Ha én gazdag lennék – mit kapunk, ha a pénz nem számít?
Piaci körkép: luxusautók 30 millió Ft felett
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Legtöbbünk számára teljesen irreális elképzelés, hogy egy családi ház árát költsük autóra, de mi lenne, ha hirtelen nyakunkba szakadna egy nagyobb vagyon?
Kis úr hirtelen meggazdagodott, még fel sem fogta, mennyire, úgyhogy pillanatokon belül költekezni kezd, mint a Csekonics báró. Az ingatlannal kicsit kivár, mert még nem tudja, hazánk melyik tájegységén vásároljon kacsalábon forgó kulipintyót, de hétvégén már elmenne valami jobb étterembe, esetleg kaszinózni. Taxi szóba se jöhet, a streccslimó szülinapos panelproliknak való, úgyhogy legjobb lesz, ha gyorsan nekiáll lehalászni a hasznaltauto.hu luxusautó-kínálatát. Kicsire nem ad, minimum 30 milliót szán a gépre, és agyonhasznált ócskaságba se tenné immáron komoly anyagi pedigrével ellátott fenekét, úgyhogy maximum 20 ezer km-t futott autókat néz.
Talán nem nagy meglepetés: keresése nemhogy leállítani, de még lelassítani sem fogja az internetet, a jelen pillanatban több mint 73 ezer személyautót tartalmazó adatbázis tartalmának mindössze négy tízezrede, szám szerint alig 29 autó felel meg fenti kritériumainak. Ráadásul tekintve, hogy jelenleg kifejezetten felvágni, kitűnni, menőzni, villogni, rongyrázni, villantani való autót keres, még ebből is kénytelen kirostálni párat.
6-os BMW? Minden rózsadombi villa előtt áll egy. S-osztályos Merci? Nem vagyok én zöldséges. A8-as Audi? Politikus meg pláne nem.
És akkor máris eljutott oda, ahova mindenki eljut, aki hazánkban megpróbál valamilyen árucsoportban a fősodortól eltérő kategóriájú, stílusú terméket venni: sehova. A fentiek kizárásával máris csak 21 autóból, összesen 7 gyártó termékei közül válogathat.
Modell | Évjárat | Futott km | Teljesítmény (LE) | Vételár (Ft) |
Nissan GT-R | 2012 | 1 | 550 | 30 410 000 |
Jaguar XKR | 2009 | 17 | 510 | 31 900 000 |
Bentley Arnage T | 2006 | 18 000 | 336 | 32 007 500 |
Ferrari 430 | 2008 | 1800 | 490 | 33 900 000 |
Lamborghini Gallardo Spyder | 2008 | 13 985 | 500 | 38 000 000 |
Jaguar XJ LWB | 200 | 28 | 510 | 37 300 000 |
Maserati Quattroporte | 2012 | 0 | 431 | 44 685 000 |
Ferrari California | 2011 | 100 | 590 | 45 000 000 |
Mercedes SLS AMG | 2010 | 13 500 | 571 | 49 250 000 |
Ferrari 430 16M Scuderia Spider | 2009 | 4900 | 515 | 53 000 000 |
Mercedes SLS AMG | 2011 | 1300 | 571 | 54 499 000 |
Ferrari 458 Italia | 2011 | 100 | 578 | 59 200 000 |
Mercedes SLS AMG | 2012 | 0 | 571 | 61 155 000 |
Ferrari 599 GTB HGTE | 2010 | n.a. | 620 | 69 400 000 |
Bentley Continental GT Limited | 2011 | 950 | 700 | 75 700 000 |
Ferrari FF | 2011 | 230 | 660 | 89 999 999 |
Ferrari 430-cal például kis túlzással Dunát lehetne rekeszteni, négy is van a találati listán, ezek közül a már negyedik évét taposó, de még csak 1800 km-t futott 35 milliós F1, illetve a Scuderia festésű 3 év/4990 km futásteljesítményű, vászontetős Spiderek tűnnek kívánatosnak, mindkettőben kerámia féktárcsáknak örülhet. Hozzájuk képest közel 14 ezer kilométerrel már lehasználtnak tűnhet a fehér fényezésű, fekete bőrbelsős Lamborghini Gallardo Spyder, viszont négykerékhajtású. De ha már lúd, legyen kövér, hagyja a lejárt, avítt modelleket, és inkább egy tavaly decemberi Ferrari 458 Italiát kezd nézegetni.
