2 millió forintért benzines Audi, BMW, Mercedes: itt a kínálat
Piaci körkép: német prémium-benzinesek 2 millióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szeretnek a magyarok nyálat csorgatni, szívesen böngésznek prémiumautók között. Belenéztünk a kínálatba.
Használtan azonban úgy néz ki, nem a fiatalon lecserélt tömegmárkák érdeklik a vevőket - melyek közül amúgy akár még gyári garanciával is rendelkező példányok is elérhetők, hanem inkább a márkájukkal presztízst is adó prémiummodellek. Miután a múlt héten a 2 millió forintért elérhető legjózanabb, fiatal használt autók között böngésztünk, most a másik végletet néztük meg: milyen Audi, BMW, Mercedes-Benz kapható azonos összegért? Egyetlen kritériumunk volt, miután láttuk, hogy 5 év alatt csak roncsként lehetne az említett márkák autóit megvásárolni, 8 éves kormaximumot, azaz 2003-as vagy fiatalabb gyártást (valamint természetesen ép állapotot, érvényes magyar papírokat) áhítottunk. Az utóbbiak szerint beállított szűrés a használtautó.hu adatbázisából 174 értékelhető találatot adott, melyből érdekes módon mindössze 63 példány benzines. Elsőként ezek listáját kívántuk megtekinteni, ezeknél ugyanis egyrészt a kisebb fogyasztású dízelekhez viszonyítva nagyobb esély van szerényebb futású példányok találására, másrészt jellemzően kevesebb hibalehetőséget hordoznak magukban, mint a mindenképp turbós, legtöbbször közös nyomócsöves, nagynyomású befecskendezésű és jellemzően kéttömegű lendkerékkel szerelt gázolajosok.
A keresési kritériumoknak megfelelt modellek listája
Modell | Verziók | Évjárat | Futott km | Vételár (Ft) |
Mercedes-Benz A-osztály | A 140, A 140 L, A 160 L | 2003 | 74000 - 157000 | 1149000 - 1599000 |
Mercedes-Benz C-osztály | C 180, C 180 Aut | 2003 - 2004 | nincs adat - 136000 | 1490000 - 1890000 |
Mercedes-Benz Vaneo | 160, 190 | 2004 - 2005 | 102900 - 173000 | 1799000 - 1849000 |
Audi A2 | 1.4 | 2003 | nincs adat | 1650000 |
Audi A3 | 1.6, 1.6 FSI | 2003 - 2004 | 72400 - 148000 | 1390000 - 1999000 |
Audi A4 | 1.6, 1.8 T | 2003 | nincs adat - 220000 | 1650000 - 2000000 |
Audi A6 | 2.0, 2.4 V6 quattro, Avant 2.4 V6, 2.7 T | 2003 - 2004 | nincs adat - 218000 | 1490000 - 1999000 |
BMW 3-as sor. | 316i, 316 ti, 318i, 320i, 325 xi Touring | 2003 - 2004 | 98500 - 256000 | 1699000 - 1990000 |
BMW 5-ös sor. | 525i, 525i Aut | 2003 | 147000 - 178000 | 1790000 - 1990000 |
Érezhetően magasabb árról startolnak a legfeljebb 8 éves Audik, mint a Mercedesek. Érdekes módon egy, a kínálat egyben legkomolyabbjának számító A6 2.4 quattro Business Tiptronic számít a legolcsóbbnak 1 490 000 forintért 2003-ból, ám a másfél milliós árszint inkább az A3-asé, annak is alapverzióié. Kevéssel feljebb, 1,65 millióért el lehet csípni egy alumínium karosszériás Audi A2-est, s ugyanennyiért A4-est is, a VW-konszern 1,6-os, 102 lóerős benzinesével. A4-ből az 1,8-as turbós benzines gazdagítja még a kínálatot, akár fokozatmentes automata váltóval (igaz, úgy már kereken 2 millióért). A6-ost, szigorúan 2003-ból 1,8 millió forint környékéről lehet kapni, 2,0 literes négyhengeres, illetve 2,4-2,7 literes V6-os benzinesekkel, utóbbival akár összkerékhajtással is. Ezekhez nyilván fel kell kötni a nadrágot, vagy lehet fohászkodni, csak meghibásodás ne legyen!
Mivel a népszerűségi listával egyenesen arányosak a vételárak, nem meglepő, hogy a 8 éves BMW modellek drágábbak, mint a hasonló korú Audik, Mercedesek. A legolcsóbb 316-osok 1,8 milliónál kezdődnek, de egy szebb 320i-ért már közel 1,9 milliót kell fizetni, utóbbi összegért akár összkerékhajtású, 325 xi is választható, szolid 250 ezres futással, de legalább szervizkönyvvel. A kétmilliós küszöb alatt épp csak gusztusos 2004-es 318i-t lehetne megcsípni, a 2005-ben jött E90-es szériára ennyiért esély sincs, ahogyan nagyobb sorozatból is mindössze egy-egy 2003-as, szintén modellváltás előtti 5-ös lenne elcsíphető, kisebb pedig még nincs, a 2005-től terjedt 1-esek még nem esnek bele a 2 millió forint alatti ársávba.
