak gyerekek. Nincs belőle sok a piacon, és azok is elég öregecskék, hiszen az ezredforduló környékén helyezték őket forgalomba. Kétszázezer kilométer futásteljesítmény alatt már nem találni belőle, és kizárólag a 2,2 literes dízelmotorral elérhető.

Két kakukktojásnak tűnő típust is érdemes megemlíteni, amelyek valójában inkább kombik, ám hét ülőhellyel is elérhetők. Egyikük a Peugeot 307 SW, amelyből bőséges a választék. Akár 200 ezer kilométer alatti futásteljesítményű is kifogható egymillió forint alatt. Motorkínálatában szintén mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt.

A másik kakukktojás a Dacia Logan MCV, amelyből viszont nagyon kevés példányt kínálnak. Többnyire sokat futott, ám a fentebbi típusoknál fiatalabb, tíz év körüli autókat találhatunk, dízel és benzines motorral egyaránt.

Összességében tehát bőven lehet válogatni az egyterűek között. Döntő többségben a dízelmotoros változatok várnak a vevőkre, ám ebben az esetben, ha valóban nagyobb utazásokra használták és fogják használni ezeket az autókat, akkor a gázolajos erőforrás is megfelelő választásnak ígérkezik. Hamarosan körülnézünk majd a drágább árkategóriában is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Milyen egyterűeket kaphatunk egymillió forintig?

  • 2018.02.06. at 09:51
    Permalink

    Jó kis cikk, de hiányoltam némi szervíztapasztalatot a modellekhez, legalább 1-2 mondatban.

    A Voyager esetében a fiatalabb évjáratoknál(a képen látható verzióból is) már Mercedes-eredetű dízel is elérhető volt: a Daimler-Chrysler házasság jeleként.

    Kimaradt a Daewoo/Chevrolet Tacuma és a Nissan Almera Tino. Az 1. gen. Kia Carens is belevehető lett volna. Mitsubishi Grandis meg épkézláb állapotban nem nagyon fér a keretbe, ahogy a Ssangyong Rodius sem. A két kakukktojás szerintem teljesen jogosan szerepel itt, mindkettőnél úgy ötvözték az egyes kategóriák előnyeit, hogy emiatt egy konkrét szegmensbe nem is lehet őket besorolni.

  • 2018.02.06. at 11:38
    Permalink

    Kimaradt az Opel Zafira is. Ha egyterűről van szó a Zafira majdnem mindenkinek beugrik. Elég népszerű a nagycsaládosok körében, ár/érték arányban verhetetlen. De legalább rengeteg hulladékról szó esett a cikkben, amit öngyilkosság megvenni.

  • 2018.02.07. at 00:11
    Permalink

    Sokszor végigjártuk már ezt a sort sajnos.
    Trajetről saját tapasztalat: A diesel váltó 1-es 2-es szinkronjai 180-200 ezer körül MINDBEN tönkremennek (ismerek olyat aki már kétszer cseréltette) bontott váltó nincs, csak 250-300 ezerért, a szinkron csere ugyanennyi, mert csak gyári szinkron van darabonként 50-ért lengyel webshopból, vagy márkaszervizből 120-ért. Egyébként nem rossz autó lenne, nagyobb hely van benne mint a sharanban, sajnos ami nem kopó alkatrész és nincs utángyártott, az minden drága hozzá nagyon.
    Mazda sajnos nagyon rohad, a diesel meg szereti átégetni a dugattyút.
    Premacyból is létezik hét személyes, és a streamben nem fér el középen három gyerekülés a modellfrissítés után már csak hat személyes volt, talán ezért is.
    Multipla a legjobb kompromisszum ezek közül három gyerek mellé de csak 2004-utánról, és benzinesben, nem véletlen cseréltük erre a trajetet 🙂 1 literrel fogyaszt többet mint a diesel csillagromboló.

Vélemény, hozzászólás?