Nem tudni, hogy minek vesz valaki két hónapra és 100 km-re vadiúj Ferrarit, mindenesetre hazai okmányok nélkül 59,2 millióért alkalmi vételnek tűnik. Ugyanebben a stílusban kicsit szerényebb presztízsű és lóerőszámú, de hasonló jellegű választás a Maserati Granturismo, mely 440 lóerővel 46,6 millióért azonnal az övé lehet, ráadásul nullkilométeresen.
Ha mindenáron ragaszkodik Maranellóhoz, akkor még háromféle lehetőség adódik. Vehet keménytetős California roadstert vajbőr belsővel okmányok nélkül 45 milláért, ez elég villantós, vagy 599 GTB-t 620 lóval 2010 elejéről ismeretlen számú kilométerrel, külföldi okmányokkal, 69,4 millióért. Ha viszont komolyan gondolja a felvágást, és azt szeretné, hogy az összes többi ferraris is csak a fogát szívja, akkor csakis a 660 lovas V12-essel hajtott összkerékhajtású, vadonatúj FF jöhet szóba, potom 89 999 999 forintért.
Természetesen nem kell leragadnia Olaszországnál, kiváló német szupersportkocsik is vannak a magyar használtpiacon, jelen pillanatban három Mercedes SLS AMG személyében. 13 ezer kilométerrel 49, 1300-zal 55, vadonatújan pedig mindössze 62 millió forintért vehet magának olyan sirályszárnyas autót, amely bizonyítottan képes dugóhúzóra az alagútban.
Ezzel a pár autóval nagyjából ki is merült a kis országunkban elérhető, kanyarodásra is képes luxusautók sora, úgyhogy Kis úr megpróbálja magát elegánsan öltözött úrként elképzelni sofőr mögött a hátsó ülésen. Az 510 lovas ötliteres, kompresszoros Jaguar XKR
egyenesben nagyot lép, hangja pedig mindig szép, de kanyarban nyúlik, mint a pép.
Ugyanitt 37,3 millióért ugyanilyen motoros, nullkilométeres, hosszú tengelytávú XJ is kapható fullextrásan. Az XJ LWB és a Bentley Arnage esetében a sofőr alap, utóbbi 6,75 literes V8-as biturbó motorja valószínűleg addig ketyeg, amíg világ a világ. Okmányok nélkül, de legelső tulajként 44,7 millióért ülhet az XJ olasz ellenpólusának tekinthető Maserati Quttroportéba, melynek felszereltségi listáján a helytakarékos pótkerék az egyetlen szemet szúró tétel.És akkor el is jut ahhoz a géphez, amely mindkét kategóriából tartalmaz erényeket és gyengeségeket egyaránt, és ebben a kivitelben maga a nagyzolás nagykövete, a rongyrázás kvintesszenciája, az arcoskodás erős négykerekű bástyája: Bentley Continental GT Speed, ráadásul a japán Premier4509 exkluzív, limitált szériás tuningváltozata. 700 lóerő, karbon-kerámia fékrendszer, állítható Mansory légrugózás, 22 colos krómfelnik, fehér fényezés, vajbőr, világos fabetétek és az elképzelhető összes extra. A mindössze 300 példányban készült sorozat 22. tagja, hazai forgalomba helyezéssel mindössze 75,7 millió forintért Kis úré lehet, és még csak 950 km-t futott, szinte zsírúj.
Ezzel még Dubajban is komolyan vennék Kis urat, és senki sem kérdőjelezné meg, hogy elég vastag-e? Mármint a pénztárcája.
és nem alazz hanem alatt elnézést.
bocsánat, ‘cikkben’
egy kis hiba a cikkban az 550 lóerős nissan g-tr nem 3,046 sec alazz hanem 2,8 sec alatt van 100-on.
hol van a koenigsegg agera r?
Ennyi pénzből egy vadiúj Infinit vennék, és még maradna is egy kis zsebpénz!
Elhiszem hogy sürgős a luxusautó vásárlás de ha ebben a helyzetben lehetnék (Bárcsak) akkor várnék a vadiúj BMW M5-re.
Mondjuk én hiányolom pl: Porsche Panamera-t, van több is a kínálatban…igaz csak kb. 25-30milla közt, de én biztos ezt választanám.
Már csak anyagi megfontolásból is! (azth. Woody Allen)
a gazdagság mégiscsak jobb, mint a szegénység.
Hát nálam csakis a Ferrari jöhetne szóba…a többi komolytalan 🙂
ÚGY LÁTOM AZ ÓRATEKERGETÉS MÉG EBBEN A SZEGMENSBEN IS POFÁTLANUL MŰKÖDIK.