A hirdetéseket átböngészve egyértelmű konklúzió szűrhető le: hiába veszítenek árukból jelentősen a prémiumautók, használtan sem olcsók. Az embléma megfizetése helyett érdemes fiatalabb tucat- vagy akár szinte új miniautókat vásárolni a 1,5-2,0 millió forint közötti ársávban.
Miután rám csukták egy 6-os Mazdával a jó kis F Astrámat (én Jász utcán északra, XIII, jobb kéz), megfogadtam, hogy tankot veszek. 30E km-et tettem egy 1.8T Avant Audiba (6-os, 2002 végéből), és nem bántam meg. Eddig. A magam korabeli jegény (~30) máshogy nem lehelheti ki nagyon a lelkét/belét, csak az utakon. És egyre inkább. Az üzemanyagárak adótartalma egyre inkább nem a keresztben hullámzó főutak kisimítására megy, a kráterek vidéken is szemet gyönyörködtetőek… A biztonsági játékos nem csak a benzinkútnál, és az alkatrészbeszerzéskor homoríthat, hanem minden úton megtett kilométeren. Szerintem.
(mondjuk annó a Mazda is lábon ment el).
Hát én nem tudom..Az egyedüli normális és érdemleges javítást az ATU csinálta az Alfámon,ez tény.
Persze, biztos vagyok benne, hogy van ilyen. Ha Hakam_Shükür_Bükhür szerviz csainálja lehet, de azért valljuk be, nem olyan sötét itt a helyzet, megélnek az úradíjból rendesen. Itt is tekerik az úrát igen, valúszínú, hogy itt is van olyan szervízfönök aki rájött, hogy jó még az olajszűrő még egyszer, de azért én nem feltételezném, hogy egy orvostól megvásárolt bmwnél, amit végig bmwnél szervizeltek egy vagyonért, nem cserélik ki a 10 euros olajszürőt, felszabályozzák a féktárcsát és újként adják el. De nem tagadom itt is van kókányolás, de azokat a kereskedéseket, sezrvízeket már ránézésből ki lehet szűrni.
Ezek a kocsik pont az a kategória, amit ha első német gondos tulajtól veszed, normális szervízháttérrel, akkor nagyon nagyot nem tévedhetsz. Ha már 3. tulaj, meg mindenféle török meg libanoni meg mittomén tulaj volt, meg csak mondjuk 130eig vezetett szervízkönyv van és már 250enél tart, azt már meg se érdemes nézni.
Meg különbenis ne feltételezzünk már mindig a legrosszabbat. Van amit kerülni kell, de sok a jó állapotú premium autó. Persze a legolcsóbbakat is kerülni kell mert ott is lehet már trükközés.
Az örök érvény, hogy állapotot kell venni.
Ezt csak egy “ennyi”-vel lehet nyugtázni.
Még pár gondolat:
Én szívbaj nélkül meg merném venni a prémium kategóriát 200e + km-rel, de csak akkor ha német első tulaj, és vezetett szervízkönyv. Ha volt pénze a németnek megvenni újonnan az autót akkor volt pénze szervízelni is. Persze sok a céges verda itt is, de a sezrvízek szakértelme is jobb, szerintem.
ennyi:)
Alkatrész ár példa: Renault Scenic II (2004)tetőablak mozgató motor: 130e., BMW 7es-be ugyanez(2004) 65e. R.Scenic II gyári komplett fékszett e-h: 180e., BMW 120d: 100e
A hétvégén 2002-2004es 318 ci 2.0ás bmw-kel szemezgettem a mobile.de-n. A 8 éves pédányok átlagvan olyan 200e km körül mozognak, árban a faceliftes e46 ci olyan 4000-7-8000e euroig simán elmennek. Igazán oylan 6-7e euroért már tényleg kivül belül megkíméltet kapsz.
Azt nem nyilvánítom ki ,hogy egy prémium autót kevesebbet kell szervízelni, mint egy tucatautót, de eddig én a “tucatautóimnál” kopó és fogyó alkatrészt, olajat és szűrőket cseréltem. Az bizti, hogy egy lengéscsillapító nem annyi mint pl egy golf3 hoz, de az is tutti, hogy nem 100e km-ként kell kicserélni mind a négyet. Ezen autók alkatrészei biztos, hogy drágábbak, már csak azért is mert prémium,de azért megnéznék egy összehasonlítást egy 8 éves bmw-audi -merci-stb kopóalaktrészei és egy újabb tucatautó(pl astra, mondeo, megane, stb) alkatrészei között. Érdekes lenne.
Ha folyik az olaj, de valahogy nem szokott:D Ha mégis, az nem az 5-8 éves kategória. Amúgy a szokásos dolgok drágábbak talán, szíjjak, tárcsák, fékbetét, de ennyi. És mint mondtam, 5x viszed szervizbe a egyszerűi népnek szánt kisautót, amíg egyszer a prémiumot.
Azért a konklúzióval vitatkoznék, egy ilyen korú német autó szervízköltsége, az új tucatautókénál van kb. Persze lehetnek kirívó esetek, de jellemzően kevesebbszer kell költeni egy prémium márkára, mint egy kisautóra. És alkatrész árban a kis autó sem annyira kicsi, mint azt sokan gondolják.